متخصص سئو کیست؟ وظایف و مهارت های کارشناس سئو

4106 بازدید

امروزه سئو یکی از مشاغل بسیار پردرآمد در جهان و ایران است. متخصص سئو می‌تواند رتبه سایت را در نتایج گوگل بهبود دهد و افزایش رتبه وب سایت باعث می‌شود که سایت شما در قسمت بالای نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده شده و در نتیجه بازدید و درآمد سایت بالاتر می‌رود. اما سئوکار یا متخصص سئو کیست، چه مهارت هایی دارد و چه کارهایی انجام می‌دهد؟ 

در این مقاله می خواهم به توضیح این شغل بپردازم، جایگاهی که اگر کسی تخصص کافی در آن داشته باشد می تواند به درآمدهای بسیار بالایی از آن برسد.

من حسام الدین کیانی خواه هستم، با من همراه باشید.

متخصص سئو کیست و چه وظایفی دارد

متخصص سئو کیست

متخصص سئو ، کارشناس سئو یا سئوکار وظیفه بهینه سازی یا سئو سایت برای موتورهای جستجو را برعهده دارد. در اصل او با بررسی و تجزیه و تحلیل آمارها، تغییراتی را در محتوا یا ساختار وب سایت به وجود می‌آورد تا سایت در نتایج به دست آمده از موتورهای جستجو مثل گوگل یا بینگ رتبه بالاتری را کسب کند.

متخصص سئو ( SEO expert ) صفحات وب سایت را بهینه سازی می‌کند. با این کار مطمئن می‌شود که محتوای درج شده در سایت نتایج مدنظر او را در نتایج گوگل داشته باشند و کاربر تجربه مثبتی در استفاده از کسب کند. در این حالت ترافیک طبیعی یا ارگانیک سایت توسط کاربران افزایش پیدا می‌کند. همچنین باعث شناخته شدن برند و سایت و افزایش آگاهی افراد نسبت به سایت می‌شود.

در یک جمله و در پاسخ به این سوال که کارشناس سئو کیست می‌توان گفت که کارشناس سئو با استفاده از کلمات کلیدی، محتوای خوب و باکیفیت و ابزارهای سئو مانند گوگل سرچ کنسول یا گوگل آنالیتیکس، رتبه وب سایت را در گوگل افزایش می‌دهد که مزایای خاصی را برای هر کسب و کاری خواهد داشت.

سئوکار ممکن است برای توسعه عملکرد وب سایت، مدیریت بهتر شبکه های اجتماعی، افزایش تعامل با کاربران و حجم ترافیک استفاده شده با سایر اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

مسئولیت های شغلی متخصص سئو

وظایف کارشناس سئو بسته به این که در یک شرکت کار می‌کند یا به صورت شخصی و فریلنسری در حال فعالیت است، متفاوت است. البته هر دو دسته کارهای مشترکی را انجام می‌دهند که به شرح زیر است:

  • استفاده از استراتژی‌ سئو برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در نتایج موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل)
  • برای برگزاری کمپین‌های پولی (مثل گوگل ادز) کارشناس سئو تست‌های لازم را انجام می‌دهد. سپس داده‌ها و نتایج را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند. با استفاده از روند کمپین، حداکثر زمان بازگشت سرمایه (نرخ بازگشت سرمایه) را در سئو محاسبه می‌کند.
  • SEO expert مدیریت هزینه‌های کمپین‌ها، حفظ بودجه و برآورد هزینه‌های ماهانه برای کانال سئو را انجام می‌دهد.
  • با تیم فنی یا توسعه دهنده وب سایت برای پیدا کردن بهترین شیوه‌های سئو همکاری نزدیکی دارد تا محتوای سایت به درستی بارگذاری شده و در نتایج نمایش داده شود.
  • برای تولید محتوای درست و سئو شده در راستای اهداف بهینه سازی با تیم‌های تولید محتوا همکاری دارد.
  • مسئولیت بهینه سازی سئو On-Page برای موضوع SEM را بر عهده دارد.
  • انجام تحقیقات مداوم، کشف و بهینه سازی کلمات کلیدی برای سئو
  • از تحقیق تا اجرای بهینه سازی سایت بر اساس فاکتورهای موتورهای جست و جو
  • استراتژی‌های ساخت لینک و بک لینک را برای سایت طراحی و اجرا می‌کند.
  • تغییر معماری و طراحی وب سایت، محتوا و لینک ها برای بهبود سئو سایت بر اساس کلمات کلیدی اصلی
  • وظیفه دارد تا اهداف سئو را تعیین کند. این موارد باید به گونه ای تعیین شود که قابل اندازه گیری بوده و بتوان با استفاده از آن میزان پیشرفت روند سئو سایت را مشخص کرد.
  • بررسی عملکرد روزانه یا هفتگی وب سایت با استفاده از ابزارهای سئو مانند گوگل سرچ کنسول.
  • همکاری با بخش بازاریابی برای مدیریت استراتژی سئو سایت در جهت اهداف کسب و کار
  • تولید محتوای جذاب و باکیفیت مانند پست‌های بلاگ برای بهبود نتایج جستجوی وب سایت.

چگونه متخصص سئو شویم

اکثر متخصصان و کارشناسان سئو، قبل از تقویت مهارت‌های فنی خود یا داشتن سابقه تحصیلی خاصی در زمینه سئو یا دیجیتال مارکتینگ، کار خود را در زمینه دیگری آغاز می‌کنند.

هیچ مدرک دانشگاهی مستقیماً با سئو مرتبط نیست و هیچ برنامه بازاریابی چهار ساله ای مهارت‌های فنی خاصی را برای پیشرفت در زمینه سئو به شما ارائه نمی‌دهد. اما به ندرت می‌توان شرح شغل استخدامی متخصص سئو را مشاهده کرد که مدرک لیسانس در زمینه‌های مرتبط مانند مدیریت، IT یا کامپیوتر را نخواهد یا در آگهی استخدامی قید نکرده باشد.

اکثر کارشناسان سئو برای اثبات مهارت های خود، گواهینامه ها یا مدارک دوره ها را به کارفرمایان ارائه می‌دهند که نشان می‌دهد مهارت‌های خاص مورد نیاز کارفرما را برای اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال دارند و می‌توانند ترافیک طبیعی موتورهای جستجو را به سمت وب سایت مد نظر افزایش دهند.

برای اینکه به یک متخصص سئو تبدیل شوید علاوه بر شرکت در دوره های آموزشی آنلاین یا حضوری که معمولا همراه با مدرک پایان دوره است، نیاز دارید تا کاملا تجربه محور سئو را لمس کنید. برای این کار می توانید از کارآموزی سئو شروع کنید یا حداقل برای خودتان یک سایت بزنید و در یک حوزه خاص سئو کنید تا کم کم دانش شما به تجربه در سئو تبدیل شود.

 

اما حالا می رسیم به سوال اصلی که “چگونه متخصص سئو شویم و از کجا باید شروع کنیم؟”

باید بدانید که تخصص در سئو نیز مانند هر حرفه دیگری، به زمان و تجربه نیاز دارد و شما در مدت زمانی کمی نمی‌توانید خود را به عنوان کارشناس سئو معرفی کنید. درواقع شما باید نوعی نقشه ذهنی برای خود تعیین کرده و در مسیر آن حرکت کنید و مطمئن باشید که فرصت‌های زیادی در مسیر شما قرار خواهد گرفت. برای شروع سفر خود به دنیای سئو، لازم است مراحلی که در ادامه به بیان آن‌ها می پردازم را دنبال کنید:

  • آموزش‌های اولیه ببینید

برای تبدیل شدن به کارشناس سئو ابتدا باید آموزش‌های لازم را به طور عمیق و کامل دریافت کنید؛ این کار با یادگیری اصول اولیه سئو انجام می‌شود. درواقع یادگیری اصول سئو و تبدیل شدن به متخصص در این زمینه، به سه مرحله اصلی تقسیم می‌شود:

  1. آشنایی با محتواهایی که کاربران می‌خواهند یا انتظار دارند یا به آن نیاز دارند؛ درواقع همه چیز به نیت کاربر بستگی دارد.
  2. آشنایی با نحوه عملکرد موتورهای جستجو و الگوریتم‌های مختلف آن‌ها.
  3. آشنایی با ابزارها و تکنیک‌های مورد نیاز برای بهینه‌سازی محتواها

پس از یادگیری اصول ذکرشده، به جنبه تخصصی‌تری از سئو وارد خواهید شد که در این مرحله باید تمرکز خود را بر روی کسب تجربه قرار دهید.

  • وب‌سایت بسازید

پس از درک اصول اولیه سئو ، زمان اعمال دانسته‌های شما فرا می‌رسد؛ اگر از تمام متخصصان سئو سؤال کنید به شما خواهند گفت که چگونه مهارت‌های خود را با ساخت سایت‌ها و امتحان کردن روش‌های مختلف، ارتقاء داده‌اند.

طبق تجربه بزرگ‌ترین متخصصان سئو،  لازم نیست که فقط خدمات سئو وب‌سایت‌های بزرگ را انجام دهید، بلکه می‌توانید این کار را برای خودتان انجام دهید و مهارت‌های خود را تقویت کنید. پس از راه‌اندازی وب‌سایت، استفاده از روش‌های زیر می‌تواند مهارت‌های شما را افزایش دهد: 

  • سازوکار HTML و تگ ها را یاد گرفته و تست و تجربه کنید.
  • به تولید محتوا بپردازید و بررسی کنید که چگونه در نتایج گوگل ظاهر می‌شود.
  • علایق خود را دنبال کنید، این کار می‌تواند تلاش و انگیزه شما را برای یادگیری، چند برابر کند.
  • از ابزارهای آنالیز استفاده کنید

متخصصان سئو از ابزارهای مختلفی برای بهینه‌سازی محتوا و تجزیه تحلیل آن استفاده می‌کنند. درواقع با استفاده از ابزارهای آنالیز شما می‌توانید عملکرد وب‌سایت و نحوه تأثیر سئو را به خوبی مورد ارزیابی قرار داده و از این نتایج برای بهبود سئو در روند کاری خود، استفاده کنید. 

  • نحوه عملکرد موتورهای جستجو را فرا بگیرید

شما باید با الگوریتم موتورهای جستجو و خزنده‌ها آشنایی داشته باشید و بتوانید محتواها را بر اساس این سازوکار بهینه‌سازی کرده و بدین ترتیب رتبه وب‌سایت را افزایش دهید. چندین عامل کلیدی می‌توانید در این زمینه به شما کمک کند که در ادامه به بیان برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • درک هدف از جستجو
  • بررسی کیفیت محتوا
  • بررسی لینک ها

درواقع موتورهای جستجو عملکردی محرمانه درباره الگوریتم‌های مختلف خود دارند و الگوریتم‌های مورد استفاده خود را فاش نمی‌کنند. بنابراین شما می‌توانید بر اساس تجربه و تحقیق و همچنین بررسی سایت‌هایی با رتبه بالاتر، این سازوکارها را کشف کرده و برای بهبود سئو، به کار ببرید.

  • بررسی نتایج SERP

این مرحله یکی از بخش‌های مهم کسب مهارت است و در آن لازم است که نتایج موتورهای جستجو را بررسی کرده و ببینید که:

  • چگونه رتبه بندی شده‌اند؟
  • چه محتوایی ارائه می‌دهند؟
  • چه کسی بهترین عملکرد را دارد؟
  • درباره استراتژی تولید محتوا، بهینه‌سازی و ارتقا آن بیاموزید

این فرآیند می‌تواند تجربه کاربری، زمان حضور در سایت، لینک‌ها و… را بهبود ببخشد؛ درواقع روزهای اولیه‌ای که تنها استراتژی محتوا استفاده از کلمه کلیدی بود گذشته است و شما باید اصول مختلفی را برای انتشار محتوا و بهینه‌سازی موتورهای جستجو، دنبال کنید و بدین ترتیب رتبه محتوا را در نتایج جستجو ارتقاء دهید.

  • شبکه شخصی خود را گسترش دهید

کاملاً منطقی است که شما پاسخ همه سؤال‌ها را ندارید و یا در تمام زمینه‌ها مهارت نداشته باشید. به عنوان مثال برخی متخصصان سئو تخصص بالایی در جاوا اسکریپت دارند اما چیز زیادی از لینک سازی نمی‌دانند. همچنین برخی دیگر مهارت خوبی در استراتژی محتوا و تبلیغات دارند ولی در سئو تکنیکال، عملکرد خوبی ارائه نمی‌دهند.

در چنین شرایطی با ایجاد تعامل با متخصصان و همکاران خود می‌توانید با اشتراک‌گذاری اطلاعات و رشد شبکه شخصی، تجربه و تخصص خود را به اشتراک گذشته و همچنین از تجربه دیگران استفاده کنید.

بنابراین فعالیت خود را شروع کنید و درنهایت شبکه‌ای از افراد قابل اعتماد و متخصص ایجاد کرده و ایده‌ها، نکات و استراتژی‌های خود را باهم به اشتراک بگذارید.

ویژگی های کارشناس سئو

در اینجا برخی از ویژگی‌ها و مهارت های کلیدی متخصصان SEO که فکر میکنم بیشترین اهمیت را دارند آورده ام :

– سطوح و انواع روش های مختلف سئو را بشناسد

سه سطح در سئو وجود دارد و هر متخصص سئو باید در توسعه یک استراتژی بازاریابی هر سه مورد را در نظر بگیرد.

سطح اول مربوط به موارد فنی و غیر از محتوای وب سایت می‌شود. این بخش شامل استراتژی‌هایی برای بهبود ساختار وب سایت است. بخشی از این کار شامل تجزیه و تحلیل کامل وب سایت می‌شود تا با آن سرعت وب سایت، ایندکسینگ، ریسپانسیو بودن و کدهای سایت بهبود پیدا کند.

سئو فنی یا تکنیکال خوانایی وب سایت را بهبود می‌دهد. بهبود آن باعث می‌شود که کاربر تجربه بهتری داشته باشد و در نتیجه به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب سایت از لحاظ فنی خوب است.

سطح دوم سئو داخلی یا On-Page است. این سئو به محتوای وب سایت شما و بهینه سازی آن از طریق کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع محتوای شما و احتساب وب سایت به عنوان یک منبع ارزشمند کمک می‌کند. این نوع از انواع سئو از عناصری مانند کلمات کلیدی، متا تگ‌ها، لینک‌های داخلی و تگ‌های HTML استفاده می‌کند. از این طریق باعث می‌شود که سایت شما به مرور در نتایج گوگل رتبه های خوبی کسب کند.

سطح سوم، سئو خارج از سایت یا Off-Page است. در این مرحله یک رابطه قوی تر بین وب سایت شما و سایر وب سایت‌ها از طریق انواع تکنیک های لینک سازی ایجاد می‌شود. این روش شامل استراتژی‌هایی برای معروف شدن یا برند شدن یک وب سایت است. از این طریق متخصص سئو می‌تواند به موتورهای جستجو نشان دهد که این وب سایت منبع قابل اعتمادی است.

– با وردپرس آشنا باشد

تقریباً یک سوم وب‌سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند، بنابراین برای افزایش مهارت سئو، لازم است که به خوبی سیستم وردپرس را بشناسید. علاوه بر این وردپرس برای عملکردهای مستقیم و غیرمستقیم سئو، تأثیر بسیار مطلوبی دارد.

– با الگوریتک موتورهای جستجو آشنایی داشته باشد

سرنوشت محتوای سایت شما در دستان موتورهای جستجو است، به همین دلیل کارشناس سئو باید در این باره تسلط و اطلاعات کافی داشته باشد و ارتباط آن‌ها را با کیفیت محتوای خود درک کند.

– ذهن بازاریابی داشته باشد

مشخص است که جنبه‌های فنی سئو بخش بزرگی از کار است و درک مسائلی که می‌تواند باعث شود گوگل، وب سایت شما را در بین نتایج جستجو به عنوان موارد اول نشان ندهد، بسیار مهم است. بخش دشوار، ایجاد محتوایی است که هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو قانع کننده باشد و الگوریتم های گوگل نیز آن را بپذیرند.

وظیفه متخصص سئو حرفه ای در اینجا کاملا مشخص است. برای موفقیت به عنوان سئوکار، باید نقش محتوا را در سطوح گسترده تری در نظر بگیرید، همچنین روانشناسی خوبی از مصرف‌کننده و مخاطبان هدفی که برای آنها بازاریابی می‌کنید، داشته باشید. برای این کار استفاده از چشم‌انداز شبکه های اجتماعی، طراحی و توسعه وب، استراتژی‌های بازاریابی و تعیین اهداف کلی کسب و کار به شما کمک می‌کند.

– توانایی تفکر سیستمی داشته باشد

همان طور که تا الان بارها گفته ام، سئو همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وب سایت کسب و کارها برایشان بسیار مهم است و سئو را نمی‌توان از شرکت جدا کرد. در هنگام اجرای استراتژی سئو باید علاوه بر تعریف اهداف جدید، چشم انداز و اهداف بزرگ‌تر سازمان نیز حفظ شود. به این ترتیب به عنوان متخصص به موفقیت خواهید رسید.

– مهارت های ارتباطی و روحیه همکاری از ویژگی های اصلی کارشناس سئو است

متخصص سئو باید با بخش‌های مختلف شرکت مانند فروش و بازاریابی، خدمات مشتری، تیم فنی وب سایت، بخش IT و غیره کار کند. در نتیجه باید بتواند توضیح دهد که تغییرات در وب سایت، چگونه باعث افزایش سئو آن و افزایش ترافیک می‌شود. از این رو ارتباطات بسیار مهم است.

سئوکار باید بتواند با روشی متقاعدکننده و ملموس توضیح دهد که چرا تغییرات سایت ضروری بوده و چگونه این تغییرات برای وب سایت مجموعه مفید است.

علاوه بر این، بخشی از کار شما این است که بتوانید این کار را با همکاری سایر بخش‌های شرکت انجام دهید. بنابراین مطمئن شوید که مهارت‌های ارتباطی کافی برای متخصص شدن در سئو را دارید. 

– کنجکاوی و سازگاری

گوگل الگوریتم‌های خود را برای رتبه بندی وب سایت ها دائماً تغییر می‌دهد. این بسته به دیدگاه شما می‌تواند خسته کننده یا هیجان انگیز باشد، اما متخصص SEO این چالش را با اشتیاق می‌پذیرد.

برای پیشرفت در حوزه سئو باید سریع باشید. بسیاری از متخصصان در حوزه‌های مختلف برای پیشرفت از یادگیری مستمر استفاده می‌کنند، اما یک کارشناس سئو برای زنده ماندن در این حوزه به آن نیاز دارد.

اگر شما مسئول وب سایت یک شرکت هستید، نمی‌توانید از خود راضی باشید. به عنوان متخصص، وظیفه شما این است که دائماً محتوای آن را بررسی کنید تا ببینید آیا با الگوریتم‌ها که در حال تغییر است، مطابقت دارد یا خیر.

– صبر و حوصله کلید موفقیت در سئو است

سئو علم دقیقی نیست و متخصصان می‌توانند از طریق آزمون و خطا مهارت‌های مختلف را فرابگیرند، بنابراین لازم است که از اشتباهات خود درس بگیرید و یادگیری را ادامه دهید. همچنین عجله در کسب تخصص سئو کار درستی نیست و شما باید همواره اشتیاق خود را حفظ کنید.

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

شغل های جانبی حوزه سئو

شغل‌های رایج و معمول در این حوزه به شرح زیر است.

– بازاریاب موتور جستجو (SEM)

اغلب اوقات، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) برای یک شرکت یکی محسوب می‌شود. این نوع بازاریابی مستلزم آن است که مهارت‌هایی از جمله مدیریت کمپین های PPC، تبلیغات و مدیریت ارتباط با مشتری را داشته باشید.

متخصصان این شاخه از بازاریابی عموماً روی کمپین های پولی (مثل گوگل ادز) تخصص دارند. البته برخی از آنان در بازاریابی موتورهای جستجو یا سئو هم مسلط هستند. تسلط بر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی و سئو مانند گوگل ادز یا گوگل آنالیتیکس پیش نیاز این نوع مشاغل است.

– مشاور بازاریابی کسب و کار

متخصصان این شغل قدرت درک و تحلیل بالایی دارند و تقاضای زیادی برای استخدام این افراد وجود دارد. برای کار کردن به عنوان مشاور بازاریابی کسب و کار، باید سابقه خوبی در سئو داشته باشید چرا که این موقعیت شغلی شما را ملزم به همکاری با مشتریان برای ارائه راه حل در جهت رفع نیازهای آنان، برنامه ریزی و کمک در اجرای آن می‌کند. باید اثربخشی استراتژی‌های بازاریابی موجود و مواردی که قصد پیاده سازی دارید را به خوبی اندازه‌گیری و تحلیل کنید.

– مدیر بازاریابی دیجیتال

دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو به طور ذاتی به یکدیگر مرتبط است. مدیران بازاریابی دیجیتال معمولاً انواع بازاریابی آنلاین از جمله سئو، SEM، PPC و شبکه های اجتماعی را مدیریت می‌کنند. متخصصان یا کارشناسان دیجیتال مارکتینگ هم استراتژی‌های بازاریابی را ایجاد و اجرا می‌کنند.

– مدیر شبکه های اجتماعی

مدیر شبکه های اجتماعی وظیفه تولید محتوا برای رسانه‌های اجتماعی را برعهده دارد که جذاب باشد. همچنین باید در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کار کند و در زمان و قالب مناسب مطالب را انتشار دهد تا بیشترین بازخورد را در بین مخاطبان هدف ایجاد کند.

مدیر رسانه‌های اجتماعی مانند کارشناس سئو، وظیفه دارد تا استفاده از ترافیک وب سایت شرکت را افزایش دهد و در عین حال به طور مستقیم با مصرف کنندگان و کاربران از طریق رسانه‌های اجتماعی در تعامل باشد.

– کارشناس ایمیل مارکتینگ

متخصصان ایمیل مارکتینگ تلاش می‌کنند تا محتوای جذاب را از طریق تبلیغات ایمیل ایجاد کنند که مشتریان را به کلیک کردن ترغیب کند. ایمیل همچنان از قوی ترین روش‌ها برای دستیابی به مخاطب وفادار است. بنابراین این تلاش‌های ایمیلی همیشه بخشی از یک استراتژی بازاریابی بزرگ‌تر خواهد بود.

یک متخصص سئو باید به چه ابزارهایی مسلط باشد؟

همان‌طور که پیش از این ذکر کردم، ابزارهای مختلفی برای افزایش مهارت و تخصص سئو وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها مربوط به آنالیز و بررسی محتوا و وب‌سایت‌های مختلف و بهینه‌سازی آن‌ها هستند. درواقع یک متخصص سئو باید کاملاً با سازوکار این ابزارها آشنایی داشته و با استفاده از آن‌ها بتواند همه چیز را اندازه‌گیری، تحلیل و گزارش کند. در ادامه می‌توانید برخی از این ابزارها را مشاهده کنید:

  • گوگل سرچ کنسول 
  • گوگل آنالیتیکس (یونیورسال و نسخه 4)
  • اسکریمینگ فراگ
  • ابزار Moz
  • ابزار Ahrefs
  • ابزار SEMrush
  • و …

برای آشنایی بیشتر با انواع ابزارهای رایگان و پولی سئو می توانید مقاله معرفی 10تا از بهترین ابزارهای سئو سایت را مطالعه کنید.

متخصصان سئو با چه کسانی کار می کنند؟

اکثر متخصصان سئو به عنوان بخشی از یک تیم بازاریابی کار می‌کنند. بنابراین با تیم‌های بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر سر و کار دارند.

به طور گسترده‌تر، سئو تقریباً تمام بخش‌های وب سایت شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در نتیجه، متخصص سئو می‌تواند انتظار داشته باشد که با تیم‌های طراحی، فروش، فناوری اطلاعات و خدمات مشتری هم کار کند.

کلام آخر 

رسیدن به رتبه های بالا در گوگل مخصوصا در حوزه های پر رقابت کار هرکسی نیست. کسی که می تواند با تخصص، دانش و تجربه خود یک وب سایت را در کلمات کلیدی کسب و کار به جایگاه های خوبی در نتایج جستجوی گوگل برساند کسی نیست جز متخصص سئو

در این مقاله به این موضوع پرداختم که متخصص یا کارشناس سئو کیست ، چه کار می کند و چه وظایفی دارد. اگر کارفرما هستید باید نسبت به وظایف و مهارت های یک کارشناس سئو آگاه باشید تا بهترین متخصص سئو را انتخاب کنید. اگر هم میخواهید مسیر سئوکار شدن را انتخاب کنید، این مقاله مسلما به شما کمک کرده است.

اگر تازه با وب سایت من آشنا شدید، می توانید سایر مقالات آموزشی سئو را هم دنبال کنید.

سوالات متداول : 

متخصص سئو یا کارشناسی سئو کسی است که وظیفه افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو را برعهده دارد.

علاوه بر مهارت های سخت و تجربه کافی در حوزه سئو، سئوکار باید در وهله اول نگاه دیجیتال مارکتینگی داشته باشد. علاوه بر این، ذهنی با نگاه بازاریابی، توانایی درنظرگرفتن منافع سازمان، مهارت های ارتباطی و کنجکاوی و علاقه به یادگیری مداوم از جمله ویژگی ها و مهارت های کارشناس سئو است.

4.7/5 - (3 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=3105
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد متخصص سئو کیست؟ وظایف و مهارت های کارشناس سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    ما با یه کارشناس سئو همکاری کردیم که کلا زد سایت رو ترکوند! اگر وظایف کارشناس سئو واقعا همیناس که شما گفتین، ایشون هیچکدوم ازین وظایف رو نداشت والبته ما هم تحقیقات لازم رو برای انتخاب ایشون انجام نداده بودیم

    32

    1. سلام جناب آقای هنگامی
      در خصوص انتخاب کارشناس سئو باید دو نکته رو درنظر بگیرید : 1) مهارت ها 2) تجربه
      معمولا مهارت و تجربه رو از یک مصاحبه اصولی میشه تا 60-70% درآورد ولی مابقیش واقعا دیدن مسیر کاری در طول پروژه هست
      تا جاییکه میتونید اطلاعات خودتون رو در خصوص مهارت ها و وظایف کارشناس سئو بالا ببرید و مابقیش رو توی کار یک ماهه بسنجید

      14