سئو سایت داروخانه

سئو سایت داروخانه

داروخانه ها به واسطه فعالیت سنتی و محلی شان معمولا از فعالیت های آنلاین غافل هستند و روی بازاریابی آنلاین خود کار نمی کنند. در چندسال اخیر به واسطه کرونا و افزایش تعداد داروخانه ها و شرکت های پخش دارویی آنلاین، اهمیت تبلیغات در فضای آنلاین و مجازی دوچندان شده است. سئو (SEO) یکی از روش های به شدت موثر و کارآمد برای داروخانه هاست که می توانند به واسطه حضور در نتایج گوگل، مشتریان و فروش خود را تا چندین برابر افزایش دهند.

سئو سایت داروخانه

سئو سایت داروخانه یکی از روش های تبلیغاتی هدفمند برای پیدا کردن مشتریان جدید است. اگر داروخانه دارید و به فکر حضور در فضای آنلاین هستید، باید بدانید که فقط داشتن یک وبسایت طراحی شده زیبا کافی نیست، بلکه دیده شدن در نتایج موتورهای جستجو برای کاربران و افزایش بازدیدگنندگان سایت اهمیت زیادی دارد. در این صفحه در مورد اهمیت سئو سایت داروخانه  به همراه راهکارهای بهبود سئو (SEO) وبسایت داروخانه و دیده شدن سایت برای کاربران بیشتر، توضیح می دهم. پس با من همراه باشید.

فرم پروژه سئو سایت داروخانه

سئو سایت داروخانه چیست؟

با داشتن وبسایت داروخانه آنلاین، خرید انواع دارو و لوازم بهداشتی برای مشتریان آسان‌تر بوده و از این طریق می‌توانید به مشتریان بیشتری دست یابید. سئو سایت داروخانه به عنوان ابزاری برای جلب مشتریان، افزایش ترافیک طبیعی و افزایش فروش بسیار حیاتی است. در حقیقت، سئو به وبسایت داروخانه‌ شما کمک می‌کند تا در نتایج گوگل رشد کنید و رقبا را پشت سر بگذارید.

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت داروخانه:

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : داروخانه، سفارش آنلاین دارو، دارواخنه آنلاین، خرید اینترنتی دارو، پماد زینک اکساید، قرص پوکساکیم و …

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : پماد سوختگی کودکان، کپسول فرامکس، قطره ویتوکید، مکمل بانوان، پودر وی پروتئین، کرم پای بچه و …

  • داروخانه آنلاین داروبیار (darubiar.com)

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : قرص تاخیری، پیاسیدین خارجی، داروی انرژی زا، هیرویت برای پوست، قرص لاغری داروخانه و …

چرا سایت داروخانه نیاز به سئو دارد؟

سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای سایت های داروخانه اهمیت زیادی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • افزایش مشتریان محلی

اکثر مشتریان داروخانه‌ها تمایل به خرید دارو و محصولات مورد نیاز از داروخانه نزدیک محل زندگی خود دارند. با بهینه سازی سایت داروخانه برای سئو محلی، می‌توانید مشتریان بیشتری را در اطراف داروخانه خود جذب کنید.

 

  • افزایش نمایش در نتایج جستجو

با بهینه سازی ساختار سایت و سئو آن، می‌توانید جایگاه بهتری در نتایج جستجو بدست آورید. رتبه گرفتن صفحات مختلف سایت باعث دیده شدن بیشتر و در نتیجه افزایش فروش در داروخانه شما می‌شود.

 

  • افزایش اعتبار در بین مشتریان

سایت داروخانه‌ای که در نتایج جستجو در رتبه‌های بالا دیده شود، در بین کاربران اعتبار بیشتری پیدا می‌کند. این مورد باعث افزایش اعتماد کاربران و تبدیل آنها به مشتریان وفادار می‌شود.

 

  • افزایش ترافیک سایت

با بهینه کردن سایت و افزایش موقعیت وبسایت در نتایج جستجو، می‌توانید ترافیک سایت داروخانه آنلاین خود را افزایش دهید. رتبه‌های بالاتر و افزایش ترافیک منجر به افزایش فرصت تبدیل کاربران به مشتری و در نتیجه فروش می‌شود.

 

  • رقابت پذیری در بازار آنلاین

در دنیای امروزه رقابت در فضای آنلاین بسیار زیاد است. داشتن وبسایت داروخانه و سئو آن باعث می‌شود با رقبای خود همگام شوید و در بازار رقابتی داروخانه‌های دیگر عملکرد خوبی داشته باشید.

 

  • افزایش نمایش در موبایل

با توجه به افزایش استفاده از موبایل برای جستجو در اینترنت، سئو موبایل نیز اهمیت زیادی دارد. بهینه سازی سایت برای تجربه کاربری بهتر در موبایل می‌تواند مزیت بزرگی باشد.

داروخانه

پیش نیازهای لازم برای وبسایت داروخانه

وبسایت داروخانه به واسطه فروش اینترنتی محصولات دارویی و مرتبط حساسیت بالایی دارد. ازین رو پیش نیازهای لازم برای طراحی سایت و در ادامه سئو آن وجود دارد که در زیر به آنها اشاره میکنم :

  • نماد اعتماد کسب و کار: هر وبسایت فروشگاهی که به ارائه محصولات به صورت اینترنتی می پردازد، نیاز با اخذ مجوز اینماد یا نماد تجارت الکترونیکی دارد. این نماد نشاندهنده ثبت شدن فروشگاه اینترنتی (مثل داروخانه) در وزارت صنعت دارد.
  • تاییده سازمان غذا و دارو: داروخانه های آنلاین به خاطر فروش محصولات دارویی و غیردارویی که مرتبط با سلامت انسان است، نیاز به اخذ تاییدیه از سازمان غذا و دارو هستند. کمیته مربوطه با بررسی فعالیت های وبسایت و نوع محصولات ارائه شده در داروخانه آنلاین، با فعالیت آن موافقت می کند.

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو بازدید کنید

استراتژی سئو سایت داروخانه

استراتژی سئو وبسایت داروخانه با توجه به فروشگاهی بودن آن، همانند استراتژی سئو سایت فروشگاهی است. فروش محصولات دارویی و غیردارویی به صورت آنلاین مهم ترین هدف وبسایت داروخانه است که استراتژی آن هم بر همین مبنا تنظیم می شود. سئو صفحات محصول، صفحات دسته بندی، مطالب وبلاگ و صفحه اصلی سایت برای جذب مشتریان هدفمند از مهم ترین اقداماتی است که در وبسایت داروخانه باید انجام گیرد. 

نکته ای که در خصوص سئو سایت داروخانه وجود دارد این است که هدف جستجوی کاربران عمدتا محصولات و داروهاست، بنابراین سئو صفحات محصول از اهمیت بیشتری نسبت به دسته بندی ها و سایر صفحات برخوردار است.

مثال از استراتژی سئو سایت داروخانه

داروخانه آنلاین مثبت سبز

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی: داروخانه، داروخانه اینترنتی، داروخانه آنلاین، سفارش آنلاین دارو، خرید قرص آنلاین و …
  • کلمات کلیدی صفحات دسته بندی : قرص لاغری (خرید قرص لاغری/خرید آنلاین قرص لاغری و..) + مکمل بدنسازی (خرید مکمل ورزشی/مکمل بدنسازی اورجینال و ….)
  • کلمات کلیدی صفحات محصول: مگنی فورت، قرص نورودینون، ماینوکسیدیل ۵ درصد، قرص شیکوریدین، قرص سوپر اکل و …
  • کلمات کلیدی صفحات بلاگی: طرز استفاده از بی بی چک، بهترین زمان مصرف قرص کلسیم، تعداد ضربان قلب نرمال، قرص پوکساکیم 5 برای چیست و …

مراحل اصلی سئو سایت داروخانه

مراحل مختلفی در طی فرآیند سئو سایت داروخانه باید طی شود که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

  • تحلیل و آنالیز سایت
  • بهبود سایت
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهبود صفحه اصلی سایت
  • ایجاد صفحات بلاگی
  • سئو خارجی
  • مانیتورینگ

تحلیل و آنالیز سایت

در مرحله اول سایت به طور کامل و فنی ارزیابی و تحلیل می‌شود. ساختار کلی سایت و صفحه بندی آن، کلمات کلیدی مورد استفاده، رعایت اصول سئو خارجی و داخلی از جمله موارد این مرحله است.

بهبود فنی سایت

ساختار فنی سایت باید از نظر موتورهای جستجو و کاربران آسان و در دسترس باشد. در صورت نیاز باید سایت مطابق با الگوریتم‌ها و نیاز کاربران بهینه‌سازی شود.

تخقیق کلمات کلیدی

در این مرحله نسبت به تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با داروخانه اقدام می‌شود. کلمات کلیدی داروخانه باید توسط کاربران سرچ زیادی داشته باشد و از این کلمات در عنوان و دیسکریپشن صفحات دسته بندی، محصولات و صفحات بلاگی استفاده شود.

بهبود صفحه اصلی سایت

حتما می‌دانید که صفحه اصلی وبسایت داروخانه هویت برند شماست و اهمیت زیادی برای موتورهای جستجو دارد. صفحه اصلی سایت به لحاظ محتوایی و گرافیک باید از جذابیت بالایی برخوردار باشد و شامل کلمات کلیدی اصلی این حوزه یعنی “داروخانه” / “داروخانه آنلاین”/”خرید اینترنتی دارو” و … باشد.

ایجاد صفحات بلاگی

یکی از راه‌های تقویت صفحه اصلی و صفحات دسته بندی، ایجاد وبلاگ و تولید محتوا برای آن است. با تحقیق کلمات کلیدی مناسب و تولید صفحات بلاگی می‌توانید کاربران زیادی را به صفحات محصول سایت داروخانه هدایت کنید.

سئو خارجی

در کنار سئو داخلی و تکنیکال باید به سئو خارجی نیز توجه کرد. نقش سئو خارجی برای وبسایت داروخانه مثل نقش سوخت برای موشک است! 

مانیتورینگ

سئو وبسایت داروخانه فرآیندی مستمر بوده که باید به صورت دائم بروزرسانی و مدیریت شود. بهبود مستمر سئو داخلی، نظارت بر نتایج سرچ کنسول، نظارت و تحلیل فعالیت رقبا و … از جمله اقدامات مرحله مانیتورینگ است.

هزینه سئو سایت داروخانه چقدر است؟

در مورد هزینه پروژه‌های سئو در صفحه تعرفه سئو به طور کامل توضیح دادم. قیمت پروژه سئو داروخانه به خدماتی که مورد نیاز مشتری است، بستگی دارد. قیمت نهایی پس از دریافت اطلاعات و نیازهای اولیه کارفرما مشخص می شود.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو سایت داروخانه تماس بگیرید :

سئو سایت داروخانه با حسام الدین کیانی خواه

وبسایت داروخانه با توجه به نیاز افراد به خرید آنلاین، با استفاده از SEO پتانسیل بیشتری برای نمایش به مخاطبان هدف دارد. سئو و بالا بودن سایت داروخانه در نتایج جستجو اعتبار زیادی به برند داروخانه می‌دهد و از طرفی باعث افزایش فروش می‌شود.

من حسام الدین کیانی خواه با بیش از 7 سال تجربه در زمینه سئو پروژه‌های مختلف، می‌توانم در عملیات طراحی سایت و سئو سایت دارواخنه همراه شما باشم. برای برقراری ارتباط با من می‌توانید فرم ابتدای صفحه را تکمیل کرده و یا از طریق صفحه ارتباط با من، در تماس باشید.

سوالات متداول

سئو سایت داروخانه به معنای بهینه کردن وبسایت است که در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل بالاترین رتبه و اعتبار را کسب کند. هدف سئو سایت داروخانه افزایش نمایش وبسایت در نتایج جستجو، جذب ترافیک ارگانیک و افزایش تبدیل کاربران به مشتریان است.

بر اساس میزان رقابت در این زمینه، وضعیت سایت فعلی و اعتبار آن مدت زمان پروژه سئو سایت داروخانه متغیر است اما به صورت کلی برای رسیدن به اهداف اولیه سئو زمانی بین 6 تا 10 ماه متصور است.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات

0 نظر در مورد سئو سایت داروخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.