سئو سایت شرکتی

سئو سایت شرکتی

سایت های شرکتی معمولا از آن دسته وب سایت هایی هستند که توجهی به سئو به عنوان یکی از بهترین کانال های بازاریابی ندارند. با توجه به فضای دیجیتال مارکتینگ در کشور و وجود شرکت های اندک در رقابت های گوگل، سئو وب سایت شرکت می تواند بهترین فرصت برای افزایش بازدیدکنندگان مجموعه یا خدمات شما باشد.

سئو سایت شرکتی

منظور از سئو سایت شرکتی چیست؟

سئو سایت شرکتی به فرایند بهینه سازی و سئو وب سایت یک شرکت یا مجموعه خصوصی گفته می شود که در طی آن، شرکت روی کلمات کلیدی مرتبط به بهترین نتایج در گوگل می رسد. در این صورت است که مجموعه روی کلمات کلیدی مدنظر ورودی مستقیم و مرتبط از گوگل جذب کرده و فروش خدمات و محصولات اتفاق می افتد.

هدف از سئو سایت شرکتی جذب کاربران مرتبط است به نحویکه کاربران روی دقیق ترین کلمات کلیدی به سایت شرکت جذب شوند. در سئو سایت شرکتی ترافیک کل سایت چندان ملاک نیست و عمدتا رتبه روی کلمات کلیدی، هدف اصلی از سئو سایت یک شرکت یا مجموعه است.

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت شرکتی :

  • شرکت سپیدار سیستم

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : نرم افزار حسابداری / سیستم حسابداری / نرم افزار فروشگاهی / سیستم حقوق و دستمزد / سیستم انبارداری و …

  • شرکت کارگزاری مفید

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : صندوق سرمایه گذاری / تحلیل تکنیکال / تابلوخوانی / تحلیل بنیادی / آموزش بورس / آموزش سرمایه گذاری و…

فرم پروژه سئو سایت شرکتی

چرا باید سایت شرکت خود را سئو کنیم؟

وب سایت یک شرکت، ویترین خدمات ارائه شده توسط آن شرکت است و هرچقدر این ویترین بازدیدکننده بیشتری داشته باشد، طبیعتا قشر بیشتری از کاربران تبدیل به مشتری خواهند شد. فرض کنید شرکتی وب سایت مجموعه خود را با چندین میلیون هزینه راه اندازی، تاسیس کند اما هیچ عملیات سئو و بهینه سازی روی سایت انجام ندهد! چه اتفاقی می افتد؟ سایت شرکت هیچ بازدیدکننده ای از گوگل و سایر موتورهای جستجو نخواهد داشت و نتیجتا کارکرد سایت در حد پز دادن است!

یکی از اقدامات مهمی که شرکت ها برای وب سایت شان لازم است که انجام دهند، عملیات بهینه سازی مداوم وب سایت شرکت است به نحویکه روی کلمات کلیدی حوزه خود به رتبه های خوب در گوگل دست یابند. در این صورت، شرکت می تواند علاوه بر داشتن یک وب سایت زیبا برای اهداف برندینگ، بازدیدکننده مستقیم هم از نتایج موتورهای جستجو داشته باشد.

پس اگر بخواهیم اهمیت داشتن سئو برای شرکت را ذکر کنیم :

  • ارائه محصول و خدمات به واسطه حضور در نتایج موتورهای جستجو
  • ایجاد روابط با شرکا و هماران در حوزه مربوطه
  • برندینگ و اعتبار به واسطه حضور در رتبه های اول گوگل
  • جذب کاربران غیرمستقیم برای شبکه های اجتماعی توسط وبسایت

از سئو سایت شرکتی چه دستاوردهایی داریم؟

سئو سایت شرکت معمولا دو دستاورد کلی خواهد داشت که به تفکیک توضیح داده می شود:

افزایش رتبه کلمات کلیدی

در این حالت کلمات کلیدی صنعت یا حوزه شرکت در نتایج گوگل به رتبه های برتر (صفحه اول گوگل) راه می یابند. در نتیجه این اقدام، کاربرانی که کلمات کلیدی شرکت را سرچ می کنند با پیدا کردن وبسایت و مطالعه خدمات و محصولات ارائه شده در وبسایت، به مشتری بالقوه تبدیل می شوند. با عملیات سئو مناسب حتی رسیدن به رتبه یک گوگل و حجم ورودی های بسیار زیاد روی کلمات کلیدی مرتبط دور از دسترس نیست. شرکت هایی که در جایگاه یک گوگل قرار گیرند، از حجم مشتری و سفارش هایی که دارند گاها خسته می شوند! (تجربه شخصی از نمونه پروژه های سئو)

 

افزایش ترافیک وبسایت شرکتی

در این حالت هدف عملیات سئو سایت شرکتی بر روی افزایش ترافیک وب سایت است به طوریکه کاربران هدف شرکت با کلمات کلیدی اصلی و فرعی مرتبط از نتایج گوگل به وبسایت راه یابند. افزایش ترافیک سایت منجر به کاربران بیشتر و درنتیجه مشتریان بیشتر خدمات و محصولات شرکت خواهد شد. فرض کنید شرکتی روزانه 1000 بازدید از گوگل داشته باشد، ازین 1000 بازدید 10 نفر هم به مشتری تبدیل شوند، مجموعه شرکتی بُرد خواهد کرد.

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو  بازدید کنید

استراتژی سئو سایت شرکتی

استراتژی کلی سئو سایت شرکتی بر مبنای برندینگ و تقویت کلمه کلیدی برند است. با این مفهوم به این نتیجه پی می بریم که چرا شرکت ها و مجموعه ها روی کلمه کلیدی برند خود عمدتا کار می کنند و سعی در تقویت برند دارند.

معمولا صفحه اصلی سایت شرکتی به عنوان اصلی ترین صفحه وب سایت برای برندینگ درنظر گرفته می شود و سایر صفحات به خدمات اصلی و فرعی مجموعه تعلق می یابد. تقویت صفحه اصلی سایت هم از لحاظ سئو داخلی و هم از لحاظ سئو خارجی از مهم ترین اقدامات برای عملیات بهینه سازی سایت شرکتی است.

پس اگر بخواهیم استراتژی سئو سایت شرکتی را در چند گام توضیح دهیم :

  • صفحه اصلی وب سایت مهم ترین صفحه وب سایت از نظر سئو است. تمرکز سئو داخلی شامل محتوا، لینک سازی ها و … باید در جهت تقویت صفحه اصلی وب سایت شرکتی باشد.
  • صفحات خدمات و محصولات از لحاظ اهمیت در رده دوم قرار می گیرند. این صفحات نیز با هدف رتبه گرفتن در نتایج گوگل و همچنین تقویت صفحه اصلی وبسایت سئو می شوند.
  • وبلاگ سایت شرکتی نیز با تولید محتوای مناسب و رتبه گرفتن کلمات کلیدی بلاگی در نتایج گوگل، کاربران گیج و سردرگم را به وبسایت جذب می کند.

مثال از استراتژی سئو سایت شرکتی :

شرکت سپیدار سیستم

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی: سپیدار سیستم / نرم افزار حسابداری / نرم افزار مالی
  • کلمات کلیدی صفحات خدمتی: سیستم حقوق و دستمزد / نرم افزار فروشگاهی / سیستم انبارداری / سیستم دارایی 
  • کلمات کلیدی وبلاگی: مالیات بر حقوق چیست / حسابداری واردات چگونه انجام می شود؟

هزینه سئو سایت شرکتی چقدر است؟

همانطور که در صفحه قیمت سئو به طور مفصل توضیح داده شد، تعرفه یا هزینه سئو سایت شرکتی و سایر سایت ها بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله :

  • تعداد کلمات کلیدی
  • سختی کلمات کلیدی
  • رقبا
  • وضعیت سئو سایت
  • انتظارات کارفرما از نتایج سئو
  • و ….

بنابراین با بررسی این عوامل می توان گفت که هزینه سئو سایت شرکتی چقدر است. این نوع اطلاعات پس از پرکردن فرم سفارش سئو سایت شرکتی و با هماهنگی های بعدی از کارفرما اخذ شده و هزینه نهایی سئو سایت شرکتی اعلام می شود.

7 مرحله اصلی سئو سایت شرکتی

در این بخش مهم ترین و اصلی ترین مراحل پیاده سازی سئو سایت شرکت را با توضیحات ذکر کرده ام. توجه کنید که این مراحل کاملا تجربی و از تجربه نمونه پروژه های سئو انجام شده توسط بنده در چند مجموعه شرکتی است.

1. تحقیق کلمات کلیدی

همانطور که در مقاله اصول سئو هم ذکر شد، یکی از اصول اولیه هر پروژه سئو، تحقیق کلمات کلیدی کسب و کار است. این مرحله دید سئوکار یا متخصص سئو را در تنظیم استراتژی کلی سئو و مسیر محتوایی سایت را مشخص می کند.

در این مرحله مهم ترین کلمات کلیدی برای تمرکز در فرایند سئو سایت شرکتی استخراج شده و برای آنها اقدامات بهینه سازی یا تولید محتوا انجام می شود. همچنین در کنار کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی فرعی مرتبط نیز استخراج و لیست می شوند که می توان در اولویت دوم روی آنها کار کرد.

در خیلی از مواقع، شرکت ها و مجموعه ها کلمات کلیدی خاصی مدنظر دارند که می خواهند روی آنها در نتایج برتر گوگل باشند. طبق تجربه بنده، بیش از 80% این کلمات کلیدی هدفمند نیستند، به این معنی که مخاطب خاص آن شرکت که می تواند به مشتری هم تبدیل شود کلمه کلیدی کارفرما را جستجو نمی کند و معمولا کارفرماهای شرکتی به دنبال کلمات کلیدی یک یا دو سیلابی هستند.

این وظیفه کارشناس سئو است که با راهنمایی و تحقیق کلمات مناسب بهترین و هدفمندترین کلمات کلیدی را برای عملیات سئو سایت شرکتی انتخاب کند و مشتریان بالقوه آن مجموعه را با تحقیق کلمات کلیدی مناسب برگزیند.

2. سئو صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی هویت برند شرکت و مهم ترین صفحه برای عملیات سئو و بهینه سازی است. صفحه اصلی معمولا روی کلمه کلیدی برند سئو می شود اگرچه ممکن است در کنار کلمه برند، کلمه کلیدی دیگری نیز کار شود. 

به عنوان مثال در یکی از تجربه پروژه های سئو شرکتی، صفحه اصلی علاوه بر اسم برند، روی کلمه کلیدی “نرم افزار CRM” نیز عملیات سئو انجام شد.

در مواقع بسیار نادر، ممکن است چندین برند با اسم مشابه وجود داشته باشند که در این صورت کار برای کارشناس سئو مقداری سخت می شود اما می توان با عملیات سئو داخلی و خارجی اصولی و استاندارد، در بین رقبا روی کلمه برند رتبه یک گوگل را داشت.

3. ساخت صفحات خدماتی شرکت و عملیات بهینه سازی آنها

ساختار سایت شرکتی معمولا شامل لندینگ پیج هایی برای معرفی محصولات یا خدمات اصلی شرکت است که بعد از صفحه اصلی، مهم ترین صفحات سایت شرکتی محسوب می شوند. این صفحات اگر از قبل وجود دارند عملیات بهینه سازی آنها انجام می شود و اگر وجود ندارند ساخته شده و سپس سئو آنها انجام می شود.

استراتژی سئو باید به گونه ای پیاده سازی شود که تمام فرایندهای سئو در خدمت این نوع صفحات قرار گیرند، چرا که فرایند فروش در این صفحات اتفاق می افتد.

اقدامات اولیه ای که می تواند منجر به تقویت اعتبار صفحات لندینگ پیج شرکتی شوند عبارت است از :

  • لینک سازی داخلی اصولی 
  • استفاده از کدهای اسکیما
  • آف پیج مناسب
  • قرارگیری لینک لندینگ در هدر یا فوتر
  • استفاده از تصاویر یا ویدیو

4. تولید محتوای صفحات وبلاگی

وبلاگ به عنوان بازوی تقویتی صفحات اصلی سایت شناخته می شود و به تنهایی ارزش ندارد. وبلاگ با تحقیق کلمات کلیدی مناسب منجر به جذب کاربران گیج یا سردرگم می شود و نهایتا کاربران را به صفحات اصلی سایت هدایت می کند.

همانطور که اشاره شد، تحقیق کلمات کلیدی مناسب در وبلاگ حتی از تولید محتوا هم مهمتر است. نمونه ای از این تحقیق کلمات کلیدی در زیر آورده شده است :

  • پرکاربردترین نرم افزار حسابداری کدام است؟
  • چطور دستمزد و حقوق را در سال 1401 محاسبه کنیم؟

با تولید محتوای کاربرپسند برای محتوای بلاگ شرکت، کاربران و احتمالا مخاطبان خدمات شرکت جذب سایت می شوند و این اقدامات مارکتینگی است که می تواند آنها را به مشتری تبدیل کند.

5. تقویت صفحه اصلی و صفحات لندینگ با سئو داخلی

همانطور که تا الان نیز اشاره شد، صفحه اصلی و صفحات لندینگ پیج مهم ترین صفحات سایت شرکتی هستند. برای تقویت آنها با سئو داخلی، لینک سازی داخلی مثل یک Booster عمل می کند! لینک سازی اصولی از صفحه اصلی به صفحات لندینگ پیج و همچنین لینک سازی داخلی مناسب بین صفحات لندینگ پیج و از طرف دیگری لینک سازی داخلی از صفحات بلاگی به صفحات اصلی و لندینگ پیج، ساختار سایت شرکتی را برای گوگل و موتورهای جستجو شفاف تر کرده و احتمال رتبه گیری بهتر در نتایج وجود دارد.

این نوع لینک سازی باید کاملا با احتیاط و اصولی پیاده سازی شود طوریکه برای کاربر مناسب باشد. یادمان نرود که هدف اصلی در هر عملیات سئو، ارائه ارزش و محتوای مناسب به کاربر است و عملیات لینک سازی داخلی نیز از همین قانون پیروی می کند. پس بهتر است که از لینک سازی های بی رویه پرهیز کنیم.

6. عملیات سئو خارجی

برای تقویت بیشتر برخی صفحات اصلی سایت شرکتی و رقابت با رقبای حاضر در نتایج گوگل، بعضا لازم است که عملیات سئو خارجی نیز پیاده سازی شود. 

برای مجموعه های شرکتی، معمولا رقابت کلمات کلیدی سخت نیست، بنابراین طبق تجربه عملیات سئو خارجی (آف پیج) میبایست در مقیاس کوچک و محدود انجام شود تا برای سایت خطرات پنالتی شدن را نداشته باشد.

7. مانیتورینگ رقبا و بهبود مداوم تا رسیدن به رتبه یک گوگل

پیاده سازی سئو داخلی و خارجی سایت شرکتی پایان کار نیست! ازین به بعد است که باید با نظارت دائم روی کلمات کلیدی اصلی سایت شرکت و همچنین درنظرگرفتن رقبا، اقدامات بهینه سازی متناسب را انجام داد. من اینکار را معمولا با ابزارهای سئو انجام می دهم که روند مانیتورینگ را سرعت می بخشند، این ابزارها به من کمک می کنند تا هم جایگاه کلمات کلیدی سایت را بررسی کنم و هم رقبا را.

همچنین می توانید با مشاهده نتایج گوگل نیز روند رقابت کلمات کلیدی را در سطح محدود دنبال کنید.

توجه داشته باشید که همه چیز در مانتیور کردن خلاصه نمی شود و میبایست علل صعود یا نزول کلمات کلیدی را نیز پیدا و تحلیل کنیم و مطابق با آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو وبسایت شرکت تماس بگیرید :

نکاتی که در خصوص سئو سایت شرکتی باید بدانید

برای انجام عملیات سئو وبسایت شرکتی، باید نکاتی را مدنظر قرار دهید که مخصوص همین نوع سایت هاست:

  1. درست است که رقابت حوزه وبسایت های شرکتی، خیلی سخت نیست اما به معنی این نیست که قرار است رقبا را دست کم بگیرید. در سال های اخیر وبسایت هایی مثل دیجی کالا و ترب نیز به عرصه محصولات شرکتی پا گذاشته و عرصه را بر شرکت ها و مجموعه هایی که محصولات خود را عرضه می کنند، تنگ کرده اند.
  2. همانطور که اشاره شد، صفحه اصلی وبسایت شرکتی مهمترین صفحه سایت است. پس از آن صفحات محصولات و خدمات در رده دوم قرار می گیرند که وظیفه تقویت صفحه اصلی را به عهده دارند. صفحات وبلاگ نیز در خدمت صفحات لندینگ پیج و صفحه اصلی هستند. اقدامات سئو آف پیج معمولا برای تقویت صفحات خدماتی و همچنین صفحه اصلی است.
  3. وب سایت های شرکتی معمولا ترافیک زیادی را تجربه نمی کنند. این از تجربه من از انجام پروژه های سئو شرکتی است. معمولا ترافیک هدفمند سرچ کنسول این نوع وبسایت ها بازه ای بین 0 تا 1000 کلیک روزانه است مگراینکه سایت تصمیم بگیرد ترافیک غیرهدفمند هم برای سایت بیاورد.

سئو سایت شرکتی با حسام الدین کیانی خواه

وبسایت یک شرکت، نماد یک مجموعه است. مهم است که عملیات سئو و بهینه سازی آن به نحوی انجام شود که برای آن شرکت، ارزش و هویت برند خلق کند. هدف از عملیات سئو این نوع از  وبسایت ها، فقط رتبه گرفتن در نتایج گوگل نیست، هدف آشنا شدن کاربران و مشتریان بالقوه با برندی است که رتبه یک گوگل را دراختیار دارد و احتمالا در زمینه کاری خود بهترین است ✅

من، حسام الدین کیانی خواه با تجربه چندین پروژه سئو شرکتی، می توانم در عملیات بهینه سازی و سئو وبسایت همراه شما باشم. برای ایجاد ارتباط می توانید از صفحه انجام پروژه سئو یا ارتباط با من ، تماس بگیرید.

سوالات متداول

سایت شرکت نماد برند شرکت است، بنابراین با عملیات سئو و بهینه سازی صفحات آن، علاوه بر جذب کاربر از نتایج گوگل، اعتبار و ارزش شرکت هم بیش از پیش می شود.

بهینه سازی صفحه اصلی و صفحات لندینگ پیج خدمتی از مهم ترین اقدامات سئو وب سایت شرکتی است. پس از آن بهینه سازی محتواهای بلاگی و عملیات سئو خارجی از دیگر اقدامات سئو است که میبایست انجام شود.

برای این نوشته امتیاز ثبت کنید

نظرات

10 نظر در مورد سئو سایت شرکتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    اوقات بخیر و نیکی
    حیدریان هستم، مدیرعامل شرکت گسترش فناوری خوارزمی واقع در استان البرز
    خرسندم که اعلام کنم شرکت ما تمایل به همکاری در قالب پروژه SEO با جنابعالی را دارد
    لطفا از وبسایت ما به نشانی http://khwarizmico.com/ بازدید بفرمایید و نحوه همکاری را نیز اعلام کنید
    با تشکر

    لایک

    1. سلام جناب حیدریان
      ممنون از لطف و توجهتون
      با شما در ارتباط هستم

      14

  2. آقای کیانی خواه عزیز و گرامی
    بزرگوار بنده از طریق پیج تون با شما آشنا شدم
    شرکت ما در حوزه خدمات نظافتی فعالیت میکنه، از سال 91 قبل ازینکه شرکت هایی مثل آچارباز و خدمت از ما به این بازار بیان ما در این حوزه کار میکردیم و الان هم در بین رقبا حضور فعالی داریم
    میخواستیم برای امسال یک برنامه جامع سئو داشته باشیم تا بتونیم پرقدرت تر از قبل ادامه بدیم
    لطف کنید شرایط همکاری و پروپوزال هم اگر دارید ارسال کنید تا انشالله باب همکاری فراهم بشه
    تشکر

    19

    1. سلام جناب مقیمی
      لطفا از طریق فرم همین صفحه یا راه های ارتباطی با بنده در تماس باشید
      ممنون

      19

  3. جناب کیانی خواه سلام
    شرکت ما در حوزه تولید تخصصی میلگرد فعالیت دارد، قصد داریم وبسایتی در همین حوزه داشته باشیم
    لطفا شرایط همکاری را بفرمایید
    با احترام

    12

  4. سلام خسته نباشید
    من با جستجوی سئو سایت شرکتی به شما رسیدم
    خیل مطلب جامع و خوب بود. شرکتی هستیم در زمینه واردات لوله و اتصالات فعالیت میکنیم. امکان انجام پروژه سئو چنین وبسایتی رو دارید؟

    لایک