سئو سایت دندان پزشکی

سئو سایت دندان پزشکی

یکی از روش های تبلیغات و برندینگ برای کلینیک های دندانپزشکی و دندان پزشکان، سئو (SEO) است. با انجام فرایند سئو روی سایت دندانپزشکی، مخاطبان هدف (بیماران) که به دنبال دریافت خدمات دندانپزشکی هستند به وبسایت شما مراجعه کرده و در نهایت با برند و خدمات شما آشنا می شوند. سئو معجزه ای است که می تواند برای شما کاربر بالقوه بیاورد.

اگر قصد سئو سایت دندانپزشکی خود را دارید با این مقاله همراه من باشید.

سئو سایت دندانپزشکی

تا حالا به عنوان یک دندان‌ پرشک چه کارهایی برای حضور خود در فضای آنلاین انجام داده‌اید؟ چقدر درباره دیجیتال مارکتینگ می دانید؟ اصلاً چقدر درباره برندسازی شخصی در اینترنت و مزایای آن می‌دانید؟ بدون شک دندان‌ پزشکانی که در فضای وب و مخصوصا نتایج گوگل حضور پررنگی دارند، از قدرت بی‌نظیر این فضا برای جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند و در نهایت نام خود را بیشتر و بیشتر سر زبان‌ها می‌اندازند.  

با این حال، پیشرفت در فضای دیجیتال و برندسازی شخصی در اینترنت، بدون سئو سایت دندانپزشکی امکان‌پذیر نیست. افزایش شهرت آنلاین و دسترسی مردم به سایت شما، فقط از طریق خدمات سئو سایت امکان‌پذیر است. از سئو تکنیکال گرفته تا تحقیق کلمات کلیدی و بهینه‌سازی داخلی و خارجی سایت دندانپزشکی، همگی باید در قالب یک پروژه سئو اجرا شوند. تنها در این صورت است که خیلی زود می‌توانید نتایج درخشان را مشاهده کنید و در میان رقبا متمایز شوید.

البته همه چیز به این سادگی‌ها هم نیست. حتماً باید با یک متخصص سئو همکاری کنید که به تمایزات بین اصول سئو و استراتژی‌های خاص سئو دندانپزشکی مسلط باشد. فقط این سئوکارها هستند که می‌توانند رویکرد مناسب با نیازهای منحصر‌به‌فرد دندانپزشکی را اتخاذ کنند و شما را به موفقیت برسانند.

اگر بعد از دیدن وبسایت دندانپزشکانی که با سئو (SEO) توانسته اند رتبه بالایی در نتایج گوگل کسب کنند، برایتان سؤال شده که چطور به این سطح رسیده‌اند، این مطلب را تا پایان بخوانید.

فرم پروژه سئو سایت دندانپزشکی

سئو سایت دندانپزشکی چیست؟

به مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌هایی که باعث می‌شود سایت دندانپزشکان به رتبه‌های برتر گوگل برسد و بازدید بیشتری دریافت کند، سئو سایت دندان پزشکی گفته می‌شود. البته سئوی دندانپزشکی صرفاً مخصوص دندانپزشکان نیست؛ بلکه کلینیک‌ها، درمانگاه ها یا بیمارستان‌های مخصوص دهان و دندان نیز می‌توانند از این حوزه استفاده کنند.

اخیراً یک نظرسنجی نشان داده که بسیاری از بیماران امروزی علاقه دارند خدمات پزشکی را به صورت آنلاین جستجو کنند. مثلا سرچ می کنند “قیمت عصب کشی دندان”، این بیماران شما را پیدا نمی‌کنند؛ مگر اینکه یک استراتژی سئو قوی داشته باشید. بنابراین هدف از سئو کردن سایت دندانپزشکی این است که نام برند شما (شخصی یا کلینیک) به رتبه‌های برتر گوگل برسد و از این طریق، مخاطبانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی هستند شما را پیدا کنند.

پس سئو (SEO) قرار است باعث ایجاد آگاهی دیجیتال از برندتان شود و از این طریق، اعتبار و اقتدار سایت را بیشتر و بیشتر کند.

وقتی یک دندانپزشک سعی می‌کند با همکاری یک سئوکار حرفه‌ای در سایت خود تجربه کاربری عالی، محتوای مفید، فرم‌های مخصوص رزرو، اطلاعات مطب و… را ارائه دهد، در واقع دارد سایتش را سئو می‌کند. یک سئوکار باتجربه، با الگوریتم‌ها یا همان دستورالعمل‌های گوگل آشناست و به همین دلیل، می‌تواند وضعیت سایت دندانپزشکی را در نتایج گوگل بهتر و بهتر کند.  

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت دندانپزشکی:

  • کلینیک دندانپزشکی سیمادنت (simadent.com)

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : هزینه عصب کشی / هزینه دندان پزشکی / قیمت ترمیم دندان / تعرفه کشیدن دندان و ….

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : درمان دندان درد خانگی، هزینه روکش دندان، قیمت روکش دندان جلو، هزینه ایمپلنت در بیمارستان میلاد و …

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : جراحی دندان عقل، مراحل ایمپلنت، مراحل ارتودنسی، دندان خرگوشی، دندانپزشکی اقساطی و …

چرا باید سایت دندانپزشکی خود را سئو کنیم؟

بهینه سازی سایت دندانپزشکی برای موتورهای جستجو شما را در برابر کاربران بی‌شمار فضای آنلاین قرار می‌دهد. اگر گوگل را یک شهر فرض کنید، یک سایت سئو شده مثل یک بیلبورد تبلیغاتی بزرگ در این شهر عمل می‌کند که همه متقاضیان خدمات دندانپزشکی می‌توانند آن را ببینند.

به همین دلیل، همه مطب ها و کلینیک‌های دندانپزشکی و بیمارستان‌های فعال در این زمینه، باید بدانند که بازاریابی دیجیتال و مخصوصا سئو چقدر مهم است و چه مزایای مادی و معنوی زیادی می‌تواند برایشان داشته باشد. در واقع سئو سایت دندانپزشک برایتان یک مطب یا کلینیک جدید در فضای وب می‌سازد.

از طرفی سایت شما به عنوان بازتابی از عملکردتان عمل می‌کند. برای همین اگر به درستی سئو شده باشد، بازدیدکنندگان حس می‌کنند شما حرفه‌ای و قابل اعتماد هستید و به تخصص بالایی که در زمینه دندانپزشکی دارید پی خواهند برد.

ازآنجاکه تکنیک‌های سئو به طور مداوم تغییر می‌کنند و گوگل الگوریتم‌هایش را مدام به‌روز می‌کند، حتماً نیاز به همکاری با یک متخصص سئو دارید که خودش را به طور دائم با این تغییرات به‌روز کند. با حضور چنین شخصی، قطعاً مشکلی در زمینه سئو سایت نخواهید داشت و می‌توانید با خیال راحت روی کار اصلی خود یعنی رسیدگی به بیماران تمرکز کنید.

سئو وبسایت دندانپزشکی

از سئو سایت دندانپزشکی چه دستاوردهایی داریم؟

با بهینه سازی سایت دندانپزشکی دستاوردهای تبلیغاتی بی شماری نصیب تان می شود که عبارتند از :

  • جذب مشتریان و بیماران بالقوه با تعداد بالا
  • ایجاد اعتماد و تقویت روابط بلندمدت با مخاطب
  • رفع انتظارات مشتریان در فضای آنلاین با ارائه خدمات رزرو و ارتباط شبانه‌روزی با مسئولان کلینیک
  • ارائه تجربه کاربری آسان، روان و سازگار با موبایل
  • تولید محتوای مفید و معتبر در موضوعات مربوط به دندانپزشکی
  • در نظر گرفتن علایق و نیازهای مخاطبان در توسعه سایت
  • بهبود وفاداری مشتری
  • افزایش آگاهی از برند و بهبود شهرت آنلاین
  • امکان نمایش نظرات بیماران قبلی
  • نظارت دائمی بر عملکرد سایت دندانپزشکی و رفع ایرادات و نواقص فنی

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو  بازدید کنید

استراتژی سئو سایت دندانپزشکی

در مسیر سئو سایت های دندانپزشکی تمرکز ما بیشتر روی خدمات رزرو نوبت، انتشار محتوای تخصصی در قالب صفحات لندینگ پیج یا بلاگ و بهبود تجربه کاربری سایت است. همه این موارد در کنار هم می‌توانند رتبه سایت را در گوگل بهتر کنند.

هسته اصلی این استراتژی، ایجاد اعتماد با یک سایت عالی، محتوای معتبر و باکیفیت و شفافیت در ارائه نظرات بیماران است. به همین دلیل، پیاده‌سازی سیستمی برای ثبت نظر توسط مشتریان نیز مدنظر ما خواهد بود.

طبیعتاً هرچقدر بتوانید بازخورد‌ها و نظرات مثبت بیشتری از بیماران بگیرید، هم شهرت بیشتری کسب می کنید و هم به واسطه کامنت مارکتینگ روی سئو صفحات تان تاثیر خواهید گرفت.

مثال از استراتژی سئو سایت دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی سیمادنت

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی: کلینیک دندانپزشکی
  • کلمات کلیدی صفحه خدماتی (لندینگ پیج) : ارتودنسی دندان، ایمپلنت دندان، متخصص ارتودنسی، متخصص ایمپلنت و …
  • کلمات کلیدی صفحات بلاگی: ارتودنسی بدون سیم چگونه است / مقایسه ارتودنسی و کامپوزیت / ترمیم دندان شکسته و …

هزینه سئو سایت دندانپزشکی چقدر است؟

به طور کلی هزینه سئو سایت به پارامترهای زیادی بستگی دارد. کاربرانی که در جستجوی خدمات دندانپزشکی هستند، اهداف مختلفی مانند یافتن اطلاعات کلینیک‌، تعیین قرار ملاقات یا مطالعه محتوای تخصصی دارند. بنابراین ما تمام خدماتی که برای رسیدگی به این مقاصد باید اجرا شوند را در نظر خواهیم گرفت. از طرفی انتظارات شما و الزامات پروژه نیز مطرح است. هرچه سطح استانداردهایتان بالاتر باشد، هزینه‌های بیشتری مطرح خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم برای اطلاع از هزینه سئو دندانپزشکی از طریق صفحه تعرفه سئو سایت یا  راه‌های ارتباطی با من تماس بگیرید.

مراحل اصلی سئو سایت دندانپزشکی

در ادامه، آموزش سئو سایت دندانپزشکی و فرایند سئو آن را برایتان به طور خلاصه آورده ام:

  • شناسایی اهداف کلی و بررسی اولیه سایت
  • سئو فنی سایت دندانپزشکی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تولید محتوا
  • سئو محلی
  • بهینه‌سازی تجربه کاربری
  • آنالیز و مانیتورینگ رقبا
  • و…

شناسایی اهداف کلی و بررسی اولیه سایت

در ابتدا با برگزاری چندین جلسه اهداف پروژه تعیین می‌شود. در این مرحله نقشه راه سئو طراحی می‌شود تا تمام مراحل به دقت طی شوند و انتظارات طرفین مشخص باشند. از طرفی وضعیت فعلی سایت نیز از نظر تجربه کاربری، سرعت سایت، محتواها، تگ‌های مختلف و… بررسی می‌شود تا اقدامات لازم برای بهبود رتبه سایت در موتور جستجو مشخص شود.   

سئو فنی سایت دندانپزشکی

گوگل برای سایت‌هایی که از نظر فنی یا تکنیکال عملکرد مناسبی داشته باشند، اهمیت زیادی قائل است. ازآنجا که سئو فنی نشانه کیفیت و کارایی سایت دندانپزشکی است، من توجه ویژه‌ای به این مسئله خواهم داشت.

بهینه‌سازی صفحه اصلی، صفحات دسته‌بندی، انتخاب هاست یا میزبان سایت مناسب، زیرمجموعه‌های موضوعی، تگ‌های کنونیکال، صفحات خدماتی، سرعت بارگزاری سایت و ناوبری کاربر، همگی در این مرحله انجام خواهد شد. سئو فنی سایت دندانپزشکی نیازمند یک رویکرد مناسب است که حساسیت بالای این حوزه را در نظر بگیرد.

تحقیق کلمات کلیدی

در پروژه‌های سئو اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده نشود، انتشار بهترین محتوای ممکن هم اثری نخواهد داشت. بنابراین لازم است در مرحله تحقیق کلمات کلیدی ، بهترین و مرتبط‌ترین کلمات کلیدی حوزه دندانپزشکی انتخاب شوند. این کلمات کلیدی مناسب هستند که مخاطب هدف را به سمت سایت می‌کشانند؛ بنابراین لازم است تمام خدمات مرتبط با دندانپزشکی در انتخاب کلمات پوشش داده شود.

مثلاً ویزیت دندانپزشکی، پرکردن دندان، عصب‌کشی دندان‌، جرم‌‌گیری، باندینگ دندان‌، روکش و کشیدن دندان، از جمله خدماتی هستند که توسط کاربران گوگل جستجو می‌شوند. همچنین لازم است تمام این خدمات با منطقه جغرافیایی مطب شما منطبق باشند. مثلاً اگر مطب در شرق تهران باشد، ما روی کلمه کلیدی «عصب‌کشی دندان شرق تهران» تمرکز خواهیم داشت. 

تولید محتوا

وجود هرگونه اطلاعات نادرست دندانپزشکی و ادعاهای غیرمستند در این حوزه، به اعتماد و رتبه سایت آسیب می‌رساند (به خصوص با وجود پارامترهای EAT). از این رو پس از طی‌شدن مراحل فوق، نوبت به اصلاح محتواهای فعلی سایت و همچنین تولید محتوای جدید می‌رسد.

من به شخصه روی محتوای آموزنده، معتبر و باکیفیت که مستقیماً با علایق و نگرانی‌های بیماران در ارتباط باشد، تأکید ویژه‌ای دارم. از این رو سعی می‌کنم از هوشمندانه‌ترین موضوعات ممکن در پست‌ها و مقالات وبلاگ استفاده کنم.

این کار نه‌تنها باعث می‌شود سایت رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب کند، بلکه مخاطبان هدف را نیز درگیر می‌کند و اعتبار بهتری برای برند به دنبال خواهد داشت.    

سئو محلی

سئو محلی سلاح مخفی شما برای جذب بیماران در یک محدوده جغرافیایی است. من در این مرحله، تمام اقدامات لازم برای جذب مخاطبان نزدیک به مطب یا کلینیک را انجام خواهم داد. استراتژی‌ سئو محلی به سایت شما کمک می‌کند نام، آدرس و شماره‌تلفن خود را در نتایج گوگل به نمایش بگذارید و در نتایج محلی به کاربر نمایش داده شوید. همانطور که قبلتر هم مثل زدم : “عصب کشی در شرق تهران” / “بهترین کلینیک دندانپزشکی شمال تهران” و …

بهینه سازی تجربه کاربری

گوگل رتبه‌های برتر را به سایت‌هایی اختصاص می‌دهد که سریع، پاسخگو، پایدار و ایمن باشند. آمارها نشان می‌دهند مردم از سایت‌هایی که بارگزاری آن‌ها بیشتر از چهار ثانیه طول بکشد متنفرند. از طرفی قطع و وصل شدن مداوم سایت، ارورهای متعدد و امنیت ضعیف نیز از مهم‌ترین مشکلات سایت‌های پزشکی هستند.

من در این مرحله سعی می‌کنم تمام پارامترهای مربوط به تجربه کاربری سایت را بهینه کنم. مخصوصاً روی نمایش سایت در موبایل و تبلت تمرکز می‌کنیم. موبایل‌محور بودن سایت نه‌تنها رتبه آنرا در نتایج گوگل بهتر می‌کند، بلکه رضایت بیمار را نیز به دنبال خواهد داشت.  

آنالیز و مانیتورینگ رقبا

در مرحله پایانی، سعی می‌کنیم در حین انجام امور سئو داخلی، خارجی و سئو محلی، سئو سایت رقبا را نیز آنالیز کنیم. این کار به ما کمک می‌کند نقاط قوت‌مان را تقویت و نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم. همچنین برای پیگیری پیشرفت پروژه سئو دندانپزشکی، از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) استفاده خواهیم کرد. به کمک این شاخص‌ها، اثربخشی استراتژی‌های خود را نظاره می‌کنیم و بر اساس داده‌های دقیق، بهترین تصمیمات ممکن را می‌گیریم. ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و سایر ابزارهای سئو اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد سایت و رفتار مخاطبان و بیماران ارائه می‌دهند.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو سایت دندانپزشکی تماس بگیرید :

سئو سایت دندانپزشکی با حسام الدین کیانی خواه

در سال های اخیر از طرفی به واسطه بیشترشدن خدمات آنلاین به بیماران و از طرف دیگر به واسطه حضور کلینیک های دندانپزشکی متعدد در فضای آنلاین و رقابتی تر شدن این فضا، حضور در نتایج گوگل سخت تر و البته حیاتی تر شده است. کلینیک های معتبر دندانپزشکی که در نتایج اول گوگل حضور دارند، به واسطه سئو و کلیک های ارزشمندی که از سمت موتورهای جستجو دریافت می کنند اصطلاحا نون شان در روغن است! و این معجزه سئو (SEO) است.

من، حسام الدین کیانی خواه، متخصص و مشاور سئو می توانم در این مسیر به شما کمک کنم. اگر قصد دارید در کلمات کلیدی دلخواه خود به رتبه های برتر گوگل دست یابید میتوانید از طریق فرم داخل این صفحه یا راه های ارتباطی با من درتماس باشید.

سوالات متداول

به مجموعه تکنیک‌هایی که برای بهبود رتبه سایت دندانپزشکی در صفحه نتایج گوگل و جذب مخاطبان هدف انجام می‌شوند، سئو سایت دندانپزشکی گفته می‌شود.

مزیت اصلی این کار، جذب مشتریان و بیماران بالقوه با تعداد بالاست. از دیگر مزیت‌های اساسی می‌توان به اعتمادسازی و بهبود شهرت برند شما در فضای آنلاین اشاره کرد. 

2/5 - (4 امتیاز)

نظرات

0 نظر در مورد سئو سایت دندان پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.