سئو سایت گردشگری

سئو سایت گردشگری

سئو سایت های گردشگری و آژانس های هواپیمایی اگر درست و اصولی انجام شود، می تواند کسب و کار را متحول کند! فقط کافیست به سایت هایی مثل علی بابا (Alibaba.ir) ، فلای تودی، مستربلیط و … نگاه بیاندازید تا ببینید چطور روی کلمات کلیدی مربوط به رزرو بلیط، هتل، تور و به طور کلی حوزه های گردشگری نتایج گوگل را درنوردیده اند!

من در این صفحه در خصوص نحوه و اصول سئو سایت گردشگری صحبت میکنم تا شما با فرایند و تکنیک های SEO این نوع سایت ها بیشتر آشنا شوید.

سئو سایت گردشگری

خدمات مختلف سایت‌های گردشگری زیرنظر آژانس‌های هواپیمایی شامل رزرو بلیط هواپیما – قطار – اتوبوس، رزرو هتل، تور‌های گردشگری، بیمه مسافرتی و خدمات ویژه می‌شود. رقابت در این نوع سایت‌ها بر اساس قیمت، کیفیت خدمات، تجربه کاربری و ارائه خدمات ویژه صورت می‌گیرد. سایت‌هایی که بهترین خدمات گردشگری و مسافری را با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌دهند، مشتریان بیشتری جذب کرده و در رقابت با رقبای خود موفق‌تر هستند.

اما سایت‌های گردشگری نیز به سئو (SEO) نیاز دارند زیرا بسیاری از کاربران برای رزرو یا خرید بلیط، هتل و پیداکردن تور گردشی مناسب، اقدام به جستجو در گوگل می کنند تا بهترین و مناسب ترین قیمت و خدمات گردشگری و مسافری را دریافت کنند. به علاوه همین کاربران اطلاعات لازم درباره مقصد و خدمات مرتبط با آنرا از طریق اینترنت جستجو می‌کنند. بنابراین، اگر سایت گردشگری بهینه‌سازی شده باشد و در نتایج جستجوی گوگل قرار داشته باشد، احتمال دیده شدن آن توسط کاربران بیشتر و افزایش ترافیک سایت بالا می‌رود؛ همچنین، بهبود رتبه سایت گردشگری به واسطه سئو در نتایج جستجو به معنی افزایش اعتبار و میزان حرفه‌ای بودن مجموعه است که می‌تواند به جذب مشتریان جدید و افزایش اعتماد مشتریان فعلی کمک کند.

از این رو در این صفحه به بررسی کامل سئو سایت گردشگری، نکات سئو سایت گردشگری، اصول و استراتژی‌های آن و همچنین هزینه بهینه سازی سایت های گردشگری و مواردی از این دست می‌پردازم، پس همراه من باشید.

فرم پروژه سئو سایت گردشگری

سئو سایت گردشگری چیست؟

سئو سایت گردشگری و آژانس‌های هواپیمایی شامل یک سری تکنیک‌ها و روش‌هایی است که به منظور بهبود رتبه سایت در نتایج موتور‌های جستجو اعمال می‌شود. با بهینه‌سازی سایت گردشگری، می‌توان به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل و سایر موتور‌های جستجو و افزایش ترافیک سایت و در نتیجه جذب مخاطب و گردشگران کمک کرد. با توجه به رقابت تنگاتنگی که در میان سایت‌های گردشگری وجود دارد باید بتوانید با استفاده از تکنیک های سئو سایت گردشگری مخاطبان را به سایت خود جذب کرده و به آنها نشان دهید که شما قادر به ارائه بهترین خدمات گردشگری و مسافری هستید.

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت گردشگری :

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : بلیط هواپیما / بلیط قطار / بلیط اتوبوس / بلیط قطار تهران مشهد / بلیط چارتری / تور ارمنستان / رزرو هتل

 

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : بلیط استانبول به تبریز / بلیط نجف تهران / رزرو هتل خارجی / هتل ارزان در استانبول / پرواز مستقیم تهران به آلمان

 

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : بلیط اتوبوس قزوین / بلیط اتوبوس کرمان / بلیط اتوبوس رجا / فرودگاه هاشمی نژاد مشهد / بلیط اتوبوس تهران شیراز

چرا باید سایت گردشگری خود را سئو کنیم؟

در هر صنعتی، داشتن یک سایت بهینه‌سازی شده به عنوان یک ابزار بازاریابی بسیار قوی محسوب می‌شود. با استفاده از تکنیک‌های سئو و بهینه‌سازی سایت، می‌توانید افزایش ترافیک ارگانیک و فروش را در سایت خود داشته باشید و به عنوان یک شرکت موفق در بازار حضوری قوی پیدا کنید. با این اوصاف می‌توان گفت سایت گردشگری نیز همانند دیگر سایت‌ها و صنایع به سئو و بهینه‌سازی سایت نیاز دارد. سئو برای سایت گردشگری به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های بازاریابی جهت جذب گردشگر و مسافر در سایت آژانس‌های مسافری به حساب می‌آید، از این رو می‌توان گفت شما با استفاده از استراتژی‌های سئو می‌توانید علاوه بر جلب اعتماد گردشگران به شناخت برند گردشگری خود و افزایش فروش و جذب ترافیک مثبت کمک کنید.

گردشگری و توریستی

از سئو سایت گردشگری چه دستاوردهایی داریم؟

سئو سایت گردشگری دارای دستاورد‌های زیادی است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنم:

  1. جذب ترافیک ارگانیک : با بهینه‌سازی سایت گردشگری خود برای موتور‌های جستجو، می‌توانید در نتایج جستجو بالاترین رتبه را کسب کنید و به این ترتیب، بیشترین تعداد بازدیدکننده را از طریق ترافیک ارگانیک به سایت خود جذب کنید.
  2. افزایش اعتماد و رضایت کاربران: با استفاده از سئو سایت گردشگری، می‌توانید اعتماد و رضایت کاربران خود را افزایش دهید، زیرا کاربران اینترنتی اغلب به سایت‌هایی که در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار دارند، بیشتر اعتماد می‌کنند.
  3. افزایش فروش: با جذب بیشترین ترافیک و افزایش اعتماد کاربران، می‌توانید فروش خود را نیز افزایش دهید. همچنین، با بهبود تجربه کاربری و ارائه کدهای تخفیف خاص می توانید کاربران را به خرید مجدد ترغیب کنید.
  4. شهرت برند: یکی از دستاورد‌های سئو سایت گردشگری، شناخت برند شما در بین کاربران و مخاطبان است. همچنین با رعایت تمامی نکات سئو، می‌توانید برند خود را به یک برند معتبر و قابل اعتماد برای رزو خدمات گردشگری و مسافری تبدیل کنید.
  5. کاهش هزینه‌های تبلیغات: سئو کردن سایت آژانس‌ هواپیمایی و گردشگری یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های تبلیغات است چرا که با افزایش رتبه سایت و جذب بیشترین ترافیک، نیازی به تبلیغات پرهزینه مثل گوگل ادز نخواهید داشت.
  6. افزایش دسترسی به بازار جهانی: با بهینه‌سازی سایت گردشگری خود، می‌توانید به بازارهای جهانی گردشگری نیز دسترسی پیدا کنید.

با توجه به رقابت بسیار شدید در سایت های گردشگری، سئو این نوع سایت ها به عنوان یکی از راهکار‌های مهم برای رقابت‌پذیری و موفقیت در بازار، بسیار حائز اهمیت است.

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو  بازدید کنید

استراتژی سئو سایت گردشگری

استراتژی سئو سایت گردشگری عمدتا بر پایه صفحات رزرواسیون است. عمده نیاز مردم در حوزه گردشگری و کلمات کلیدی این حوزه، بر پایه کلمات و عباراتی است که در جهت تهیه بلیط، رزرو هتل و تور یا در جهت کسب اطلاعات از مقاصد گردشگری است. بنابراین صفحات رزرواسیون و صفحلات بلاگی بیشترین نقش را در جذب ترافیک سایت ایفا می کنند و استراتژی های سئو داخلی و خارجی سایت متمرکز بر این نوع صفحات است.

مثال از استراتژی سئو سایت گردشگری

علی بابا

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی: بلیط هواپیما / رزرو بلیط هواپیما / سایت خرید بلیط هواپیما / بلیط پرواز داخلی
  • کلمات کلیدی صفحه رزرواسیون 1 (پرواز خارجی) : بلیط هواپیما خارجی / بلیط پرواز خارجی / رزرو پرواز خارجی 
  • کلمات کلیدی صفحه رزرواسیون 2 (قطار) : بلیط قطار / خرید بلیط قطار / رزرو بلیط قطار / بلیط قطار ارزان
  • کلمات کلیدی صفحه رزرواسیون 3 (اتوبوس) : بلیط اتوبوس / خرید بلیط اتوبوس / رزرو بلیط اتوبوس / بلیط اتوبوس تهران
  • کلمات کلیدی صفحه رزرواسیون 4 (هتل) : رزرو هتل / بلیط هتل / سایت رزرو هتل / خرید بلیط هتل
  • کلمات کلیدی صفحات بلاگی: پارک آبی استانبول / مدارک لازم برای پاسپورت / بزرگ ترین برج جهان / کشورهای بدون ویزا / جاهای دیدنی کرج / بهترین هتل های استانبول / تفریحات دبی / مراکز خرید کیش / پارک های مشهد / بهترین هتل رامسر / سوغات ارومیه / طبیعت کردستان و …

هزینه سئو سایت گردشگری چقدر است؟

هزینه سئو سایت گردشگری بر اساس خدماتی که سئوکار برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل ارائه می‌دهد مشخص می‌شود. می‌توان گفت هزینه سئو سایت مقدار ثابتی ندارد و براساس شرایط سایت و زمان لازم برای بهینه‌سازی آن مشخص می‌شود. عوامل و خدماتی مانند محتوای سایت و تبلیغات، استفاده از ابزار‌های خاص برای تحلیل و آنالیز کردن سایت و حتی آنالیز رقبا، هزینه لازم برای لینک‌سازی و غیره می‌توانند در تعیین هزینه نهایی سئو مؤثر باشند.

مراحل اصلی سئو سایت گردشگری

به صورت کلی اقدامات زیر برای سئو سایت گردشگری صورت می‌گیرد. در ادامه هر یک را با جزئیات بیشتری بررسی خواهم کرد.

  • نیازسنجی پروژه و تعیین اهداف کلی
  • بررسی وضعیت سایت
  • بهینه سازی سئو تکنیکال
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بهبود سئو داخلی صفحات هدف
  • بهبود سئو خارجی سایت
  • توجه به سئو محلی (Local SEO)
  • بهینه‌سازی تجربه کاری سایت
  • آنالیز و مانیتورینگ رقبا
  • و…

نیازسنجی پروژه و تعیین اهداف کلی

اولین و اصلی ترین مرحله برای شروع فرایند سئو در سایت آژانس های گردشگری، نیازسنجی پروژه است. اینکه اهداف سایت از سئو چیست و در نهایت به چه نقطه ای میخواهد برسد. این موضوع در ارتباط با کارفرما مشخص می شود.

بررسی وضعیت سایت

اینکه سایت از لحاظ زیرساخت، داخلی و خارجی در چه وضعیتی است، بسیار مهم است. در ابتدای پروژه سئو لازم است تا تمام گزارشات سئو داخلی و خارجی به همراه بررسی های تکنیکال گرفته شود تا وضعیت فعلی سایت مشخص شود. این موضوع معمولا توسط گزارشی به کارفرما تحویل می شود.

بهینه سازی سئو تکنیکال

پس از مشخص شدن وضعیت سایت، نوبت این است که موارد سئو تکنیکال و فنی سایت مشخص و رفع گردند. این موضوع مخصوصا در سرعت سایت خود را بیشتر از همه نشان می دهد. سایت گردشگری میبایست جهت ارائه خدمت به کاربران آنلاین خود بیشترین سرعت سایت را داشته باشد.

تحقیق کلمات کلیدی

پس از رفع موارد تکنیکال، نوبت به تحقیق جامع کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی بنابر خدمات سایت گردشگری مشخص شده و طبقه بندی می شوند.

بهبود سئو داخلی صفحات هدف

با توجه به داشتن کلمات کلیدی، لازم است تا برای سئو داخلی صفحات اصلی برنامه ریزی شود. سئو داخلی شامل تولید محتوای صفحات رزرواسیون، لینک سازی مناسب بین صفحات، استفاده از کدهای اسکیما متناسب با نوع صفحات، بهینه سازی تصاویر و … است.

همچنین در این مرحله لازم است تا استراتژی تولید محتوای صفحات بلاگی نیز مشخص شده و فرایند تولید محتوا نیز آغاز شود.

بهبود سئو خارجی سایت

حوزه گردشگری از آندسته حوزه هایی است که سئو داخلی به تنهایی برایش کارآمد نیست و لازم است تا سئو خارجی (off-page) نیز به کمکش بیاید. داشتن استراتژی سئو خارجی برای رساندن کلمات کلیدی اصلی به صفحه اول گوگل مهم است.

توجه به سئو محلی (Local SEO)

خیلی از کاربران به دنبال آژانس های هواپیمایی و گردشگری در مناطق اطراف خود هستند. سئو محلی (Local SEO) ابزاری است تا بتوان با استفاده از آن سایت را در معرض دید مخاطبان محلی قرار داد. (گوگل مپ)

بهینه سازی تجربه کاربری سایت

سایت های گردشگری نیز مثل سایت های فروشگاهی، از آنجاییکه عملیات فروش درونشان اتفاق می افتد، نیاز به بهینه سازی های تجربه کاربری (UI / UX) دارند. کاربران این نوع وبسایت ها از آنجاییکه با سایت هایی مثل علی بابا آشنا هستند، استاندارد بالایی برای خرید و رزرواسیون خدمات مسافری و گردشگری خود قائل اند.

آنالیز و مانیتورینگ رقبا

حوزه گردشگری از آندسته حوزه هایی است که کلمات کلیدی اش جزو کلمات سخت و بسیار سخت محسوب می شود. آنالیز فعالیت رقبا روی کلمات کلیدی این حوزه از جمله کارهایی که در سراسر پروژه سئو باید انجام شود.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو سایت گردشگری تماس بگیرید :

سئو سایت گردشگری با حسام الدین کیانی خواه

یکی از بهترین روش های تبلیغاتی برای وبسایت های گردشگری، مسافری و آژانس های هواپیمایی، سئو (SEO) است. عملیات سئو اگر درست و اصولی پیاده سازی شود، می تواند وبسایت گردشگری و فروش و درآمد آنرا متحول کند. فقط کافیست با وبسایت های صفحه اول گوگل (مثل علی بابا، فلای تودی، سفرمارکت، تریپ و …) نگاهی بیاندازید تا ببینید که به واسطه حضور در صفحه اول گوگل و کسب جایگاه های برتر در کلمات کلیدی این حوزه، چه دستاوردهایی داشته اند. ✅

من، حسام الدین کیانی خواه با تجربه بیش از 7 ساله در سئو و مدیریت پروژه های سئو، می توانم در عملیات بهینه سازی و سئو وبسایت گردشگری همراه شما باشم. برای ارتباط می توانید فرم ابتدای صفحه را پر کرده یا از طریق صفحه ارتباط با من ، با انواع راه های ارتباطی با من در تماس باشید.

سوالات متداول

سئو سایت گردشگری به عملیات بهینه سازی سایت برای کسب رتبه در نتایج برتر گوگل گفته می شود. به واسطه سئو سایت گردشگری، کلمات کلیدی این نوع وبسایت ها در نتایج گوگل رتبه های بهتری نسبت به رقبا دریافت می کند.

مراحل اصلی سئو سایت های گردشگری و آژانس های هواپیمایی عبارت است از : سئو تکنیکال، بهینه سازی سرعت سایت، انجام امور سئو داخلی و تولید محتوا، سئو خارجی، بهبود تجربه کاربری و ماینتورینگ رقبا

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات

4 نظر در مورد سئو سایت گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و وقت بخیر
    ما یک آژانس مسافرتی هستیم. به تازگی میخوایم سایت رو لانچ کنیم.
    میخواستم نظرتون رو درباره این بدونم که برای سئو سایت های گردشگری نیازه تیم سئو استخدام کنیم یا اینکه برون سپاری انجام بدیم؟
    کدوم هزینش کم تر درمیاد؟

    لایک

    1. سلام وقت بخیر
      اگر فاکتورتون “هزینه” هست، طبیعتا استخدام نیروی سئوکار در مجموعه به صرفه تره، ولی نکته ای که در خصوص استخدام وجود داره اینه که فرد متخصص یا ماهر کم پیدا میشه، بنابراین شاید مجبور باشید زمان زیادی صرف استخدام کنید. در حالیکه در روش های برون سپاری شما فرد یا شرکت مدنظرتون رو کاملا میشناسید و با خیال راحت کار سئو سایت تون رو بهش میسپرید.

      7

  2. سلام وقتتون بخیر
    برای آموزش سئو هم شما تمایل به همکاری دارید؟
    آژانس گردشگری هستیم سه تا دفتر در تهران و استانبول و دوبی داریم، میخواستیم زحمت آموزش تیم محتوا و سئو رو به شما بدیم
    لطفا با ما تماس بگیرید

    12