چگونه بدون داشتن تجربه‌ قبلی از سئو کسب درآمد کنیم؟ (شروع از صفر)

2929 بازدید

یادگیری سئو (SEO) می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد از سئو باشد. وقتی که مهارت‌ها و آموزش های لازم را کسب کردید، می‌توانید کار بهینه سازی وب‌سایت‌های خود برای کسب درآمد از این حوزه را آغاز کنید.

اگرچه یادگیری روش های کسب درآمد از سئو راهی سریع به‌سوی ثروتمند شدن نیست، اما می‌تواند راهی حتمی برای دستیابی به آن باشد. به‌علاوه، اگر از مهارت‌های سئو خود برای ساخت، بهینه سازی و کسب درآمد از وب‌سایت‌های‌تان استفاده کنید، هیچ محدودیتی برای درآمد شما وجود نخواهد داشت.

من، حسام الدین کیانی خواه ، قصد دارم در این مقاله شما را با انواع روش های کسب درآمد از سئو در ایران آشنا کنم. خیلی از این روش ها را خودم به شخصه تجربه کرده یا در دوستان و نزدیکان خودم دیده ام. بنابراین شما با یک مقاله کاملا عملی و تجربی روبرو هستید که قصد دارد راه درآمدزایی از سئو را برای شما روشن کند.

قبل از اینکه وارد این بحث شویم، اگر در ابتدای راه سئو هستید توصیه میکنم نگاهی به مقاله پیش نیازهای یادگیری سئو بیاندازید. در این مقاله پیش نیازهای لازم برای ورود به این حوزه طبق تجربه خودم به شما گفته می شود.

چرا سئو یک راه عالی برای کسب درآمد آنلاین است؟

راه‌های متنوعی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد، مثل ساخت یک فروشگاه اینترنتی، توسعه‌ یک وبلاگ شخصی، فروش خدمات و محصولات شرکتی ، کتاب‌های الکترونیکی، فروش دروس دوره‌های آنلاین و موارد دیگر. با این حال، اگر ترافیک نداشته باشید، با این روش‌ها درآمدی کسب نخواهید کرد. یکی از بهترین راه‌های افزایش ترافیک سایت ، سئو است.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو که ما آنرا سئو می نامیم، یک مهارت تخصصی است که می‌تواند به موفقیت و دیده شدن شما در فضای آنلاین کمک کند.

دانستن نحوه‌ عملکرد و نحوه‌ ایجاد و اجرای استراتژی سئو می‌تواند شما را نزد صاحبان کسب و کار ارزشمند کند و هر وب‌سایتی که راه‌اندازی می‌کنید را به موفقیت برساند.

وقتی که اصول سئو را آموختید، می‌توانید آموخته‌های خود را به مرحله‌ اجرا دربیاورید و در چندین حوزه‌ مختلف کاری وارد و در انواع مختلف کسب‌و‌کار به فعالیت مشغول شوید. شما حتی می‌توانید به‌ عنوان فریلنسر برای یادگیری بیشتر مهارت‌ها و به‌کارگیری آن‌ها اقدام کرده و دستمزد دریافت کنید.

10 روش کسب درآمد از سئو

کسب درآمد از سئو با راه اندازی آژانس سئو

صاحبان وب‌سایت‌ها به‌دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند کاربران و مشتریان جدیدی به‌دست آورند. یک راه عالی برای تحقق این امر، افزایش ترافیک وب‌ سایت است. اما افزایش ترافیک وب‌سایت به آسانی انتشار چند پست وبلاگ نیست. از این رو، صاحبان کسب و کار برای کمک به تولید ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو، به متخصصان سئو متکی هستند.

بازار سئو همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. هنگامی که وب‌سایت یا پروژه‌های شخصی شما به موفقیت دست پیدا کند، می‌توانید شروع به عرضه‌ خدمات خود به مشتریان کنید. در حال حاضر، راه‌اندازی یک آژانس سئو یا دیجیتال مارکتینگ برای همه مناسب نیست چراکه فعالیت و پشتکار زیادی را می‌طلبد و مدیریت انتظارات و روابط با مشتری مستلزم گذاشتن وقت بسیار است.

مزایای راه اندازی آژانس سئو

  • وجود مشتریان ثابت ماهانه
  • سقف درآمد بسیار بالا
  • حرکت مثبت صنعت سئو 

معایب راه اندازی آژانس سئو

  • مدیریت مشتریان بسیار وقت‌گیر و استرس‌زا است
  • هنگامی که درگیر امور اداری و کارکنان می شوید ، امور حاشیه‌ای را ناچیز تلقی کرده و از آن‌ها غافل می‌شوید
  • به مهارت‌های دیگری مانند نحوه‌ استخدام افراد مناسب، مدیریت تیم و غیره نیاز دارید؛

یافتن مشتریان سئو

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای آژانس سئو خود مشتریان بالقوه ایجاد کنید. اگر سایت سئومحور یا پست مهمان در سایت‌هایی مثل ویرگول دارید، مشتریان بالقوه می توانند به شما دسترسی پیدا کنند. با این حال، چند تاکتیک تولید این نوع از مشتریان هم وجود دارد که می‌توانید از اینها استفاده کنید:

  • ارتباط خود با سایر کسب و کارها را از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و ایمیل مارکتینگ تقویت کنید.
  • سراغ شرکت هایی بروید که برای تبلیغات پول خرج می‌کنند اما در نتایج گوگل نیستند (ترافیک طبیعی ندارند)
  • با شرکت‌های طراحی گرافیک و سایر آژانس‌ها وارد مشارکت شوید
  • شرکت خود را در دایرکتوری های دیجیتال مارکتینگ لیست کنید
  • از مهارت‌های سئو خود برای رتبه‌بندی شرکت‌تان در نتایج جستجوی محلی یا Local استفاده کنید

در نهایت موفقیت شما در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار یا آژانس سئو به نتایجی بستگی دارد که از مشتریان خود دریافت می‌کنید.

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در خصوص انواع روش های کسب درآمد از سئو بدست بیارید

کسب درآمد از سئو با فریلنسری و گرفتن پروژه سئو

اگر به دنبال کسب درآمد از سئو هستید اما ایجاد یک آژانس سئو کار زیادی از شما می‌گیرد و نمی‌توانید فرصتی را به آن اختصاص دهید، پس به فکر تبدیل شدن به یک فریلنسر سئو یا دیجیتال مارکتینگ باشید. بهترین چیز در مورد فریلنسری این است که می‌توان آن را به‌صورت پاره‌وقت و متناسب با زمان و مهارت خاصی که دارید، انجام دهید. می‌توانید با یک آژانس یا مدیر وب‌سایت شریک شوید و این خدمات خاص را ارائه دهید و یا در گروه‌های شغلی مختلف پیشنهاد کاری خود را مطرح کنید و طیف وسیعی از انواع پروژه‌ها را در دست بگیرید.

کارهایی که می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر پاره‌وقت انجام دهید:

  • انجام پروژه سئو
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • آنالیز سئو
  • بهینه‌سازی داخلی محتوا
  • ایجاد بک‌لینک
  • و …

فعالیت در سایت هایی مثل پونیشا یا کارلنسر به شما این امکان را می دهد تا به صورت فریلنسری از سئو درآمد داشته باشید.

کسب درآمد از سئو از راه تبلیغات

اگر مهارت‌های سئو قوی دارید، می‌توانید از سایتی با ترافیک بسیار بالا و سطح رقابتی اندک درآمد کسب کنید. روش اجرایی آن هم به این صورت است که وبسایت متعلق به خودتان را سئو کنید و به واسطه سئو و افزایش ورودی ارگانیک آن، به درآمدزایی از روش های تبلیغات روی بیاورید.

یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد از این نوع سایت ها، تبلیغات کلیکی است.

برخی از محبوب‌ترین اشکال تبلیغات کلیکی:

  • گوگل ادسنس (Google Adsense) و ارائه‌دهندگان مشابه دیگر
  • تبلیغات بنری سفارشی
  • محتواهای اسپانسری

کسب درآمد از طریق تبلیغات سایت یکی از راحت ترین مدل‌های درآمدزایی در سئو محسوب می‌شود زیرا با توجه به حجم ترافیک و کلیک‌های دریافتی، پول دریافت می‌کنید.

کسب درآمد از سئو از همکاری در فروش (Affiliate marketing)

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین راه‌های کسب درآمد آنلاین است و گرچه رقابتی‌ست اما برای فردی با مهارت‌های واقعی سئو، شانس موفقیت بسیار زیادی دارد.

شما برای این کار به ترافیک ارگانیک بسیار بالایی احتیاج دارید. فرقی نمی‌کند که سایت شما کوچک باشد یا بزرگ (یک وبلاگ شخصی باشد یا یک سایت شرکتی یا سازمانی) شما از طریق همکاری در فروش، محصولات یک شرکت را تبلیغ می‌کنید و پس از این‌که شخصی تصمیم به خرید از طریق لینک شما گرفت به ازای آن خرید، کمیسیون دریافت می‌کنید.

کسب درآمد از سئو از فروش محصول فیزیکی

اگر با قوانین سئو آشنا هستید، می‌توانید فقط از کانال سئو از فروشگاه اینترنتی خود کسب درآمد کنید. ترافیک ارگانیک موتورهای جستجو می‌تواند منبع ترافیک فوق‌العاده و قابل‌اعتمادی باشد.

شما می توانید برای یافتن کلمات کلیدی که مخاطبان‌ برای یافتن محصول‌تان از آن‌ها استفاده می‌کنند، به تحقیق کلمات کلیدی بپردازید. به‌عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی “کوله‌پشتی ضد‌آب” را پیدا کنید که حجم جستجوی بالا و رقابت اندکی دارد، ورود به این محصول و کار بر روی آن آسان‌تر می‌شود.

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی :

  • یک مدل کسب‌و‌کار قانونی با سقف درآمد بسیار بالا است
  • شما بر روی برند خود کنترل کاملی دارید
  • بازار تجارت الکترونیک به‌طور پیوسته در حال رشد است

کسب درآمد از سئو از فروش محصولات دانلودی

اگر نمی‌خواهید وارد فروش محصولات فیزیکی شوید، می‌توانید محصولات دانلودی و دیجیتال را با استفاده از روش‌های مشابه به فروش برسانید. رایج‌ترین شکل یک محصول دیجیتال، کتاب الکترونیکی (PDF) است اما شما می‌توانید انواع دیگری از محصولات دیجیتالی را هم با سئو سایت خود به ‌فروش برسانید:

  • دوره‌های آنلاین
  • عضویت‌های دوره‌ای
  • قالب‌های دیجیتال (Templates)
  • موسیقی و فایل های صوتی
  • فایل های تصویری (عکس)

کسب درآمد از فروش دوره های سئو

پس از مدتی تمرین سئو و کسب تجربه و نتایج ملموس می‌توانید دانش خود را به‌صورت پکیج های آموزشی باکیفیت به بازار عرضه کنید اما بهتر است پیش از شروع فروش این بسته‌ها مخاطب کافی داشته باشید.

برای این کار زمانی را صرف به اشتراک گذاشتن دانش سئوی خود به صورت رایگان در سایت، وبلاگ، کانال یوتیوب یا آپارات و اینستاگرام (Instagram) خود کنید. یا حتی و می توانید به طور رایگان در ایسمینار وبینار برگزار کنید.

در یک شرکت مرتبط با خدمات سئو استخدام شوید

کار در یک شرکت سئو می‌تواند راهی باورنکردنی برای رشد مهارت‌هایتان و یادگیری مهارت های جدید در حین کسب تجربه باشد، به‌ویژه اگر پروژه‌های سئو درباره‌ سئو فنی یا تکنیکال سئو، بررسی و تجزیه‌ و‌ تحلیل عمیق سایت و مواردی ازین دست مرتبط با یک سازمان بزرگ باشد.

کسب درآمد از سئو از تولیدمحتوای سئوشده

نویسنده سئو به شخصی گفته می‌شود که می‌تواند دست به نوشتن محتوا برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو بزند. اشکال این نوع درآمدزایی در حوزه سئو این است که دریافت نرخ‌های بالاتر در آن سخت است و شما معمولاً با بقیه‌ی نویسندگان عمومی که خدماتی مشابه را ارائه می‌دهند، درگیر خواهید شد.

مزیت تولید محتوای سئو شده یا تبلیغ‌نویسی سئو (SEO Copywriting) این است که می‌توانید از هر کجای دنیا کار کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک لپ‌تاپ  و اتصال به اینترنت است. همچنین تقاضای زیادی برای نویسندگان سئو وجود دارد چون تقریباً هر وب‌سایتی به یک جریان مداوم محتوا نیاز دارد ولی اگر عاشق نوشتن نیستید، احتمالاً کپی‌نویسی سئو چیزی نیست که بخواهید برای همیشه دنبال کنید زیرا طبیعتاً محدود به نوشتن می‌شوید.

کسب درآمد دلاری از سئو از طریق سایت Fiever

همان‌طور که می‌دانید برای پیاده‌سازی سئو برای یک وبسایت باید چندین کار مختلف انجام شود:

  • بررسی و تحلیل وبسایت
  • بک لینک سازی
  • تولید محتوا
  • انجام امور سئو تکنیکال
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • و ….

اگر بر بخشی از این فرآیند تسلط دارید، می‌توانید خدمت خود را در قالب خدمات میکرو‌ سئو به شرکت‌هایی که به آن خدمت نیاز دارند، بفروشید. یکی از این شرکت‌ها پلتفرم فایور (Fiverr) است. فایور یک پلتفرم شبیه پونیشا ولی در سطح جهانی است که متخصصان رشته های مختلف به ارائه خدمات در آن می پردازند.

کلید کسب درآمد خوب در فایور، معرفی خود به‌عنوان یک متخصص در یک زمینه‌ خاص است. شما باید کاری را انتخاب کنید که می‌دانید قادر به انجام آن هستید و از مشتریان خود امتیاز خوبی دریافت می‌کنید.

فایور یک مکان عالی برای شروع تخصص سئو است اما احتمالاً پلتفرمی نیست که بخواهید برای همیشه از آن استفاده کنید.

به‌‌خاطر داشته باشید، برای کسب درآمد با سئو لازم نیست متخصص باشید. وقتیکه بر اصول اولیه تسلط پیدا کردید، آنچه که آموخته‌اید را به‌کار گرفتید و به نتایج رضایت‌بخش رسیدید، می‌توانید شروع به کسب درآمد کنید.

کلام آخر 

بعد از این همه روش که اشاره کردم هنوز هم می پرسید چطور از سئو کسب درآمد کنم ؟ تمام این روش ها حاصل تجربه چندساله من در پروژه ها و مشاوره های سئو است.

من در این مقاله سعی کردم آخرین و به روزترین روش های کسب درآمد از سئو را برایتان شرح دهم. مسلما روش های دیگری هم برای کسب درآمد در این حوزه هست که من کم کم آنها را هم در این مقاله اضافه خواهم کرد.

اگر تازه با وب سایت من آشنا شدید، می توانید سایر مقالات آموزشی سئو را هم دنبال کنید.

سوالات متداول : 

استخدام در شرکت سئویی، افتتاح وب سایت فروشگاهی برای فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی، فریلنسری، سایت فروش دوره سئو، همکاری در فروش به واسطه وبلاگ یا وب سایت و ….

بله، حتی بدون داشتن تجربه قبلی و صرفا با آموزش های رایگان می توان با روش هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد از سئو درآمد کسب کرد.

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=3016
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

7 نظر در مورد چگونه بدون داشتن تجربه‌ قبلی از سئو کسب درآمد کنیم؟ (شروع از صفر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    من فریلنسر سئو هستم ولی تا الان خیلی نتونستم درآمد قابل توجهی ازین روش داشته باشم
    ممنون میشم راهنمایی کنی

    لایک

    1. سلام پیمان عزیز
      بهت توصیه میکنم وبینار 21 روش پروژه گرفتن در سئو رو حتما ببینی، بهت ایده های خوبی برای درآمدزایی از سئو مخصوصا از روش پروژه سئو میده
      https://hesamkianikhah.com/product/21-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a6%d9%88/

      لایک

  2. سلام.روزتون بخیر. خواستم بپرسم که چه مدت زمان طول میکشه که سایت یا وبلاگ ما در گوگل بالا بیاد و ترافیک خوبی رو دریافت کنه که به فروش یا درامد برسیم؟

    51

    1. سلام روزشما هم بخیر
      سوال شما خیلی بستگی به حوزه کاری، رقابت و سختی کلمات کلیدی داره که میخواد کار کنید
      به عنوان مثال توی حوزه ای مثل گردشگری حداقل یک سال زمان میبره روی یک سری کلمات کلیدی سئو کنید ولی حوزه های تخصصی تر طبیعتا زمان کمتری برای سئو کلمات تون میبره
      ولی اگر بخوام در یک جمله بگم، حداقل 4 ماه زمان لازم داره تا شما بتونی روی بعضی کلمات کلیدی دیده بشید

      لایک

      1. ممنون از پاسخگویی خوبتون🌟
        من در ۲حوزه مد نظرم هست که فعالیت کنم اول مراقبت های پوست و مو دوم آموزش فتوشاپ… فکر میکنید در این ۲حوزه چقدر زمان لازم هست تا دیده شن؟
        با تشکر.🌷

        لایک

        1. خواهش میکنم
          هر دو حوزه رو میتونید کار کنید و زمان خاصی براشون ندارم ولی روی حوزه ای سایت بزنید و سئو کنید که یا تجربه اش رو دارید یا علاقه ، چون اگر غیر این باشه احتمالا ماه سوم ناامید میشید.
          ولی در کل من اگر جای شما باشم مراقبت های پوست و مو رو انتخاب میکنم چون هم خواهان بیشتری داره و هم شاخ و برگ بیشتری نسبت به حوزه دوم داره و احتمالا زودتر میتونید نتایج اولیه رو ببینید.
          در ضمن میتونید برای مطالعه بیشتر مقاله سئو سایت چقدر زمان می برد رو هم بخونید.

          لایک