سئو سایت شخصی

سئو سایت شخصی

سئو سایت شخصی یکی از روش های برندینگ و تبلیغات آنلاین است. با بهینه سازی سایت شخصی برای موتورهای جستجو (مثل گوگل) سایت شما در کلمات کلیدی برند شخصی شما در نتایج گوگل دیده شده و ورودی دریافت می کند. همانطور که میدانید پرسونال برندینگ یکی از اصول تبلیغات افراد و اشخاص مهم است، بنابراین با سئو وبسایت شخصی و رزومه ای به این مهم بیش از پیش دست می یابید.

اگر قصد سئوکردن سایت شخصی خود را دارید، در این مقاله با من همراه باشید.

بهینه سازی سایت شخصی

وقتی کسی اسم شما را در گوگل جستجو می‌کند، چه چیزی پیدا می‌کند؟ تا حالا اسم‌تان را در گوگل سرچ کرده‌اید؟ احتمالاً فقط شبکه‌های اجتماعی‌تان مانند اینستاگرام، توییتر یا شاید چند عکس قدیمی در فیسبوک در نتایج ظاهر شوند.

همان‌طور که می‌دانید، اگر قصد برندسازی شخصی (personal branding) و کسب درآمد از برند شخصی خود داشته باشید، این نتایج آن‌قدرها چشمگیر نیستند. برای مطرح شدن در فضای وب، نیاز به سئو سایت شخصی دارید.

وقتی از سئو (SEO) به عنوان یکی از روش های تبلیغات برای سایت شخصی خود استفاده کنید، مخاطب، کارفرمای احتمالی، شریک تجاری یا هر فردی که اسم شما را در گوگل جستجو کند، با یک سایت آبرومند و تخصصی مواجه خواهد شد. در دنیای دیجیتال امروزی که شاهد توسعه بازارهای آنلاین هستیم، افراد و اشخاصی که قصد دارند از نام خود برای پیشبرد اهداف تجاری استفاده کنند، حتماً باید یک سایت سئو شده داشته باشند.

این سایت در نتایج گوگل به عنوان نماینده‌ای از هویت، دانش و خدمات شما ظاهر می‌شود. استفاده از خدمات بهینه سازی سایت شخصی به شما کمک می‌کند پس از بهینه‌سازی محتوا و ساختار فنی سایت خود، برای مخاطب خود تجربه‌ای کاربرپسند خلق کنید و با رفتن به نتایج برتر گوگل، ترافیک هدفمند بالایی به سایت جذب نمایید.

فرم پروژه سئو سایت شخصی

سئو سایت شخصی چیست؟

چطور می‌توانم کاری کنم که پس از جستجوی اسمم در گوگل، سایت خودم بالا بیاید؟ چگونه می‌توانم سایت شخصی خود را به نتایج اول گوگل برسانم تا مردم با خدمات، مهارت ها و قابلیت‌هایم آشنا شوند؟ اگر شما هم در یکی دوسال اخیر با این سؤالات مواجه‌ شده‌اید، باید بگویم که پاسخ چیزی نیست جز: سئوی سایت شخصی

به فرایند بهینه سازی سایت شخصی برای موتورهای جستجو (خصوصاً گوگل) سئو وب سایت شخصی گفته می‌شود. در این فرایند، شما مطمئن میشوید که سایت شخصی‌تان و محتوایی که در آن منتشر کرده‌اید، برای کاربران گوگل قابل مشاهده است و در بهترین رتبه‌های صفحه نتایج ظاهر می‌شود.

بنابراین سئو شخصی به معنای به‌کارگیری اصول سئو برای بهبود شهرت آنلاین شما در زمینه تخصصی و موضوعات مرتبط با فعالیت‌تان است. مثلاً اگر شما یک وکیل دادگستری در زنجان باشید و با نام خود یک سایت بسازید، مخاطب پس از جستجوی عبارت “وکیل خوب در زنجان” می‌تواند شما را پیدا کند. البته به شرطی که روی این کلمه کلیدی کار کرده باشید و سایت شما کاملاً سئو شده باشد.

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت شخصی:

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : دوره عزت نفس / دوره شخصیت شناسی / آموزش زبان بدن و فن بیان و …

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : طریقه برخورد با مشتری / افزایش ثروت / ذهن فقیر / شغل دوم برای کارمندان و …

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : دوره ثبت شرکت / قرارداد تجاری / مشاوره حقوقی کسب و کار و …

چرا باید سایت شخصی خود را سئو کنیم؟

سئو کردن سایت شخصی شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطب در اختیارتان قرار می‌دهد. خصوصاً اگر شما اهداف مالی و تجاری داشته باشید، سئو سایت برند شخصی مشتریان بالقوه بسیار زیادی به سمت شما روانه خواهد کرد.

امروزه مردم به نتایج گوگل اعتماد دارند و اگر کسب‌وکار شخصی شما به طور مکرر در نتایج اول گوگل ظاهر شود، کاربران در آن موضوع خاص به شما اعتماد خواهند کرد.

پس از توسعه برند شخصی از طریق سئو، فرصت‌های شغلی جدید و پروژه‌های پولساز بیشتری خواهید داشت. این موضوع از نظر بازگشت سرمایه یا ROI نیز به سودتان خواهد بود. قرار گرفتن در معرض کارفرمایان و مشتریان بیشتر، فروش محصولات یا خدمات شخصی شما را بسیار بیشتر خواهد کرد.

البته فراموش نکنیم که روابط شما با همتایان صنعتی‌تان پس از سئو سایت برند شخصی تان قوی‌تر خواهد شد. این موضوع به نوبه خود فرصت‌های شراکت زیادی نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

به طور کلی، سئو برند شخصی به شما اجازه می‌دهد سایتی داشته باشید که از همه نظر عملکرد مناسبی دارد و قادر است دانش و مهارت‌های حرفه‌ای شما را برای مخاطب هدف به نمایش بگذارد. به خصوص برای کارآفرینان و مدیران استارتاپ، برندسازی شخصی با سئو شروع خوبی برای توسعه کسب‌وکار است. چراکه این افراد پس از سئو سایت و کسب نتایج در صفحه اول گوگل به عنوان یک فرد شاخص و رهبر فکری در زمینه تخصصی خود معرفی خواهند شد.

سئو ابزاری برای برندسازی شخصی

از سئو سایت شخصی چه دستاوردهایی داریم؟

با سئو سایت برند شخصی دستاوردهای زیادی داریم که بخشی از آنها را اینجا برایتان آورده ام:

  • ایجاد و تقویت هویت دلخواه در فضای دیجیتال
  • افزایش شهرت و شناخته‌شدگی در میان جامعه هدف
  • بهبود اعتبار فرد در فضای آنلاین
  • خلق تفاوت‌ها و شناساندن مزایای شخصی به مخاطبان
  • برقراری ارتباطات معنادار با همتایان شغلی و شرکای تجاری
  • نفوذ و تأثیرگذاری در تصمیم مخاطبان و کارفرمایان برای همکاری
  • معرفی‌شدن و جلوه‌کردن به عنوان یک متخصص، راهنما یا نماینده‌ای معتبر در زمینۀ تخصصی
  • ثبت‌شدن در ذهن مخاطبان به عنوان یک شخص متمایز و قابل تشخیص
  • جذب مخاطبان هدف پس از تولید محتوای تخصصی
  • افزایش تعامل با مخاطبان هدف و خلق یک جامعه تخصصی
  • دعوت به همکاری در پروژه‌ها، سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و حتی مصاحبه‌های رسانه‌ای
  • انتشار ایده‌ها، دیدگاه‌ها و افکار شخصی
  • تفاوت‌سازی و خلق تمایز در بازار هدف با تأکید بر تفاوت‌ها و مزایای خاص شخص
  • افزایش محبوبیت و فروش محصولات یا خدمات شخصی؛ پس از محبوب‌شدن نام فرد

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو  بازدید کنید

استراتژی سئو سایت شخصی

استراتژی سئو سایت شخصی روی ایجاد یک «هویت» یا «شخصیت» برای شما از طریق بهینه‌سازی سایت تمرکز دارد. در واقع در این مدل سایت ها، ما سعی می‌کنیم با افزایش ورودی و ترافیک ارگانیک از طریق کلمات کلیدی مرتبط با تخصص و مهارت فرد، خدمات و محصولات برند شخصی را در معرض دید مخاطبان سایت قرار دهیم.

تنها در این صورت است که می‌توانید مخاطبان هدف را از گوگل جذب کنید و سپس دانش و مهارت خود را عرضه نمایید. ما در مسیر سئو شخصی تمام فاکتورهای برندینگ را در نظر خواهیم گرفت تا سایت شما نماینده‌ای کامل از شخصیت خودتان باشد.

مطمئن باشید پس از سئو سایت، شما هم می‌توانید جزو صدها نمونه کارآفرینانی باشید که از نام و شهرت شخصی خود برای خلق یک تجارت پرسود استفاده کرده‌اند.

مثال از استراتژی سئو سایت شخصی

خانم فرشته ایران نژاد

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی (برند شخصی): فرشته ایران نژاد
  • کلمات کلیدی صفحه خدماتی (محصول / دوره آموزشی) : دوره عزت نفس / دوره شخصیت شناسی / دوره خودشناسی / دوره فن بیان و …
  • کلمات کلیدی صفحات بلاگی: رهبری کاریزماتیک / تعریف فن بیان / صداسازی در فن بیان / فن بیان تلفنی و …

هزینه سئو سایت شخصی چقدر است؟

هزینه‌های بهینه سازی سایت شخصی دقیقاً مشخص نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد. شاید مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در هزینه سئو ، انتظارات و نیازهای شما از سایت باشد.

از طرفی وضعیت فعلی سایت هم مهم است. تعداد صفحات، نوع محتواها، ساختار فنی، طراحی وبسایت و… همگی از عواملی است روی هزینه نهایی سئو تأثیر می‌گذارند. بدون شک وبسایت‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر نیاز به تلاش، زمان و بودجه بیشتری برای بهینه‌سازی دارند.

در ضمن، سطح رقابت در صنعت شما نیز مهم است. در موضوعات و صنایع با رقابت بالا، نیاز به استراتژی‌های پیچیده‌تری خواهیم داشت که ممکن است هزینه را افزایش دهد. پیشنهاد می‌کنم برای انتخاب نوع خدمات و آگاهی از قیمت‌ها، از طریق فرم تماس یا راه های ارتباطی با من تماس بگیرید.

مراحل اصلی سئو سایت شخصی

در ادامه، آموزش سئو سایت شخصی و مراحل سئوکردن آن را برایتان به طور خلاصه آورده ام:

  • شناسایی اهداف کلی و بررسی اولیه سایت
  • سئو فنی سایت شخصی 
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تولید و انتشار محتوای صفحات 
  • بهینه‌سازی تجربه کاربری
  • آنالیز و مانیتورینگ رقبا
  • و…

شناسایی اهداف کلی و بررسی اولیه سایت

در مرحله اول، به نیازسنجی پروژه خواهیم پرداخت. در واقع اهداف شما از این پروژه را مشخص خواهیم کرد تا الزامات پروژه به طور کامل تعیین شوند. سپس تحلیلی دقیق از وضعیت فعلی وبسایت خواهیم داشت. اینجا ساختار سایت، محتواهای فعلی، نقشه سایت، رتبه‌بندی در نتایج گوگل، سرعت بارگزاری صفحات، وضعیت صفحات در حالت موبایل و دسکتاپ و… به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سئو فنی سایت شخصی

در مرحله دوم، سراغ بهبود فنی سایت شخصی خواهیم رفت. لازم به ذکر است که تمام اصلاحات فنی سایت از جمله بررسی تگ‌ها، اصلاح نقشه سایت، ایندکس صفحات مختلف و بهینه‌سازی UI و UX با هدف بهبود رتبه و دیده‌شدن بهتر سایت شخصی شما در نتایج گوگل انجام می‌شوند و کاملاً ضروری هستند.  

تحقیق کلمات کلیدی

مرحله سوم از سئو وبسایت برند شخصی به تحقیق و انتخاب بهترین کلمات کلیدی اختصاص دارد. اگر مثالی که در ابتدای صفحه زدم را به یاد داشته باشید، این مرحله را به خوبی درک خواهید کرد.

فرضاً اگر شما وکیل دادگستری هستید و دفترتان در شرق تهران است، مطمئناً باید برای کلمه کلیدی “وکیل خوب شرق تهران” در گوگل رتبه بگیرید تا مخاطبان هدقمند شما را پیدا کند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با نیازهای برند شخصی شما، از مراحل اساسی در سئو محسوب می‌شود.

تولید و انتشار محتوای صفحات

با توجه به تحقیق کلمات کلیدی انجام شده و شناخت کلمات اصلی (متناسب با خدمات شما)، حالا نوبت به طراحی صفحات و تولید محتوا است. در این مرحله ممکن است بنابه نیاز شما، یک سری صفحات لندینگ پیج خدماتی تولید شوند. همچنین تولید محتوای صفحات بلاگی براساس کلمات کلیدی هدفمند و کسب رتبه آنها در نتایج گوگل، منجر به جذب کاربران خواهد شد.

بهینه سازی تجربه کاربری

تجربه کاربری و سئو تا حد زیادی با یکدیگر ارتباط دارند. از این رو باید اطمینان حاصل کنیم که سایت شخصی شما قابلیت ناوبری و طراحی مناسبی داشته باشد تا مخاطب به راحتی خدمات شما را پیدا کند یا به محتوای موردنظر خود دسترسی داشته باشد. در ضمن، با توجه به افزایش استفاده از  موبایل‌های هوشمند، وبسایت باید برای نمایش در موبایل هم بهینه‌سازی شود.

آنالیز و مانیتورینگ رقبا

پس از انجام بهینه‌سازی‌های فنی و محتوای، نیاز است تا عملکرد وبسایت در مقایسه با رقبا ارزیابی شود. در این مرحله، سایت شما و رقبا از طریق ابزارهای تجزیه‌وتحلیل مانند گوگل سرچ کنسول یا Google Analytics بررسی می‌شوند تا در صورت لزوم تغییرات و بهینه سازی های لازم انجام شود.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو سایت شخصی تماس بگیرید :

سئو سایت شخصی با حسام الدین کیانی خواه

همانطور که در این صفحه اشاره شد، یکی از روش های تبلیغاتی موثر برای افراد و اشخاصی که به فکر برندسازی شخصی و پرسونال برندینگ هستند، سئو یا SEO است. با رتبه گرفتن و دیده شدن سایت در نتایج گوگل، هم برندسازی اتفاق می افتد و هم قابلیت ها، مهارت ها، محصولات و خدمات افراد و اشخاص حقیقی در معرض دید کاربران آنلاین قرار می گیرد.

من، حسام الدین کیانی خواه، به عنوان متخصص و کارشناس سئو با سابقه بیش از 7 ساله در این حوزه آمادگی دارم در مسیر سئو سایت شخصی تان همراه شما باشم. پس اگر به فکر ساختن یک رزومه قوی و برندسازی از طریق گوگل هستید، می توانید روی کمک من حساب کنید.

سوالات متداول

به استفاده از اصول سئو برای بهینه سازی سایت شخصی شما و رتبه گرفتن آن در نتایج گوگل، سئو سایت شخصی گفته می‌شود. این فرایند، جزئی از مسیر پرسونال برندینگ (یا برندسازی شخصی) است.

پس از سئو وبسایت شخصی یک ابزار بسیار قوی برای نمایش هویت، دانش و تخصص خود برای جامعه هدف خواهید داشت. امروزه سایت شخصی سئو شده نقش بسزایی در دستیابی به اهداف تجاری، حرفه‌ای و شخصی افراد دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات

4 نظر در مورد سئو سایت شخصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. درود بر شما
    من از پیج اینستا باهاتون آشنا شدم
    من میخوام یه سایتی بزنم که در واقع خدمات خودم رو ارائه بدم. (سایت رزمه طوری و تک صفحه ای هست)
    اصولا مطالبی میخوندم که سایت تک صفحه بهینه سازیش سخته. راهکاری برای این مورد دارید؟
    ممنون میشم نظرتون رو بدونم

    9

    1. سلام بر شما رامین جان
      سایت شخصی الزاما سایت تک صفحه ای نیست، شما میتونید مثل سایت های شرکتی برای خودتون صفحه تماس با ما، درباره ما، نمونه کارها و … داشته باشید
      بنابراین لازم نیست حتما یک صفحه داشته باشید و همه محتواتون رو در یک صفحه کار کنید.
      مسلما سایت تک صفحه ای سئو خاصی روش انجام نمیشه مگر اینکه فرد شناخته شده ای باشید که خود اسم تون سرچ بشه
      موفق باشید

      لایک

  2. سلام وقت شما بخیر باشه جناب کیانی خواه عزیز
    سئو سایت شخصی خیلی مهمه؟ اخه بصورت تک صفحه ای در نظر گرفته میشه اغلب
    یعنی یه جور پورتفولیو هست برای اون شخص
    میخواستم نظرتون رو بدونم

    و اینکه قیمتش چجور محاسبه میشه
    ممنون از شما

    لایک

    1. سلام وقت شما هم بخیر باشه
      مسلما مهمه، سئو سایت شخصی و اختصاصی شما بهتون کمک میکنه روی مهارت هاتون در نتایج گوگل دیده بشید
      چیزی که بیشتر برای چنین سایت هایی مهمه، نوع کلمات کلیدی هست که انتخاب میشه
      قیمت چنین پروژه های هم مثل سایر سایت ها درنظرگرفته میشه. میتونید از صفحه تعرفه سئو سایت قیمت ها رو ملاحظه کنید.

      لایک