سئو سایت املاک

سئو سایت املاک

اگر در زمینه املاک و مستغلات فعال باشید، حتماً متوجه شده‌اید که خیلی از همکارهایتان در کنار بنگاه املاک عادی خودشان، تصمیم به سئو سایت املاک گرفته‌اند و وارد بازار آنلاین شده‌اند. بازار آنلاین املاک سهم به مراتب بیشتری از مشتریان را به خود اختصاص می‌دهد و خیلی از خریداران و فروشنده ها، مستأجرها و موجرها در این فضا به دنبال گزینه مطلوب خود هستند. 

سئو سایت املاک

بازار مسکن و املاک یک بازار پررونق و پویاست که در یکی دو سال اخیر کاملاً در فضای آنلاین جاافتاده. تا این حد که به نظرم حضور آنلاین برای تمام بنگاه‌های املاک مهم و ضروری است. با این حال این سؤال به قوت خود باقی‌ست که چطور می‌توان مطمئن شد سایت املاک ما بین هزاران سایت مشابه در نتایج گوگل دیده شود؟ آیا همه چیز به همین راحتی‌هاست که سایتی بزنیم و منتظر مشتری باشیم؟ پاسخ به همه این سؤالات به سئو سایت املاک و مستغلات برمی‌گردد. شک نداشته باشید سئو بنگاه املاک حتی در این شرایط بغرنج اقتصادی هم می‌تواند قفل‌های زیادی را برای شما باز کند. 

در این صفحه به بررسی اهمیت و تکنیک‌های سئوی سایت معاملات املاک پرداخته‌ام. سپس روش‌ها و استراتژی سئو املاک را بررسی خواهم کرد و کمی هم در مورد قیمت و تعرفه پروژه سئو املاک و مستغلات صحبت می‌کنم. در انتهای این صفحه هم فرم همکاری با من قرار داده شده تا اگر تمایل به همکاری برای سئو سایت خود دارید، با من ارتباط بگیرید.

پس چند دقیقه با من همراه باشید تا از پتانسیل اینترنت و موتورهای جستجو بیشترین استفاده را برای جلب مشتری و افزایش فروش معاملات مسکن خود ببرید.

فرم پروژه سئو سایت املاک

سئو سایت املاک چیست؟

سئو املاک یک فرایند استراتژیک است که با بهینه‌سازی محتوا، ساختار و تجربه کاربری، سعی می‌کند صفحات سایت املاک را در نتایج جستجوی گوگل به رتبه های بالاتری برساند. یعنی وقتی مدیر یک بنگاه املاک سراغ متخصص سئو می‌رود، می‌خواهد سایتش را وارد صفحه اول گوگل و رتبه‌های برتر کند.

پس از عقد قرارداد، سئوکار با استفاده از تکنیک‌های تخصصی سئو که روی آن‌ها مسلط است، طی مدت زمان مشخصی سایت معاملات املاک را در کلمات کلیدی مربوطه به رتبه‌های برتر می‌رساند. اینجا دیگر سایت املاک به یک سرمایه ارزشمند تبدیل می‌شود و می‌تواند مثل یک بازوی محرک برای افزایش معاملات مسکن و مستغلات کار کند.  

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت املاک :

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : اجاره خانه / رهن خانه / قیمت خانه / اجاره خانه در تهران / خرید خانه در تهران / قیمت خانه در تهران و …

 

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : املاک تهران / قیمت مسکن / پنت هاوس در تهران / سایت اجاره خانه / مشاور املاک تهران / قیمت ملک و …

 

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : املاک مشهد / خرید ویلا در شمال / خرید آپارتمان 50 متری / قیمت زمین در شمال / قیمت آپارتمان در غرب تهران و …

چرا باید سایت املاک خود را سئو کنیم؟

به طور کلی سئوی سایت املاک به شما کمک می‌کند ترافیک و بازدید هدفمند دریافت کنید. یعنی علاوه بر افزایش ترافیک سایت، شما مخاطبین هدفمندی دریافت خواهید کرد. 

پس از سئو شدن سایت املاک و کار کردن روی بخش‌های مختلف آن، شما با جذب بازدیدکنندگانی که به دنبال خرید و فروش ملک و املاک هستند، احتمال تبدیل شدن آن‌ها به مشتریان واقعی را بیشتر می‌کنید.

با بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو، بنگاه املاک شما بیشتر در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و شهرت برند آن هم بیشتر می‌شود. وقتی سایت املاک شما همیشه در بالای نتایج جستجو باشد، این شما خواهید بود که به انتخاب اول مشتریان در خرید و فروش ملک تبدیل می‌شوید و این قابلیت را خواهید داشت که از رقبا پیشی بگیرید. 

کاربران آنلاین اعتماد زیادی به نتایج گوگل دارند. بنابراین سئوی سایت املاک برای برندتان اعتمادسازی نیز میکند. سایت املاکی که سئو شده باشد ویژگی‌های زیر را دارد:  

  • دیزاین و گرافیک عالی صفحه اصلی متناسب با اصول سئو  
  • صفحه تماس با ما و درباره ما جذاب برای ارتباط بهینه با مشتری
  • سرعت و امنیت شگفت‌انگیز سایت
  • استفاده از انواع تصاویر و ویدیوها برای معرفی موردهای رهن، فروش و اجاره 
  • قرارگرفتن فرم‌های ارتباطی جذاب برای دریافت مشتری احتمالی  
  • قرارگرفتن دکمه‌ها، تصاویر و المان‌های خاص با هدف دسترسی بهتر و سریع‌تر مشتری
  • روان بودن تجربه کاربری و نبود ایراد ساختاری در سایت املاک

از سئو سایت املاک چه دستاوردهایی داریم؟

تا اینجا دیدیم که سئو کردن سایت املاک برای بهبود رتبه‌ در موتورهای جستجو و جلب ترافیک هدفمند به وب‌سایت ضروری است. در ادامه، به برخی مزایای سئو سایت ملک و مسکن اشاره خواهم کرد:

بهبود شهرت آنلاین

با بهتر شدن رتبه سایت در صفحه نتایج موتور جستجو، شانس دیده شدن سایت املاک شما توسط کاربران گوگل به طور قابل توجهی بیشتر می‌شود. این امر باعث بهبود شهرت آنلاین و جذب ترافیک از افراد علاقه‌مند به خرید و فروش ملک می‌شود.

جذب مشتریان هدف

با بهره‌گیری از نکات سئو املاک می‌توانید سئو داخلی و خارجی سایت خود را بهبود بخشیده و آن را به یک منبع قابل اعتماد برای افرادی که در جستجوی رهن، اجاره و خرید خانه هستند تبدیل کنید. 

بهبود تجربه کاربری

با سئوی سایت املاک می‌توانید بهترین تجربۀ کاربری ممکن را برای سایت خود به ارمغان بیاورید. مثلاً وقتی سرعت بارگذاری صفحات سایت بهتر شود و خدمات بهینه‌سازی سرعت برای موبایل را دریافت کنید، مشتری بسیار ساده و روان می‌تواند گزینه‌های رهن و اجاره را ببیند و برای رسیدن به هدفش روی شما حساب کند.

تبلیغات دائمی بدون نیاز به بازاریاب

با سئو کردن سایت املاک دیگر نیازی به تبلیغات پولی پرخرج یا استخدام بازاریاب نخواهید داشت. از این به بعد، این سایت شما است که بوسیله سئو (SEO) به شکل دائمی برای بنگاه‌تان تبلیغ می‌کند و قطعاً مخاطب بیشتری هم به دنبال‌تان خواهد آمد.

افزایش سود و درآمد

به شرایطی فکر کنید که هم مشتری بیشتری دارید، هم اعتبار زیادی کسب کرده‌اید، هم تمام همکاران و مشتریان دربارۀ شما صحبت می‌کنند. وقتی چنین شرایطی پدید بیاید، به تبع فروش شما نیز بیشتر خواهد شد.

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو  بازدید کنید

استراتژی سئو سایت املاک

استراتژی سئوی سایت املاک عمدتا بر پایه صفحات دسته بندی آگهی ها و خود آگهی ها است. سئو این نوع سایت ها از آنجاییکه محتوای آنها توسط خود کاربران تولید می شوند (آگهی های املاک) عمدتا توسط چند عامل اصلی کنترل می شود:

  • متاتایتل و دیسکریپیشن آگهی ها و دسته بندی ها
  • سرعت صفحات سایت
  • قوانین انتشار آگهی برای تولید محتوای مناسب و سئومحور

پس از تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با حوزه املاک (خرید/فروش/رهن/اجاره) دسته بندی ها و زیردسته بندی های سایت املاک شکل گرفته و آگهی ها به مرور زمان در دسته بندی های مرتبط منتشر می شوند.

در حین انتشار آگهی ها، کارهایی مانند سئو تکنیکال سایت، بک لینک مناسب و باکیفیت و… نیز انجام شده که در بخش «مراحل سئو بنگاه املاک» به آن‌ها اشاره می‌کنم.

مثال از استراتژی سئو سایت املاک

کیلید

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی: سایت خرید خانه / سایت اجاره خانه / سایت املاک / سامانه خرید و فروش مسکن
  • کلمات کلیدی دسته بندی ها (رهن و اجاره) : اجاره آپارتمان / اجاره مسکن / خانه برای اجاره / آگهی اجاره خانه
  • کلمات کلیدی زیر دسته بندی (منطقه و محله) : اجاره خانه در نیاوران / اجاره آپارتمان در نظام آباد / خرید خانه در نواب تهران
  • کلمات کلیدی وبلاگی: وام مسکن چقدر است / برج روما رزیدنس / کابینت ممبران چیست / نرخ کمیسیون املاک

هزینه سئو سایت املاک چقدر است؟

من درباره هزینه‌ها و قیمت‌های سئو در صفحه مخصوص خودش یعنی قیمت سئو به طور مفصل صحبت کرده‌ام. قیمت خدمات سئو املاک بستگی به خدماتی دارد که مشتری دریافت می‌کند. یعنی شما باید با توجه به خدمات سئو موردنظرتان، قیمت نهایی را پس از تماس با من استعلام کنید. 

خدماتی که من در پروژه سئو املاک ارائه می‌دهم به ترتیب زیر هستند:

  • پشتیبانی و مشاوره دائمی در مدت پروژه و پس از آن
  • ارائه گزارش‌های جزئی و دقیق از روند پروژه به صورت ماهیانه 
  • استفاده از بهترین ابزارهای آنالیز سئو
  • ساخت صفحات جدید دسته بندی و بهبود و اصلاح سایر دسته بندی ها و زیردسته بندی های سایت
  • محتوای باکیفیت و انحصاری برای بخش بلاگ سایت املاک
  • بهبود رتبه سایت به صورت ارگانیک  
  • لینکسازی داخلی و خارجی هوشمندانه 
  • تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی Short-tail و Long-tail
  • آنالیز رقبا
  • و…

البته باید به این هم اشاره کنم که تعداد کلمات کلیدی موردنظر شما و میزان دشواری آن‌ها، در قیمت سئو سایت املاک تأثیر زیادی دارد. به طور کلی، مهم‎‌ترین عامل تعیین‌کننده در بحث قیمت، سطح انتظارات و اهداف شما از سئو است.

مراحل اصلی سئو سایت املاک

برای سئو کردن سایت املاک مراحل زیر را قدم به قدم طی می کنیم :

1.تحلیل و ارزیابی سایت

 این مرحله شامل تحلیل سایت و شناخت نقاط قوت و ضعف آن است. از جمله فاکتورهای قابل بررسی در این مرحله می‌توان به ساختار کلی سایت، کلمات کلیدی و دسته بندی های فعلی سایت، رعایت اصول سئو تکنیکال و داخلی، سرعت بارگزاری صفحات و آنالیز لینک‎سازی خارجی اشاره کرد.

2. بهبود ساختار سایت

ساختار سایت باید منطقی، قابل فهم و روان باشد. نقشه و ساختار سایت املاک هم از دیدگاه کاربران و هم از دیدگاه موتورهای جستجو بسیار حائر اهمیت است. 

3. بهینه‌سازی تجربه کاربری

معمولاً این مرحله کارهای زیادی را در بر می‌گیرد؛ اما از مهم‌ترین مواردی که در آن انجام می‌شود، می‌توانم افزایش سرعت، سازگاری با موبایل، بهینه‌سازی تصاویر و استفاده از تکنیک‌های مختلف UI/UX را مثال بزنم.

4. انتخاب کلمات کلیدی

در این مرحله کلمات کلیدی مرتبط با صنعت املاک با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی و همچنین اهداف و خدمات شما شناسایی و انتخاب می‌شوند. این کلمات باید محبوبیت بالایی در جستجوهای مرتبط داشته باشند. استفاده از این کلمات در متاتایتل و دیسکریپشن دسته بندی ها، زیردسته بندی ها و صفحات آگهی ملک موردنیاز است.

5. بهینه‌سازی صفحات فعلی سایت و تولید صفحات جدید

در این مرحله، تمام صفحات فعلی سایت با استفاده از اصول سئو داخلی بهبود خواهد یافت و همچنین با توجه به خلأهای موجود، صفحات (دسته بندی) جدید تولید خواهد شد. 

6. سئو صفحه اصلی سایت

حتماً می‌دانید که صفحه اصلی نمایانگر هویت برند است و تقریباً مهم‌ترین صفحه برای سئو سایت املاک به شمار می‌رود. بنابراین در یک مرحله جداگانه، این صفحه روی کلمات کلیدی اصلی خود بهینه‌سازی خواهد شد و از نظر گرافیکی و محتوایی تحولات زیادی خواهد داشت.

7. سئو خارجی

برای تقویت بیشتر سئو سایت، نیاز داریم روی سئو خارجی سایت املاک هم کار کنیم. در این مرحله، تمام نکات مربوط به گرفتن بک لینک های معتبر و بارزش و همچنین نکات پنالتی شدن سایت رعایت خواهد شد و همه چیز طبق اصول سئو کلاه خاکستری پیش خواهد رفت.

8. مانیتورینگ و بهبود مستمر

سئو یک فرایند مستمر و پیوسته بوده و نیازمند صبر و پیگیری است. بنابراین کنترل، بررسی و مدیریت عملکرد سایت برای پیگیری تغییرات رتبه آن در گوگل بسیار مهم است. به همین دلیل، در پروژه سئو سایت املاک من با بررسی بازخوردهای کاربران و تحلیل نتایج ابزارهای مربوطه سئو، بهبودهای لازم را در اسرع وقت انجام خواهم داد.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو سایت املاک تماس بگیرید :

نکاتی که در خصوص سئو سایت املاک باید بدانید

در زمینه سئو سایت املاک حتماً به نکات تکمیلی زیر دقت کنید :

  1. انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه املاک بسیار حائز اهمیت است. 
  2. عناوین صفحات املاک باید جذاب، مشخص و مرتبط با محتوا باشند. 
  3. توضیحات متا یا متادیسکریپشن مسکن و املاک باید جذاب، مشخص و دقیق نوشته شود تا بتواند کاربران را به سایت جذب کنند.
  4. سرعت بارگذاری صفحات املاک (مثل زمین، خانه، مغازه و…) یکی از عوامل مهم در تجربه کاربری است. بنابراین تا جای ممکن با بهینه‌سازی تصاویر آگهی ملک‌ها، فشرده‌سازی فایل‌ها، استفاده از شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) و بهبود تکنیکال سایت را بیشتر کنید.
  5.  آگهی های سایت باید مفید، همراه با عکس و مشخصات تکمیلی باشند.
  6. اگر فعالیت سایت شما محدود به یک منطقه خاص است، نکات سئو محلی را هم در نظر داشته باشید.

سئو سایت املاک با حسام الدین کیانی خواه

وبسایت املاک، محل رفت و آمد مشتری ها و منبع درآمد است. سایت املاکی که در صدر نتایج جستجو روی کلمات کلیدی مرتبط با خرید، فروش، رهن و اجاره باشد، محلی است که روزانه هزاران هزار مشتری بالقوه را به خود جذب می کند. حضور در صدر نتایج گوگل هم کار هر کسی نیست و تنها از پس افرادی بر می آید که قبلا سابقه رساندن سایت های مختلف را به نتایج اول گوگل داشته باشند. ✅

من، حسام الدین کیانی خواه با تجربه بیش از 7 ساله در سئو و مدیریت پروژه های سئو، می توانم در عملیات بهینه سازی و سئو وبسایت املاک همراه شما باشم. برای ارتباط می توانید فرم ابتدای صفحه را پر کرده یا از طریق صفحه ارتباط با من ، با انواع راه های ارتباطی با من در تماس باشید.

سوالات متداول

سایت املاک با داشتن هزاران هزار صفحه و آگهی ملک و همچنین وجود رقبای مطرحی چون دیوار و کیلید، نیاز به دیده شدن در نتایج گوگل دارد که اینکار با عملیات سئو و بهینه سازی سایت انجام می شود.

صفحات دسته بندی ها و زیردسته بندی های سایت املاک مهم ترین صفحات برای سئو و رتبه گرفتن در نتایج گوگل هستند. صفحات آگهی ها و صفحه اصلی سایت در اولویت های بعدی برای عملیات سئو هستند.

برای این نوشته امتیاز ثبت کنید

نظرات

4 نظر در مورد سئو سایت املاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و احترام
    وقت شما بخیر باشه
    ما سایت املاکی داریم که مانند جاباما، فعالیت میکنیم. میخواستیم از شما کمک بگیریم یک سری ایده بابت سئو سایت املاک داشته باشیم.
    اگر تمایل داشتید با شماره تماس ۰۹۱۲۳۰۴۶۵۰ باهامون ارتباط بگیرید. ممنون

    8

  2. سلام وقت بخیر
    سایت jaamaa.com هستیم (سامانه جامع املاک و مشاورین املاک)
    برای بهبود وضعیت سئو میخواستیم ازتون پروپوزال داشته باشیم
    چطور میتونیم باهاتون ارتباط بگیریم؟

    9