سئو سایت پزشکی

سئو سایت پزشکی

سئو وبسایت های پزشکی در سال های اخیر به یکی از درخواست های پرتقاضا در صنعت سئو تبدیل شده است. علت آن هم جستجوی بیماران و کاربران در گوگل برای پیدا کردن خدمات درمانی است. رقابت و تقاضا از جانب پزشکان و مدیران واحدهای پزشکی برای رتبه گرفتن در نتایج گوگل روی کلمات کلیدی این حوزه به حدی رسیده است که صفحه اختصاصی مربوط به آنرا برای آموزش سئو سایت پزشکی و تکنیک های آن تاسیس کرده ام.

پس اگر به دنبال بهینه سازی سایت پزشکی خود هستید در این صفحه اختصاصی همراه من باشید.

سئو وبسایت پزشکی

در دنیای امروز که دسترسی به اطلاعات و رزرو انواع خدمات با سرعتی بی‌سابقه امکان‌پذیر شده، سئو سایت پزشکی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. ‌سایت‌های پزشکی علاوه بر اینکه یک منبع ارزشمند از اطلاعات بهداشتی و پزشکی هستند، برای برندسازی، ارائه خدمات و کسب درآمد نیز ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارند. البته برای برندسازی و کسب مشتریان بیشتر، فقط ساخت و راه‌اندازی سایت کافی نیست؛ باید به فکر بهینه‌سازی سایت برای گوگل و رتبه گرفتن در نتایج جستجو هم باشید. این هدف فقط با سئو امکان‌پذیر خواهد بود.

سئو (SEO) یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، مجموعه‌ای از فرایندها و تکنیک‌هاست که با هدف ارتقای رتبه سایت شما و نمایان‌شدن آن در نتایج گوگل انجام می‌شود. بدون شک برای سایت‌های پزشکی سئو اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه این زمینه بسیار تخصصی است و افرادی که به دنبال اطلاعات پزشکی هستند، دوست دارند به سریع‌ترین و دقیق‌ترین منابع دسترسی داشته باشند.

فرقی نمی‌کند شما یک پزشک باشید یا به عنوان مدیر یک مجموعه پزشکی فعالیت کنید؛ در هر حال، وقتی از خدمات سئو سایت پزشکی استفاده کنید ابزار قدرتمندی برای جذب مخاطبان موردنظر خواهید داشت و می‌توانید ارتباط مؤثرتری با بیماران یا مشتریان بالقوه خود برقرار کنید.

پیشنهاد می‌کنم با توجه به پیچیدگی‌ها و چالش‌های اختصاصی این حوزه، حتماً فرایند سئو سایت خود را به یک متخصص سئو بسپارید که با استراتژی سئو سایت های پزشکی آشنایی داشته باشد.

فرم پروژه سئو سایت پزشکی

سئو سایت پزشکی چیست؟

به فرایند بهینه‌سازی سایت پزشکی برای حضور مؤثر در فضای آنلاین و کسب رتبه در نتایج گوگل، سئو سایت پزشکی گفته می‌شود. پزشکان و مراکز مراقبت‌های بهداشتی در جامعه امروز نیاز به سایتی دارند که در جذب بازدیدکنندگان عملکرد خوبی داشته باشد و شهرت مناسبی برایشان به ارمغان بیاورد. یک استراتژی سئو پزشکی که به خوبی اجرا شده باشد می‌تواند مخاطبان و مشتریان زیادی را به سمت سایت شما جذب کند.

مثلاً اگر شما در زمینه جراحی زیبایی فعالیت کنید و یک مشتری بالقوه،‌ کلمه یا عبارت مرتبط با “جراحی زیبایی” را در گوگل جستجو کند، گوگل سایت شما را به او پیشنهاد خواهد داد. فرضاً شما در شرق تهران یک مطب دارید و مشتری عبارت “جراحی بینی شرق تهران” را جستجو کند، در صورتی که سایت خود را به درستی سئو کرده باشید، سایت شما در بالای نتایج دیگر ظاهر خواهد شد. حال وقتی مشتری روی سایت شما کلیک کند و وارد شود، می‌تواند پس از مشاهده جزئیات، با شما تماس بگیرد یا خدمات موردنظرش را در سایت رزرو نماید.

در عین حال که سئو سایت پزشکی می‌تواند ترافیک ثابتی به سایت شما هدایت کند، کم‌کم نامتان را سر زبان‌ها می‌اندازد و به نوعی برایتان برندسازی و تبلیغ می‌کند.   

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت پزشکی:

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : تخصص قلب و عروق / گرفتن ضربان قلب / متخصص قبل و عروق / درمان سرفه در بیماران قلبی

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : درمان زانو درد / علائم آرتروز / کیست زانو / عمل مینیسک زانو / آب آوردن زانو / جراحی زانو

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : ورم استخوان بینی / جراحی بینی و چانه / سن مناسب عمل بینی / جراحی پلاستیک

چرا باید سایت پزشکی خود را سئو کنیم؟

این روزها دیگر همه افراد جامعه نسبت به حفظ سلامت جسم و روان خود حساس و آگاه شده‌اند. در واقع کمتر کسی را می‌بینیم که به سلامتی فیزیکی و روحی خود اهمیت ندهد. در این راستا، سایت‌های پزشکی می‌توانند به مردم کمک کنند از بحران‌های مختلف عبور کنند و خدمات موردنظرشان را به سرعت دریافت نمایند.

امروزه شما می‌توانید از طریق سئو سایت پزشکی محتواها و مقالات زیادی را با علاقه‌مندان دنیای پزشکی به اشتراک بگذارید. بنابراین، حوزه پزشکی برای تولید محتوای با کیفیت پتانسیل بالایی دارد. اگر روی سایت خود یک استراتژی سئو مناسب پیاده کنید، در کمترین زمان ممکن رتبه سایت در نتایج گوگل افزایش یافته و افراد زیادی می‌توانند محتوا و خدمات شما را ببینند.

آمارها نشان می‌دهند که در کشور ما اکثر کلینیک‌ها، مطب‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز پزشکی، حجم ترافیک ارگانیک بالایی دریافت می‌کنند. حال اگر شما روی سئو سایت پزشکی خود سرمایه‌گذاری کرده باشید، بیماران و علاقمندانی که در فضای اینترنت وجود دارند را به سمت برند خودتان جذب خواهید کرد. حال این برند می‌تواند یک کلینیک باشد، یا برند شخصیِ یک پزشک.

طبق آمار، 75 درصد از بیماران قبل از ویزیت یک پزشک، از موتورهای جستجو برای تحقیق درباره او استفاده می‌کنند. پس به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، هدف اصلی از سئو پزشکی این است که بیماران و مخاطبان راحت‌تر بتوانند شما را پیدا کنند و سپس بررسی کنند که کلینیک یا مطب دقیقاً چه خدماتی به آن‌ها ارائه می‌دهد.

بهینه سازی سایت برای پزشکان

از سئو سایت پزشکی چه دستاوردهایی داریم؟

با سئو سایت پزشکی دستاوردهای زیادی داریم که بخشی از آنها را اینجا برایتان آورده ام :

  • بهبود بازدید و ترافیک سایت
  • رتبه گرفتن برای کلمات کلیدی مرتبط با حوزه پزشکی
  • پیشی گرفتن از سایتهای رقبا
  • جذب بیماران جدید بدون تبلیغات پرخرج و پرهزینه (اینستاگرامی و …)
  • اتوماتیک شدن نوبت‌دهی به بیماران
  • بهبود شهرت و برندسازی شخصی برای پزشکان
  • استفاده از سایت به عنوان یک مرجع معتبر برای نمایش رضایت بیماران
  • تولید محتوای تخصصی و راهنمایی جامعه هدف درباره بیماری‌ها و مراقبت‌های پزشکی
  • بهبود سئو فنی و چینش مجدد ساختار ‌سایت با توجه به نیاز پزشکان، بیماران و مخاطبان عمومی
  • بهینه‌سازی سایت برای ارائه مشاوره‌ پزشکی دقیق و سریع‌
  • جلب اعتماد بیشتر از سوی مخاطبان
  • برندینگ به عنوان یک منبع موثق در زمینه اطلاعات پزشکی
  • ارتباط مستقیم و سریع با بیماران از طریق فرم‌های تماس، نوبت‌دهی آنلاین و ارسال نظرات و سؤالات
  • قابلیت آنالیز داده‌های سئو برای چینش استراتژی‌های بهتر به‌منظور جذب بیماران و مخاطبان عمومی
  • افزایش نفوذ در بازار پزشکی و کسب درآمد بیشتر
  • دسترسی به بیماران محلی در مناطق اطراف (سئو محلی)
  • ارائه بهترین تجربه کاربری به بیماران
  • بازده بالای سرمایه‌گذاری اولیه به دلیل جذب ترافیک ارگانیک
  • اطمینان از سلامت سایت پزشکی از نظر فنی

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو  بازدید کنید

استراتژی سئو سایت پزشکی

استراتژی سئو پزشکی روی تولید محتوای تخصصی و ارائه سیستم‌های نوبت‌دهی آنلاین متمرکز است. در این راستا، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با حوزه پزشکی از مهم‌ترین مواردی که است در تنظیم استراتژی سئو پزشکی به آن دقت خواهیم داشت. ازآنجاییکه این کلمات در جستجوی مخاطبان تخصصی شما وجود دارند، باید در بدنه محتوا، عناوین و توضیحات وب‌سایت، به طور اصولی استفاده شوند.

تولید محتوای ارزشمند، منحصربه‌فرد و اطلاعاتی که برای بیماران و علاقه‌مندان مفید باشد، از اساسی‌ترین عناصر استراتژی سئو پزشکان است. سایت پزشکی باید تعداد مناسبی مقالات پزشکی، نکات بهداشتی، راهنمای محصولات پزشکی و پاسخ به سؤالات تخصصی بیماران داشته باشد تا به جذب مخاطب و رتبه گرفتن در گوگل کمک کند.  

در این استراتژی، سرعت بارگزاری صفحات، طراحی ریسپانسیو سایت، ساختار منظم منوها و… بهینه‌سازی خواهد شد تا مخاطبان به خوبی نوبت دریافت کنند یا ارتباطات لازم را با پزشک برقرار سازند. همچنین برای سایت های پزشکی لازم است که سایت با استفاده از تکنیک های سئو محلی در فهرست گوگل مپ محلی هم حضور داشته باشد.

مثال از استراتژی سئو سایت پزشکی

دکتر مهدی شهرستانی

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی (برند): دکتر مهدی شهرستانی / دکتر شهرستانی متخصص ارتوپد / دکتر شهرستانی جراح زانو
  • کلمات کلیدی صفحه خدماتی : جراحی پای پرانتزی / عمل مینیسک زانو / آرتروسکوپی زانو / قیمت پروتز شانه / جراحی رباط صلیبی
  • کلمات کلیدی صفحات بلاگی: درمان شانه یخ زده / پا چنبری / درد بعد از عمل تعویض مفصل زانو / فیزیوتراپی بعد از عمل آرتروسکوپی شانه / آرتروز شانه
  • کلمات کلیدی صفحات بلاگی ویژه: بهترین فوق تخصص زانو / جراح لگن / فوق تخصص شانه

هزینه سئو سایت پزشکی چقدر است؟

پاسخ این سؤال به عوامل مختلفی بستگی دارد. تا حد زیادی آنچه هزینه سئو سایت پزشکی را مشخص می‌کند، استانداردها و درخواست‌های کارفرماست. از طرفی حوزه پزشکی بسیار پررقابت است و کارفرمایانی که قصد دارند سایتشان را سئو کنند، ممکن است نیاز به خدمات تخصصی بیشتری داشته باشند. این موضوع طبعاً روی قیمت‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

ازآنجاکه قیمت سئو سایت میزان ثابتی ندارد و به پارامترهای زیادی وابسته است، پیشنهاد می‌کنم از طریق فرم ارتباطی یا را های ارتباطی در ارتباط باشید تا بر اساس شرایط سایت و زمان لازم برای بهینه‌سازی آن، هزینه تقریبی مشخص شود.  

مراحل اصلی سئو سایت پزشکی

به منظور سئوی سایت های پزشکی باید چندین مرحله را طی کرد که در ادامه در مورد این مراحل صحبت خواهم کرد :

  • شناسایی اهداف کلی و بررسی اولیه سایت
  • سئو فنی سایت پزشکی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • سئو محلی
  • بهینه‌سازی تجربه کاربری
  • آنالیز و مانیتورینگ رقبا
  • و…

شناسایی اهداف کلی و بررسی اولیه سایت

روند سئو پزشکی با نیازسنجی پروژه و سپس ممیزی فنی و محتوایی سایت آغاز می‌شود. در ابتدا اهداف و نیازهای شما از پروژه سئو دقیقاً مشخص می‌شود. بعد یک ممیزی فنی از هر عنصری که می‌تواند بر عملکرد سئو تأثیر بگذارد خواهیم داشت.

این نوع بررسی در ابتدای کار به ما کمک می‌کند تشخیص دهیم کدام صفحات عملکرد خوبی داشته‌اند و کدام‌یک ضعیف هستند.

اینکه سایت پزشکی شما از لحاظ زیرساخت، سئوی داخلی و خارجی در چه وضعیتی قرار دارد، بسیار مهم است. به همین دلیل در ابتدای پروژه سئو وضعیت فعلی سایت مشخص می‌شود و در قالب گزارشی به کارفرما ارائه می‌گردد.

سئو فنی سایت پزشکی

در این مرحله، تمام موارد مربوط به سئو فنی یا تکنیکال سایت بررسی شده و سپس اصلاح می‌گردد. لینک‌های داخلی، نقشه سایت، سرعت بارگذاری صفحات، انواع ریدایرکت ها، لینک‌های خراب و… به‌طور کامل بهبود می‌یابند تا سایت پزشکی شما بهترین کارایی فنی را داشته باشد. با افزایش سرعت و بهبود تجربه کاربری (UX) سایت خود، احتمالاً خیلی زود مخاطبان و مشتریان بیشتری دریافت می‌کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی بخشی جدایی‌ناپذیر از فرایند سئو است. برای همین در مرحله سوم باید کلمات و عبارات مرتبط با کسب‌وکار، محصولات یا خدمات پزشکی تعیین شود. تمام حوزه‌های تخصصی پزشکی مثل دندانپزشکی، زیبایی، روانپزشکی و… خدمات خاص خودشان را دارند؛ برای همین لازم است در هر زمینه تحقیقات گسترده‌ای پیرامون کلمات کلیدی انجام گیرد. اینجا روی کلمات کلیدی جغرافیایی خاص نیز تمرکز می‌کنیم تا استراتژی سئو سایت را بومی‌سازی کنیم.

سئو محلی

ازآنجا که ممکن است خدمات پزشکی شما در یک منطقه خاص ارائه شود، در این مرحله باید اطمینان حاصل کنیم سایت در منطقه و محل زندگی شما سئو شود و مخاطب محلی را جذب نماید.

بهینه سازی تجربه کاربری

ازآنجاکه عملیات نوبت‌دهی و سیستم ارتباط با بیمار درون سایت پزشکی شما انجام می‌شود، لازم است عناصر مربوط به پیمایش مخاطب در سایت بهینه‌سازی شوند. در این مرحله تمام فراخوان‌های اقدام سایت مانند مشاوره پزشکی رایگان، ثبت نوبت ویزیت، دانلود مقاله و… در بهترین حالت خود قرار می‌گیرند.

آنالیز و مانیتورینگ رقبا

تاکنون هر کاری که برای بهینه‌سازی سایت و ساختن برند پزشکی شما انجام شده، لازم است با سایت رقبا مقایسه شود تا نسبت به آن‌ها پیشی بگیرید. حوزه پزشکی بسیار پررقابت است؛ به همین دلیل مقالات، محصولات یا خدمات شما باید در مقایسه با رقبا در بستر مناسب‌تری معرفی شوند.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو سایت پزشکی تماس بگیرید :

سئو سایت پزشکی با حسام الدین کیانی خواه

همانطور که اشاره شد، سایت های پزشکی و خدمات درمانی به واسطه پتانسیل بالایی که در جذب مشتری های آنلاین دارند می توانند از سئو (SEO) به عنوان یکی از قدرتمندترین کانال های بازاریابی محصولات یا خدمات درمانی خود استفاده کنند. از سایت های شخصی دکتر گرفته تا وبسایت های نوبت دهی آنلاین همگی اهمیت سئو را درک کرده و روی آن سرمایه گذاری می کنند تا از نتایج گوگل هدفمندترین مخاطبان را جذب کنند.✅

من، حسام الدین کیانی خواه با تجربه بیش از 7 ساله در سئو و مدیریت پروژه های سئو، می توانم در مسیر سئو وبسایت پزشکی یا خدمات درمانی شما، همراهتان باشم. برای ارتباط می توانید فرم ابتدای صفحه را پر کرده یا از طریق صفحه ارتباط با من ، با انواع راه های ارتباطی با من در تماس باشید.

سوالات متداول

 به مجموعه تکنیک‌هایی که برای بهبود رتبه سایت‌های پزشکی در نتایج گوگل انجام می‌شود، سئو سایت پزشکی می‌گوییم. این تکنیک‌ها سبب می‌شوند بیماران و کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید.

ازآنجا که اکثر پزشکان، کلینیک‌ها، مطب‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز پزشکی، حجم ترافیک اینترنت بالایی دارند، شما با سئو سایت پزشکی می‌توانید این حجم بازدید بالا را دریافت و به نفع خود استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات

2 نظر در مورد سئو سایت پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام و احترام
    ما یک شرکت تجهیزات پزشکی هستیم
    میخواستم ازتون بپرسم شروع قیمتی سئو سایت پزشکی از چند هست؟
    و اینکه بازه زمانی هم لطف بفرمایید.

    ممنون از شما

    لایک

    1. سلام و عرض ادب
      قیمت سئو به طور کلی بستگی به خواسته های شما داره، اینکه میخواید روی چه کلمات کلیدی کار کنید و رتبه بگیرید
      مثلا من برای سایتی سئو انجام دادم که روی کلمات کلیدی “تجهیزات پزشکی”، “کالای پزشکی” و امثالهم قصد رتبه گیری داشتن و الان هم صفحه اول گوگل هستن. مسلما چون این کلمات پولساز محسوب میشه قیمت بالاس.
      میتونید توی صفحه قیمت سئو اطلاعات بیشتری در خصوص تعرفه و هزینه ها دریافت کنید

      لایک