سئو سایت آموزشگاهی

سئو سایت آموزشگاهی

اگر آموزشگاه دارید و قصد دارید دوره ها و خدمات آموزشی خود را در نتایج گوگل به کاربران بیشتری نمایش دهید، نیاز به سئو سایت آموزشگاهی خود دارید. سئو وبسایت های آموزشی و آموزشگاهی به شما کمک می کند تا علاوه بر کسب رتبه در نتایج برتر گوگل و فروش دوره و خدمات، اعتبار و برندینگ نیز به این واسطه دریافت کنید.

حواستان باشد که وبسایت های آموزشی استراتژی سئو مربوط به خود را دارند که در این صفحه به طور کامل بررسی می کنیم.

سئو سایت آموزشگاهی

آموزشگاه‌ها یکی از اصنافی هستند که برای معرفی بهتر خدمات خود به کاربران به سئو (SEO) نیاز دارند. سئو سایت آموزشگاهی به شما کمک می‌کند تا بتوانید خدمات آموزشگاه خود را به صورت آنلاین به کاربران بیشتری نشان داده و در نتیجه مشتریان بیشتری جذب کنید.

من حسام الدین کیانی خواه ، متخصص و مشاور سئو، در این صفحه صفر تا صد سئو سایت آموزشگاهی، مراحل و استراتژی ها را با ذکر مثال توضیح میدهم. پس با من همراه باشید.

فرم پروژه سئو سایت آموزشگاهی

سئو سایت آموزشگاهی چیست؟

سئو سایت آموزشگاهی به مجموعه اقدامات داخلی و خارجی سایت با هدف رتبه گرفتن در نتایج جستجوی گوگل و نشان دادن وبسایت و خدمات آموزشگاه به کاربران گفته می شود. با سئو اصولی سایت آموزشی و دیده شدن در رتبه‌های 1 تا 3 نتایج گوگل، مشتریان و در نتیجه درآمد نهایی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت آموزشی:

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : آموزشگاه زبان انگلیسی، آزمون آیلتس، کلاس زبان آنلاین، آزمون GRE و …

  • آموزشگاه فنی و حرفه ای آریا تهران (aryatehran.com)

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : آموزش کامپیوتر، لیست دوره های فنی حرفه ای، آموزشگاه فنی حرفه ای، دوره ICDL و …

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : آموزشگاه موسیقی، آموزش کلارینت، کلاس آموزش هنگ درام، موسسه آموزش موسیقی و …

اهمیت و مزایای سئو سایت آموزشگاهی

سئو سایت برای تمام کسب و کارها از جمله سایت های آموزشگاهی اهمیت بالایی دارد. در ادامه به مهمترین دلایل اهمیت سئو وب‌سایت آموزشی اشاره شده است:

  • افزایش ترافیک طبیعی و ارگانیک
  • نمایش در رتبه های برتر گوگل
  • افزایش اعتماد مخاطبان به آموزشگاه
  • افزایش اعتبار بواسطه حضور در نتایج گوگل
  • کاهش هزینه تبلیغات
  • توسعه بازارهای جدید و افزایش مخاطبان
  • حضور در نتایج محلی (سئو محلی)
موسسه آموزشی

استراتژی سئو سایت آموزشگاهی

سایت های آموزشگاهی انواع مختلفی دارند. از جمله :

  • آموزشگاه های زبان
  • آموزشگاه های موسیقی
  • آموزشگاه های فنی حرفه ای
  • آموزشگاه های کنکور
  • آموزشگاه های حسابداری و امور مالی
  • آموزشگاه های شیرینی پزی 
  • و …

هدف عمده این نوع آموزشگاه ها، فروش دوره های آنلاین یا حضوری است. بنابراین مهم ترین صفحات وبسایت های آموزشی و آموزشگاهی برای سئو و بهینه سازی صفحات دوره محور است. البته که در کنار صفحات دوره ای، صفحه اصلی و همچنین صفحات وبلاگی نیز بواسطه کلمات کلیدی مرتبط اهمیت خاصی دارند و در تنظیم استراتژی این نوع وبسایت ها درنظر گرفته می شوند.

مثالی از استراتژی سئو سایت آموزشگاهی

سایت آموزشگاه زبان سفیر

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی: موسسه زبان، آکادمی زبان، سایت آموزشگاه زبان، آموزشگاه زبان، آموزشگاه زبان های خارجی و …
  • کلمات کلیدی صفحات دوره (آموزشی): آموزش آیلتس، آموزشگاه مکالمه زبان انگلیسی، کلاس آنلاین زبان انگلیسی، دوره آیلتس، کلاس زبان کودکان و …
  • کلمات کلیدی صفحات منطقه محور (local): آموزشگاه زبان کرج، آموزشگاه زبان در شرق تهران، آموزشگاه زبان پیروزی و …
  • کلمات کلیدی صفحات بلاگی: ضرب المثل به انگلیسی، لغت های انگلیسی، مکالمات انگلیسی در رستوران، کلمات کاربردی انگلیسی و …

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو  بازدید کنید

مراحل سئو سایت آموزشگاهی

سئو وب‌سایت آموزشگاهی مراحل مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تنظیم ساختار سایت
  • تولید محتوا براساس اهمیت صفحات
  • سئو داخلی سایت آموزشی
  • اعتمادسازی (تصویر و ویدیو)
  • سئو محلی (Local SEO)
  • سئو خارجی

تحقیق کلمات کلیدی

اولین مرحله از سئو سایت آموزشی، تحقیق جامع کلمات کلیدی است. من به شخصه در این مرحله، یک فایل اکسل جامعی درست میکنم و با تحقیق کلمات کلیدی تمامی کلمات مرتبط با حوزه کاری آموزشی را طبق استراتژی (که بالاتر توضیح داده شد) لیست میکنم. در پایان طبق این فایل اکسل، کلمات کلیدی را براساس صفحات تفکیک میکنم.

تنظیم ساختار سایت

ساختار سایت براساس کلمات کلیدی استخراج شده و صفحات مدنظر برای تولید، باید تنظیم و پیاده سازی شود. یعنی چی؟ یعنی تک تک صفحاتی که برای آنها کیوورد ریسرچ شده به ترتیب اولویت مشخص شده و در بخش های مختلف سایت آموزشگاهی (هدر، فوتر، سایدبار و …) در معرض دید کاربران قرار می گیرند. روی صفحات وبلاگی بعدا کار خواهد شد.

تولید محتوا براساس اهمیت

حال که صفحات مهم و کیووردهای آنها مشخص شده، لازم است تا تولید محتوای باکیفیت و تخصصی درخصوص آنها انجام شود. پیشنهاد می شود صفحات دوره های آموزشی/خدمتی توسط اهالی اهل فن (متخصص) نوشته شود. در صفحات اصلی ذکر سرفصل های دوره، قیمت دوره های آموزشی، شرایط و نحوه برگزاری و هرآنچه که به کاربر در جهت تصمیم گیری برای خرید دوره کمک می کند، به شدت لازم است.

سئو داخلی سایت آموزشی

رتبه گرفتن صفحات اصلی (مثل صفحات دوره های آموزشی) به همین سادگی نیست. رعایت اصول سئو داخلی (On-Page) شامل لینک سازی داخلی، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با سرچ کاربر، URL مناسب، داشتن اسکیما برای صفحات و … همگی در کنار هم به کسب رتبه سریعتر صفحات آموزشی/دوره در نتایج گوگل کمک می کند.

اعتمادسازی (استفاده از تصویر و ویدیو)

کاربرانی که از نتایج گوگل وارد سایت آموزشگاهی شما می شوند، آشنایی لازم را با تخصص و تجربه شما ندارند، بنابراین اعتماد کافی هم برای خرید خدمات آموزشی شما نمی کنند. راه حل چیست؟ راه حل اعتمادسازی از طریق تصویر و ویدیوهای دوره های آموزشی شما است. مثلا اگر وبسایت آموزشگاه موسیقی دارید، می توانید با استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب از کلاس های آموزشی اعتمادسازی کنید. یا اگر آموزشگاه فنی حرفه ای دارید به همین صورت… قراردادن تصویر و ویدیو علاوه بر بحث اعتمادسازی به سئو محتوا صفحات شما نیز کمک می کند.

سئو محلی (Local SEO)

کاربرانی که به دنبال آموزشگاه در اطراف خود هستند، به صورت محلی سرچ می کنند. مثلا: آموزشگاه موسیقی در غرب تهران، آموزشگاه فنی حرفه ای مشهد و … بنابراین لازم است تا تمامی نکات مربوط به سئو محلی در وبسایت رعایت شود.

سئو خارجی

در خیلی از کلمات کلیدی با سختی متوسط به بالا، رتبه گرفتن نتایج گوگل صرفا با تولید محتوا و سئو داخلی امکان پذیر نیست. برای کسب رتبه در رتبه های برتر علاوه بر رعایت تمامی اصول سئو داخلی، لازم است تا برای صفحات استراتژیک (مثل صفحه اصلی یا صفحات دوره ها) لینک سازی خارجی صورت گیرد. این لینک سازی در وب فارسی معمولا به صورت کمپین های رپورتاژ پولی یا با استفاده از کمپین های پست مهمان رایگان انجام می شود.

هزینه سئو سایت آموزشی چقدر است؟

هزینه سئو وب‌سایت آموزشگاهی برای هر پروژه متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. از عوامل موثر بر قیمت سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد کلمات کلیدی
  • سختی کلمات کلیدی
  • وضعیت فعلی سئو سایت
  • رقبا و تجزیه و تحلیل آن
  • آینده پروژه و انتظارات کارفرما

با بررسی موارد فوق هزینه دقیق سئو سایت آموزشگاهی مشخص خواهد شد.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو سایت آموزشگاهی تماس بگیرید :

سئو سایت آموزشگاهی با حسام الدین کیانی خواه

سئو سایت آموزشگاه به شما کمک می‌کند تا در نتایج اول جستجوی گوگل قرار گرفته و کاربران بیشتری برای موسسه خود جذب کنید. علاوه بر این باعث می‌شود که مشتریان بالقوه با برند شما در نتایج اول جستجوی گوگل آشنا شوند.

من حسام الدین کیانی خواه با 7 سال سابقه موفق در زمینه پرو‌ژه‌های مختلف سئو (SEO) در طراحی و بهینه‌سازی وب‌سایت آموزشگاهی تجربه دارم. برای دریافت مشاوره رایگان و برقراری ارتباط با من می‌توانید از طریق صفحه ارتباط با من، تماس برقرار کرده و یا فرم اول صفحه را تکمیل کنید.

سوالات متداول

سئو وبسایت آموزشگاه باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل شده که ترافیک طبیعی بیشتری جذب می‌کند. همچنین وب‌سایت‌هایی که در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار می‌گیرند اعتبار و اطمینان بیشتری داشته و مخاطبان بیشتری جذب می‌کنند.

سئو باید روی تمام صفحات سایت اعمال شود اما برخی از صفحات به دلیل اهمیت بالاتر، نقش بیشتری در سئو دارند. صفحه اصلی، صفحات دوره های آموزشی و همچنین محصولات آموزشی از مهم ترین صفحات وبسایت های آموزشگاهی برای بهینه سازی هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات

0 نظر در مورد سئو سایت آموزشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.