سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی از جمله مهم ترین روش های بازاریابی برای سایت های فروشگاهی است تا بتوانند از نتایج گوگل، بازدید یا کلیک دریافت کنند. سایت های فروشگاهی (e-commerce) برای بازدید و فروش محصولات خود نیاز به SEO دارند و اینکار توسط متخصص سئو با عملیات سئو سایت فروشگاهی انجام می گیرد.

اگر شما هم سایت فروشگاهی یا محصول محور دارید و میخواهید محصولات یا خدمات خود را در سایت فروشگاهی خود بفروشید، به جای مناسبی آمدید. با من همراه باشید.

سئو سایت فروشگاهی

در دنیای ارتباطات و اطلاعات امروزی، تجارت الکترونیک بر پایه سایت‌های فروشگاهی و فروشگاه‌های آنلاین در حال رشد و توسعه است. از این رو می‌توان گفت با افزایش رقابت در این صنعت، سئو کردن سایت فروشگاهی یکی از مهمترین عوامل موفقیت و دیده شدن سایت‌های فروشگاهی در نتایج موتورهای جستجو (مثل گوگل) و افزایش قدرت بازاریابی و فروش آنها است. اگر شما هم به عنوان یکی از صاحبان کسب و کار در فروشگاه‌های آنلاین به دنبال دیده شدن محصولات خود و برندینگ هستید بهتر است تا پایان این صفحه با من همراه باشید. در این صفحه به بررسی اصول و روش‌های مرتبط با سئو سایت‌های فروشگاهی و نکات سئو سایت فروشگاهی پرداخته و راهکار‌هایی برای بهبود رتبه‌بندی و جذب ترافیک بیشتر به سایت شما ارائه میکنم.

فرم پروژه سئو سایت فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو SEO سایت فروشگاهی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که با هدف بهبود رتبه‌بندی سایت‌های فروشگاهی در موتور جستجو و جذب ترافیک از طریق جستجو به کار ‌می‌روند. در واقع، سئو سایت فروشگاهی شامل تحلیل و بهینه‌سازی صفحات دسته بندی / صفحات محصول و صفحات محتوا، بهبود ساختار سایت فروشگاهی، بهبود سرعت بارگزاری صفحات، بهبود سئو موبایل، بهینه‌سازی تصاویر محصول و محتوای چندرسانه‌ای (شامل فیلم)، بهبود سئو داخلی و خارجی و سایر روش‌ها و نکات سئو سایت فروشگاهی است که به فروشگاه اینترنتی شما کمک می‌کند تا در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات سایت تان، در نتایج بالاتری قرار گیرید و بیشترین بهره را از بازدید ارگانیک به دست‌آورید.

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت فروشگاهی :

  • فروشگاه اینترنتی دیجی کالا (digikala.com)

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : خرید لپ تاپ / خرید مانیتور / قیمت تردمیل / قیمت گوشی سامسونگ / خرید آیفون 13 / خرید گوشی شیائومی

 

  • فروشگاه اینترنتی زنبیل (zanbil.ir)

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : قیمت تشک برن / فر توکار الجی / اجاق گاز الکترواستیل / قیمت پنکه ژانومه / ظرفشویی پارس خزر

 

  • فروشگاه اینترنتی تیمچه (timcheh.com)

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : قیمت جاروبرقی پارس خزر / قیمت هندزفری اپل / قیمت اتو مو باراباس / دستبند طلا طرح گل رز / کرم پودر رومنس

چرا سایت های فروشگاهی به سئو نیاز دارند؟

تمامی صاحبان سایت‌های فروشگاهی برای بازاریابی و فروش بیشتر نیازمند تبلیغات درست و اصولی هستند، با این حال تبلیغات می‌تواند هزینه‎‌های گزافی را به آنها تحمیل کند این در حالی است که سئو سایت به عنوان یک مسیر کم هزینه برای جذب مشتری در فروشگاه های اینترنتی عمل می‌کند. سایت‌های فروشگاهی به سئو (SEO) نیاز دارند چرا که موتور‌های جستجو از طریق الگوریتم‌های خود، صفحات سایت را بر اساس کلمات کلیدی و ارزش محتوای آن‌ها رتبه‌بندی می‌کنند و بهینه‌سازی سایت فروشگاهی برای موتور جستجو می‌تواند به تجارت آنلاین شما کمک کرده و موجب جذب ترافیک بیشتر به سایت شما شود.

در واقع، سئو سایت فروشگاهی می‌تواند نتایجی مانند بهبود رتبه‌بندی در گوگل، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد. نیاز سایت‌های فروشگاهی به سئو را می‌توان از این منظر مورد بررسی قرار داد که با در نظر نگرفتن هزینه سئو سایت فروشگاهی، این روش می‌تواند در کمترین زمان ممکن در میدان پررقابت گوگل، رتبه های برتر را برای سایت شما به ارمغان اورد.

سایت فروشگاهی

از سئو سایت فروشگاهی چه دستاوردهایی داریم؟

شما با رعایت تمامی نکات سئو سایت فروشگاهی در جهت بهبود رتبه سایت خود در نتایج جستجو، می‌توانید به مجموعه دستاورد‌های زیر دست پیدا کنید:

جذب ترافیک بیشتر

با بهبود رتبه های سایت فروشگاهی شما در نتایج جستجو، تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش می‌یابد و می‌تواند به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کمک کند.

افزایش اعتماد مشتریان

سایت‌های فروشگاهی که در نتایج جستجو کلمات کلیدی مرتبط با برندشان رتبه‌ بالاتری دارند، به عنوان یک برند قابل اعتماد تلقی می‌شوند و می‌توانند اعتماد مشتریان را به کسب و کار افزایش دهند.

بهبود تجربه کاربری

با بهبود سرعت صفحات سایت، بهبود ساختار سایت، بهبود دسته بندی های اصلی و فرعی سایت و سایر عوامل مرتبط با سئو سایت فروشگاهی، می‌توانید تجربه کاربری را بهبود بخشیده و باعث شوید که مشتریان بیشتری به سایت شما بازگردند.

افزایش فروش

با جذب ترافیک بیشتر و افزایش اعتماد مشتریان، فروش شما نیز افزایش خواهد یافت و می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند که این یکی از مهمترین دستاورد‌های سئو سایت فروشگاهی محسوب می‌شود.

برندسازی با کاهش هزینه های تبلیغات

یکی از دستاورد‌های سئو سایت فروشگاهی برندسازی برای محصولات فروشگاهی شما بدون نیاز به هزینه‌های بالای تبلیغات است. با بهبود SEO سایت فروشگاهی می‌توانید تا مدت‌ها رتبه های برتر در نتایج سرچ گوگل باشید.

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو  بازدید کنید

استراتژی سئو سایت فروشگاهی

استراتژی سئو سایت فروشگاهی عمدتا بر پایه صفحات دسته بندی و صفحات محصول است. در سایت های فروشگاهی این دو نوع صفحه حرف اول را می زنند. چرا؟ چون کاربرانی که به دنبال خرید یک محصول یا خدمت هستند، کلمات کلیدی جستجو می کنند که هدفمند است و آنها را به نیازشان می رساند.

انواع کلمات کلیدی سایت فروشگاهی بر اساس ساختار سایت :

  • صفحه اصلی سایت: اسم برند / فروشگاه اینترنتی (نام دسته اصلی محصولات)
  • صفحات دسته بندی و زیردسته بندی (Catergory / sub-category)
  • صفحات محصول
  • وبلاگ

مثال از استراتژی سئو سایت فروشگاهی

دیجی کالا

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی: دیجی کالا / سایت دیجی کالا / فروشگاه اینترنتی / فروشگاه آنلاین / خرید اینترنتی
  • کلمات کلیدی صفحه دسته بندی 1 : خرید گوشی / گوشی موبایل / خرید گوشی موبایل / گوشی تلفن همراه
  • کلمات کلیدی صفحه زیر دسته بندی 1 : قاب گوشی / قاب گوشی سامسونگ / خرید قاب گوشی / کاور موبایل / جلد گوشی
  • کلمات کلیدی صفحه دسته بندی 2 : لباس مردانه / لباس اسپرت مردانه / لباس گرم مردانه / قیمت لباس مردانه
  • کلمات کلیدی صفحه زیر دسته بندی 2 : خرید پیراهن مردانه / پیراهن مردانه مشکی / پیراهن شیک مردانه 
  • کلمات کلیدی صفحات محصول : سامسونگ s22 / قیمت PS5 / قیمت گوشی A51 / ایکس باکس سری s / چسب لیفت بینی / شکلات کیت کت
  • کلمات کلیدی صفحات بلاگی : بهترین فیلم های جهان / خواص دارچین / درمان ریزش مو / کادو برای مرد / بهترین قهوه ساز خانگی

هزینه سئو سایت فروشگاهی چقدر است؟

هزینه سئو سایت فروشگاهی را نمی‌توان به صورت ثابت و براساس یک تعرفه دقیق مشخص کرد؛ بلکه متخصص سئو براساس فاکتور‌هایی مانند کلمات کلیدی مدنظر، میزان محتوای موردنیاز در سایت فروشگاهی، هزینه‌های مربوط به خرید بک لینک‌ها و دستمزد متخصص یا تیم سئو و غیره، آنرا مشخص می‌کند. به صورت کلی می‌توان گفت هزینه سئو ثابت نیست و بستگی به میزان کار و زمانی که برای بهبود سئو صرف می‌شود دارد. همچنین این هزینه ها ممکن است به دلیل نیاز به تحلیل و بررسی مواردی از جمله رقبا، کلمات کلیدی، سئو داخلی و خارجی و بهینه‌سازی محتوا، بیشتر از بهینه‌سازی سایت‌های ساده باشد.

مراحل سئو سایت فروشگاهی

به صورت کلی اقدامات زیر برای سئو سایت فروشگاهی صورت می‌گیرد. در ادامه هر یک را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

  • بهینه سازی ساختار سایت فروشگاهی با استفاده از سئو تکنیکال
  • تحقیق کلمات کلیدی هدفمند
  • بهینه سازی داخلی صفحات دسته بندی و محصول
  • بهبود تجربه کاربری و فرایند فروش در سایت
  • استفاده از تکنیک های سئو خارجی و دریافت بک لینک
  • بازاریابی محتوا با استفاده از صفحات وبلاگی
  • حضور در موتورهای جستجو(ترب، ایمالز و …)

بهینه سازی ساختار سایت فروشگاهی با استفاده از سئو تکنیکال

قبل از شروع عملیات سئو، نیاز است تا اصول سئو تکنیکال در سایت فروشگاهی پیاده سازی شود. این اصول شامل بهینه سازی URLها، مرتب کردن صفحات دسته بندی و تگ ها، رفع ارورهای سرچ کنسول، مرتب سازی و حذف صفحات 404 و از همه مهمتر بهبود سرعت سایت است.

تحقیق کلمات کلیدی هدفمند

همانطور که در استراتژی سئو سایت فروشگاهی هم ارائه شد، پیدا کردن کلمات کلیدی هدفمند و مرتبط با نیاز کاربران سایت های فروشگاهی یکی از مهم ترین مراحل سئو این نوع سایت هاست. کلمات کلیدی مربوط به دسته بندی ها و محصولات اصلی ترین کلمات کلیدی سایت های فروشگاهی هستند. این نوع کلمات معمولا با عباراتی همچون “خرید” یا “قیمت” همراه اند.

بهینه سازی داخلی صفحات دسته بندی و محصول

صفحات دسته بندی و محصول (product) با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی و درک نیاز کاربر، بهینه سازی می شوند. این بهینه سازی عمدتا با استفاده از تولید یا به روز رسانی محتوای این نوع صفحات است. از طرفی استفاده از کدهای اسکیمای محصولات نیز در سئو صفحات محصول موثر است.

بهبود تجربه کاربری و فرایند فروش در سایت

سئو وقتی موثر است که کاربران بتوانند به راحتی داخل سایت گردش کرده و خرید کنند. بنابراین یکی از مراحل اصلی سئو سایت فروشگاهی بهبود تجربه کاربری و مخصوصا فرایند فروش در سایت فروشگاهی است. اینکه فرایند فروش ساده باشد و کاربر بتواند با چند کلیک به راحتی خرید خود را نهایی کند، در ماندگاری و در نهایت سئو سایت موثر است.

استفاده از تکنیک های سئو خارجی و دریافت بک لینک

در خیلی از حوزه های فروشگاهی، بدون دریافت بک لینک یا استفاده از تکنیک های سئو خارجی امکان حضور در صفحه اول گوگل میسر نیست. بعد ازینکه از سئو داخلی و محتوای صفحات دسته بندی و محصول مطمئن شدیم، نوبت به اعتبارگیری دامنه سایت با استفاده از سئو خارجی است.

بازاریابی محتوا با استفاده از صفحات وبلاگی

صفحات وبلاگی در فروشگاه های اینترنتی، کاربران گیج و سردرگم را هدایت می کنند. بازاریابی محتوا در این نوع صفحات باعث جذب این نوع کاربران شده و در نهایت فروش را رقم می زند.

حضور در موتورهای جستجو(ترب، ایمالز و ...)

حضور در فضاهایی مثل ترب یا ایمالز نیز علاوه بر تاثیر مستقیم در دیده شدن و فروش محصولات فروشگاهی، به برندینگ سایت نیز کمک می کند.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو سایت عکاسی تماس بگیرید :

شرایط خاص برای سئو سایت های فروشگاهی

در سئو سایت فروشگاهی برای بهینه‌سازی صفحات خود لازم است به نکات خاصی توجه داشته باشید که باعث جذابیت و کارآمد بودن سایت شما شوند. برخی از این نکات به شرح زیر می‌باشند:

  • برای هر محصول خود محتوایی یونیک به عنوان توضیحات محصول در نظر بگیرید تا مشتری با ویژگی‌های آن محصول به خوبی اشنا شده و اقدام به خریدی مطمئن کند.
  • بهتر است سرعت بارگزاری تک تک صفحات سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید این موضوع به بهبود تجربه کاربری می‌انجامد.
  • از اسکیمای محصولات (product structured data) استفاده کنید. هر محصولی را با برچسب‌های مشخصی مانند برند، نام و اطلاعات فنی، قیمت، گارانتی و غیره به موتور جستجوی گوگل ارائه کنید.

برای سایت فروشگاهی، سئو تأثیر‌گذار‌تر است یا تبلیغات؟

سئو سایت فروشگاهی به معنای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی ارگانیک موتور جستجو است. با بهینه‌سازی سایت شما، رتبه آن در نتایج جستجو بهبود پیدا می‌کند و افزایش ترافیک وبسایت شما را به دنبال خواهد داشت. همچنین، سئو به مانند یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای سایت شما عمل می‌کند و به مرور زمان بهبود مستمر رتبه سایت شما را به همراه دارد.

از طرف دیگر، تبلیغات می‌تواند به صورت فوری به افزایش ترافیک و فروش برای سایت فروشگاهی شما کمک کند. با تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در گوگل (گوگل ادز)، تبلیغات در وب‌سایت‌های دیگر و… می‌توانید به دقت مخاطبان خود را هدف قرار دهید و ترافیک و فروش را افزایش دهید؛ هرچند که تبلیغات به صورت فوری و با هزینه بیشتری انجام می‌شود. با این وجود می‌توان گفت انتخاب بر اساس شرایط سایت شما و بودجه‌ای که در نظر دارید به عهده خودتان است.

سئو سایت فروشگاهی با حسام الدین کیانی خواه

وبسایت های فروشگاهی با توجه به رقابت شدید در نتایج گوگل و همچنین با توجه به هدفمند بودن جستجوهای کاربران، نیاز به دیده شدن از طریق موتورهای جستجو دارند. قرار گرفتن سایت در نتایج صفحه اول گوگل (مخصوصا 3 رتبه اول) در کلمات کلیدی هدفمند منجر به افزایش بازدید و درنتیجه افزایش فروش سایت های فروشگاهی روی محصولاتشان می شود. ✅

من، حسام الدین کیانی خواه با تجربه بیش از 7 سال در سئو و مدیریت پروژه های سئو، می توانم در عملیات بهینه سازی و سئو وبسایت فروشگاهی همراه شما باشم. برای ارتباط می توانید فرم ابتدای صفحه را پر کرده یا از طریق صفحه ارتباط با من ، با انواع راه های ارتباطی با من در تماس باشید.

سوالات متداول

به فرایند بهینه سازی صفحات سایت های فروشگاهی برای کسب رتبه در نتایج گوگل، سئو سایت فروشگاهی می گویند.

سئوکردن سایت های فروشگاهی شامل چند مرحله اصلی است:

  • بهینه سازی سرعت سایت
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • سئو داخلی صفحات سایت
  • سئو خارجی
  • بهینه سازی تجربه کاربری
5/5 - (1 امتیاز)

نظرات

6 نظر در مورد سئو سایت فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خسته نباشید
    ما یک سایت غیر وردپرسی داریم، میخواستم بدونم آیا شما انجام میدید؟ بعد اینکه آیا هزینه اینگونه سایت ها از وردپرسی بیشتر درمیاد؟
    ممنون از شما

    لایک

    1. سلام ممنون
      سایت غیروردپرسی فروشگاهی فقط چالش اش اینه که تیم فنی همکاری تمام و کمال رو با تیم سئو داشته باشه، وگرنه وردپرسی یا غیروردپرسی بودن سایت فروشگاهی خیلی تفاوتی ایجاد نمیکنه
      در خصوص سوال تون که هم انجام میدیم یا خیر هم باید بگم که بله انجام میدیم 🙂

      لایک

  2. سلام و خسته نباشید
    ما یک سایت فروشگاهی ساعت داریم. رقبارو نگاه کردم خیلی خوب کار کردن اکثراً. میخواستم بدونم چقدر طول میکشه بتونیم در نتایج یک تا سه صفحه اول دیده بشیم؟
    ما هنوز طراحی سایتم نکردیم. طراحی سایت مجزا از هزینه سئو سایت فروشگاهی درمیاد؟ ممنون از شما

    لایک

    1. سلام، سلامت باشید
      در خصوص طراحی سایت ، بله، هزینه اش مجزاس
      در خصوص حوزه فروشگاه ساعت، رقابت بین سه رتبه اول در کلمات کلیدی مربوطه شدیده و نیاز دارید که هم بودجه و هم زمان بذارید. من زمان دقیق نمیتونم بهتون بدم ولی حداقل 6 ماه زمان لازمه تا بتونید بین رقبا عرض اندام کنید

      لایک

  3. سلام خیلی ممنون
    شما دوره آموزش سئو سایت فروشگاهی هم دارید؟ یا چه دوره ای رو معرفی میکنید؟
    ممنون

    لایک