سئو سایت عکاسی

سئو سایت عکاسی

سئو سایت عکاسی و دیده شدن سایت عکاسی شما در نتایج گوگل می تواند کسب و کار شما را متحول کند! اینکه آلبوم ها، نمونه کارها، گالری ها و حتی محصولات و تجهیزات عکاسی شما در گوگل توسط کاربران هدفمند دیده شود، شاید همان نقطه عطف کسب و کاری است که دنبال آن می گردید.

به صفحه مناسبی آمدید، در این صفحه قرار است در خصوص فرایند سئو در سایت عکاسی و خدمات SEO من در سایت عکاسی صحبت کنم.

سئو سایت عکاسی

با افزایش اهمیت فعالیت کسب‌وکار‌ها در بستر مجازی، سئو سایت نیز بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. فرقی نمی‌کند شما در چه زمینه‌ای فعالیت دارید، اگر هدفتان جذب کاربران و مشتریان بیشتر است باید برنامه‌ای اصولی برای سئو سایت خود داشته باشید. در این مطلب از سایت شخصی من، قرار است به صورت تخصصی به بررسی سئو سایت عکاسی بپردازم. در رابطه با سئو سایت عکاسی به صورت کلی به بررسی مواردی نظیر: روش تحقیق کلمات کلیدی برای این نوع سایت‌ها، بهینه‌سازی تصاویر در سایت‌های عکاسی و موارد تکمیلی‌تر خواهم پرداخت،

اگر قصد دارید فرایند سئو سایت عکاسی را خودتان پیش ببرید یا با فرایند آن آشنا شوید این مطلب به دردتان می خورد در غیراین صورت می توانید فرم زیر را پر کنید تا با من در تماس باشید. 

فرم پروژه سئو سایت عکاسی

سئو سایت عکاسی چیست؟

به تمامی اقداماتی که منجر به کسب رتبه برای سایت عکاسی شما در موتور‌های جستجو شود، سئو سایت عکاسی می‌گویند. در ادامه به صورت دقیق‌تری به این موضوع و مهم‌ترین اقداماتی که باید طی شود خواهیم پرداخت تا درک کاملی نسبت به این کار پیدا کنید. شما با سئو سایت عکاسی می‌توانید در کلمات کلیدی که جامعه هدفتان استفاده می‌کند رتبه برتر را در نتایج گوگل کسب کنید و در نتیجه افراد بیشتری را با خدمات خود آشنا کنید.

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت عکاسی :

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : آموزشگاه عکاسی / آموزش عکاسی صنعتی / هزینه آموزش عکاسی / دوره عکاسی / آموزش عکاسی / کلاسی عکاسی در تهران

 

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : عکس تبلیغاتی / عکاسی در طبیعت / تکنیک های عکاسی / عکاسی خلاقانه / عکاسی لوازم آرایشی / عکاسی صنعتی

 

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : عکسبرداری صنعتی / آتلیه عکاسی صنعتی / شرکت عکاسی تبلیغاتی / عکاسی فروشگاهی / استودیو عکاسی تبلیغاتی

چرا باید سایت عکاسی خود را سئو کنیم؟

اگر زمانی برای شما این قابلیت به وجود بیاید که با کاهش هزینه تبلیغات بتوانید نام برند یا شخص خود را در ذهن کاربران قرار دهید و بدون دردسر خاصی به صورت روزانه تعداد افراد قابل توجهی را با آتلیه، استودیو یا آموزشگاه و خدماتتان آشنا کنید، آیا از این شرایط مطلوب استفاده نخواهید کرد؟

سئو سایت عکاسی نیز اگر به صورت اصولی و حرفه‌ای صورت گیرد، منجر به همچین اتفاقی خواهد شد. سئو همان‌طور که می دانید، فرایندی است زمان بر، اما هنگامی که نتایج سئو سایت به مرحله ظهور برسد و شما مسیر درستی را برای تبدیل سرنخ یا مشتری بالقوه به مشتری بالفعل در سایت پیاده‌سازی کرده باشید، می‌تواند به شکل چشمگیری منجر به افزایش دیده شدن و در نتیجه فروش شما شود.

آتلیه استودیو عکاسی

از سئو سایت عکاسی چه دستاوردهایی داریم؟

تا اینجا دیدیم که سئو کردن سایت عکاسی می تواند شما را در نتایج گوگل نشان دهد و در نتیجه منجر به دیدن شدن محصولات و خدمات تان می شود. اما اجازه دهید به صورت دقیقتر این مزایا را با هم بررسی کنیم :

جذب مشتریان بیشتر

با رعایت اصول سئو و پیاده سازی اصولی سئو داخلی و خارجی روی محصولات و خدمات سایت آتلیه یا استودیو عکاسی، به مرور زمان شاهد ورود مشتریان هدف از نتایج گوگل به سایت تان خواهید بود. مشتریانی که به دنبال خدمات، تجهیزات یا دوره های عکاسی شما هستند.

برندینگ

برندینگ در مجموعه های عکاسی به واسطه نوع کارشان بسیار با اهمیت است. اینکه فردی مجموعه شما را با جستجوی “عکاسی تبلیغاتی” در نتایج گوگل پیدا کند، برندی در ذهنش ساخته می شود که با هیچ نوع روش تبلیغاتی دیگری قابل مقایسه نیست. معجزه سئو، برندسازی است.

کاهش هزینه تبلیغات

مجموعه های عکاسی به تبلیغات سنتی و آفلاین عادت کرده اند. برخی از مجموعه های جدیدتر نیز به اینستاگرام روی آورده اند اما سایت های عکاسی با انتخاب SEO به عنوان روش تبلیغاتی خود در درازمدت در هزینه های تبلیغات خود صرفه جویی می کنند. سئو با یک بار هزینه، تا سالها شما را برای شما در نتایج گوگل مشتری خواهد آورد.

امکان همکاری با مجموعه های بزرگ و برند

شرکت های بزرگ و برند برای پیدا کردن خدمات عکاسی دست به دامن گوگل می شوند و اینجاست که با حضور شما به واسطه سئو سایت عکاسی در نتایج گوگل، فرصت های بیشماری روبرویتان قرار می گیرد.

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو بازدید کنید

استراتژی سئو سایت عکاسی

استراتژی سئو سایت عکاسی عمدتا بر پایه صفحات خدماتی است. این نوع سایت ها با توجه به تمرکز بر معرفی خدمات و محصولات شان، بیشترین نیاز را در دیده شدن در این نوع صفحات دارند. سئو و بهینه سازی صفحات این چنینی، فرصت حضور در صدر نتایج گوگل را با سایت های آتلیه، آموزشگاه های عکاسی و حتی سایت های شخصی هنری می دهد.

مثال از استراتژی سئو سایت عکاسی

استودیو عکس مانی

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی: استودیو عکس تبلیغاتی / آتلیه عکاسی تبلیغاتی / عکاسی تبلیغاتی / عکسبرداری صنعتی
  • کلمات کلیدی صفحه خدماتی 1 : تیزر تبلیغاتی / تیزر صنعتی / ویدیو تبلیغاتی
  • کلمات کلیدی صفحه خدماتی 2 : طراحی هویت بصری / هویت بصری
  • کلمات کلیدی صفحه تعرفه ها : هزینه عکاسی تبلیغاتی / نرخ عکاسی صنعتی / قیمت عکاسی تبلیغاتی

هزینه سئو سایت عکاسی چقدر است؟

در رابطه با هزینه سئو سایت عکاسی نمی‌توان به عدد مشخصی اشاره کرد، زیرا هر پروژه‌ای بر اساس شرایط و اهدافی که برایش مشخص شده است نیازمند سعی و تلاش مختلفی خواهد بود. هر متخصص سئویی بر اساس میزان تجربه و بهایی که برای کار خود در نظر دارد تعرفه پایه‌ای را برای سئو سایت عکاسی در نظر می‌گیرد و در جریان پروژه برخی از هزینه‌های جانبی مانند تولید محتوا، هزینه فعالیت در سوشال مدیا، هزینه‌هایی مانند بک لینک و… می‌توانند به هزینه نهایی سئو سایت بیفزایند. برای اطلاع از جزئیات هزینه های سئو می توانید به صفحه قیمت سئو مراجعه کنید.

مراحل اصلی سئو سایت عکاسی

به صورت کلی اقدامات زیر برای سئو سایت عکاسی صورت می‌گیرد. در ادامه هر یک را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

  • نیازسنجی پروژه و تعیین اهداف کلی
  • بررسی وضعیت سایت
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • برنامه‌ریزی برای سئو داخلی
  • برنامه‌ریزی برای سئو خارجی
  • برنامه‌ریزی برای سئو تکنیکال
  • برنامه‌ریزی برای سئو محلی
  • بهینه‌سازی سرعت سایت
  • بهینه‌سازی تصاویر سایت
  • بهینه‌سازی تجربه کاری سایت
  • تولید محتوا
  • لینک‌سازی داخلی و خارجی
  • استفاده از بک لینک
  • بررسی رقبا
  • و…

نیازسنجی پروژه و تعیین اهداف کلی

اولین اقدامی که توسط یک تیم سئو حرفه‌ای در رابطه با یک پروژه سئو صورت می‌گیرد، نیازسنجی پروژه است. بر اساس صحبتی‌هایی که با کارفرما می‌شود و سؤالات تخصصی که متخصص سئو می‌پرسد، یک چشم‌انداز کلی نسبت به سایت و اهداف سئو به دست می‌آید.

بررسی وضعیت فعلی سایت

برای بهتر برنامه‌ریزی‌کردن جریان سئو سایت عکاسی قدم بعدی بررسی وضعیت فعلی سایت است. تمامی گزارشات با ابزارهای سئو به صورت مستند استخراج و در رابطه با هر کدام بر اساس تشخیص متخصص سئو اقدامی باید صورت گیرد. در جریان بررسی وضعیت سئو سایت تمامی بخش‌ها اعم از تکنیکال، محتوا، داخلی و خارجی و… مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به شکل کارآمد برنامه‌ای دقیق برای برطرف‌کردن ایرادات احتمالی ترتیب داده شود.

تحقیق کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب سایت عکاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای مثال فرض کنید که شما دارای نمونه کار‌های عکاسی بسیار باکیفیتی هستید و در زمینه کاری خود از یک مزیت رقابتی بسیار کارآمد نسبت به رقبا بهره‌مندید، اما سایت خود را با عباراتی که کاربران هدف شما سرچ می‌کنند، بهینه نکرده‌اید؛ در این صورت تمامی زحمات و نقاط قوت شما از بین خواهد رفت و از چشم کاربران پنهان خواهید ماند. یکی از مهم ترین اقدامات من قبل از نهایی کردن و برنامه ریزی پلن سئو سایت، تحقیق کلمات کلیدی است.

تحقیق کلمات کلیدی سئو سایت عکاسی با استفاده از ابزار‌های مختلفی قابل انجام است و نکته‌ای که نیز باید در این رابطه مورد توجه قرار گیرد این است که کلمات کلیدی نهایی مرتبط با سایت شما با سیاست‌های کاری و جامعه هدفی که دارید در ارتباط باشد. در فرایند انتخاب کلمات کلیدی برای سایت عکاسی ابتدا لیستی از تعداد کلمات تهیه و بعد با فیلترکردن مرحله به مرحله آن‌ها اقدام به تعیین کلمات کلیدی نهایی و هدف می‌کنیم.

برنامه ریزی برای سئو داخلی

بعد از طی‌کردن اقدامات بالا نوبت به برنامه‌ریزی برای سئو داخلی (On Page) سایت عکاسی می‌رسد. بخش سئو داخلی برای هر سایتی دارای اهمیت بسیار زیادی است و در واقع اصلی‌ترین اقدام است. در این بخش با تمرکز بر بخش‌های داخلی سایت، نظیر محتوا، ساختار سایت، لینک‌های داخلی و مواردی از این دست سعی بر بهینه‌سازی سایت داریم.

برنامه‌ریزی برای سئو خارجی

در ابتدا لازم است بدانید هر سایتی در طی مراحل اولیه نیاز به سئو خارجی (Off Page) ندارد، با پیشرفت پروژه بر اساس بررسی‌هایی که تیم سئو انجام می‌دهد تصمیم می‌گیرد که آیا نیاز به اقداماتی برای بهینه‌سازی سایت در بخش‌های خارجی سایت مانند سایت‌های رپورتاژی، سوشال مدیا و مواردی از این دست هست یا خیر.

مابقی مراحل نیز بر اساس اولویت‌بندی و استراتژی سئو سایت پیش خواهند رفت تا در پایان شاهد بهترین نتیجه برای سایت باشیم.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو سایت عکاسی تماس بگیرید :

شرایط خاص برای سئو سایت های عکاسی

هر زمینه‌ای با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، نیاز به یک سری از اقدامات خاص خودش برای سئو دارد. برای مثال در ارتباط با سایت‌های عکاسی از آن جهت که تصاویر اهمیت زیادی در این مدل از سایت‌ها دارند، بهینه‌سازی تصاویر بیش از هر فاکتور دیگری مهم است. برخی از اقدامات در این راستا عبارت‌اند از:

  • فشرده‌سازی حجم تصاویر
  • بهینه‌سازی تصاویر برای نمایش در بخش Google Images
  • استفاده از تگ Alt تصاویر
  • استفاده از قابلیت واتر مارک و برندینگ

برای سایت عکاسی سئو تأثیر‌گذار‌تر است یا تبلیغات؟

سئو به نسبت فرایندی زمان بر‌ است و نتایج نهایی آن بعد از گذشت مدتی خودنمایی خواهند کرد، در صورتی که تبلیغات علی‌الخصوص تبلیغات گوگل ادز می‌تواند خیلی سریعتر تأثیر خود را نشان دهد. حال شاید برای شما سؤال شود بین این دو راه تبلیغاتی کدام برای سایت مناسب‌تر است؟

اگر قصد دارید تا به صورت بلندمدت بر روی سایت خود فعالیت داشته باشید و رتبه‌های شما در موتور‌های جستجو پایدار‌تر باشد، بهتر است که به سمت سئو سایت بروید. اما اگر صرفاً می‌خواهید در یک بازه زمانی خاص اقدام به کسب رتبه کنید و تعدادی از کاربران را جذب سایت کنید، روش تبلیغات (مخصوصا گوگل ادز) می‌تواند برای سایت تان کمک‌کننده باشد.

لازم است بدانید هنگامی که صحبت از تبلیغات می‌شود، شاهد لیست بلند بالایی از انواع روش‌ها نظیر تبلیغات کلیکی، تبلیغات در بستر سوشال مدیا، تبلیغات گوگل و… هستیم که هر کدام به نحوی تأثیر‌گذار خواهند بود، بنابراین از هر مدل تبلیغ نیز نمی‌توان بهترین خروجی را گرفت و باید اقدامات فنی و تخصصی در این رابطه صورت گیرد.

سئو سایت عکاسی با حسام الدین کیانی خواه

وبسایت عکاسی، باتوجه به اهمیت حضور در نتایج گوگل (خصوصا در جهت برندینگ) با استفاده از SEO امکان حضور و دیده شدن در گوگل دارد. همین امر، اعتبار و وجهه سایت آموزشگاهی/خدماتی عکاسی را به شدت بالا برده و از طرفی مشتریانی هدفمند را به وبسایت عکاسی هدایت می کند که هر کدام می تواند پروژه ای برای صاحب وبسایت به همراه داشته باشد. ✅

من، حسام الدین کیانی خواه با تجربه بیش از 7 ساله در سئو و مدیریت پروژه های سئو، می توانم در عملیات بهینه سازی و سئو وبسایت عکاسی همراه شما باشم. برای ارتباط می توانید فرم ابتدای صفحه را پر کرده یا از طریق صفحه ارتباط با من ، با انواع راه های ارتباطی با من در تماس باشید.

سوالات متداول

حضور سایت های مختلف عکاسی در چند سال اخیر در نتایج گوگل نشان داده که رقبا فارغ از اینستاگرام، نیاز به دیده شدن در نتایج گوگل هم دارند و همین موضوع اهمیت بهینه سازی سایت عکاسی را دوچندان می کند.

بر اساس میزان رقابت زمینه کاری شما، کلمات کلیدی هدف برای کسب رتبه، وضعیت سایت و مواردی از این دست مدت‌زمان سئو سایت متغیر خواهد بود.

برای این نوشته امتیاز ثبت کنید

نظرات

2 نظر در مورد سئو سایت عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و عرض ادب
    آقای کیانی میخواستم بدونم هزینه سئو سایت عکاسی چقدر میشه؟ ماهیانه حساب میشه یا پروژه ای؟ ممنون از شما

    لایک

    1. سلام جناب نیکوکار
      هزینه سئو کاملا بستگی به نوع قرارداد داره، اینکه نحوه پرداخت به چه صورت باشه به توافق شما و متخصص سئو برمیگرده

      20