40 ایده شغل آزاد پردرآمد برای شهرهای کوچک

47013 بازدید

شغل ها در شهرهای کوچک و شهرستانها مثل گذشته کم نیستند و در یکی دو دهه اخیر، شهرهای کوچک ایران به عنوان محیطی مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید و نوپا مورد توجه قرار گرفته‌اند. شاید در نگاه اول این‌طور به نظر نرسد، اما شهرهای کوچک پتانسیل بالایی برای کسب درآمد دارند. بازار خدمات و محصولات محلی همیشه در این شهرها داغ است و از طرفی هزینه بهره‌برداری و شروع کسب‌وکار نیز معمولاً پایین‌تر از شهرهای بزرگ است. 

همین ویژگی‌هاست که باعث شده کارآفرینان یا حتی مردم عادی ساکن در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها به فکر شروع یک شغل و راه اندازی کسب و کار بیفتند. اما تجربه نشان داده وقتی افراد در ابتدای مسیر هستند، ممکن است درگیر سردرگمی و تردید شوند. خیلی‌ها نمی‌دانند به کدام کسب‌وکار علاقه دارند یا کدام ایده شغلی در شهرستان بهتر و سودآورتر است.

من در این مقاله 40 ایده شغل آزاد در شهرهای کوچک را به شما مخاطب گرامی معرفی کرده‌ام تا شما با بررسی آن‌ها بهترین ایده شغلی مناسب شهرتان را انتخاب کنید. مطمئن باشید پس از کمی تحقیق و جستجو می‌توانید بهترین شغل در شهرهای کوچک را پیدا کنید و با غلبه بر چالش‌های کسب و کار، به درآمد دلخواه خود برسید.

برای پیش ثبت نام در دوره جامع کسب و کار اینترنتی 1403 نام و شماره خود را وارد کنید
جدول محتوای مقاله نمایش

40 ایده بهترین شغل آزاد در شهرهای کوچک

1-مغازه قهوه‌فروشی

یکی از بهترین ایده های شغل آزاد در شهرستان ها و شهرهای کوچک، داشتن مغازه قهوه فروشی است. این روزها قهوه به یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در ایران تبدیل شده. خیلی‌ها قهوه را به عنوان بخشی از روتین روزانه‌شان مصرف می‌کنند. از طرفی قهوه در انواع و اقسام مختلف مانند اسپرسو، لاته، کاپوچینو و… قابل ارائه است. شما با ارائه مجموعه‌ای از گزینه‌های مختلف، می‌توانید به نیازها و سلیقه‌های متنوع مشتریان پاسخ دهید و درآمد بالایی داشته باشید.

همچنین اگر اهل فضای آنلاین هم که باشید می توانید با داشتن یک سایت و پیاده سازی سئو سایت ، فروش اینترنتی قهوه هم داشته باشید. اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید، به شما شرکت در دوره رایگان آموزش سئو را توصیه میکنم.

مغازه قهوه فروشی

2-راه‌اندازی سوپرمارکت یا فروشگاه مواد غذایی

در هر شهر و روستایی که زندگی کنید، خوراک و مواد غذایی نیاز اصلی ساکنین آن است. بنابراین اگر بتوانید شغلی راه بیندازید که به طور مستقیم با مواد غذایی مرتبط باشد، نوعی درآمد پیوسته و همیشگی خواهید داشت. از این رو شاید راه‌اندازی سوپرمارکت یا فروشگاه مواد غذایی، بهترین مغازه پردرآمد در شهر‌ کوچک باشد. اگر در شهر یا روستای شما مواد غذایی خاصی مصرف می‌شود، سعی کنید این اقلام را هم در فروشگاه خود موجود داشته باشید.  

راه اندازی سوپرمارکت

3-اقامتگاه بوم‌گردی

شهرهای کوچک معمولاً دارای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی خاصی هستند. به همین دلیل مورد توجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرند. شما با تأسیس یک اقامتگاه بوم‌گردی می‌توانید به گردشگران کمک کنید از این جاذبه‌ها لذت ببرند و با فرهنگ و زندگی مردمان محلی آشنا شوند. اقامتگاه های بومگردی در سال های اخیر با وجود سامانه های رزرو آنلاین مثل هومسا، جاجیگا و … به یکی از بهترین ایده های کسب و کار در شهرهای کوچک و شهرستانها تبدیل شده است.

یکی از مزیت‌های اقامتگاه بوم‌گردی در شهرهای کوچک، فرصت تجربه زندگی محلی است. گردشگران می‌توانند با مردم محلی در ارتباط بوده، غذاهای محلی را تجربه کنند و در رویدادها و مراسمات محلی شرکت کنند. قطعاً خلق این تجربه بی‌نظیر درآمد مناسبی نیز برای صاحب کسب و کار به دنبال خواهد داشت. جوازهای لازم برای تأسیس اقامتگاه بوم‌گردی از طرف سازمان گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی ایران صادر می‌شود.  

اقامتگاه بومگردی

4- پرورش آبزیان

خیلی از افرادی که به پرورش آبزیان علاقه دارند، تصمیم می‌گیرند در شهرهای مختلف محیط‌های مصنوعی به شکل استخر یا حوضچه‌ درست کنند و به پرورش ماهی بپردازند. گوشت آبزیان به دلیل داشتن امگا ۳ و ترکیبات مغذی، یکی از نیازهای اصلی مردم است. به همین دلیل شروع کار پرورش ماهی در هر شهر و استانی می‌تواند یک کسب‌وکار معقول و سودآور باشد.  

پرورش آبزیان

5- دفتر پیشخوان دولت

اگر در شهری که زندگی می‌کنید، دفتر پیشخوان خدمت تأسیس نشده، راه‌اندازی این دفتر هم می‌تواند یک ایده شغل برای شهر کوچک تان باشد. مردم برای انجام کارهای ثبتی در خصوص شناسنامه‌ها و ثبت‌احوال، کارهای بیمه، کارهای مخابراتی و پرداخت تخلفات رانندگی به این دفاتر نیاز دارند.

بنابراین تأسیس دفتر پیشخوان دولت یکی از ایده‌های ارزشمند و کاربردی در شهرستان‌های ایران است که می‌تواند از شهرها و مناطق اطراف هم ارباب‌رجوع داشته باشد. شما برای هر خدمتی که به شهروندان ارائه می‌دهید، هزینه‌ای را به عنوان کارمزد دریافت خواهید کرد.

دفتر خدمات پیشخوان دولت

6- پلیس 10+

درست مثل دفتر پیشخوان خدمت، دفتر پلیس + 10 هم می‌تواند یکی از ایده‌های کسب و کار در شهرهای کوچک باشد. ازآنجاکه مردم برای خدمات وظیفه عمومی، تعویض گواهی‌نامه، صدور کارت سوخت و صدور گواهی جواز کسب به این دفاتر نیاز دارند، شما علاوه بر راه‌انداختن کار همشهری‌هایتان، هزینه خدمات مطلوبی نیز دریافت خواهید کرد. در ضمن، با راه‌اندازی دفتر پلیس 10+ می‌توانید چند نفر دیگر را در کنار خود مشغول کنید و یکی از کارآفرینان شهر کوچک خود باشید.

پلیس 10+

7- پرورش و فروش گل و گیاه‌ زینتی

الان دیگر همه خانه‌ها پر از گل و گلدان شده و این محصولات پرطرفدار در هر گوشه و کناری دیده می‌شوند. به همین دلیل، پرورش و فروش انواع گل و گیاه‌ زینتی می‌تواند یکی از بهترین ایده های شغل در شهرهای کوچک باشد. 

خوبی شغل پرورش گل و گیاه زینتی این است که سرمایه اولیه کمی نیاز دارد و خود کار نیز لذت و آرامش زیادی به دنبال دارد. البته فراموش نکنید اگر قصدتان برای این کار جدی است، باید تحقیقات مناسبی انجام دهید و اطلاعات لازم برای پرورش انواع گل یا گیاه را جمع‌آوری کنید.

پرورش و فروش گیاهان زینتی

8- کافی‌شاپ 

سفره‌خانه، قهوه‌خانه یا کافی‌شاپ‌‌، همگی از جمله مکان‌های تفریحی محبوب ایرانیان هستند. این اماکن در اکثر شهرها بهترین گزینه برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی محسوب می‌شوند. البته باید به این توجه داشته باشید که هر یک از این اماکن، برای گروه خاصی از مردم راه‌اندازی می‌شوند و مشتری‌های خاص خودشان را دارند. با این حال، ویژگی مشترک‌شان این است که یکی از اساسی‌‌ترین نیازهای اجتماعی انسان، یعنی برقراری ارتباط و تعامل را هدف قرار می‌دهند. این ایده شغلی با سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند در هر شهر و شهرستانی درآمد مناسبی داشته باشد.  

راه اندازی کاقی شاپ

9- باشگاه و سالن پرورش اندام

خوشبختانه فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی باعث شدند بیشتر اقشار مردم با اهمیت ورزش و فعالیت‌‌های بدنی آشنا شوند. برای همین، یکی از بهترین شغل‌ ها در شهرهای کوچک، تأسیس باشگاه بدنسازی یا دیگر رشته‌‌های ورزشی است. شما با این ایده شغلی می‌توانید در کنار کسب درآمد، باعث شکوفاشدن استعداد افراد محلی در حوزه‌های مختلف ورزشی شوید و علاوه بر کسب درآمد، شادی و سرزندگی را بین ساکنین منطقه افزایش دهید.

باشگاه ورزشی

10- مغازه پوشاک و لباس

تأسیس بوتیک و مغازه لباس هم یکی از آن ایده‌های کسب‌وکار در شهرهای کوچک است که نیازهای اساسی ساکنین را در برمی‌گیرد. همۀ افراد در موقعیت‌های مختلف و برای مراسم های متفاوت، نیاز به لباس‌های جدید و خاص دارند. بنابراین حتی مردم روستا یا شهرک‌ها هم از فروشگاه‌های لباس استقبال می‌کنند.

برای راه اندازی مغازه لباس حتماً سعی کنید فضایی با ابعاد و متراژ مناسب انتخاب کنید و مغازه خود را در بهترین محدوده جغرافیایی شهرتان تأسیس نمایید.

11- گیم‌نت

راه‌اندازی گیم‌نت یا به طور کلی مراکز بازی‌های کامپیوتری یا کنسولی، از آن ایده‌هایی است که قطعاً در شهرهای کوچک با استقبال کودکان و نوجوانان مواجه خواهد شد. البته تجربه نشان داده حتی سنین بالاتر نیز برای تفریح و سرگرمی به این اماکن مراجعه می‌کنند. برای همین، یکی از بهترین شغل‌های شهرهای کوچک می‌تواند تأسیس گیم‌نت باشد. البته به شرطی که فکر همه جا را بکنید و محیطی سالم و امن برای بازی افراد فراهم کنید.  

گیم نت

12- مغازه آجیل و خشکبار

آجیل و خشکبار تقریباً در تمام شهرها و روستاهای ایران طرفداران خود را دارد. از این رو داشتن مغازه آجیل‌فروشی هم به عنوان مغازه پردرآمد در شهر کوچک محسوب می شود. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتم، به طور کلی فروشگاه‌هایی که با مواد غذایی و خوراکی سروکار دارند، مطمئناً فروش و سود خوبی خواهند داشت. 

توجه داشته باشید که شما می‌توانید در کنار آجیل و خشکبار، اقلام دیگری مثل ترشی‌های محلی، لواشک یا شکلات و… هم بفروشید. هر چقدر خشکباری که عرضه می‌کنید، مطابق با ذائقه و نیازهای منطقه باشد، مغازه شما رونق بیشتری خواهد داشت.

مغازه خشکبار و آجیل فروشی

13- مغازه ابزار و یراق

راه‌اندازی مغازه ابزار و یراق هم یکی از بهترین گزینه‌ها برای داشتن مغازه پردرآمد در شهر کوچک و شهرستان است. ابزارفروشی‌ها می‌توانند در هر فصل و زمانی از سال مشتری خود را داشته باشند و معمولاً گستره زیادی از محصولات را در بر می‌گیرند. بنابراین اگر هنوز دور و اطراف‌تان فروشگاه ابزارفروشی تاسیس نشده و شما به عنوان صاحب کسب‌وکار به این کار علاقه دارید، آستین را بالا بزنید و شروع کنید.

فروشگاه ابزار و یراق آلات

14- فروش اغذیه سرد

همه ما تجربه خوردن ساندویچ سرد را داریم. البته خیلی‌ها هم هستند که نسبت به این نوع مواد غذایی آلرژی دارند و ترجیح می‌دهند غذای گرم بخورند. با این حال، فروش ساندویچ سرد یکی از ایده‌های جذاب و پردرآمد برای داشتن مغازه در شهر کوچک است. خیلی از برندهای بزرگ اغذیه سرد هستند که به دنبال نمایندگی در شهرهای مختلف می‌گردند. بنابراین اگر تصمیم‌تان جدی است، می‌توانید نمایندگی یکی از برندهای مطرح در این زمینه را بگیرید.

اغذیه فروشی سرد و گرم

15- مغازه اسباب‌‎بازی 

همه کودکان عاشق اسباب‌بازی هستند. در تمام شهرها و روستاها کودکان زیادی زندگی می‌کنند که مطمئناً بدشان نمی‌آید یک یا چند اسباب‌بازی داشته باشند. پس اگر هنوز در شهرتان اسباب‌ بازی‌ فروشی مناسبی تأسیس نشده، این ایده می‌تواند برایتان مناسب باشد.

اسباب بازی فروشی

16- مغازه بستنی‌فروشی

یکی دیگر از ایده‌های مغازه در شهر کوچک، بستنی‌فروشی است. انواع بستنی در هر سن و سالی طرفداران زیادی دارند. بنابراین شما می‌توانید با راه‌اندازی یک مغازه کوچک و فروش بستنی‌های جذاب و باکیفیت به درآمد مطلوبی برسید.  

17- مغازه میوه و سبزیجات

فروشگاه میوه و سبزیجات از آن ایده‌هایی است که در اکثر قریب به اتفاق مناطق شهری و روستایی جواب می‌دهد. ازآنجاکه دسترسی دائمی به میوه و سبزیجات برای بسیاری از مردم ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، تاسیس این مغازه با سرمایه اولیه کم، در بلندمدت حاشیه سود مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

18- مغازه موبایل و لوازم جانبی  

ایده بعدی از ایده های مغازه های پردرآمد در شهرهای کوچ که قصد دارم آن را معرفی کنم، مغازه موبایل و لوازم جانبی است که حالا در همه شهرها به یک نیاز اساسی تبدیل شده. خیلی از مردم علاوه بر موبایل، نیاز به لوازم جانبی مثل شارژر، هندزفری، کاور و… دارند. در ضمن، اگر بتوانید در زمینه تعمیرات موبایل هم دانش تخصصی کسب کنید، این ایده برایتان پولسازتر خواهد شد.

19- تدریس خصوصی

ازآنجاکه بیشتر شهرهای ایران دانش‌آموزان و محصلین زیادی دارد، شما می‌توانید سراغ ایده تدریس خصوصی هم بروید. خیلی از دانش‌آموزان در کنار آموزش‌های مدرسه نیاز به تمرین اضافی دارند. بنابراین شغل تدریس خصوصی هم برای کودکان و هم برای والدین بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

20- آژانس املاک و مستغلات

افرادی که به دنبال خرید و فروش خانه، زمین یا ویلا هستند، قبل از هر چیز به بنگاه معاملات ملکی سر می‌زنند. یکی از بهترین ایده‌های شغل برای شهرهای کوچک، مشاور املاک محلی است. اگر قصد دارید وارد حوزه املاک شوید، حتماً باید آشنایی خوبی با منطقه و بازار املاک و ویلا داشته باشید تا مردم به دانش و توصیه‌های شما اعتماد کافی را داشته باشند.  

21- مغازه رستوران

راه‌اندازی رستوران هم در شهرهای کوچک و هم در شهرهای بزرگ مطمئناً سودآور است. اگر مدیران این اماکن، تغذیه باکیفیت و مناسبی ارائه دهند، این ایده کسب و کار در شره کوچک خیلی زود به بار می‌نشیند و حتی می‌تواند از مناطق و شهرهای اطراف نیز مشتری جذب کند.

22- مشاغل کارگری

اگر شهرها و روستاهای اطراف‌تان با کمبود نیروی کار مواجه است، شاید بتوانید به مشاغل کارگری هم فکر کنید. در شرایط فعلی، بیشتر شهروندان جوان به شهرهای بزرگ می‌روند تا فرصت‌های شغلی بهتری پیدا کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا ساکنان مسن‌تر، از نظر جسمی نتوانند کارهای کارگری را به تنهایی انجام دهند. در چنین شرایطی، شما خودتان می‌توانید به تنهایی مشاغل کارگری را به عهده بگیرید.

ایده دیگر این است که یک مرکز تاسیس کنید که در زمینه ارائه خدمات کارگری فعال باشد. نقاشی، بنایی، نظافت، نگهداری از سالمندان و کودکان و… از جمله کارهایی هستند که در این مراکز قابل ارائه اند.

23- فروش مواد غذایی ارگانیک و سبزیجات خانگی

بسیاری از مردم ایران به مواد غذایی ارگانیک علاقه زیادی دارند و همین ایده یک کسب و کار خانگی پردرآمد در شهرستان است. از طرف دیگر، این ایده می‌تواند باعث جذب مسافران و علاقه‌مندان به محصولات سالم نیز شود. همین الان که شما این مقاله را می‌خوانید، خیلی از مردم با فروش محصولات غذایی ارگانیک، تازه و محلی، درآمد مناسبی دارند. حتی جالب اینجاست که برای شروع این ایده نیاز به مغازه هم ندارید. بسیاری از افراد در روستاها و شهرهای کوچک سعی می‌کنند محصولات ارگانیک خود را در نزدیکی خانه یا در بازار کشاورزان محلی و بازارچه‌های هفتگی بفروشند.

24- مغازه نان و شیرینی

نان از زمان‌های قدیم به عنوان برکت سفره‌های ایرانی شناخته می‌شد و جایگاه خاصی در زندگی خانواده‌های ایرانی دارد. به همین دلیل، تاسیس مغازه نانوایی می‌تواند یکی از بهترین ایده های شغل‌ پردرآمد در شهرهای کوچک باشد. شما می‌توانید در کنار نانوایی به پخت و فروش انواع شیرینی و کیک و کلوچه هم بپردازید. مطمئناً اگر محصولات شما کیفیت مطلوبی داشته باشند، هم از شهر خودتان و هم از مناطق اطراف، مشتریان زیادی خواهید داشت.

25- مغازه فروش غذای خانگی

کمتر کسی است که بتواند از عطر و طعم غذای خانگی بگذرد. یکی از ایده‌ها برای بهترین شغل در شهرهای کوچک راه‌اندازی مغازه‌ای است که در آن غذای خانگی عرضه می‌شود. این ایده حتی در روستاها و شهرستان‌های بسیار کوچک هم درآمد خوبی رقم خواهد زد. البته غذایی که تهیه می‌کنید باید با مواد اولیه باکیفیت محلی و توسط سرآشپزی باتجربه و ماهر پخته شود.

26- مغازه مواد پروتئینی

انواع و اقسام مواد غذایی پروتئینی مثل گوشت قرمز، مرغ، سوسیس و کالباس، ماهی، قارچ، تخم‌مرغ و… در هر شهر و روستایی مشتری زیادی دارند. بنابراین شما با تاسیس مغازه مواد پروتئینی درآمد ماندگار و قابل قبولی خواهید داشت. البته خیلی از فروشگاه‌های مواد پروتئینی در کنار محصولات اصلی خود، به فروش اقلام سوپرمارکتی هم می‌پردازند.

27- مغازه صنایع دستی  

صنایع دستی به طور ذاتی جذابیت منحصربه‌فردی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل، محصولات دست‌ساز محلی خصوصاً در شهرهای توریستی طرفداران زیادی دارند. از طرفی این ایده همیشه با بحث حمایت از کسب‌وکارهای محلی در ارتباط است. برای همین، شما با تاسیس فروشگاه صنایع دستی می‌توانید علاوه بر نمایش اصالت فرهنگی شهرتان، یک کسب‌وکار جذاب و پرسود هم داشته باشید.

28- مغازه عطاری

کشور ایران از زمان‌های قدیم مهد انواع گیاهان دارویی و شفابخش بوده. به طور کلی مغازه‌های عطاری و گیاهان دارویی جزو جدایی‌ناپذیر فرهنگ ایران هستند و مردم نیز نسبت به این مغازه‌ها استقبال خوبی نشان می‌دهند. شما می‌توانید در مغازه عطاری خود به فروش انواع دم‌نوش‌ها و گیاهان دارویی، ادویه‌جات و دیگر مواد غذایی با خاصیت دارویی بپردازید و یکی از بهترین مشاغل آزاد را در شهر کوچک تان برپا کنید.

29- مغازه لوازم یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی

این روزها پای لوازم یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی به همه خانه‌های ایرانی باز شده. این ظروف از نظر استحکام و طراحی تنوع زیادی دارند و استفاده از آن‌ها راحتی و آرامش زیادی به دنبال دارد. جالب اینجاست که برای تاسیس مغازه لوازم یکبار مصرف، اصلاً نیازی به فضای بزرگ ندارید و می‌توانید در یک مغازه کوچک هم به کارتان ادامه دهید و به خاطر همینم هست که ایده فروشگاه لوازم یکبار مصرف پلاستیکی جز بهترین شغل آزاد در شهرهای کوچک محسوب می شود.

این شغل یکی از آن‌ ایده‌هایی است که در بلندمدت اثر بدی روی سلامتی جسمانی ندارد؛ چون فشار کاری آن نسبتاً کم است.

30- مغازه بذر و کود شیمیایی

ازآنجاکه کشاورزی یکی از متداول‌ترین مشاغل ایرانی‌ها در شهرهای کوچک و شهرستان ها است، تاسیس مغازه فروش بذر و کود شیمیایی می‌تواند سود قابل قبولی به دنبال داشته باشد. به طور کلی فروش انواع بذر برای محصولات کشاورزی، فروش سموم دفع آفت، ابزارهای سم‌پاشی و… یکی از بهترین ایده های کسب‌وکارها برای شهرهای حاصلخیز ایران است.

31- آرایشگاه مردانه 

بدون شک تاسیس آرایشگاه مردانه در همه شهرها و روستاهای ایران می‌تواند یک شغل پردرآمد باشد. مردان هم مانند زنان در هر کجا که زندگی کنند، به سمت زیبایی و آراستگی گرایش دارند. برای همین، شغل آرایشگری مردانه یا سلمانی هیچ‌وقت کساد نخواهد شد.

32- مغازه لوازم‌خانگی

این روزها دیگر لوازم خانگی در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. مردم سعی می‌کنند با خرید لوازم خانگی، کارهای روزمره خود را ساده‌تر کنند و آسایش بیشتری داشته باشند. با توجه به نیاز همیشگی به لوازم‌خانگی و تقاضای پایداری که برای فروش این محصولات وجود دارد، تاسیس مغازه لوازم‌خانگی هم یکی از ایده‌های شغل پردرآمد در شهرهای کوچک است. در ضمن، اگر بتوانید به تعمیر این لوازم هم بپردازید درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.

33- مغازه سمساری یا فروشگاه لوازم کارکرده

ازآنجاکه شرایط اقتصادی کشورمان خیلی هم روبه‌راه نیست، مردم بدشان نمی‌آید برای خرید بعضی لوازم خانگی شان سراغ سمساری‌ها بروند. سمساری یکی از ایده های خوب برای داشتن مغازه در شهرهای کوچک است. برای شروع این شغل، شما باید وسایل کارکرده را با قیمت پایین‌تر خریداری کنید و در صورت لزوم، تعمیراتی روی آن‌ها انجام دهید. درنهایت می‌توانید همان لوازم را با قیمتی بالاتر بفروشید و سود مناسبی به جیب بزنید. فراموش نکنید از اپلیکیشن‌هایی مثل دیوار و شیپور هم استفاده کنید.

34- مغازه فرش و موکت

فرش و موکت از اقلام ضروری خانه‌های ایرانی محسوب می‌شود. در همه شهرهای ایران وقتی به خانه‌ها سری بزنید، می‌بینید چندین فرش در انواع و اقسام طرح‌ها و رنگ‌ها وجود دارد. بنابراین مغازه فرش‌فروشی هم می‌تواند جزو ایده‌های پردرآمد در شهر کوچک باشد. شما می‌توانید در کنار فرش به فروش موکت، پتو، حوله و دیگر اقلام این‌چنینی بپردازید.

35- مغازه لوله، اتصالات و تأسیسات بهداشتی ساختمانی

هر ساختمانی چه مسکونی باشد و چه اداری، نیاز به لوله‌کشی و تجهیز لوازم بهداشتی دارد.  ازآنجاکه لوله و اتصالات بهداشتی طی زمان دچار فرسودگی و خوردگی می‌شوند، معمولاً هر شهری نیاز به مغازه تأسیسات بهداشتی ساختمانی دارد. شما می‌توانید در کنار فروش این محصولات، به انجام خدمات لوله‌کشی ساختمان و… نیز بپردازید.

36- آرایشگاه یا سالن زیبایی

خیلی از افرادی که به دنبال داشتن بهترین شغل در شهر‌های کوچک هستند، تصمیم می‌گیرند آرایشگاه یا سالن زیبایی راه بیندازند. البته تاسیس سالن زیبایی در شهرهای بزرگ هم درآمد و سود زیادی به دنبال دارد. بنابراین اگر از پس هزینه تهیه ابزارهای موردنیاز برای سالن برمی‌آید و هنرش را دارید، به این راحتی‌ها بی‌خیال این ایده نشوید!  

37- تاسیس مرغداری

وقتی پای صحبت افراد باتجربه و ساکنین قدیمی شهرهای کوچک می‌نشینید، خیلی از آن‌ها پیشنهاد می‌دهند مراکز پرورش مرغ می‌تواند ایده بسیار خوبی برای کسب درآمد در شهرهای کوچک باشد. قیمت فروش یا اجاره زمین در شهرهای کوچک و روستاها پایین‌تر است. 

بنابراین در صورت وجود سرمایه اولیه کافی و کسب دانش تخصصی این کار، تاسیس مرغداری یکی از آن ایده‌های طلایی کسب‌وکار است. این شغل می‌تواند شما را به بازار محلی و بازار دیگر شهرهای اطراف وصل کند و پس از مدتی، جای رشد زیادی نیز دارد.  

38- مغازه مکانیکی و تعمیرات خودرو

خیلی از شهرهای کوچک به نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خودروسازی دسترسی ندارند. بنابراین راه‌اندازی یک مکانیکی یا تعمیرگاه می‌تواند نیاز افراد محلی را در زمینه برطرف کردن ایرادات موتور و ماشین برطرف کند. هزینه تاسیس تعمیرگاه بسته به هر شهر یا روستا فرق دارد. اما اگر شما تخصص و هنر این کار را داشته باشید، پس از مدتی آوازه کارتان به گوش همه می‌رسد و مشتریان زیادی جذب خواهید کرد.  

39- تولید و تعمیر مبلمان

یکی از بهترین شغل‌های آزاد در شهرهای کوچک، تولید و تعمیر مبلمان است. این روزها دیگر در هر خانه‌ای مبل و صندلی پیدا می‌شود. بنابراین ایده راه‌اندازی کارگاه مبل‌سازی را می‌توانیم در مجموعه پردرآمد‌ترین مشاغل شهرهای کوچک بیاوریم. 

البته ورود به این شغل، مثل تاسیس مرغداری نیاز به سرمایه اولیه کافی دارد. اگر بتوانید کارگاه مطلوبی فراهم کنید و در تولید مبلمان خلاقیت مناسبی به خرج دهید، درآمد و سود مناسبی خواهید داشت. حتی بعداً می‌توانید کارگاه ساده خود را به یک کارخانه بزرگ مبلمان سازی در سطح کشور تبدیل کنید.

40- داروخانه

در کنار مراکز پزشکی، هر شهری نیاز به داروخانه هم دارد. بنابراین راه‌اندازی داروخانه ایده بعدی این مقاله است. البته توجه داشته باشید که برای افتتاح یک داروخانه باید مجوزها و مدارک زیادی را کسب کنید. اما به این دلیل که اقلام موجود در داروخانه‌ها جزو نیازهای اساسی هر منطقه هستند، شانس کسب درآمد در این شغل بالاست و حتماً به پیگیری‌ها و زحماتش می‌ارزد.

و اما کلام آخر …

در این مقاله سعی کردم 40 ایده راه‌اندازی بهترین شغل در شهرهای کوچک را بررسی کنم. البته توجه داشته باشید که بعد از انتخاب ایده موردنظر، حتماً چالش‌ها و عوامل مؤثر در راه‌اندازی هر کسب‌وکار در شهرتان را بررسی کنید و بعد وارد عمل شوید. اگر شغل خاصی به مجوز یا مدرک خاصی نیاز دارد، حتماً آن را دریافت کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید. مطمئناً در هر کاری که وارد شوید، با خلاقیت و استمرار خیلی زود نتایج درخشانی دریافت خواهید کرد و به شکل ناباورانه‌ای می‌توانید کسب‌وکارتان را توسعه دهید.

سوالات متداول

طبیعتاً هر شهری شرایط خاص خود را دارد، اما تجربه نشان داده مشاغلی که به طور مستقیم با مواد غذایی سروکار دارند، نوعی درآمد پیوسته و همیشگی دارند. برای همین به طور کلی ایده‌های بهتری برای کسب و کار در شهرهای کوچک یا شهرستان ها محسوب می شوند.

شهرهای کوچک معمولاً جمعیت و بازار محدودتری دارند. این به معنای وجود تقاضای کمتر برای محصولات و خدمات است. از طرفی مشکلات دیگری مثل کمبود منابع انسانی، کمبود زیرساخت‌ها، کاستی در تأمین مواد اولیه و نبود تنوع و رقابت نیز در شهرهای کوچک وجود دارد.

3.8/5 - (16 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=6682
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد 40 ایده شغل آزاد پردرآمد برای شهرهای کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.