22 مهارت پولساز در ایران که میتوانید با آنها پول پارو کنید!

8898 بازدید

مهارت های پولساز در ایران بی‌شمار است که از طریق آن می‌توانید به درآمد بالایی برسید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن اینترنت، می توانید به راحتی انواع مهارت های مختلف را ظرف چند روز به صورت متنی یا تصویری یاد گرفته و آنرا پیاده سازی کنید. مهارت هایی همچون طراحی سایت، بهینه سازی و سئو سایت، برنامه‌نویسی، تولید محتوا، فروش، طراحی UI و UX سایت، وبمستری، عکاسی، گرافیک، طراحی لباس، حسابداری، مربیگری ورزش و استفاده از هوش مصنوعی از جمله مهارت های پولسازی است که می توان اشاره کرد.

همانطور که متوجه شدید در این مقاله می خواهم 22 ایده از بهترین مهارت های پولساز را خدمت شما خواننده گرامی معرفی کنم، پس تا انتهای مقاله همراه من باشید.

برای پیش ثبت نام در دوره جامع کسب و کار اینترنتی 1403 نام و شماره خود را وارد کنید

طراحی سایت

امروزه با رشد کسب و کارها در فضای آنلاین، نیاز به طراحی وبسایت بیشتر از گذشته دیده می‌شود. برای کسب مهارت طراحی سایت می‌توانید در دوره‌های مختلف طراحی سایت شرکت کنید تا به طور کامل آن را فرابگیرید. همچنین می توانید با دیدن ویدیوهای مختلف در یوتیوب و آپارات، طراحی سایت را بدون پرداخت یک ریال هزینه آموزش ببینید.

مهارت طراحی سایت

سئو و بهینه سازی سایت

مهارت سئو زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ است که به بهینه سازی وبسایت و دیده شدن آن در نتایج جستجو (مثل گوگل) اشاره دارد و یکی از مهم‌ترین مهارت های پولساز اینترنتی در ایران است. با توجه به اینکه 90 درصد کسب و کارها به سایت و فروش آنلاین نیاز دارند، در ادامه به خدمات سئو و راه‌اندازی وبسایت نیز نیاز داشته و به دنبال آن هستند. اگر از مفهوم سئو اطلاع ندارید، می توانید مقاله سئو چیست؟ صفر تا صد سئو (SEO) سایت به زبان ساده را بخوانید.

مهارت سئو و بهینه سازی سایت

تولید محتوای متنی

و اما مهارت تولید محتوا!!! تولید محتوا آنهم به صورت متنی در سال های اخیر به شدت خواهان پیدا کرده است. سایت های مختلف در حوزه های متنوع به دنبال جذب افرادی برای تولید محتوای متنی آنها هستند. محتواهایی که عمدتا در صفحات مختلف وبسایت استفاده می شود. رعایت اصول نگارشی، ساختاربندی، تحقیق کلمات کلیدی و داشتن خلاقیت برای تولید محتوای متنی اهمیت بالایی دارد. شما حقیقتا با یادگیری و داشتن تجربه در تولید محتوا می‌توانید به درآمد بالایی برسید.

مهارت تولید محتوای متنی

تولید محتوای ویلاگ (Vlog)

ویدئو بلاگ یا همان ویلاگ یکی از روش‌های تولید محتوا است که طرفداران خاص خود را دارد. صفحات لندینگ که ویدئو دارند نرخ تبدیل بالاتری داشته و باعث می‌شود که کاربران زمان بیشتری روی سایت بمانند. یکی از مهارت های مهم دیگر، توانایی تولید ویلاگ است که متقاضیان زیادی در بین کسب و کارها دارد.

برای تولید ویلاگ باید به انواع مهارت‌های تدوین ویدئو، آشنایی با اصول فیلم‌برداری، نرم افزارهای انیمیشن و سایر ابزارهای مرتبط آشنایی داشته باشید.

مهارت تولید محتوای Volg

تولید محتوای کتاب الکترونیک

توانایی تولید کتاب های الکترونیک در قالب PDF و فروش آنها در سایت های مرتبط می تواند برای شما به شدت درآمدزا باشد. با استفاده از کتاب الکترونیک می‌توانید حجم زیادی از اطلاعات را با حجم کم روی سایت قرار دهید. از مهارت های مورد نیاز برای تولید کتاب الکترونیک می‌توان به نرم افزار ایلاستریتور یا Indesign، صفحه آرایی، ترجمه و تایپ سریع اشاره کرد.

مهارت تولید پادکست

امروزه محتوای صوتی طرفداران زیادی دارد، بخصوص برای افرادیکه دائما در حال رفت و آمد هستند. پادکست یکی از انواع محتواهای صوتی است که تولید و انتشار آن نیاز به شناخت و مهارت دارد ولی خروجی آن با توجه به درآمدهای جانبی آن به شدت جذاب است! از جمله مهارت‌های مهم برای تولید پادکست می‌توان به آشنایی با نرم‌افزارهای ضبط صدا، ویرایش صدا، آشنایی با افزونه‌های مختلف، قوانین ضبط صدا و ویرایش آن اشاره کرد.

مهارت تولید پادکست

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی برای کسب و کارها، افزایش مشتریان و فروش بیشتر آنها دارد. بنابراین، تولید محتوای باکیفیت در سوشال مدیا مانند تلگرام، اینستاگرام و لینکدین اهمیت زیادی دارد.

با راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و یا کانال تلگرام برای خود می‌توانید تولید محتوای کاربر پسند انجام دهید و از این طریق درآمدهای میلیونی داشته باشید. برای تولید محتوای سوشال مدیا به مهارت‌هایی از جمله داشتن استراتژی تولید محتوا، مهارت تولید ویدئو و ویرایش آن، مهارت تولید عکس و ویرایش، ضبط پادکست، طراحی اینفوگرافیک، آشنایی با قوانین سوشال مدیا نیاز دارید. جالب توجه است که تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نیاز به سیستم خاصی ندارد و حتی با یک گوشی هوشمند نیز قابل انجام است.

مهارت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

برنامه نویسی

برنامه نویسی یکی از اصلی ترین مهارت های پولساز است که متقاضیان زیادی دارد. شما هم می توانید با مهارت برنامه نویسی برای خودتان محصولی درست کنید و بفروشید یا اینکه با مجموعه های مختلف به صورت پروژه ای کار کنید. اگر هم تمایل به استخدام دارید، می توانید در شرکت های مطرح در قالب برنامه نویس استخدام شوید. البته ناگفته نماند که با توجه به تخصصی بودن مهارت برنامه نویسی، عددهای بالایی برای حقوقتان درنظر گرفته می شود! شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های مختلف و فراگرفتن برنامه نویسی به درآمد بالایی برسید.

مهارت برنامه نویسی

طراحی UI و UX

ظاهر زیبا و تجربه کاربری سایت برای کاربران اهمیت زیادی دارد که منجر به فروش بیشتر می‌شود. بنابراین یکی از مهارت‌ های پولساز مهمی که زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ است، طراحی UX (تجربه کاربری) و UI (ظاهر) سایت است که برای انجام آن باید با ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف این حوزه آشنایی داشته باشید.

مهارت طراحی UI UX

توسعه دهنده موبایل

به طور قطع کسیکه در سال های اخیر توسعه دهنده موبایل بوده و این مهارت را بلد است، نونش در روغن است! توسعه دهنده یا دولپورهای موبایل (اندروید و IOS) امروزه با توجه به استفاده بیش از حد موبایل، درآمدهای فضایی دارند. شما می‌توانید با یادگیری این مهارت به صورت دانشی و تجربی (کارآموزی و …) این مهارت مهم را یاد بگیرید.

مهارت توسعه دهنده موبایل

وبمستری

یکی از نیازهایی که وبسایت های مختلف به آن دارند فردی است که توانایی مدیریت وبسایت اعم از بارگزاری مطالب، محصولات، مدیریت کامنت ها، نظارت بر فعالیت کاربران و … را داشته باشد. به کسی که چنین مهارت هایی را دارد و صفر تا صد مدیریت یک سایت را انجام می دهد، وبمستر می گویند. در حال حاضر وبمستری یکی از مهارت هایی است که نیاز به آن به شدت زیاد است و با توجه به افزایش تعداد وبسایت های فعال در ایران روز به روز بر تعداد آن نیز افزوده می شود.

هوش مصنوعی

امروزه با پیشرفت هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط، مسلط شدن روی آن به یکی از مهارت ها پولساز آینده دار تبدیل شده است. اگر می‌خواهید در آینده نزدیک به درآمد بالایی برسید می‌توانید روی انواع ابزارهای هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده و با تسلط روی آنها به راحتی کسب درآمد کنید. روش های درآمدزایی از هوش مصنوعی عبارتند از آموزش، فروش محصولات هوش مصنوعی، همکاری با مجموعه ها و ….

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه به شما کمک می‌کند که کارهای محول شده را بتوانید با بودجه مناسب و در زمان درست،  با امکانات در دسترس انجام دهید. یکی از مهارت‌های پولساز مدیریت پروژه است که در اکثر پروژ‌ه‌های مختلف نیز کاربرد دارد.

دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از انواع مهارت های پولساز، دیجیتال مارکتینگ است که تنوع زیادی در مشاغل مختلف دارد. دیجیتال مارکتینگ شامل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا، شبکه‌های اجتماعی و سایر روش های تبلیغات آنلاین است که اگر در هر کدام از این موارد مهارت و تخصص داشته باشید، قطعا به درآمد بالایی خواهید رسید.

حسابداری

کارشناسان مالی و حسابداران در صورت داشتن تخصص و تجربه کافی، از درآمد بالایی برخوردارند. با توجه به اینکه تمام کسب و کارها برای امور مالی خود به یک حسابدار و کارشناس مالی نیاز دارند، فرصت شغلی برای این حرفه بسیار زیاد است. برای متبحر بودن در این رشته باید به طور کامل به نرم‌افزارهای مرتبط با حسابداری تسلط داشته باشید.

وکالت

از جمله پولسازترین مهارت ها در ایران، وکالت است. برای وکیل شدن باید در رشته حقوق تحصیلات خود را ادامه داده و در آزمون وکالت نمره قبولی را گرفته باشید. این رشته بازارکار خیلی خوبی دارد که درآمد آن به صورت ساعتی و یا پرونده‌ای می‌باشد.

تعمیرات موبایل

امروزه با توجه به اینکه 90 درصد افراد موبایل دارند و اکثر موبایل ها پس از مدتی نیاز به تعمیرات خواهند داشت، مهارت تعمیرات موبایل درآمد بالایی دارد. برای موفقیت و متخصص شدن در این زمینه باید چندین سال تجربه داشته باشید تا بتوانید مشتریان زیادی جذب کنید.

عکاسی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود کسب و کارها به دنیای آنلاین، عکاسی یکی از مهارتهای پولساز است که می‌توانید با آن به درامد بالایی برسید. شما می‌توانید برای سایت‌های فروشگاهی و یا پیج‌های فروشگاهی اینستاگرام به عکاسی محصولات بپردازید و از این طریق درآمد داشته باشید. 

طراحی گرافیک

طراح گرافیک با تسلط به انواع نرم‌افزارهای مختلف گرافیکی می‌تواند در زمینه‌های مختلف اقدام به طراحی کرده و درآمد بالایی کسب کند. تمام کسب و کارهایی که در فضای آنلاین، وبسایت و شبکه های اجتماعی فعالیت دارند به طراحی گرافیک و تصاویر نیاز دارند. طراحی اینفوگرافیک، موشن گرافیک و طراحی لوگو از دیگر مهارت‌هایی است که گرافیست باید به آنها تسلط کافی داشته باشد.

طراحی لباس

یکی از ایده های پولساز و مهارت های مهم، طراحی لباس است که اگر به دنبال شغل پردرآمد هستید و به زمینه مد و پوشاک علاقه دارید، طراحی لباس برای شما مناسب است. مزون ها مهم ترین مشتریان طراحان لباس هستند که حاضرند برای طراحی هر کدام از لباس ها پول خوبی پرداخت کنند. مهارت طراحی لباس با توجه به ماهیت آن بیشتر مناسب خانم ها و دختران است و از دسته مهارت های پولساز خانگی است.

مربی ورزش

امروزه با توجه به سبک زندگی مردم، ورزش و تغذیه یکی از اصول مهم زندگی افراد است. پس اگر شما به این زمینه علاقه دارید می‌توانید به عنوان مربی ورزش در باشگاه به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین فعالیت کنید. مربی ورزش به عنوان یکی از ایده ها و مهارتهای پولساز مخصوصا در فضای اینستاگرام شناخته می‌شود که از طریق تعامل با مخاطبین و جلب اعتماد آنها می‌توانید به درامد بالایی برسید.

تسلط بر زبان های خارجی

اگر با زبان‌های خارجی مانند زبان انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، روسی، چینی و … آشنایی و تسلط داشته باشید، به راحتی می‌توانید در زمینه‌های مختلف مشغول بکار شده و درآمد بالایی داشته باشید. تسلط بر زبان‌های خارجی مختلف از طریق تحصیلات آکادمیک و شرکت در دوره‌های مختلف بدست می‌آید که می‌توانید در زمینه های متنوع مثل تدریس خصوصی، فروش دوره های آموزشی زبان، ترجمه کتاب و … فعالیت داشته باشید.

و اما کلام آخر …

انواع ایده‌ ها و مهارت های پولساز مهم در این مقاله توضیح داده شده و با آنها آشنا شدید. شما بر اساس علاقه و مهارت خود می‌توانید یکی از این مهارت ها را دنبال کرده و از آن به درآمد بالایی برسید.

سوالات متداول

از جدیدترین مهارت های پولساز می‌توان به راه اندازی و سئو وبسایت، تولید محتوای شبکه های اجتماعی ، طراحی گرافیک، تولید ویلاگ، برنامه‌نویسی، تسلط بر ابزارهای هوش مصنوعی، طراحی لباس، مربی ورزش و … اشاره کرد.

شما می‌توانید با توجه به علاقه خود در دوره‌های مختلف آنلاین و یا حضوری شرکت کرده و مهارت مورد نیاز را فرابگیرید تا ضمن داشتن کسب و کار شخصی خود به درآمد بالایی از مهارت تان برسید.

4.8/5 - (5 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=7788
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد 22 مهارت پولساز در ایران که میتوانید با آنها پول پارو کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.