درآمد غیرفعال چیست + انواع ایده های درآمد غیرفعال (1403)

4734 بازدید

شما هم احتمالا مثل من دوست دارید بدون اینکه تلاش یا کاری کنید، پول به حسابتان واریز شود. فرض کنید در سفر هستید و هر نیم ساعت پیامک واریز وجه برایتان می آید، چه حس قشنگی! این همان درآمد غیرفعال است. درآمد غیرفعال یا Passive income به نوعی از درآمد گفته می‌شود که بدون نیاز به تلاش مستمر و دائمی بدست می‌آید. در این روش تلاش و سرمایه‌گذاری یکبار قبلا انجام شده و پس از آن به صورت خودکار درآمد حاصل می‌شود.

در سال های اخیر بحث جذاب “پول درآوردن بدون تلاش” بین جوانان و نوجوانان بسیار باب شده و ازین رو مفهوم درآمد غیرفعال محبوب شده است، به نحویکه در حال حاضر با آموزش ایده ها و روش های کسب درآمد غیرفعال، درآمد بخشی از جامعه به این سمت حرکت کرده است.

پس اگر شما هم می خواهید بدانید درآمد غیرفعال چیست و چطور می توان درآمد غیرفعال داشت با این مقاله همراه من باشید. بسم الله…

درآمد غیرفعال چیست

درآمد غیرفعال چیست؟

درآمد غیرفعال به درآمدی گفته می‌شود که بدون نیاز به تلاش مستمر بدست می‌آید. روش کسب درامد غیرفعال با یک فعالیت انجام شده و درامد به صورت خودکار و دائمی از این روش حاصل می‌شود. این درامد نیاز به انرژی و زمان زیادی ندارد، به همین دلیل افراد زیادی به دنبال کسب درآمد غیرفعال هستند تا بتوانند درآمد دائمی و بالایی به صورت مستمر داشته باشند.

مزایای کسب درآمد غیرفعال چیست؟

کسب درآمد غیرفعال باید اصولی و طبق استاندارد باشد تا بتوانید بدون تلاش و زمان زیاد به درآمد بالایی برسید. درآمد داشتن ازین طریق مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره شده است:

  • بدون محدودیت زمان و مکان : یکی از مزایای مهم درآمد غیرفعال این است که محدودیت زمانی و مکانی ندارد. در هر کجا و در هر زمانی از شبانه‌روز می‌توانید ازین طریق کسب کنید.
  • پیشرفت زیاد : کسب درامد غیرفعال پتانسیل پیشرفت زیادی دارد که با افزایش دانش و اطلاعات در زمینه‌های مختلف می‌توانید حوزه کسب و کار غیرفعال خود را گسترش دهید. به عنوان مثال سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال یکی از راه‌های متداول برای کسب درآمد غیرفعال است که سود بالایی دارد و می توانید با پیشرفت در این حوزه به سایر صنایع وابسته به آن مثل NFT هم وارد شوید.
  • نامحدود : درآمد غیرفعال هیچ محدودیتی ندارد و به صورت نامحدود می‌توانید درآمد کسب کنید. 
  • استقلال مالی : درامد غیرفعال به دلیل اینکه ماهیت وابستگی به جایی ندارد، امکان استقلال مالی را نیز فراهم می کند.
انواع درآمد غیرفعال

انواع ایده های درآمد غیرفعال

کسب درآمد غیرفعال با روش های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بورس

بورس امروزه به یکی از منابع درآمدی غیرفعال تبدیل شده که اگر کسی تجربه و تخصص لازم در این زمینه را داشته باشد، بدون فعالیت فیزیکی و مستمر می تواند از آن درآمد کسب کند. خرید سهام و فروش آن در وقت مناسب مهم ترین تکنیکی است که با تجربه بدست می آید.

سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری

صندوق های سرمایه گذاری، صندوق هایی هستند که امکان درآمد ثابت ماهانه با سرمایه گذاری را برای مشتریان فراهم می کنند. شما اگر سرمایه اولیه داشته باشید، با سرمایه گذاری در این صندوق ها می توانید به صورت ماهانه و با سود مشخصی درآمد ثابت کسب کند. همانطور که صحبت شد، لازمه کسب این نوع درآمد، داشتن سرمایه اولیه است.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

همانطور که می دانید در ایران مهم ترین روش سرمایه گذاری، در املاک و مستغلات است. با داشتن حتی یک ملک یا مغازه و اجاره دادن آن می توانید درآمدی غیرفعال برای خود ایجاد کنید. نکته جالب این روش این است که سال به سال این میزان درآمد با توجه به افزایش نرخ اجاره بیشتر می شود!

سرمایه گذاری با خرید طلا

خرید طلا از جمله روش هایی است که برای شما درآمد ثابت ایجاد نمی کند، اما اگر اخبار را دنبال کنید و کمی هم با فضای معاملات طلا در ایران و دنیا آشنا باشید، می توانید در بهترین قیمت خرید و فروش انجام دهید. البته که این روش نیاز به پیگیری مداوم و فعال شما دارد.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال نیز با وجود ریسک بالا و نیاز به تخصص و تجربه، یکی از روش هایی است که اگر حرفه ای دنبال کنید می توانید برای خودتان درآمد Passive ایجاد کنید. 

کسب درآمد غیرفعال با کسب و کارهای اینترنتی

کسب درآمد از داشتن وبسایت

داشتن سایت و استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ (مثل سئو) و به درآمدرساندن آن روشی به شدت جذاب است. سایت ها انواع مختلفی دارند مثل فروشگاهی، مجله ای، شرکتی و … که با داشتن حداقل دانش لازم در خصوص روش های کسب درآمد از سایت می توان به راحتی منبع درآمدی غیرفعال برای خود ایجاد کرد. فروش محصولات فیزیکی یا دانلودی، فروش پکیج های آموزشی، درآمد از تبلیغات سایت های پربازدید، افیلیت مارکتینگ (دیجی کالا) و … انواع روش های مرسومی است که می توان با آنها سایت را به درآمد رساند.

کسب درآمد از طراحی و فروش اپلیکیشن

اپلیکیشن ها با توجه به توسعه گوشی های هوشمند، نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارند. طراحی اپلیکیشن ها و فروش آن در مارکت های تخصصی (بازار، مایکت و …) هم به درآمدی جذاب برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان موبایل تبدیل شده است. فرض کنید یکبار اپلیکیشنی را طراحی کرده و در کافه بازار قرار می دهید، و این اپلیکیشن برای سالها به فروش می رسد!

کانال یوتیوب (محتوای ویدیویی)

شما در یوتیوب می توانید با تولید محتوای ویدیویی باکیفیت و جذاب، برای کانال خود مخاطب جذب کرده و به ازای بازدید مخاطبان از ویدیوهای شما، درآمد کسب کنید. درآمدزایی از یوتیوب در حال حاضر یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش های درآمد غیرفعال شناخته می شود و از آنجاییکه درآمد دلاری به همراه دارد، برای ایرانی ها بسیار جذاب است. البته آپارات هم همانند یوتیوب درآمد به ازای نمایش ویدیو به مخاطب دارد ولی از آنجاییکه درآمد ریالی است به نسبت یوتیوب محبوبیت چندانی بین مخاطبان فارسی ندارد.

پادکست (محتوای صوتی)

برای داشتن درآمد از ضبط پادکست فقط به یک میکروفن و ایده خلاقانه ای برای تولید محتوای صوتی نیاز دارید. با ضبط و انتشار منظم محتوای خود در اپلیکیشن های پادکست (مثل شنوتو) می توانید سفارش تبلیغات دریافت کنید.

درآمد غیرفعال از شبکه های اجتماعی

با داشتن یک پیج پرمخاطب اینستاگرام یا یک کانال با ممبرهای زیاد در تلگرام، می توانید برای خود درآمد غیرفعال دست و پا کنید. تبلیغات، فروش محصول و همکاری در فروش از جمله روش های مرسومی است که از شبکه های اجتماعی می توانید به صورت غیرفعال درآمد کسب کنید.

کسب درآمد غیرفعال با داشتن حق امتیاز

نوشتن کتاب

اگر نویسنده هستید، می توانید با نوشتن یک یا چندین کتاب و فروش آن به درآمد برسید. توجه داشته باشید که در این روش هم شما با یکبار نوشتن کتاب، تا مدت ها آنرا به فروش می رسانید. فروش کتاب به دو صورت فیزیکی (کتابفروشی ها) و دانلودی (سایت های آنلاین فروش کتاب) است.

طراحی گرافیک

اگر گرافیست هستید و ذوق هنری دارید، می توانید با خلق تصاویر خلاقانه و جذاب و فروش آنها در مارکت های دانلودی به درآمد غیرفعال برسید. حتی اگر رسانه پرمخاطبی هم داشته باشید (سایت یا شبکه های اجتماعی) می توانید طراحی های خود را در آنجا به فروش برسانید.

فروش کسب و کار

اگر اهل اداره کسب و کار نیستید و صرفا توانایی خلق کسب و کار را دارید، می توانید با به ثمر رساندن یک یا چندین کسب و کار آنها را به قیمت های بالا به فروش برسانید.

مقایسه درآمد فعال و غیرفعال

تفاوت اصلی درآمد فعال و غیرفعال در نحوه کسب درآمد است. درآمد فعال به روشی گفته می‌شود که با فعالیت روزانه بدست می‌آید. به عنوان مثال حقوق کارمندی جز درآمد فعال حساب می‌شود. ولی در روش درآمد غیرفعال نیاز به مشارکت دائمی نیست و با سرمایه‌گذاری و تلاش اولیه در یک زمینه می‌توانید بدون محدودیت به درآمد بالایی برسید.

چطور درآمد غیرفعال ایجاد کنیم

چگونه درآمد غیرفعال ایجاد کنیم؟

ایده‌های زیادی برای بدست آوردن درآمد غیرفعال وجود دارد که باید با توجه به توانمندی و علاقه خود یکی از روش‌ها را انتخاب کنید.

برای کسب درآمد غیرفعال باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تعین هدف: اولین مرحله برای کسب درامد غیرفعال، تعیین هدف است. هدف شما استقلال مالی است یا بدون محدودیت زمانی و مکانی کار کردن؟ باید برای موفقیت در این مسیر ابتدا هدف خود را تعیین کنید.
  2. انتخاب روش مناسب: پس از تعیین هدف، باید روش مناسبی برای کسب درامد غیرفعال انتخاب کنید. (ایده هایی که در این مقاله معرفی کردیم)
  3. آموزش: مرحله بعدی، آموزش دیدن است که مهارت‌های لازم را در خصوص ایده مناسب خود کسب کنید.
  4. اقدام: مرحله نهایی، اقدام است که باید در ابتدا تلاش مستمر داشته باشید تا بتوانید در نهایت سیستم درآمدزایی خود را ایجاد کنید.

و اما کلام آخر …

در این مقاله به طور کامل در مورد انواع راه‌های درآمد غیر فعال در ایران، مزایا و چگونگی بدست آوردن درآمد غیرفعال صحبت کردیم. فقط حواستان باشد که هیچ روش جادویی برای کسب درآمد غیرفعال وجود ندارد. برای رسیدن به موفقیت در این زمینه، باید تلاش و پشتکار داشته باشید.

سوالات متداول

به درامدی که بدون نیاز به تلاش مستمر و قرار گرفتن در محل خاص و یا در زمان مشخص بدست می‌آید، درآمد غیرفعال می‌گویند.

از انواع درآمد غیرفعال می‌توان به همکاری در فروش، ایجاد وب‌سایت و فروش، کانال یوتیوب، تبلیغات در اینستاگرام، خرید طلا، سرمایه‌گذاری در بازار بورس و …. اشاره کرد.

4.7/5 - (4 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=8038
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد درآمد غیرفعال چیست + انواع ایده های درآمد غیرفعال (1403)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.