13 تا از بهترین افزونه های وردپرس (تجربه شخصی)

4427 بازدید

بیش از ۵۰ هزار افزونه (پلاگین) در مخزن وردپرس و هزاران هزار افزونه‌ دیگر در وب‌سایت‌ های جانبی وجود دارند که پیدا کردن بهترین افزونه برای بهبود عملکرد سایت های وردپرسی را برای ما سخت می کند.

انتخاب افزونه‌های مناسب برای بهبود سرعت، امنیت و کاربری وبسایت مهم است. خوشبختانه، برخی از افزونه ها عملکرد بسیار خوبی دارند و تقریبا برای هر وبسایت وردپرسی مناسب و ضروری اند. این افزونه ها معمولا مورد استفبال مخاطبین سیستم وردپرس قرار گرفته و در مخزن وردپرس تعداد نصب بالایی می گیرند که ما آنها را به عنوان ضروری ترین یا بهترین افزونه های وردپرس می شناسیم.

من در این مقاله قصد دارم با تجربیات شخصی خودم در طراحی سایت وردپرسی و کار با افزونه های مختلف، منتخب بهترین پلاگین های وردپرس را به شما عزیزان معرفی کنم. در کنار معرفی این افزونه ها، لینک نصبی نسخه رایگان آنها را هم قرار میدهم تا اگر تمایل داشتید، آنرا دانلود و استفاده کنید. پس تا آخر این مقاله جذاب و تجربی همراه من باشید.

ووکامرس Woocommerce

WooCommerce

  • افزونه مدیریت فروشگاه وردپرسی
  • بیش از 5 میلیون نصب در وردپرس

اگر می خواهید محصولات یا خدمات خود را در وب سایت وردپرسی بفروشید، افزونه ووکامرس (woocommerce) بهترین گزینه برای شماست. ووکارس بدون شک بهترین افزونه فروشگاهی برای وردپرس است. این افزونه سایت ساده وردپرسی شما را به یک فروشگاه آنلاین کاملا مجهز و حرفه ای تبدیل می کند.

با امکان سفارشی سازی نامحدود آن، می توانید همه چیز را از فایل های دیجیتال و دانلودی تا محصولات فیزیکی بفروشید، واحدهای پولی دلخواه خود را تنظیم کنید، انبار فروشگاه خود را مدیریت کنید، گزارش های فروش مرتب و منظم بگیرید، تصاویر نامحدود برای هر محصول تنظیم کنید، امکان قیمت گذاری متغیر را فعال کنید و کارهای زیاد دیگری انجام دهید.

شاید بهترین ویژگی ووکامرس این باشد که هسته اصلی آن کاملا رایگان است. به علاوه، ووکامرس توسط همان شرکتی ساخته شده که سیستم مدیریت محتوای وردپرس را توسعه داده است، بنابراین مطمئنید که با یک افزونه حرفه ای و مطمئن سر و کار دارید.

یواست سئو Yoast SEO

Yoast SEO

  • افزونه سئو وردپرسی
  • بیش از 5 میلیون نصب در وردپرس

یواست سئو (Yoast SEO) یکی از بهترین و کاربردی ترین افزونه‌های وردپرس است که به شما کمک می‌کند به راحتی سئو صفحات و نوشته‌های خود را برای کسب رتبه در موتورهای جستجو مدیریت کنید.

با یوآست سئو، داشبوردی برای مدیریت متاتایتل و متادیسکریپشن دریافت می‌کنید، بنابراین می‌توانید این اطلاعات را مطابق با بهترین استانداردهای سئو درج کنید. افزونه یواست سئو همچنین محتوای شما را از نظر خوانایی و کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل می‌کند، بنابراین می‌توانید محتوایی با حداقل استانداردهای سئو تولید کنید. علاوه بر اینها این افزونه امکاناتی برای مدیریت اسکیمای صفحات، مدیریت تغییرمسیرها (ریدایرکت)، نقشه سایت و … در اختیار شما قرار می دهد.

المنتور Elementor

Elementor

  • افزونه صفحه ساز وردپرسی
  • بیش از 5 میلیون نصب در وردپرس

المنتور یکی از بهترین صفحه سازهای وردپرس است، این افزونه به شما امکان می دهد تا با استفاده از یک رابط کاربری بسیار ساده به صورت Drag & Drop عناصر مختلف صفحه را در جای خود قرار دهید. به این ترتیب، ساخت وب سایت شما به سادگی کشیدن و رها کردن المان های مورد نظر شما به قسمت های مختلف صفحه است، بدون نیاز به کدنویسی!

المنتور به دلیل سهولت استفاده، سادگی و سازگاری با بسیاری از قالب ها و افزونه های وردپرس، یکی از افزونه های کاربردی برای صاحبان وبسایت و کسانی است که خیلی علاقه ای به کدزدن و برنامه نویسی برای طراحی سایت نیستند. افزونه Elementor به قدری جذاب است که با خودتان فکر می کنید چگونه تا بحال بدون المنتور سایت خود را طراحی میکردید!

Slider Revolution

  • افزونه اسلایدر وردپرس
  • در مخزن وردپرس نیست

اسلایدر روولوشن یکی از بهترین افزونه های وردپرسی برای ساخت اسلایدرهای جذاب است. اسلایدر روولوشن با ساخت انواع اسلایدرها (Slider) و کاروسل ها (Carousel) توجه کاربر را جلب می کند. فرقی نمی کند که به دنبال تحت تاثیر قرار دادن بازدیدکنندگان سایت خود در کامپیوتر یا دستگاه های تلفن همراه باشید، این افزونه تضمین می کند که اسلایدرهای شما زیبا و ریسپانسیو باشند. علاوه بر جذاب بودن، اسلایدر روولوشن با سرعت بارگزاری مناسب عملکرد مناسبی هم در بحث سئو صفحات شما دارد.

در مجموع فرقی نمی کند که یک وردپرس کار حرفه ای و باتجربه باشید یا یک فرد آماتور، افزونه اسلایدر روولوشن همان چیزی است که برای ساخت یک وبسایت جذاب به آن نیاز دارید.

Contact form 7

  • افزونه فرم ساز وردپرس
  • بیش از 5 میلیون نصب در وردپرس

افزونه Contact form 7 محبوب‌ترین افزونه رایگان فرم تماس برای وردپرس است. با نصب Contact Form 7 روی وبسایت خود، کاربران می توانند از طریق فرم های ساده تماس با شما ارتباط داشته باشند. این فرم ها همچنین دارای قابلیت های reCAPTCHA و Akismet برای کمک به جلوگیری از فرم های اسپم نیز هستند. این افزونه همچنین با فناوری Ajax سازگار است، به این معنی که فرم های شما می توانند بدون بارگذاری صفحه، اطلاعات را دریافت کرده و ظاهر آنها را به روز کنند.

Contact Form 7 بهترین گزینه برای وبسایت های وردپرسی است که به دنبال راهی رایگان و آسان برای جمع کردن لیست مخاطبین هستند.

w3 total cache

W3 total cache

  • افزونه کش وردپرس
  • بیش از 1 میلیون نصب در وردپرس

W3 Total Cache یکی از پرطرفردارترین افزونه‌های کش وردپرس است. در توضیح باید اشاره کنم که کش (cache) روشی برای ذخیره سازی محتوای وب سایت در مرورگر کاربر است تا بتواند این داده ها را در دفعه بعدی که به وبسایت شما دسترسی پیدا می کند، سریعتر بارگزاری کند.

به طور کلی، امکانات و قابلیت های W3 Total Cache زمان بارگزاری وبسایت شما را کاهش می دهد. به دلیل افزایش سرعت سایت، وضعیت سئو، تجربه کاری و حتی نرخ تبدیل هم افزایش می یابد.

اکثر امکانات افزونه W3 Total Cache رایگان بوده و با حداقل پیکربندی، یک سایت سریعتر با تجربه کاربری بهتری را به شما تحویل خواهد داد.

All in one SEO

All in one SEO

  • افزونه سئو وردپرس
  • بیش از 3 میلیون نصب در وردپرس

افزونه All in One SEO که به اختصار AIOSEO هم شناخته می شود، یکی از بهترین افزونه های وردپرس برای مدیریت سئو داخل سایت و انجام بهینه سازی ها برای کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است.

با AIOSEO، شما می توانید با بررسی سلامت سئو سایت خود، کل سایت را چکاپ کنید و بهتر متوجه شوید که در چه قسمت هایی نیاز به بهینه سازی یا رفع مشکلات سئویی دارید. لازم به ذکر است که در هر صفحه این امکان را دارید که موارد سئویی مختلفی مانند تگ های عنوان، توضیحات متا و موارد دیگر را تغییر دهید. 

اکسیمت Aksimet

Aksimet

  • افزونه ضد اسپم وردپرس
  • بیش از 5 میلیون نصب در وردپرس

Akismet یکی از افزونه های قدرتمند ضد اسپم (هرزنامه) برای وردپرس است که توسط شرکت پشتیبان وردپرس توسعه داده شده است. این افزونه فرم های ارسالی و نظرات ثبت شده سایت شما را در موارد مشکوک بررسی می‌کند و در صورت تایید اسپم، آن فرم یا نظر را به بخش هرزنامه سایت منتقل می کند. (مثل ایمیل)

استفاده از Akismet فقط نیاز به نصب و راه اندازی اولیه دارد، مابقی کارها به طور خودکار توسط این افزونه انجام می شود. همچنین Aksimet به شما این امکان را می‌دهد تا بررسی کنید که کدام نظرات یا فرم ها ارسالی توسط افزونه متوقف یا پاک شده‌اند که اگر خواستید می‌توانید خودتان نظرات را مسدود یا رفع انسداد کنید.

WPforms

WPForms

  • افزونه فرم ساز وردپرس
  • بیش از 5 میلیون نصب در وردپرس

WPForms یکی از محبوب‌ترین افزونه های فرم ساز وردپرس است. این افزونه کاربرپسند ساخت فرم و استفاده از آن در وب‌سایت وردپرسی را آسان می‌کند. با استفاده از Drag & Drop و بدون نیاز به کدنویسی، می توانید فرم‌هایی با هر فیلد دلخواه و به ترتیبی که دلتان می خواهد، ایجاد کنید.

نسخه رایگان این افزونه با ویژگی‌های اصلی فرم تماس مثل کار با فیلدها و اطلاع رسانی های ایمیلی و دیگر موارد ارائه می‌شود. با نسخه پریمیوم WPForms، قابلیت‌های بیشتری مثل امکان ساخت فرم‌های چندصفحه‌ای و افزودن قابلیت نظرسنجی را هم به دست می‌آورید.

جت پک Jetpack

Jetpack

  • افزونه سرعت و کارایی وردپرس
  • بیش از 4 میلیون نصب در وردپرس

افزونه جت‌ پک (Jetpack) مجموعه‌ای از ابزارهایی است که سایت شما را به بسیاری از قابلیت‌ها و امکانات مفید مجهز می‌کند. Jetpack امکانات بسیاری از افزونه‌ها را در یک افزونه گردآوری کرده و ارائه می‌دهد.

افزونه جت‌ پک از بهبود امنیت سایت تا تعامل کاربر، امکانات مختلفی را برای کارایی سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. با Jetpack می‌توانید دکمه‌ های اشتراک‌گذاری در شبکه های اجتماعی، فرم‌های تماس، سرویس‌های CDN، فرم‌های اشتراک ایمیل، امنیت و بسیاری از قابلیت های دیگر را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

XML sitemap

XML Sitemaps

  • افزونه سئو وردپرس
  • بیش از 1 میلیون نصب در وردپرس

وجود نقشه‌ سایت (Sitemap) به پیدا کردن صفحات و نوشته‌های سایت وردپرسی شما توسط خزنده‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند و باعث می‌شود آنها این صفحات را بهتر و سریعتر بخزند. افزونه رایگان XML Sitemaps انعطاف پذیر است و از انواع مختلف صفحات ایجاد شده توسط وردپرس و URLهای سفارشی پشتیبانی می‌کند. همچنین این افزونه به محض انتشار پست‌ جدید در وبسایت به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد.

WP rocket

WP Rocket

  • افزونه سرعت و کارایی وردپرس
  • در مخزن وردپرس نیست

افزونه WP Rocket یکی از افزونه های ضروری وردپرس برای بهینه سازی سرعت و عملکرد وبسایت است. با نصب و فعالسازی این افزونه، چندین روش برای افزایش سرعت لود صفحات سایت اجرا می شود از جمله فعال کردن انواع مختلف کش (Caching) و محتوای از پیش بارگذاری شده (Preloaded Content)، کوچک سازی فایل های CSS و جاوا اسکریپت (Minifying CSS and JavaScript Files)، حذف جاوا اسکریپت های استفاده نشده (Removing Unused JavaScript)، بارگزاری تنبل تصاویر (Lazy-Loading Images) و فشرده سازی GZIP.

با توجه به اهمیت زمان بارگزاری در تجربه کاربری، WP Rocket برای بسیاری از وبسایت های شرکتی و فروشگاه های اینترنتی حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که این افزونه با صفحات فروشگاهی سازگار است و صفحات سبد خرید یا تسویه حساب را کش نمی کند.

Solid Security

  • افزونه امنیت وردپرس
  • بیش از 900 هزار نصب در وردپرس

اگر برای امنیت وبسایت‌ های وردپرسی اقدامی صورت نگیرد به راحتی مورد هدف هکرها قرار می گیرند. امنیت سایت وردپرسی به شدت مهم است، به همین دلیل است که من افزونه Solid Security (یا همان iThemes Security) یکی از بهترین افزونه‌ها برای امنیت وبسایت وردپرسی را به شما پیشنهاد می‌کنم، 

Solid Security بیش از ۳۰ روش برای محافظت از سایت و کاربران شما در اختیارتان قرار می‌دهد، از جمله انقضای رمز عبور، احراز هویت دو مرحله‌ای (two-factor authentication)، reCAPTCHA و اسکن بدافزار. این افزونه همچنین الگوهای امنیتی را برای کار با نوع خاص سایت شما (فروشگاه آنلاین، وبسایت تجاری و …) ارائه می‌دهد.

و اما کلام آخر …

در این مقاله سعی کردم منتخب بهترین و ضروری ترین افزونه های وردپرس را به شما معرفی کنم. من خودم به شخصه سالهاست که از این افزونه ها استفاده میکنم و توصیه میکنم شما هم در هر کدام از دسته بندی های امنیت، سرعت، سئو، کارایی و … از حداقل یکی ازین افزونه ها استفاده کنید.

سوالات متداول

افزونه هایی مثل ووکامرس (Woocommerce)، یواست سئو (Yoast SEO)، المنتور (Elementor)، اسلایدر روولوشن (Slider Revolution) و W3 total cache از جمله برترین افزونه های وردپرسی هستند.

میزان نصب افزونه در مخزن وردپرس معمولا ملاک مناسبی برای تشخیص خوب بودن افزونه است. همچنین به روزرسانی دائمی افزونه نیز ملاک دیگری است که می توان تشخیص داد افزونه محبوب است یا خیر.

4/5 - (5 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=8496
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد 13 تا از بهترین افزونه های وردپرس (تجربه شخصی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.