سئو سایت بازرگانی

سئو سایت بازرگانی

یکی از مهم ترین کانال های بازاریابی سایت های بازرگانی و تجاری، کانال سئو یا SEO است. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به وب سایت های بازرگانی کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را به شرکای تجاری و بازرگانان سراسر ایران و حتی دنیا نمایش دهند. نقطه قوت در زمینه سایت های بازرگانی این است که رقابت چندان زیادی بین رقبا وجود ندارد، بنابراین بهترین فرصت برای اینطور سایت هاست که فرایند سئو خود را زودتر از بقیه شروع کنند.

سئو سایت بازرگانی و تجاری

منظور از سئو سایت بازرگانی چیست؟

سئو سایت بازرگانی به فرایند سئو وب سایت یک مجموعه بازرگانی یا تجاری گفته می شود که طی آن وب سایت در کلمات کلیدی حوزه تجارت خود به رتبه های برتر گوگل دست یابد. با عملیات موفق سئو، سایت بازرگانی مدنظر از رقبای خود در نتایج گوگل پیشی گرفته و ورودی کاملا هدفمند از مخاطبان حوزه خود که عمدتا تجار و بازرگانان هستند، دریافت می کند.

مثالی از عملیات سئو موفق روی سایت بازرگانی :

  • شرکت بازرگانی اورانوس

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل :  ترخیص کالا / واردات کالا / ترخیص کالا از گمرک بندرعباس / هزینه ترخیص کالا از گمرک / صادرات کالا و …

  • شرکت بازرگانی افراطب

کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل : تجهیزات پزشکی اورژانس / دستگاه نوار قلب / دستگاه رادیولوژی / دستگاه آندوسکوپی / دستگاه سی تی اسکن و ….

فرم پروژه سئو سایت بازرگانی

چرا باید وبسایت بازرگانی خود را سئو کنیم؟

سایت های بازرگانی زیادی در کشور و دنیا وجود دارند که خدمات و محصولات تجاری خود را در وبسایت خود معرفی می کنند، اما تجربه من در وبسایت های تجاری و بازرگانی نشان می دهد که تعداد کمی ازین وب سایت ها از سئو اطلاع دارند یا به سمت بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو آمده اند. این مهم خود یک فرصت برای وب سایت های بازرگانی است تا از این موقعیت استفاده کرده و برای جذب مخاطب هدفمند از موتورهای جستجو (مخصوصا گوگل) اقدام کنند. سئو سایت بازرگانی در نهایت منجر به افزایش ترافیک ارگانیک برای چنین وبسایت هایی می شود که حجم بازدیدکننده های آن قابل قیاس با سایر کانال های بازاریابی (مثل شبکه های اجتماعی و …) نیست.

پس اگر بخواهیم اهمیت داشتن سئو برای سایت بازرگانی و تجاری را ذکر کنیم :

  • افزایش بازدیدکننده وبسایت به واسطه حضور در نتایج برتر گوگل
  • افزایش تماس های ورودی مجموعه بازرگانی 
  • افزایش اعتبار برند به دلیل بازدیدکننده های زیاد از موتورهای جستجو
  • هزینه جذب مشتری به مراتب مناسب تر نسبت به سایر روش های بازاریابی دیجیتال

از سئو سایت بازرگانی چه دستاوردهایی داریم؟

سئو سایت بازرگانی یا تجاری دو دستاورد کلی دارد که به تفکیک توضیح داده می شود:

افزایش رتبه کلمات کلیدی

هر وبسایت بازرگانی برای موفقیت در عملیات سئو و بازاریابی مجموعه خود، چندین کلمه کلیدی را برای رسیدن به نتایج اول گوگل درنظر دارد. این کلمات کلیدی که معمولا کلمات کلیدی هدفمند و اصلی شناخته می شوند، با رتبه گرفتن در نتایج گوگل، بازدیدکننده هدف را به وبسایت بازرگانی سرازیر خواهند کرد. در نتیجه این اقدام ارائه خدمات و فروش رقم می خورد که خواسته هر مجموعه ای است.

با انجام سئو روی سایت بازرگانی و تجاری، کلمات کلیدی مجموعه به رتبه های برتر گوگل راه می یابند و همانطور که توضیح داده شد این امر منجر به فروش بیشتر مجموعه خواهد شد. جالب است که بدانید هیچ کانال بازاریابی مثل سئو امکان هدف قراردادن کاربران خاص شما را با روند تحقیق کلمات کلیدی درست ندارد و این معجزه سئو است!

افزایش ترافیک وبسایت بازرگانی

ترافیک یا همان آمار بازدیدکننده های سایت از جمله مهم ترین دغدغه های کارفرمایان و صاحبین کسب و کار است. فرایند سئو علاوه بر درنظرگرفتن رتبه کلمات کلیدی روی ترافیک سایت نیز کار می کند به نحویکه با رتبه گرفتن کلمات کلیدی اصلی و فرعی در نتایج گوگل، ترافیک سایت نیز به وضوح افزایش می یابد. فرض کنید سایت بازرگانی شما که الان روزانه 20 تا 40 بازدید روزانه دارد، به ترافیک 500 تا 800 بازدید هدفمند روزانه برسد! میزان فروش به نظرتان چندبرابر می شود!؟؟

نمونه کارهای سئو توسط حسام الدین کیانی خواه

سابقه بیش از 5 سال در اجرا و مدیریت پروژه های سئو و به ثمر رساندن آنها در جهت اهداف پروژه از جمله تجارب بنده است

برای آشنایی بیشتر با نمونه پروژه ها، می توانید از صفحه نمونه کارهای سئو بازدید کنید

استراتژی سئو سایت بازرگانی

استراتژی سئو سایت های بازرگانی و تجاری عمدتا بر پایه صفحات لندینگ پیج (خدماتی) است. این نوع صفحات برای چنین سایت هایی مهمترین صفحات برای ارائه خدمات است. از آنجاییکه نوع خدمات این نوع وبسایت ها برخلاف سایت های فروشگاهی یا شرکتی، عمدتا گران قیمت محسوب می شود بنابراین صفحات خدماتی میبایست به بهترین نحو بهینه سازی شده و تجربه کاربری را نیز درنظر بگیرند.

در قدم بعد صفحه اصلی به عنوان صفحه برند مجموعه بازرگانی، صفحه مهم دیگری است که میبایست عملیات سئو روی آن انجام شود. در نهایت صفحات وبلاگی نیز با دادن اطلاعات و محتوای ارزشمند به کاربران هدف کمک می کند تا با محصولات و خدمات مجموعه بازرگانی بیشتر آشنا شوند.

پس اگر بخواهیم استراتژی سئو سایت بازرگانی را در چند گام توضیح دهیم :

  • صفحات خدماتی (یا محصولات بازرگانی) مهم ترین صفحات برای عملیات بهینه سازی است. برای سئو این صفحات بهتر است از انواع مدیاها استفاده شود.
  • صفحه اصلی سایت بازرگانی نیز به عنوان نمادی از مجموعه لازم است تا سئو شود. در این صفحه علاوه بر معرفی مجموعه، خدمات و محصولات تجاری نیز معرفی می شود.
  • صفحات وبلاگی نیز به عنوان راهنمای کاربران عمل کرده و ترافیک ورودی خود را به صفحات خدماتی هدایت می کنند.

مثال از استراتژی سئو سایت بازرگانی :

شرکت بازرگانی اورانوس

  • کلمات کلیدی صفحه اصلی: شرکت بازرگانی اورانوس / ترخیص اورانوس / بازرگانی اورانوس
  • کلمات کلیدی صفحات خدمتی: ترخیص کالا / واردات کالا / صادرات کالا / ترخیص از گمرک بندرعباس / هزینه ترخیص کالا / ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی / ترخیص کالا از گمرک خرمشهر
  • کلمات کلیدی وبلاگی: اینویس و پکینگ لیست چیست؟ / حواله ارزی و انواع حواله ارزی / فرمول محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی

مراحل سئو سایت بازرگانی

در این بخش مهم ترین اقدامات و مراحل سئو سایت یک مجموعه بازرگانی یا تجاری را آورده ام. لازم به ذکر است که این مراحل ماحصل تجربه های شخصی من از انجام پروژه های سئو است که در قسمت نمونه پروژه های سئو آورده شده است.

1. تحقیق کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی هدفمند و درست یک مجموعه، 50% مسیر سئو است. اگر کلمات کلیدی به درستی انتخاب شوند و عملیات سئو روی محتوای آنها به خوبی اجرا شود، سایت مجموعه را از فرش به عرش می رساند! فرایند تحقیق کلمات کلیدی برای مجموعه بازرگانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که با هدف قراردادن کلمات کلیدی درست، می تواند مسیر سئو سایت را آسان تر کرده و نتایج عملی سئو را زودتر و سریعتر برای صاحب مجموعه بازرگانی و تجاری نمایان کند.

در این بخش لازم است تا دسته بندی کلمات کلیدی براساس اولویت توسط متخصص سئو انجام شده تا براساس آنها تولیدمحتوای متناسب صورت گیرد.

2. سئو صفحات خدماتی مجموعه بازرگانی

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، صفحات خدماتی مهم ترین صفحات وبسایت مجموعه بازرگانی است. صفحاتی که در آن خدمات و محصولات مجموعه یا محتوای متنی و احتمالا با حضور کاتالوگ یا انواع مدیاهای مختلف (فیلم، عکس و …) معرفی می شوند. این نوع صفحات که به صورت لندینگ پیج طراحی می شوند، باید به گونه ای طراحی، چینش و بهینه سازی شوند که جامع ترین راهنما برای کاربر هدف باشد به نحویکه کاربر به هیچ سایت و مرجع دیگری برای این نوع خدمات نیاز نداشته باشد. 

از آنجاییکه کاربران این نوع وبسایت ها و خدمات، با توجه به هزینه بالا به دنبال مرجع مطمئنی برای ارائه دهنده خدمات مدنظر خود هستند، لازم است در این نوع لندینگ پیج ها انواع روش های اعتمادسازی و راه های ارتباطی مختلف به کاربر ارائه شود.

نکاتی که در خصوص صفحات خدماتی مجموعه بازرگانی باید درنظر داشت عبارتند از :

  • طراحی لندینگ پیج طبق نکات تجربه کاربری UX
  • قراردادن شماره تماس، فرم مشاوره و انواع روش های ارتباطی
  • بهینه سازی محتوا براساس کلمات کلیدی
  • قراردادن انواع مدیاها شامل عکس، فیلم، کاتالوگ و …
  • تقویت سئو داخلی صفحات خدماتی از صفحه اصلی و صفحات وبلاگی

3. صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سایت بازرگانی برخلاف سئو سایت شرکتی اولویت اول برای بهینه سازی نیست، اما همچنان اهمیت دارد. صفحه اصلی به عنوان نماد برندینگ مجموعه شناخته شده و لازم است روی کلمه کلیدی برند سئو شود.

اهمیت دیگر صفحه اصلی وبسایت بارزگانی، این است که می تواند صفحه ای برای معرفی خدمات، لینک سازی داخلی و هدایت کاربر به آن صفحات باشد. 

4. تولید محتوای صفحات وبلاگی

وبلاگ مجموعه بازرگانی، محلی برای تولید محتوای ارزشمند با هدف جذب و معرفی خدمات مجموعه است. انتخاب کلمات کلیدی درست برای وبلاگ می تواند کاربران مبهم را به وبسایت جذب کند. در این صورت با ایجاد تجربه کاربری و فرایند تبدیل مناسب می توان همان کاربر جذب شده را به مشتری وبسایت بازرگانی تبدیل کرد. نمونه از از کلمات کلیدی برای چنین وبسایت هایی در زیر آورده شده است:

 

  • هزینه حمل کالا از چین به ایران چقدر است؟ (واردات، صاردات و ترخیص کالا)
  • دستگاه بای پس قلب چیست؟ (واردکننده تجهیزات پزشکی)
  • چگونه سرعت گوشی های شیائومی را افزایش دهیم؟ (واردکننده گوشی همراه)

با استفاده از این موضوعات و کلمات کلیدی، علاوه بر جذب ترافیک از گوگل می توان صفحات خدماتی (لندینگ پیج ها) را نیز تقویت کرد.

5. تقویت صفحات لندینگ با سئو داخلی

خب، همانطور که تا الان تایید کردم، صفحات لندینگ پیج وبسایت بازرگانی به عنوان مهم ترین صفحات هستند. برای تقویت آنها از نظر سئو داخلی می توان با لینک سازی داخلی از صفحه اصلی و صفحات وبلاگی و همچنین CTAگذاری در صفحات مقاله-محور حداقل تقویت های داخلی لازم را انجام داد. مهم این است که صفحات خدماتی در همه جای سایت در دسترس کاربران هدف وبسایت باشند، این کار هم به تقویت سئو این صفحات کمک می کند و هم کاربران بیشتری را به سوی این صفحات هدایت می کند.

6. عملیات سئو خارجی

عملیات سئو خارجی Off-Page نیز مکمل سئو داخلی عمل کرده و باعث تقویت وبسایت بازرگانی و تجاری می شود. با برنامه ریزی و پلن صحیح روی سئو خارجی با تمرکز بر صفحات خدماتی، می توان کلمات کلیدی اصلی وبسایت را چندین پله در نتایج گوگل جابجا کرد و حتی به نتایج اول گوگل رساند. استفاده از انواع سئو پلن های سئو خارجی (پولی و رایگان) و نکاتی که در سئو خارجی سایت باید لحاظ شوند، لازمه یک پلن صحیح است.

از آنجاییکه سئو خارجی نادرست و غیراصولی عمدتا باعث پنالتی شدن (جریمه) وبسایت توسط گوگل می شود، توصیه من این است که این بخش حتی المقدر توسط یک کارشناس سئو خبره و باتجربه انجام یا از خدمات مشاوره سئو استفاده گردد.

7. مانیتورینگ رقبا و بهبود مداوم تا رسیدن به رتبه یک گوگل

اما فرایند سئو سایت بازرگانی به همینجا ختم نمی شود! بعد از انجام فرایند سئو شامل تحقیق کلمات کلیدی، سئو داخلی و خارجی، حالا نیاز به نظارت بر کلمات کلیدی و فعالیت رقبا روی کلمات کلیدی سایت داریم. در این بخش استفاده از ابزارهای سئو می تواند کمک باشد اما تحلیل نتایج و گزاش های این ابزارها نیز اهمیت دارد.

برای مشاوره رایگان در خصوص پروژه یا هزینه های سئو وبسایت بازرگانی تماس بگیرید :

نکاتی که در خصوص سئو سایت بازرگانی باید بدانید

برای انجام سئو وبسایت بازرگانی باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آنها اشاره می شود :

  1. رقابت در حوزه وبسایت های بازرگانی، رقابت چندان سختی نیست اما این به معنی آسان گرفتن شرایط برای سئو نیست. همانطور که میدانید در چند سال اخیر وبسایت های واسط و مارکت پلیس های مختلفی پا به عرصه تجارت گذاشته اند که با توجه به اعتبار آنها، می تواند شرایط را برای سایت های معمولی تر سخت کند.
  2. صفحات خدماتی به عنوان مهم ترین صفحات وبسایت های بازرگانی شناخته می شوند. خیلی مهم است که این صفحات در header، footer و صفحه اصلی به درستی معرفی شده و لینک داده شوند. همچنین معرفی و لینک سازی داخلی به این صفحات از صفحات وبلاگ نیز به شدت توصیه می شود.
  3. وب سایت های بازرگانی بسته به نوع محصول یا خدماتی که عرضه می کنند می توانند ترافیک متفاوتی را تجربه کنند. وبسایت های بازرگانی موفق مرتبط با حوزه واردات و صادرات تا روزانه 5 هزار ورودی روزانه دارند.

سئو سایت بازرگانی را به چه کسی واگذار کنیم

انجام موفق سئو سایت بازرگانی و تجاری می تواند زمینه ساز دیده شدن یک مجموعه بازرگانی و رشد فعالیت های آن باشد. بنابراین پروژه سئو آن باید به فرد یا تیم مطمئنی واگذار شود که توانایی به نتیجه رساندن سئو را در رقابت با سایر وب سایت های رقیب داشته باشد. بنابه تجربه شخصی، در پروژه های سئویی ورود کرده ام که نفر یا تیم قبلی بدون دستاورد خاصی پروژه را تحویل داده یا حتی سئو وبسایت را با اقدامات نسنجیده تخریب کرده اند!

من، حسام الدین کیانی خواه ، با تجربه اجرا و مدیریت پروژه های سئو مختلف می توانم در این مسیر به دیده شدن شما در نتایج برتر موتورهای جستجو کمک کنم. برای شروع می توانید درباره من بیشتر بدانید یا از طریق صفحه ارتباط با من در ارتباط باشید.

سوالات متداول

سئو سایت بازرگانی به عملیات سئو سایت هایی گفته می شود که در وبسایت خود خدمات و محصولات بازرگانی یا تجاری ارائه می دهند. از آنجاییکه خدمات این نوع وبسایت ها گران بوده و نیاز به قرارداد و امور اداری است، جنس سایت فروشگاهی محسوب نمی شود. مجموعه های واردات و صادرات کالا، خدمات ترخیص، تجهیزات پزشکی و … از جمله وبسایت های بازرگانی است.

صفحات ارائه خدمت یا محصول در وبسایت های بازرگانی از همه مهمتر شناخته می شوند و رقابت بین رقبا در نتایج گوگل بر روی کلمات کلیدی همین صفحات است.

برای این نوشته امتیاز ثبت کنید

نظرات

2 نظر در مورد سئو سایت بازرگانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. درود بر شما اقای کیانی
    سئو سایت بازرگانی چه مدت طول میکشه؟ و اینکه ماهانه چقدر هزینه داره؟ ممنون میشم اطلاع بدین

    لایک