چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم

2190 بازدید

سوال خیلی از کاربرانی که در حوزه سئو کار می کنند این است که چگونه کلمات کلیدی یک مقاله را پیدا کنیم. فرض کنید شما به دنبال کلمات کلیدی مقاله سایت رقیب خود هستید، چطور می توان کلمه کلیدی اصلی آن محتوا را پیدا کرد؟

تصمیم دارم در این مقاله به صورت کامل به این مورد بپردازم. یافتن کلمات کلیدی در یک مقاله بخش بسیار مهمی از تحلیل رقبا در سئو است. اگرچه ممکن است کمی پیچیده به‌نظر برسد، اما در واقع فرآیندی آسان دارد که حتی مبتدی ها هم می‌توانند آن را انجام دهند.

با یادگیری نحوه تجزیه و تحلیل قرار دادن کلمات در یک مقاله، کلمه کلیدی اصلی آن مقاله به راحتی قابل تشخیص است. بخش بزرگی از سئو حول کلمات کلیدی ​​و دانستن نحوه قرار دادن کلمات کلیدی در یک مقاله است که نه تنها به شما یاد می‌دهد که این کار را انجام دهید، بلکه کمک می‌کند تا به راحتی کلمات کلیدی رقبا را هم پیدا کنید.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد در  گوگل، بینگ، یاندکس یا سایر موتورهای جستجوگر جستجو می‌کنند. با استفاده از این کلمات و عبارات، افراد در تلاش هستند تا پاسخی برای مشکلات خود در سطح نت بیابند و راه‌حل‌های معناداری را کشف کنند.

از طرفی کلمات کلیدی اصلی و فرعی هم داریم. این نوع کلمات، عباراتی هستند که توسط وب مسترها و تولیدکنندگان محتوا با هدف تمرکز روی کلمه کلیدی اصلی و استفاده از سایر کلمات کلیدی هم خانواده و مشابه استفاده می شود.

حال که دانستید مفهوم کلی کلمه کلیدی چیست، شما باید این کلمات را در محتوای صفحات خود داشته باشید تا رتبه بالاتری در نتایج جستجو به دست آورید. لازم است بدانید که طبق تحقیق سایت Backlinko گوگل اکنون از بیش از 200 سیگنال برای رتبه بندی نتایج استفاده می‌کند که بهینه‌سازی کلمات کلیدی تنها یکی از آنهاست. با وجود این، انتخاب کلمه کلیدی مناسب کلید موفقیت محتواست است. اما سوال اصلی این است که چگونه کلمه کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟

پیدا کردن کلمات کلیدی یک مقاله

پیدا کردن کلمات کلیدی مقاله ای از سایت خودتان یا از سایت رقیب، روش های مختلفی دارد اما یکی از ساده ترین روش ها این است که بدانید کلمات کلیدی در کجای محتوای متنی و تصویری استفاده می شود و از همان قسمت ها به دنبال کلمات کلیدی مدنظر خود باشید.

من در اینجا مهم ترین بخش های یک محتوا را که در آن کلمات کلیدی استفاده می شوند را معرفی می کنم :

از طریق عنوان (Title)

تایتل یا عنوان اصلی محتوا را بخوانید. عنوان معمولا تگ H1 دارد. اگر مقاله به درستی برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده باشد، کلمه کلیدی اصلی در عنوان محتوا قرار دارد. البته معمولا کلمه کلیدی در ابتدای تایتل قرار می گیرد.

از طریق توضیحات متا

بررسی توضیحات متا (متادیسکریپشن) نیز با دسترسی به کد source صفحه امکان‌پذیر است و می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره کلمه کلیدی صفحه، در اختیار شما قرار دهد.

مقدمه مقاله (چند پاراگراف اول)

80 درصد مواقع به دلیل حفظ خوانایی مقاله مجبوریم از عبارات کلیدی در پاراگراف اول استفاده نکنیم اما این گزینه هم یک راه حل برای پیدا کردن کلمات کلیدی یک مقاله است که فقط کافی است به جملات اول محتوا (در چند پاراگراف ابتدایی) نگاه کنید. اغلب اوقات یک محتوای سئو شده حاوی کلمه کلیدی در همان جمله اول است.

کلمات کلیدی در محتوا

تمرکز خود را بین پاراگراف اول و آخر قرار دهید. به دنبال کلمات و عباراتی باشید که به طور مکرر ظاهر می‌شود. به خصوص روی عباراتی تمرکز کنید که در زیرعنوان ها (H2 و H3) هم ظاهر می شوند یا به راحتی با عبارات کلیدی در عنوان مرتبط هستند.

بررسی URL محتوا

معمولاً وب سایت‌های مختلف برای ایجاد دسترسی بهتر کاربران، کلمه کلیدی را در آدرس یا URL وب سایت به کار می‌برند، بنابراین شما می‌توانید به سادگی کلمه کلیدی را از آدرس وب سایت تشخیص دهید.

کلمات کلیدی مقاله در نتیجه گیری یا جمع بندی

چند پاراگراف نهایی مقاله معمولا چون برای جمع بندی کل محتوا است، ناچارا حاوی کلمات کلیدی اصلی یا فرعی است. از قسمت نهایی محتوا غافل نشوید.

تگ های Alt

تگ های Alt تصاویر را با دقت نگاه کنید. معمولا در تگ های Alt و برای بهینه سازی سئو تصاویر از کلمات کلیدی مقاله استفاده می شود.

لینک های داخلی

یکی از کاربردی ترین روش‌هایی که امروزه برای ارتقا رتبه سایت در گوگل به کار می‌رود، استفاده از لینک های داخلی است. درواقع وب سایت‌های مختلف با استفاده از این روش، بین محتواهای خود ارتباط برقرار کرده و کاربر را به سمت آن‌ها هدایت می‌کنند. معمولاً لینک های داخلی محتوا، دربردارنده کلمات کلیدی هستند.

نتیجه گیری 

حالا که با نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی یک مقاله آشنا شدید و می‌دانید که چگونه باید کلمات کلیدی هر محتوایی را پیدا کنید، می توانید کلمات کلیدی رقبای خود را شخم بزنید. در هر حوزه ای که باشید حالا تمام کلمات رقبا با این چند روشی که توضیح داده شد در اختیارتان است و فقط کافیست به آنها ورود کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=3686
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.