20 روش قطعی کسب درآمد از فریلنسری [+معرفی سایت های فریلنسینگ]

4369 بازدید

اگر وارد این صفحه شده‌اید، به احتمال زیاد به فکر حرکت به سمت فریلنسری یا فریلنسینگ هستید. یا شاید هم پیش دوست و آشنا تعریفش را شنیده‌اید و قصد دارید بدانید اصلاً فریلنسری چیست و چه درآمدی دارد، کسب درآمد از فریلنسری به چه صورت است و کدام روش درآمدزایی از فریلنسری جواب می دهد؟

در هر حال، به دنیای کار انفرادی و تک نفری خوش آمدید! صرف نظر از اینکه تصمیم‌تان برای فریلنسری یا اصطلاحاً خوداشتغالی (ارتش تک نفره) چقدر جدی است؛ پیشنهاد می‌کنم این مقاله را از دست ندهید. چون توسط من به عنوان کسیکه چندین سال تجربه فریلنسری داشته و خودش با فراز و فرودهای این مسیر آشناست، نوشته شده است. پس همراه من باشید..

جدول محتوای مقاله نمایش

فریلنسری چیست؟ فریلنسر کیست؟

فریلنسری شغلی است که در آن فرد برای خودش کار می‌کند، نه برای یک مجموعه یا شرکت. البته این جمله به این معنا نیست که فریلنسرها کار قراردادی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام نمی‌دهند؛ نه. حتی اگر یک فریلنسر با یک شرکت یا کمپانی وارد همکاری شود، قراردادشان مدت محدودی دارد و فریلنسر به صورت بلندمدت به این شرکت متعهد نیست.

فریلنسر هم به کسی گفته می شود که برای خودش کار می کند یا با مجموعه ای به صورت قراردادی یا پروژه ای مشغول به کار می شود بدون اینکه تعهد به کار حضوری یا با شرایط خاصی داشته باشد.

در واقع فریلنسرها اصطلاحاً خوداشتغال (Self-Employed) هستند. بنابراین ما اینجا با کارمند (Employee) طرف نیستیم؛ بلکه درباره «پیمانکار» (Contractor) صحبت می‌کنیم.

فریلنسرهای خوداشتغال، در هر مکانی که دوست داشته باشند کار می‌کنند. برای همین اغلب با چندین مشتری پروژه‌های جداگانه برمی‌دارند و از هر پروژه درآمد کسب می‌کنند. پس دو چیز خیلی در ارائه خدمات فریلنسری مهم است؛ یکی «قرارداد» و دیگری «پروژه». 

همه شرکت‌ها در هر نوع و اندازه‌ای که باشند، می‌توانند فریلنسرها را برای انجام یا تکمیل یک پروژه استخدام کنند. اما در این نوع استخدام، شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی بابت پرداخت مالیات، بیمه درمانی، بازنشستگی و سایر خدمات جانبی ندارد. از آنجایی که فریلنسرها برای خودشان کار می‌کنند، باید فکری به حال هزینه‌های بیمه، پاداش، عیدی و… کرده باشند.

فریلنسرها انواع مختلفی دارند، اما بیشتر این افراد دارای سطح بالایی از مهارت و دانش در زمینه خاصی هستند و به صورت اینترنتی و دورکاری کار می‌کنند.

فریلنسنگ یا فریلنسری چیست و فریلنسر کیست

مزایای کار کردن به صورت فریلنسری

  • انعطاف‌پذیری در مورد چگونگی، زمان و مکان کار
  • عدم نیاز به مواجهه حضوری با رئیس یا مدیر
  • انتخاب مشتریان توسط خود فریلنسر
  • نبود مالیات و هزینه‌های دولتی
  • داشتن کنترل بر حجم کار

معایب کار کردن به صورت فریلنسری

  • پرداخت‌های نامنظم
  • نبود بیمه
  • مقطعی بودن کار (بعضی وقت‌ها پروژه زیاد است، بعضی وقت‌ها هم نه!)
  • مسئولیت بالا برای پیگیری تعداد زیادی از کارها (پاسخ به ایمیل، کنترل درآمد و هزینه، مرتب‌سازی فایل‌ها و…)
  • مستلزم ارتباطات و مذاکرات زیاد برای گرفتن پروژه
  • تنها کار کردن

20 روش کسب درآمد از فریلنسری

1. تدریس خصوصی 

یکی از روش های کسب درآمد از فریلنسری برای معلمانی که قادر به کار تمام‌وقت در مدارس نیستند، تدریس خصوصی به ویژه در فضای آنلاین است. کار به عنوان یک معلم یا استاد خصوصی در تمام زمینه‌های علمی و هنری، علاوه بر سادگی، می‌تواند حقوق بیشتری نسبت به تدریس معمولی یا حضوری داشته باشد. 

در این روش تدریس، زمان‌بندی‌ها کاملاً انعطاف‌پذیر هستند. برای همین، مدرسین جلسات خود را بر اساس برنامه شخصی خود و دانشجویان برنامه‌ریزی می‌کنند. این روزها بیشتر مدرسین از طریق پلتفرم اسکای‌روم ، Zoom  یا Google Meet به دانش‌آموزان خود آموزش می‌دهند.

کسب درآمد از فریلنسری : تدریس خصوصی

2. تولید محتوا

تولید محتوا یا همان محتوانویسی یکی از بهترین روش های درآمدزایی فریلنسری است که بازارش در چند سال اخیر خیلی هم داغ شده. با پیشرفت عجیب و غریب دنیای دیجیتال و ضرورت تولید محتوا در این فضا، مردم و کسب و کارها دائماً به دنبال انواع محتواها از جمله مقاله‌، پست وبلاگ‌، کتاب‌های الکترونیکی، بیانیه‌های مطبوعاتی و دیگر انواع مطالب برای وب‌سایت‌ها و شبکه های اجتماعی خود هستند. 

همین موضوع باعث شده تا تولید محتوا به یکی از بهترین روش‌های فریلنسری تبدیل شود. افرادی که عنوان شغلی «تولید محتوا» را برای خود انتخاب می‌کنند، باید همه‌فن‌حریف باشند و از پس کارهایی مثل کپی‌رایتینگ، ترجمه و ویرایش عکس هم بربیایند.

کسب درآمد از فریلنسری : تولید محتوا

3. طراحی و توسعه سایت

یکی از پرتقاضاترین کارهای آزاد در عصر حاضر، طراحی و توسعه وبسایت است. الان دیگر هر کسب‌وکار و شرکتی به یک وب‌سایت نیاز دارد. خب، این یعنی هزارها و شاید میلیون‌ها نفر در سال، به دنبال طراحان و توسعه‌دهندگان وب هستند. برای کار به عنوان یک طراح وب فریلنسر، باید با طراحی سایت، وردپرس، کدنویسی و دیگر مهارت‌های مربوط به ساخت و توسعه سایت آشنا باشید.  

کسب درآمد از فریلنسری : طراحی و توسعه وبسایت

4. عکاس آزاد

این کار یکی از بهترین گزینه‌های فریلنسری برای افرادی است که علاقه زیادی به عکاسی دارند و از دار دنیا یک دوربین هم در بساط‌شان پیدا می‌شود! عکاس‌های فریلنسر قبل از هر چیز باید به دنبال جمع کردن چند نمونه‌کار خوب باشند و در کنار مهارت عکاسی، ویرایش و روتوش عکس را هم یاد بگیرند.

کسب درآمد از فریلنسری : عکاس آزاد

5. اپراتور ورود اطلاعات

اپراتور ورود اطلاعات (دیتا اینتری) یکی از ساده‌ترین انواع روش های کسب درآمد از فریلنسری است که تقریباً هر کسی با کمی یادگیری می‌تواند به این مهارت برسد. این شغل که بعضاً با نام ادمین سایت هم شناخته می‌شود، باید اطلاعات دریافتی از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا را به درستی در سایت وارد کرده و منتشر کند.

کسب درآمد از فریلنسری : ورود اطلاعات یا دیتا اینتری

6. طراحی و دیزاین

طراحی و دیزاین یک مقوله بسیار گسترده است. افرادی که با عنوان شغلی «دیزاینر» وارد جهان فریلنسری می‌شوند، معمولاً همه‌فن‌حریف هستند و می‌توانند از پس بیشتر نرم‌افزارهای طراحی بربیایند. (همین موضوع را کمی بالاتر درباره شغل تولید محتوا هم گفتم.)

بحث دیزاینری شامل انواع طرح‌های دیجیتال یا فیزیکی می‌شود. از ساخت پاورپوینت گرفته تا خلق طرح‌های آوانگارد در فوتوشاپ یا ایلوستریتور. برای رسیدن به مرحلۀ تخصص در دیزاینری و طراحی خلاقانه و انجام سریع و آسان پروژه‌ها، به تمرین و تجربه زیادی نیاز دارید. در ضمن، باید یک پورتفولیو پر از نمونه‌کارهای جذاب تهیه کنید تا بتوانید استعداد و توانایی خود را به مشتریان بالقوه ارائه دهید. 

کسب درآمد از فریلنسری : طراحی و دیزاین خلاقانه

7. طراحی گرافیک

طراحی گرافیک تقریباً مثل دیزاینری است، با این تفاوت که محبوبیت بیشتری در میان انواع روش های فریلنسری دارد. وقتی شخصی به عنوان طراح گرافیک وارد همکاری با شرکت‌ها می‌شود، باید بتواند تمام گرافیک‌های لازم، از کاور شبکه‌های اجتماعی گرفته تا بیلبوردهای بزرگ را طراحی کند. در واقع طراح گرافیک همان تولیدکننده محتواست که به تولید محتوای بصری مشغول است.  

کسب درآمد از فریلنسری : طراحی گرافیک

8. کارشناس سئو  (یا سئوکار)

کارشناس سئو به عنوان کسی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو را درک می‌کند، با کسب‌وکارها و افراد وارد همکاری می‌شود. هدف اصلی سئوکار این است که رتبه سایت‌ها را در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بهتر کند و از این طریق، به دیده شدن برند کمک کند. 

اگر می‌خواهید به یک متخصص سئو تبدیل شوید، باید در مورد ربات‌های خزنده گوگل، لینک‌سازی، کلمات کلیدی، الگوریتم‌های موتور جستجو و تکنیک‌های سئو (محتوایی و تکنیکال) اطلاعات مناسبی داشته باشید.  

کسب درآمد از فریلنسری : متخصص سئو

9. هنرمند سه‌بعدی

هنرمند سه‌بعدی یا انیماتور سه‌بعدی، یک طراح فریلنسر است که در زمینۀ آماده‌سازی مدل‌های انیمیشن و موشن‌گرافیک فعالیت می‌کند. بیشتر شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ که برای کمپین‌های تبلیغاتی‌شان خیلی خرج می‌کنند، حتماً گذرشان به این آرتیست‌ها می‌خورد. این افراد که در زمینۀ خلق ویژگی‌های شخصیتی و حرکات سه‌بعدی برای یک کاراکتر آموزش دیده‌اند، معمولاً پروژه‌های فریلنسری پردرآمدی دریافت می‌کنند.

کسب درآمد از فریلنسری : طراح سه بعدی (انیماتور)

10. ادمین شبکه‌های اجتماعی

ادمین‌ شبکه‌های اجتماعی یکی از پردرآمدترین روش های فریلنسری است که حتی بین خانم‌های خانه‌دار هم محبوبیت زیادی پیدا کرده! البته وقتی اسم ادمین می‌آید، بیشتر مردم فکر می‌کنند هدف از استخدام این افراد فقط مدیریت صفحه اینستاگرام است. در حالی که برای همکاری با شرکت‌های بزرگ‌تر، ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی باید بر پلتفرم‌های زیادی مثل اینستاگرام، توییتر، لینکدین، آپارات، یوتیوب، واتس‌اپ و… تسلط داشته باشند. یک مدیر یا متخصص شبکه‌های اجتماعی به مشتری‌اش کمک می‌کند، استراتژی‌هایش را در این پلتفرم‌ها پیاده‌سازی کند و رشد داشته باشد.

 

کسب درآمد از فریلنسری : ادمین شبکه های اجتماعی

11. ویرایشگر صوتی و تصویری

ویرایشگر صوتی و تصویری باید درک کاملی از ضبط، ویرایش و تولید ویدئو و صدا داشته باشد. این افراد وقتی با شرکت‌ها یا افراد وارد همکاری می‌شوند، معمولاً قرار است پادکست یا محتوای ویدئویی تولید کنند. برای همین باید فوت و فن نرم‌افزارهای ویرایش صوت و تصویر را بلد باشند. 

کسب درآمد از فریلنسری : ویرایشگر صوتی و تصویری

12. مشاور حقوقی

خدمات مشاوره حقوقی فریلنسری، بیشتر توسط دانشجویان حقوق یا تازه‌فارغ‌التحصیلان این رشته ارائه می‌شود. البته من وکلای باسابقه‌ای را هم دیده‌ام که اخیراً در شبکه‌های اجتماعی به مشاوره حقوقی می‌پردازند. 

هم دانشجویان و هم افراد باسابقه، به دلیل عدم تمایل به کار در مؤسسات حقوقی، تصمیم می‌گیرند به صورت فریلنسری به کارشان ادامه دهند و پروژه‌های حقوقی مشتریان را مدیریت کنند. این خدمات ممکن است در حوزه جنایی، ملکی، شرکتی، خانوادگی و… ارائه شوند.

از آنجایی که تقاضای زیادی برای اینگونه خدمات وجود دارد، مشاوران حقوقی می‌توانند درآمدهای بالایی از فریلنسری داشته باشند. البته فراموش نکنید برای کار به عنوان مشاور حقوقی آزاد، به مدرک معتبر در رشته حقوق نیاز دارید.

کسب درآمد از فریلنسری : مشاور حقوقی

13. مترجم

مترجم محتوایی را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه می‌کند. همیشه و در همه کشورها پروژه‌های ترجمه وجود داشته. اما این روزها با گسترش فضای دیجیتال و کوچک‌تر شدن دنیا، نیاز و تقاضای مترجمان فریلنسر بیشتر و بیشتر می‌شود. بنابراین اگر تخصص و دانش لازم را برای مدیریت پروژه‌های ترجمه دارید، هر چه زودتر وارد این حوزه شوید.

اخیراً در سایت‌های فریلنسری دیده‌ام که خیلی از شرکت‌ها به دنبال مترجم تخصصی (مثلاً در رشتۀ پزشکی یا شیمی) هستند. پس اگر در این رشته‌های دانشگاهی تحصیل می‌کنید، شاید بتاویند از این راه یک درآمد دانشجویی هم کسب کنید.

رایج‌ترین زبان‌هایی که در ایران نیاز به مترجم دارند، انگلیسی، چینی، آلمانی، فرانسوی، عربی و ترکیه هستند. برای ورود به این حوزه، علاوه بر دانش ترجمه، باید به دستور زبان و اصول نگارشی هر دو زبان هم مسلط باشید. 

کسب درآمد از فریلنسری : مترجم

14. دستیار مدیریت

اگر فکر می‌کنید پس از چندین سال کار در مجموعه‌های مختلف، مهارت‌های سازمانی قوی کسب کرده‌اید، شاید بتوانید به عنوان دستیار مدیریت در فضای فریلنسری کار کنید. دستیار مدیر که البته هنوز در ایران جا نیفتاده، به مدیرانی که در پروژه‌های مختلف به کمک و مشاوره نیاز دارند، یاری می‌رساند.

کسب درآمد از فریلنسری : دستیار مدیریت آنلاین

15. مشاور منابع انسانی

یک مشاور منابع انسانی می‌تواند به دو گروه کمک کند. گروه اول شرکت‌هایی است که استخدام‌های گسترده در پیش دارند. این شرکت‌ها به کمک مشاور منابع انسانی، سعی می‌کنند بهترین استخدام‌های ممکن را داشته باشند و افراد مجربی استخدام کنند. 

گروه دوم، افرادی‌اند که تصمیم به تغییر شغل دارند یا در جستجوی شغل هستند. این افراد با همکاری مشاور منابع انسانی در مسیر بهترین انتخاب ممکن پیش می‌روند.

کسب درآمد از فریلنسری : مشاور منابع انسانی

16. روابط‌عمومی و برندسازی

روابط‌عمومی و برندسازی (PR and Branding) یک حوزه کاری گسترده و متنوع است که ممکن است شامل پروژه‌هایی مثل راه‌اندازی محصول، کمپین‌های آگاهی از برند، فعال‌سازی برند، تبلیغات بومی و… باشد. برای ورود به این حوره به صورت فریلنسری و موفقیت در این زمینه باید روی مهارت‌های ارتباطی خود کار کنید و در حوزه داستان‌گویی، مدیریت و هوش متنی و بصری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید.

کسب درآمد از فریلنسری : مشاور روابط عمومی و برندسازی

17. کوچینگ و مشاوره آزاد

یک کوچ یا مشاور آزاد به شرکت‌ها کمک می‌کند جنبه‌های سازمانی مختلف را توسعه دهند. کوچ‌ها معمولاً در یک صنعت خاص تجربه و تخصص بالایی دارند. همین تجربه به آن‌ها کمک می‌کند مشاوره قابل اعتمادی به مدیران و کارمندان ارائه دهند. 

مشاوران فریلنسر امروزی معمولاً به صورت آنلاین با مشتریان صحبت می‌کنند تا در مورد وضعیت فعلی آن‌ها بیشتر بدانند و داده‌های لازم را جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل کنند. کوچ‌ها بر اساس همین داده‌های جمع‌آوری‌شده، برنامه‌های عملی و کارآمدی به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

کسب درآمد از فریلنسری : کوچینگ و مشاوره آزاد

18. کپی‌رایتر 

کپی‌رایتینگ یکی از روش های درآمدزایی فریلنسینگ باکلاسی است که در چند سال اخیر خیلی سر زبان‌ها افتاده. این کار که یکی از انواع تولید محتواست، سعی دارد از کلمات، عبارت و جملات، به شیوه‌ای خلاقانه برای اهداف تبلیغاتی یا بازاریابی استفاده کند. 

کپی‌رایترها هم می‌توانند در زمینه‌های خاصی تخصص داشته باشند، هم در مورد طیف وسیعی از موضوعات بنویسند. این نویسندگان مستقل، بر اساس نیاز مشتری، آثار نوشتاری متنوعی مثل تبلیغ، تیتر، دیالوگ، مقاله یا کپشن می‌نویسند. 

کسب درآمد از فریلنسری : کپی رایتینگ

19. ساخت زیرنویس 

ساخت زیرنویس یکی از کارهای پرمتقاضی این روزهاست که می توان به صورت فریلنسری انجام داد. افرادی که وارد این حوزه می‌شوند، همان مترجمین یا تولیدکنندگان محتوایی هستند که به زیرنویس کردن محتوای ویدئویی، فیلم‌، ویدئوهای آنلاین، سریال‌های تلویزیونی و… علاقه دارند.  

کسب درآمد از فریلنسری : ساخت زیرنویس فیلم و سریال

20. توسعه‌دهنده نرم‌افزار و اپلیکیشن

این توسعه‌دهندگان، با توجه به نیازهای مشتریان خود سعی می‌کنند نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های خاصی بسازند. برای اینکه وارد این حوزه شوید، باید تجربه و دانش مناسبی در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف داشته باشید.

کسب درآمد از فریلنسری : توسعه دهنده نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بهترین سایت های فریلنسری

بیشتر کارهایی که بالاتر معرفی کردم، نیاز به رزومه و نمونه‌کار دارند. برای همین اگر این‌ها را ندارید، قبل از هر چیز برای خودتان یک رزومه یا CV خوب دست و پا کنید. 

بعد از این مورد، یکی از مهم‌ترین روش‌های پیدا کردن پروژه‌های متنوع، شبکه‌سازی است. یعنی باید از کارهایی که قبلاً انجام داده‌اید و مشتریانی که داشتید، یک شبکه خوب و پربار بسازید. 

برای ورود به این عرصه، می‌توانید از سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی شروع کنید. خیلی‌ها را می‌شناسم که با استفاده از این سایت‌ها شروع کرده‌اند و حالا با شبکه‌ای که پیدا کرده‌اند، کارشان روی روال افتاده.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی

کارلنسر : karlancer.com

کارلنسر (Karlancer) یکی از پلتفرم‌های فریلنسری و دورکاری اینترنتی ایران است که با هدف برقراری ارتباط حرفه‌ای بین برندها و فریلنسرها پایه‌گذاری شده. کارفرمایان با استفاده از این سایت می‌توانند به بانک اطلاعاتی دقیقی از فریلنسرها دسترسی داشته باشند و فرد موردنظر خود را برای انجام پروژه انتخاب کنند. این سایت هیچ کمیسیون و حق عضویتی خاصی بابت خدماتش نمی‌گیرد.  

سایت کارلنسر karlancer.com

پونیشا : ponisha.ir

مدیران پونیشا سایت‌شان را این‌طور معرفی می‌کنند:

یک کارخانه آنلاین که سعی دارد با گردهم آوردن فریلنسرهای باانگیزه، جهان به جای بهتری تبدیل کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این سایت که توجه من را به خودش جلب کرده، رابط کاربری حرفه‌ای و اصولی‌اش است که استفاده از آن را برای هرکسی ساده کرده. برای عضویت در پونیشا و 5 پیشنهاد اول پروژه‌های آن، نیازی به پرداخت پول نیست. اما اگر قصد داشته باشید حساب کاربری خود را ارتقا دهید، باید هزینه پرداخت کنید.

سایت پونیشا ponisha.ir

حامی ورکس : hamiworks.com

حامی ورکس یکی دیگر از سایت‌های فریلنسری ایرانی است که در مدت کم تاسیس خود توانسته وارد جمع بهترین‌ها شود. روزانه پروژه‌های متنوعی مثل دیزاین، سئو، کد‌نویسی، تولید محتوا، ترجمه، تایپ، و پروژه‌های فنی و مهندس در این سایت قرار می‌گیرد. حامی‌ورکس کمیسیون خاصی نمی‌گیرد و پروژه‌ها را به صورت پیامکی به افراد اطلاع‌رسانی می‌کند.

سایت حامی ورکس hamiworks.com

انجام میدم : anjammidam.com

انجام میدم یک مجموعه دانش‌بنیان است که شیوه کار نسبتاً متفاوتی با دیگر سایت‌های فریلنسری ایرانی دارد. در این سایت فریلنسرها مهارت‌هایشان را تحت عنوان «کاره» منتشر می‌کنند. سپس کارفرمایان با جستجو در پروفایل کاره‌ فریلنسرها، به همکاری با آن‌ها می‌پردازند.  

سایت انجام میدم anjammidam.com

از دیگر سایت‌های فریلنسری ایرانی می‌توان موارد زیر را نام برد:

بهترین سایت های فریلنسری خارجی

اگر به فکر همکاری با کارفرمایان خارجی و کسب درآمد دلاری از فریلنسری هستید، چند سایت محبوب وجود دارد که می‌توانید خدمات فریلنسری را در آن‌ها پیدا کنید. 

آپوورک : upwork.com

Upwork یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های فریلنسری در دنیا است که طیف گسترده‌ای از دسته بندی های و مهارت‌های مختلف را ارائه می‌دهد. این بازار آنلاین تا حالا مشتریان و فریلنسرهای زیادی را در سراسر جهان به هم وصل کرده است.

سایت آپورک upwork

فایور : fiverr.com

همان‌طور که از نام این پلتفرم به انگلیسی مشخص است، بر ارائه خدمات فریلنسری با شروع از 5 دلار تمرکز دارد. فایور هم دسته‌بندی‌های متنوعی مثل طراحی گرافیک، نویسندگی، برنامه‌نویسی و بازاریابی را پوشش می‌دهد. 

سایت فایور fiverr.com

فریلنسر دات کام : freelancer.com

فریلنسر یک بازار جهانی معتبر برای فریلسنرها است که در آن مشتریان از سراسر جهان پروژه‌های خود را منتشر می‌کنند و فریلنسرها برای این پروژه‌ها درخواست می‌دهند. تمرکز اصلی این سایت بر پروژه‌های طراخی و توسعه وب، تولیدمحتوا و طراحی گرافیک است.  

گفتنی‌ست پلتفرم‌های معروفی مثل Guru و Toptal هم برای کسب درآمد دلاری فریلنسری گزینه مناسبی‌اند.

سایت فریلنسر دات کام freelancer.com

و اما کلام آخر …

به نظر من فریلنسری بیشتر از اینکه یک مهارت باشد، یک سبک زندگی است. اگر تصمیم گرفتید وارد این دنیای جذاب شوید، یا همین الان وارد شده‌اید، هر چقدر بیشتر این سبک زندگی را تمرین کنید و تکنیک‌هایتان را صیقل دهید، در آن بهتر می‌شوید.

اگر قصد دارید به صورت آزاد کار کنید این مسیر کمی ترسناک به نظر می‌رسد، مطمئن باشید این ترس کاملاً طبیعی است و به‌زودی برطرف می‌شود. با این حال، هم من و هم تمام کسانی که روی کسب درآمد از فریلنسرینگ حساب می کنند، معتقدند ورود به این دنیا ریسک است. البته ریسکی که اگر کارتان را درست انجام دهید، در اغلب موارد به موفقیت ختم می‌شود!

سوالات متداول

فریلنسینگ یا فریلنسری (Freelancing) به معنای انجام کارها و خدمات بر اساس قراردادهای موقت یا پروژه ای است. شخصی که به عنوان فریلنسر فعالیت می‌کند، مستقل است و به صورت پروژه‌ای با مشتریانش کار می‌کند. فریلنسری به فرد اجازه می‌دهد برای چندین مشتری در پروژه‌های مختلف کار کند.

با فریلنسری می‌توانید برنامه زمانی و مکانی کارتان را مطابق با روحیات و تمایلات‌تان تنظیم کنید. در فریلنسری پروژه‌هایی را انتخاب می‌کنید که به آن‌ها علاقه دارید یا به مهارت‌های خاص شما نزدیک‌اند. اما در کنار این مزایا، معایبی مثل عدم استمرار درآمد، نبود بیمه و پرداخت‌های نامنظم هم مطرح هستند. 

4.7/5 - (3 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=6233
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد 20 روش قطعی کسب درآمد از فریلنسری [+معرفی سایت های فریلنسینگ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام وقت بخیر
      من خیر اما دوستانی دارم که ازین سایت و سایت های مشابه مثل freelancer.com درآمد دلاری از طریق پروژه گرفتن داشتن

      7