11 ایده راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون تومان

40457 بازدید

شرایط کشور ما طوری شده که بعضاً حتی دو یا سه شغل هم جواب زندگی مردم را نمی‌دهد. همین هم باعث شده خیلی‌ها به فکر راه اندازی کسب‌وکار شخصی خود بیفتند. اما جالب  اینجاست که بیشتر این افراد وقتی بحث هزینه وسط می‌آید، کاملاً ناامید می‌شوند و از خیر این کار می‌گذرند. 

این افراد فکر می‌کنند برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار سالم و پررونق، حتماً نیاز به سرمایه زیادی دارند، در حالی که اصلاً اینطور نیست. واقعیت این است که حتی در این شرایط اقتصادی هم می‌توان با ایده‌های خلاقانه و سرمایه‌ای کم (مثلا با 100 میلیون تومان)، کسب‌وکارهای موفقی راه انداخت. قرار نیست وقتی اسم راه‌اندازی کسب‌وکار وسط آمد، حتماً به چند میلیارد تومان سرمایه اولیه نیاز باشد.

من در این مقاله، سعی کردم ایده های راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون تومان را به شما معرفی کنم. اگر کمی دقت کنید و اطراف‌تان را ببینید، متوجه می‌شوید که خیلی‌ها دارند از همین ایده ها و روش‌ها کسب درآمد می‌کنند و پول‌های خوبی به جیب می‌زنند. اگر آن‌ها توانسته‎‌اند، چرا شما نتوانید؟!

برای پیش ثبت نام در دوره جامع کسب و کار اینترنتی 1403 نام و شماره خود را وارد کنید

چرا باید به فکر راه اندازی کسب‌وکار با سرمایه 100 میلیون باشیم؟

این استراتژی برخی مزایا و فرصت‌های طلایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنم:

  • اولا با راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی، شما بر تمامی جوانب کار کنترل کامل خواهید داشت. بله، این خودتان هستید که تمام تصمیم‌گیری‌ها را انجام می‌دهید و تمامی سود کسب و کار هم به شما تعلق می‌گیرد.
  • دوما زمان کار دست خودتان است. می‌توانید بر اساس نیازها و الزاماتی که دارید، هر وقت دوست داشتید کار کنید و بهترین تعادل ممکن را بین زندگی حرفه‌ای و شخصی رقم بزنید.
  • سوما با راه انداختن کسب‌ و کار با سرمایه 100 میلیون، هنوز پول زیادی برای کارتان خرج نکرده‌اید. این به شما اجازه می‌دهد شجاعانه‌تر جلو بروید. در واقع چون هنوز هزینه هنگفتی برای تجهیزات و زیرساخت پرداخت نکرده‌اید با آرامش بیشتری حرکت می‌کنید.
  • چهارما تجربه و یادگیری را فراموش نکنید. با راه‌اندازی کسب‌وکار با هزینه کم، فرصتی عالی برای یادگیری و تجربه به دست می‌آورید. در هر مرحله از کسب‌وکار، چالش‌ها، شکست‌ها و موفقیت‌ها را خواهید شناخت و تجربه‌های ارزشمندی به دست می‌آورید. تجربه‌هایی که اصلاً برایتان گران تمام نمی‌شوند.
  • پنجما این فرصت طلایی، شما را از نظر شخصی هم توسعه می‌دهد. همان‌طور که گفتم، شما در این مسیر به چالش‌های متعددی وارد می‌شوید و همین باعث می‌شود از نظر ذهنی و روانی، سخت‌جان و مقاوم شوید. از این بگذریم که چقدر در زمینه‌هایی مثل مدیریت، فروش، بازاریابی و ارتباطات مهارت کسب می‌کنید…

 خب، بدون معطلی برویم سراغ ایده‌هایی که قرار بود معرفی کنم…

11 روش عملی برای شروع کسب و کار با 100 میلیون سرمایه

1- راه‌اندازی سایت و سئو  

طراحی سایت و سئو (SEO) یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجو، یک ایده عملی، ارزان و بسیار پولساز برای شروع کسب‌وکار 100 میلیونی است. پس اگر ایده خاصی برای راه اندازی سایت و توسعه آن دارید، فقط کافی است یک سایت بزنید و بعدش هم سراغ یک سئوکار باتجربه بروید. 

وقتی مردم به دنبال محصولات یا خدماتی هستند که شما در سایت‌تان ارائه می‌دهید، بهترین راه برای جذبشان این است که وارد نتایج اول گوگل شوید. 

تجربه من به عنوان متخصص سئو نشان داده سایتی که توسط یک سئوکار باتجربه بهینه‌سازی شده باشد، قطعاً تجربه کاربری بهتری ارائه می‌دهد و از این طریق، مشتریان زیادی جذب می‌کند. در ضمن، این را فراموش نکنیم که ورود شما به نتایج برتر گوگل، اعتبار و اعتماد بیشتری برای شما و برندتان به همراه دارد.

راه اندازی سایت و سئو

2- خدمات آرایشی و زیبایی

یکی از پردرآمدترین شغل ها در ایران که با 100 میلیون تومان قابل راه اندازی است، خدمات آرایشی و زیبایی است. تنها چیزی که به آن لازم دارید، یک نقشه راه دقیق است که ایده‌ها، اهداف، نوع خدمات، بازار هدف و استراتژی‌های تبلیغ را شامل شود. بعد باید به فکر مکان این کسب‌وکار باشید. 

خوشبختانه اگر در زمینه خدمات زیبایی واقعاً هنرمند باشید، حتی می‌توانید در یکی از اتاق‌های خانه یا یک فضای کوچک هم به کار بپردازید. رهن یا اجاره چنین فضایی، خیلی خرج برنمی‌دارد. بعداً اگر واقعاً هنرمندی خود را ثابت کنید، چندین برابر این سرمایه اولیه را به جیب می‌زنید.

معمولاً شروع کسب‌وکار خدمات زیبایی و آرایشی، نیاز به مجوز دارد و شما باید یک سری مجوزهای بهداشتی را کسب کنید. با این حال، ممکن است این فیلتر با توجه به نوع فعالیت شما خیلی اهمیت نداشته باشد. 

پس قبل از هر چیز، قوانین و مقررات مربوط به منطقه یا شهر خود را بررسی کنید تا بعداً برایتان دردسر نشود.  در ضمن، شما می‌توانید در کنار خدمات آرایشی مثل زیبایی چهره، ناخن‌کاری و خدمات پوست و مو، به فروش لوازم آرایشی هم بپردازید. 

دیگر لازم به گفتن نیست که لوازم آرایشی از پرفروش‌ترین کالاها و نیازهای خانم‌های ایرانی است و می‌تواند برایتان درآمد خوبی خلق کند.

کسب و کار 100 میلیونی : خدمات آرایشی و زیبایی

3- فروش غذای خانگی و کترینگ غذا

شاید باورتان نشود، اما خیلی از رستوران‌داران مشهور و بزرگ، از همین‌جا شروع کرده‌اند. تهیه و فروش غذای خانگی یا اصطلاحاً مامان‌پز هم یکی از آن ایده‌های خوب کسب‌وکار با 100 میلیون تومان است. البته برای شروع آن نیاز به یک آشپز ماهر دارید. 

اگر می‌خواهید در شروع کار هزینه‌هایتان را کمتر کنید، پیشنهاد می‌کنم با سرویس‌های ارائه‌دهنده این خدمات همکاری کنید و به عنوان یک غرفه دیجیتال شروع کنید. در این حالت، هزینه‌های شما خیلی‌خیلی پایین‌تر می‌آید. مثلاً سایت مامان پز یکی از آن پلتفرم‌هایی است که در ابتدای کار می‌توانید با آن همکاری داشته باشید.

حتی در کنار غذاهای داغ و آماده، می‌توانید غذاهای سرد و نیمه‌آماده بفروشید. مثلاً ساندویچ سرد کالباس، ساندویچ الویه، سبزی‌های سرخ‌شده برای خورشت، بادمجان سرخ‌شده، پیازداغ و… از غذاهای نیمه‌آماده هستند که برای تولیدشان به هزینه زیادی نیاز نیست.

شغل دوم با 100 میلیون : فروش غذای خانگی و کترینگ

4- تولید و بسته‌بندی مواد ارگانیک

اگر بتوانید با یک پخش‌کننده مواد ارگانیک، مثل عسل، گیاهان دارویی، حبوبات، لبنیات یا… شریک شوید، تولید و بسته‌بندی مواد ارگانیک هم می‌تواند ایده خوبی برای راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون تومان باشد. اگر خودتان بتوانید تولید کنید، که چه بهتر!

برای این کار، نیاز به محصول اولیه دارید و یک دستگاه مخصوص بسته‌بندی که بتوانید بسته‌های شکیلی به بازار عرضه کنید. البته، حواستان باشد که در ایران باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. 

برای دریافت مجوز، نیاز به هزینه ندارید و فقط کمی حوصله لازم است. اما در نهایت که برندتان مجوز گرفت و توانستید مواد ارگانیک خود را به بازار عرضه کنید، درآمد خوبی نصیب‌تان خواهد شد. 

اینجا باید تاریخ‌ انقضا و قیمت دقیقی داشته باشید. برای همین، قبل از شروع جدی کسب‌وکار، به کمک بازار محلی، فروشگاه‌ رقبا و افراد باتجربه، تحقیقات  عمیقی انجام دهید و اصطلاحاً تَه و توی قضیه را دربیاورید.  این روزها محصولات ارگانیک کشاورزی، مواد غذایی ارگانیک و محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک، همگی بازار خوبی دارند.

مثلاً با وجود ضررهای روغن‌ صنعتی، خیلی از مردم به دنبال روغن ارگانیک هستند. پس شما می‌توانید فقط با خرید یک دستگاه روغن‌گیری (با قیمت 20 تا 30 میلیون تومان) شروع به تهیه روغن از دانه‌های روغنی مختلف کنید و آن را به فروش برسانید.

بهترین شغل با سرمایه 100 میلیون : تولید و بسته بندی مواد ارگانیک

5- حکاکی روی چوب و سنگ

حکاکی روی چوب، سنگ و دیگر اکسسوری‌های قیمتی، از ایده‌های پردرآمد ناب برای شغل دوم با 100 میلیون تومان است. سرمایه اولیه این کار، به جای پول، از جنس هنر است. شما می‌توانید با یادگیری حکاکی دستی یا صنعتی، محصولات منحصر به فرد و زیبایی تولید کنید. خواهید دید خیلی از مشتریانی که به دنبال آثار هنری خاص یا لوگوهای شخصی‌ هستند، به مشتریان ثابت شما تبدیل می‌شوند. 

برای انجام حکاکی روی چوب و سنگ، نیاز به مهارت و تجربه این کار دارید. بنابراین باید با یادگیری مهارت‌های لازم و تمرین زیاد، به آن کیفیت مطلوب برسید. تجهیزات حکاکی قیمت چندان بالایی ندارند. فقط باید توجه کنید که بسته به نوع حکاکی، باید دستگاه مخصوص به آن را خریداری کنید. 

خیلی از محصولات مثل تابلوها، لوح‌ها، جعبه‌ها، سنگ‌های تزیینی، تندیس‌ها و جواهرات، قابلیت حکاکی و شخصی‌سازی دارند. البته فراموش نکنید که برای تبلیغ و بازاریابی، به یک وب‌سایت حرفه‌ای، شبکه اجتماعی پربازدید و نمونه‌های کارهای قبلی نیاز دارید. اگر بتوانید با یک سئوکار باتجربه نیز همکاری کنید، خیلی زودتر از طریق سایت تان مشتری جمع می کنید.

کسب و کار با ۱۰۰ میلیون : حکاکی روی سنگ و چوب

6- خیاطی و بافت لباس 

اگر هنر لازم برای انجام این ایده را دارید، به نظر من همین حالا شروع کنید! حتی اگر فکر می‌کنید هنوز به آن مهارت لازم نرسیده‌اید، هر چه سریع‌تر در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید تا بتوانید زودتر استارت کسب‌وکار شخصی خود را بزنید. 

به طور کلی، صنعت لباس و مد همیشه یک بازار پر رونق و پایدار دارد. یعنی محصولاتی که اینجا تولید می‌شوند، در همه فصل‌ها و سال‌ها مورد تقاضای مردم هستند. پس اگر بتوانید یک بازاریابی درست داشته باشید، اصلاً نباید نگران مشتری باشید.

بنابراین در این ایده هم ساختن وب‌سایت، حضور در شبکه‌های اجتماعی، شرکت در نمایشگاه‌های محلی و رویدادهای مرتبط، کمک زیادی به جذب مشتری می‌کند. 

این ایده هم یکی از بهترین شغل ها با 100 میلیون تومان است. برای شروع کار و خرید تجهیزات خیاطی و ماشین‌آلات لازم، هزینه بالای 100 میلیون لازم نیست. اما بعداً که کارتان گرفت، شاید لازم شد تجهیزات خود را بیشتر کنید و جای بهتری اجاره کنید. خدا را چه دیدید، شاید چند نفر را استخدام کردید و شُدید کارآفرین شهرتان!

راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون تومان : خیاطی

7- پرورش و فروش گل‌وگیاه

این روزها تقریباً هر خانه و خانواده‌ای، برای شادابی منزل و بهتر شدن روحیه افراد، از گل و گلدان استفاده می‌کنند. البته گل‌وگیاه زینتی در محل کار و مغازه‌ها هم استفاده می‌شود و فقط محدود به منازل مسکونی نیست. 

این‌ها را گفتم که بگویم، یکی از حوزه‌های کسب و کار با 100 میلیون که می‌توانید با ورود به آن، درآمد خوبی به جیب بزنید، ساخت یک گلخانه کوچک و پرورش گیاهان زینتی است. بله، ساخت یک باغچه در بهترین نقطۀ شهر گران تمام می‌شود. اما برای شروع، می‌توانید به حومه شهر بروید و یک مکان تهیه کنید. یا حتی این امکان وجود دارد که از  پشت‌بام یا بالکن خانه خودتان شروع کنید.

یکی از برندهای ایرانی که در زمینۀ گیاهان زینتی به شهرت و پیشرفت زیادی رسیده، گلستان است. این برند کارش را از سال ۹۷ شروع کرده و حالا یک فروشگاه آنلاین خوب دارد.

راه اندازی کسب و کار با ۱۰۰ میلیون : پرورش و فروش گل و گیاه

8- پرورش قارچ، زالو یا حلزون!

قارچ یکی از آن گیاهان محبوب و پرطرفدار است که با توجه به خاصیت و طعم خوبش، توجهات زیادی را به سمت خودش جلب کرده. البته این را هم بگویم که داغ شدن بحث گیاهخواری در جامعه ما، در این موضوع بی‌تأثیر نیست. همین محبوبیت باعث شده تا پرورش و شروع قارچ یکی از بهترین ایده‌های کسب‌وکار 100 میلیونی باشد.  

اول خواستم فقط به قارچ اشاره کنم، بعد دیدم حیف است زالو یا حلزون را اسم نبرم. پرورش زالو و حلزون، با توجه به کاربردهای خاص و ویژه‌ای که دارند، با سرمایه کم و در زمان کم، نتیجه خواهد داد. فقط کافی است یک اتاق، انباری و یا زیرزمین 20 متری داشته باشید که شرایطش برای پرورش این دو موجود ارزشمند مناسب باشد.

 

راه اندازی شغل با ۱۰۰ میلیون : پرورش قارچ و زالو و حلزون

9- چاپ روی ماگ، تیشرت و…

چرا چاپ روی کالاهای مختلف ایده خوبی برای راه اندازی کسب و کار است؟ چون خیلی از افراد برای هدیه‌دادن، تبلیغات، تیم‌سازی و برندسازی از این محصولات استفاده می‌کنند. برای شروع این کسب‌وکار، اول باید محصول یا محصولاتی که قرار است روی آن چاپ انجام دهید را مشخص کنید.

سپس تجهیزات و ماشین‌آلات لازم را تهیه کنید. اینجا نیاز به چاپگر مخصوص، دستگاه‌ گرمایشی و یکی دو قلم کالای دیگر دارید که هزینه آن‌ها بیشتر از 100 میلیون نمی‌شود. اگر در این مسیر بتوانید اجناس با کیفیت و دوام بالا ارائه دهید، قطعاً درآمد مناسبی خواهید داشت.

با ۱۰۰ میلیون چه کاری راه بندازم : چاپ روی ماگ و تیشرت

10- تولید محتوا یوتیوب

خیلی‌ها فکر می‌کنند برای شروع کار در یوتیوب باید یک ستاره تمام‌عیار باشند. در حالی که اصلاً این‌طور نیست. اگر یک موضوع جذاب و ایده‌های خاصی برای تولید محتوا دارید، با دوربین گوشی هوشمندتان هم می‌توانید کسب‌وکار خود را راه بیندازید.

البته، قرار نیست یک شبه میلیاردر شوید. بیشتر افرادی که الان از یوتیوب درآمد بالایی کسب می‌کنند، در ابتدای کارشان حتی موضوع مشخصی هم نداشتند. اما حداقل کارشان را شروع کردند! اگر شروع کنید و پیش بروید، شاید کم‌کم محتوای منحصر به فرد خودتان را پیدا کنید.  

یک دکور خوب، فیلم‌برداری صحیح، تسلط بر نرم‌افزار تدوین و تنظیم برنامه‌های منظم برای انتشار محتوا، از الزامات اصلی کسب درآمد از یوتیوب هستند. همه تجهیزاتی که لازم دارید شاید 50 میلیون هم نشود! بخاطر همین است که تولید محتوا در یوتیوب را یکی از بهترین شغل ها با سرمایه 100 میلیون تومان می دانم.

کسب و کار با 100 میلیون : تولید محتوا در یوتیوب

11- تولید و فروش زیورآلات دست‌ساز

هم آقایان و هم خانم‌ها، دوست دارند زیورآلات خاص و منحصربه‌فرد خودشان را داشته باشند. بنابراین اگر سلایق نسل‌های مختلف را بشناسید و محصولات جذابی تولید کنید، تولید و فروش زیورآلات دست‌ساز هم از آن ایده‌های راه اندازی کسب و کار 100 میلیونی و پولساز است.

زیورآلات رزینی، سوزن‌دوزی، پارچه‌ای، ویترای، سنگی، چوبی و زیورآلات مزین به سنگ‌های زینتی، همگی محصولات پرطرفداری هستند و برای تولیدشان به هزینه بالایی نیاز نیست. برند زیورآلات میم که توسط «مریم مقیسه» راه‌اندازی شده، یک مثال گویا برای این موضوع است. 

مریم مقیسه از وقتی دانشجو بود، یعنی سال 87 به طراحی زیورآلات پرداخت و هم‌زمان یک پیج فیس‌بوک برای برند میم ساخت. او اعلام کرده سرمایه اولین کارش ۳۰ هزار تومان بوده؛ اما حالا برند او درآمدی خیلی‌خیلی بیشتر از این مقدار درآمد دارد.

کارآفرینی با 100 میلیون : تولید و فروش زیورآلات دست ساز

و اما کلام آخر …

متأسفانه شرایط جامعه ما به شکلی شده که خیلی از مردم حوصله شروع‌کردن یک ماجراجویی جدید را ندارند. اما حقیقت این است که شروع یک کسب و کار با سرمایه زیر 100 میلیون تومان می‌تواند نقطه عطفی در زندگی شما باشد و وضعیت را کاملاً دگرگون کند. این را فراموش نکنید که هر وقت خواستید می‌توانید قلم را به دست بگیرید و خودتان داستان زندگی‌تان را بنویسید. 

سوالات متداول

بله، راه اندازی کسب و کار یا شغلی با سرمایه زیر 100 میلیو تومان کاملا امکان پذیر است.

بهترین روش پیدا کردن محصول یا خدماتی است که بتوان با 100 میلیون تومان زیرساخت آنها را فراهم کرد، مثل گیاهان زینتی، حکاکی، بسته بندی و …. در قدم بعدی راه اندازی سایت و سئو آن منجر به دیده شدن در گوگل و فروش می شود.

3.7/5 - (19 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=6519
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد 11 ایده راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. این ایده هایی که آوردین خوبه ولی کدومشون پرسود و پردرآمده؟
    مثلا پرورش قارچ راه بندازم بهتره یا کارگاه حکاکی؟
    اولویت بندی ایده ها مشخص نیست
    ولی بازم دمتون گرم

    لایک

    1. سلام
      دوست عزیز ایده هایی که در این مقاله آورده شده بنابر علاقه شما میتونه پیگیری بشه
      هرکدوم از حوزه هایی که در این مقاله آورده شده پتانسیل درآمدهای بالا دارن و این به خود شما بستگی داره کدوم حوزه رو پیگیری کنید
      موفق باشید

      22