13 روش کسب درآمد اینترنتی + مهارت ها + راهنمای شروع

3391 بازدید

کسب درآمد از اینترنت عالی است. چه کسی دوست ندارد در خانه بنشیند و فقط با داشتن یک لپ تاپ و اینترنت درآمدزایی کند؟ روزانه هزاران هزار نفر به این شکل از طریق اینترنت و فضای مجازی درآمدهای میلیونی و بعضاً میلیاردی کسب می‌کنند. من تا حالا از هیچ‌کس نشنیدم که بگوید کسب درآمد از اینترنت بد است یا نشدنی است! تقریباً همه ما به واسطه حضور اینستاگرام از مزایای این روش امرار معاش آگاهیم و حداقل یکبار به صورت جدی به درآمد آنلاین فکر کرده‌ایم. 

اما سوال اصلی این است که چگونه از اینترنت پول دربیاوریم؟

با گسترش شگفت‌انگیز مشاغل اینترنتی در سطح جهان و البته ایران، به این فکر افتادم که مقاله‌ای با موضوع راه‌های کسب درآمد اینترنتی بنویسم. موضوعی که شاید قبلاً برای خودم هم سؤال بود و خیلی روزها به دنبال جواب آن گشتم. این مطلب را با مزایا و اهمیت درآمد آنلاین شروع می‌کنم، بعد به انواع روش‌های کسب درآمد اینترنتی می‌پردازم و در پایان سعی می‌کنم چند مورد از تجربیاتی که در این زمینه داشتم را به شما منتقل کنم. پس همراه من باشید.

از اینترنت پول دربیاریم
جدول محتوای مقاله نمایش

چرا باید هر چه زودتر کسب درآمد از اینترنت را شروع کنیم؟

1) کسب درآمد اینترنتی تقریباً نامحدود است!

این دلیل اگر بزرگ‌ترین دلیل نباشد، حتماً یکی از مهم‌ترین هاست. پتانسیل درآمدی در فضای آنلاین تقریباً نامحدود است. بله، واقعاً محدودیتی برای میزان درآمد اینترنتی وجود ندارد. اگر خوب باشیم و باکیفیت کار کنیم، به معنای واقعی کلمه می‌توانیم خیلی بیشتر از چیزی که افراد با شغل حضوری در می‌آورند پولسازی کنیم.

این مزیت خودش را مخصوصاً زمانی نشان می‌دهد که با دیجیتال مارکتینگ و سئو درآمد کسب کنیم. این مشاغل خیلی منعطف و مقیاس‌پذیر هستند و راه‌های زیادی هم برای کسب درآمد دارند!

2) نبودِ آقا بالا سر!

یکی دیگر از مزیت‌های کسب درآمد آنلاین این است که می‌توانیم رئیس خودمان باشیم. کسی نیست که توی چشم‌هایمان زل بزند و به ما بگوید چه کاری انجام دهیم و چه کاری انجام ندهیم! درست است که ممکن است در بعضی مشاغل آنلاین کارفرما داشته باشیم، اما حس کار کردن با کارفرمایان در فضای آنلاین به هیچ وجه قابل مقایسه با حالت حضوری و حالت رئیس و مرئوسی نیست.  

3) ساعت کاری قابل تنظیم است

در روش های آنلاین می‌توانیم ساعات کاری خود را تنظیم کنیم. اگر بخواهیم می‌توانیم صبح زود، آخر شب، آخر هفته یا هر زمان دیگری کار کنیم. در بسیاری از کارهای اینترنتی، خودمان مسئول برنامه‌ریزی خودمان هستیم.

4) حرکت با علم و فناوری روز

وقتی مشغول درآمدزایی از اینترنت هستیم، روی مرز علم و فناوری حرکت می‌کنیم. به هر حال اینترنت دائماً در حال تغییر است و جهان نیز دیجیتالی‌تر می‌شود. در چنین شرایطی، کار در فضای دیجیتال به این معنی است که ما همیشه در رأس همه پیشرفت‌های جدید خواهیم بود.

5) امنیت شغلی  

خیلی‌ها فکر می‌کنند کار کردن در فضای اینترنت امنیت شغلی ندارد. در حالی که اصلاً این‌طور نیست. کلاً به نظر من ما ایرانی‌ها استاد بهانه آوردن هستیم. به جای اینکه روی پیشرفت خودمان سرمایه‌گذاری کنیم، از شرایط ایراد می‌گیریم. در حالی که اگر کسی واقعاً کارش را بلد باشد، اینترنت در هر شرایطی برایش پولساز است.

در ضمن، اینجا کنترل سرنوشتمان دست خودمان است. دیگر لازم نیست نگران اخراج شدن یا جریمه‌های شغلی کلاسیک باشیم. بله، روزهای سخت حتماً سر راهمان خواهد آمد، اما اگر استقامت و استمرار داشته باشید، چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

6) هیجان‌انگیز بودن!

پژوهش‌ها نشان می‌دهند کسب درآمد آنلاین سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است. اغلب اوقات در فضای اینترنت وارد حوزه‌هایی می‌شویم که اصلاً فکرش را نمی‌کردیم. دنیای دیجیتال هر روز چالش‌ها و وظایف جدیدی را به همراه دارد. اینجا هیچ روزی مثل روز قبل نیست!

7) خودمان مسیرمان را انتخاب می‌کنیم

با داشتن کسب‌وکار اینترنتی می‌توانیم مسیری را که سال‌ها دوست داشتیم، پیگیری کنیم. بدون اینکه نگران محل زندگی یا شرایط خانوادگی‌مان باشیم. این را یادمان باشد: اگر تصمیم بگیریم چند سال از زندگی‌مان را طوری بگذرانیم که بیشتر مردم دوست ندارند، می‌توانیم بقیه عمرمان را طوری بگذرانیم که بیشتر مردم نمی‌توانند! 

8) عدم نیاز به سرمایه اولیه

راه‌های کسب درآمد آنلاین معمولاً رایگان هستند. برای همین می‌توانیم بدون سرمایه اولیه یا قوانین مالیاتی وارد این مسیر شویم و به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنیم.

9) نبود محدودیت سنی یا جنسیتی 

روش‌های کسب درآمد اینترنتی تقریباً برای همه اقشار جامعه با هر سن و سالی مناسب است. برخلاف مشاغل حضوری و کلاسیک، اغلب کارهای آنلاین هیچ محدودیتی از نظر مدرک تحصیلی، سن یا جنسیت ندارند. مثلاً همۀ ما افراد زیادی را با سنین پایین دیده‌ایم که از طریق یوتیوب به درآمدهای هنگفت رسیده‌اند.

10) سهولت فروش محصولات 

در فضای آنلاین مجبور نیستیم فرایند دشوار فروش کلاسیک را اجرا کنیم. مثلاً در روش ساخت وبلاگ که در ادامه بررسی می‌کنیم، ما صرفاً اطلاعات ارزشمندی را به مردم عرضه می‌کنیم که این اطلاعات در صورت بازاریابی درست، می‌توانند برایمان پول بسازند. 

13 روش کسب درآمد از اینترنت

کسب درآمد فریلنسری

1- فریلنسری

فریلنسری (freelancer) به معنی آزادکاری یا کار آزاد در فضای اینترنت است. در این حالت ما قرارداد بلندمدتی نمی‌بندیم و صرفاً به انجام پروژه‌های آنلاین می‌پردازیم. اینکه چه پروژه‌‌ای را باید انتخاب کنیم، بستگی به مهارت ما دارد. بعضی‌ها به دنبال پروژه‌های برنامه‌نویسی هستند، بعضی‌ها هم طراحی و ساخت وب‌سایت را ترجیح می‌دهند. این کاملاً به خودمان بستگی دارد که به عنوان فریلنسر دوست داریم در چه حوزه‌ای فعالیت کنیم. 

سایت‌های «پونیشا»، «کارلنسر»، «انجام میدم»، «پارسکدرز» و «پارس فریلنسر» از مهم‌ترین پلتفرم‌های فریلنسری فارسی محسوب می‌شوند. در این پلتفرم‌ها تعداد زیادی پروژه‌ و مشاغل از راه دور وجود دارد که طراحان وب، مدیران پروژه، نویسندگان، طراحان گرافیک و سایر متخصص‌ها می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت، پروژه‌های موردعلاقه خود را دریافت کنند.

ساده‌ترین راه برای شروع فریلنسری این است که مهارت یا شغل فعلی خود را در قالب پروژه‌های آنلاین انجام دهیم. مثلاً اگر نویسنده، طراح گرافیک، توسعه‌دهنده وب و… هستیم، پس از کمی جستجو حتماً می‌توانیم مشتریانی را در فضای آنلاین پیدا کنیم که مایل‌اند برای انجام کارشان به ما پول پرداخت کنند. اگر مهارتی نداریم، باید تنبلی را کنار بگذاریم و یک مهارت به‌روز یاد بگیریم که به صورت دورکاری قابل انجام باشد.

 

از کجا شروع کنیم؟

برای شروع کسب درآمد اینترنتی به عنوان فریلنسر باید یک رزومه قوی همراه با نمونه کارهای معتبر داشته باشیم. یعنی شاید لازم باشد در ابتدای کار با بعضی شرکت‌های ضعیف یا متوسط کار کنیم تا لااقل یک رزومه اولیه داشته باشیم. وقتی لیست نمونه کارهایمان قوی‌تر شد، سراغ برندهای بزرگ‌تر خواهیم رفت. همچنین می توانید برای شروع مقاله 20 روش قطعی کسب درآمد از فریلنسری را مطالعه کنید.

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • برنامه‌ریزی و مدیریت زمان
  • مهارت‌ تحلیلی قوی در حوزه‌ تخصصی موردنظر
  • تفکر انتقادی
  • هوش هیجانی
  • توجه بالا به جزئیات  
کسب درآمد از همکاری در فروش

2- افیلیت مارکتینگ (بازاریابی وابسته)

افیلیت مارکتینگ (یا همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته) برای آن‌هایی که وبلاگ یا سایتی با ترافیک بالا دارند، یکی از بهترین انتخاب‌های کسب درآمد اینترنتی است. این روش کسب درآمد برای اینفلوئنسرهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند هم مناسب است.

در افیلیت مارکتینگ، ما به عنوان فرد وابسته وارد عمل می‌شویم و لینک محصولات یک فروشگاه اینترنتی (مثل دیجی کالا) را در سایت یا شبکه اجتماعی خود منتشر می‌کنیم. حالا وقتی یک نفر از طریق ‌سایت ما روی لینک کلیک کند و از آن فروشگاه چیزی بخرد، ما پورسانت فروش دریافت می‌کنیم. جالب است بدانید بعضی از وبمسترهای ایرانی از این راه درآمدهای زیادی کسب می‌کنند.  

به طور کلی با افیلیت مارکتینگ می‌توانیم فقط با تبلیغ برندهای دیگر درآمد کسب کنیم. بنابراین اگر بازاریاب باهوشی باشیم و کمی از بازاریابی محتوا سر دربیاوریم، می‌توانیم با تبلیغ محصولات فروشگاهی، نرم‌افزار، اپلیکیشن‌ها و… کمیسیون‌های بالایی دریافت کنیم.

از کجا شروع کنیم؟

موفقیت در افیلیت مارکتینگ تا حد زیادی به بازاریابی محتوا ربط دارد. بنابراین در ابتدا باید یک پلتفرم برای تولید محتوا داشته باشیم. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی وب‌سایت شخصی می‌تواند گزینه خوبی باشد. اگر بتوانیم لینک‌های افیلیت را به طور استراتژیک و زیرپوستی در پست‌های وبلاگ خود قرار دهیم، آن‌وقت می‌توانیم ترافیک بیشتری به سمت سایتِ افیلیت بفرستیم و پورسانت بیشتری دریافت کنیم. 

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • دانش طراحی سایت 
  • مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیری 
  • به مهارت فنی در حوزه تخصصی موردنظر
  • خلاقیت 
  • مهارت تحلیل داده‌ها 
  • مهارت‌های ارتباطی قوی
  • مهارت رهبری 
  • مهارت‌های بازاریابی و فروش 
کسب درآمد از کانال یوتیوب

3- راه‌اندازی کانال یوتیوب  

از بین راه‌های مختلفی که در این مقاله بررسی می‌کنیم، راه‌اندازی کانال یوتیوب یکی از جذاب‌ترین و پردرآمدترین روش های کسب درآمد اینترنتی است که شما می توانید به دلار کسب درآمد کنید! اگر دیگران می‌توانند از یوتیوب کسب درآمد کنند، چرا ما نتوانیم؟!

برای شروع کسب درآمد مستقیم از یوتیوب، باید حداقل 1000 سابسکرایب (مشترک) و 4000 ساعت تماشا در 12 ماه گذشته داشته باشیم. بعد از رسیدن به این سطح می‌توانیم برای شراکت با یوتیوب (YouTube’s Partner Program) درخواست دهیم. اگر درخواست‌مان پذیرفته شد،  از طریق تبلیغات، اشتراک‌ها و عضویت در کانال یوتیوب کسب درآمد خواهیم کرد. 

با این حال، این روش «مستقیم» کسب درآمد از یوتیوب بود. در این پلتفرم قابلیت افیلیت مارکتینگ یا تبلیغ برندهای دیگر نیز وجود دارد. مثلاً اگر یک کانال پربازدید داشته باشیم، با پوشیدن لباس‌های یک برند خاص می‌توانیم از آن برند پول دریافت کنیم. یا در قسمت کپشن لینکی به فروشگاه آنلاین موردنظر قرار دهیم تا مردم از آن فروشگاه بازدید کنند و در صورت خرید محصولاتشان، ما پورسانت دریافت کنیم.  

راز کسب درآمد در یوتیوب تولید محتوایی است که مردم دوست دارند. اگر ویدئوهایمان تیترهای طنز داشته باشند، مردم به تماشای ویدیوهای‌مان ترغیب می‌شوند. در ضمن نباید فراموش کنیم که در توضیحات خود از کلمات کلیدی مناسبی برای بهینه‌سازی برای موتور جستجوی یوتیوب استفاده کنیم.

 

از کجا شروع کنیم؟

برای شروع کسب درآمد از یوتیوب حتماً نباید ویدئوهای فوق‌العاده ساخت. ویدئوهای ما می‌تواند آموزشی، کمدی یا هر چیز دیگری باشد. با این حال، کانال‌هایی در یوتیوب موفق می‌شوند که ویدئوهای اورجینال تولید می‌کنند. اصلاً نیازی به صرف هزینه بالا و خرید دوربین حرفه‌ای نیست. اگر یک موضوع محبوب برای آموزش یا داستانی جذاب برای تعریف کردن داشته باشید، یک گوشی هوشمند خوب و کمی مهارت‌های تدوین می‌تواند جادو کند.  

بنابراین در ابتدا باید موضوع موردعلاقه خود را بشناسیم. موضوعی که تولید محتوای ویدئویی در آن زمینه برایمان لذت‌بخش باشد. مثلاً افراد خانه‌دار می‌توانند با آموزش آشپزی یا یوگا شروع کنند. بعد از اینکه موضوع موردعلاقه خود را تعیین کردیم، باید آموزش‌های لازم را درباره اصول ساخت ویدئو و روش‌های تدوین آن کسب کنیم. در ضمن، کار کردن با یوتیوب ممکن است برای افراد مبتدی کمی سخت باشد؛ بنابراین آموزش کار کردن با یوتیوب و تنظیمات آن را فراموش نکنیم!

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • داشتن درک صحیح از پلتفرم
  • مهارت ویرایش ویدئو
  • حضور مداوم در شبکه‌های اجتماعی
  • آگاهی از ترندهای دیجیتال 
  • هوش هیجانی و توانایی تحلیل مسائل مختلف
کسب درآمد راه اندازی وبسایت شخصی

 4- راه اندازی سایت شخصی (وبلاگ یا فروشگاهی)

این روزها به کمک وردپرس می‌توانیم بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، در کمتر از دو ساعت سایت شخصی خود را داشته باشیم. هم وبلاگ‌ها و هم سایت‌های فروشگاهی، ابزارهایی بسیار محبوب برای کسب درآمد اینترنتی هستند. چرا؟ چون ساخت آن‌ها ساده است و راه‌های زیادی برای کسب درآمد در اختیارمان قرار می‌دهند. 

بنابراین افرادی که احساس می‌کنند به موضوع خاصی علاقه دارند یا در یک حوزه مشخص، تجربه و تخصص بالایی کسب کرده‌اند، با خیال راحت می‌توانند وبلاگ شخصی خود را تأسیس کنند. 

همین موضوع درباره سایت فروشگاهی هم صدق می‌کند. اگر محصولات یا خدماتی برای فروش داشته باشیم، به راحتی می‌توانیم به کمک وردپرس سایت فروشگاهی خود را بسازیم و با تولید محتوای اصولی و رعایت اصول سئو سایت فروشگاهی ، در مدت کوتاهی به درآمد برسیم. 

حتی اگر کالایی برای فروش نداشته باشیم، اگر وبلاگ شخصی‌مان بازدید مناسبی داشت، می‌توانیم به یک افیلیت مارکتر تبدیل شویم. یعنی کالاهای دیگران را در سایت خود تبلیغ کنیم و با فروش محصولاتشان، پورسانت دریافت کنیم.

برای توسعه سایت شخصی حوصله و انرژی زیادی لازم است. اگرچه وردپرس بیشتر کارها را برایمان انجام می‌دهد، اما بدون یادگیری سئو و اصول دیجیتال مارکتینگ به درآمد رسیدن از این روش سخت است.

 

از کجا شروع کنیم؟

برای راه‌اندازی سایت شخصی فقط لازم است عبارت “آموزش ساخت سایت با وردپرس” را در گوگل سرچ کنیم. ده‌ها دوره آموزشی رایگان وجود دارد که به ما کمک می‌کنند سایت دلخواه خود را بسازیم. بعد از این مرحله، باید به فکر بازاریابی محتوا، سئو و تکنیک‌های فروش آنلاین باشیم.  

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • برنامه‌ریزی و تحقیق 
  • تسلط بر اصول بازاریابی دیجیتال 
  • کپی‌رایتینگ 
  • طراحی گرافیک 
  • طراحی و توسعه وب 
  • مهارت‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی 
  • مهارت شبکه‌سازی 
کسب درآمد فعالیت به عنوان اینفلوئنسری

5- فعالیت به عنوان اینفلوئنسر

اینفلوئنسر یعنی یک فرد تأثیرگذار. بنابراین پسرخاله یکی از دوستانمان که به تازگی در اینستاگرام شروع به تولید محتوا کرده، هنوز اینفلوئنسر نیست. اینفلوئنسر شخصی است که با تبلیغ یا توصیه‌اش بتواند خریداران بالقوه یک محصول را نسبت به خرید آن متقاعد کند.

اگر این روش کسب درآمد اینترنتی برایمان جذاب است، در ابتدا باید به این فکر کنیم که قرار است در کدام حوزه تخصصی به یک اینفلوئنسر تبدیل شویم. لوازم آرایشی؟ فشن و استایل؟ تناسب اندام؟ سفر؟ کتاب؟ یا…

اینجا باید نقاط قوت خود را در نظر بگیریم و موضوعی را انتخاب کنیم که به ما کمک می‌کند آن نقاط قوت را به نمایش بگذاریم. وقتی حوزه تخصصی خود را انتخاب کردیم، باز هم نوبت به بازاریابی محتوا می‌رسد!

 می‌توانیم این کار را با وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی انجام دهیم. وقتی به روش اصولی شروع به جذب مخاطب کردیم، کم‌کم محبوبیت و شهرت‌مان بیشتر خواهد شد. بعد از اینکه واقعا- به یک اینفلوئنسر تبدیل شدیم، می‌توانیم در ازای تبلیغ برندهای دیگر یا با سیستم همکاری در فروش، به کسب درآمد بپردازیم.

شاید کریستیانو رونالدو مثال خوبی برای یک اینفلوئنسر قوی باشد. این ستاره فوتبال به طور متوسط 1 میلیون دلار برای یک پست اسپانسری در اینستاگرام پول دریافت می‌کند. البته ما قرار نیست به ستارگان ورزش و هنر تبدیل شویم؛ اما باید در مسیر ستاره شدن قدم برداریم تا مخاطبان بیشتری جذب کنیم.

 

از کجا شروع کنیم؟

این نوع کسب درآمد از اینترنت نوعی پرسونال برندینگ (برندسازی شخصی) است. بنابراین قبل از هر چیز لازم است در این باره اطلاعات مناسبی کسب کنیم. بعد از اینکه پلتفرم مناسب برای تولید محتوا را پیدا کردیم، سپس باید به تولید محتوای هدفمند و بازاریابی محتوا بپردازیم. 

طبیعتاً اگر بخواهیم مخاطبان زیادی در اینستاگرام داشته باشیم، باید به دنبال آموزش نحوه جذب فالوور در اینستاگرام باشیم. ازآنجاکه افراد در مسیر اینفلوئنسر شدن باید از خودشان مایه بگذارند، خیلی مهم است که به صورت مداوم در حوزه تخصصی‌مان پیشرفت داشته باشیم.

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • مهارت‌های ارتباطی قوی
  • مهارت نوشتاری قوی (برای کپشن و پست‌های بلاگ)
  • تسلط بر ابزارهای ویرایش ویدئو و تصویر
  • خلاقیت
  • مدیریت زمان
  • به روز بودن 
  • اعتمادبه‌نفس
  • دوستانه و صمیمی جلوه کردن
کسب درآمد از تولید دوره های آموزشی آنلاین

6- ساخت دوره آموزشی آنلاین 

برای افرادی که در یک حوزه خاص دانش و تجربه زیادی دارند، فروش دوره‌های آموزشی آنلاین یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد آنلاین است. در این روش، باید دوره آموزشی خود را با استفاده از نرم‌افزارهای ویدئویی (مانند Camtasia) بسازیم و برای فروش در وبسایت شخصی یا وب‌سایت‌های آموزش مجازی بگذاریم. «فرادرس»، «فرانش»، «مکتب‌خونه» و «دوره‌ها» چند تا از معتبرترین پلتفرم‌های فروش دوره آموزشی هستند که می‌توانند در این مسیر به ما کمک کنند.

برای ساخت یک دوره محبوب و موفق، باید از دوره‌های پرطرفدار در حوزه تخصصی خودمان الهام بگیریم. یا به کامنت‌ها نگاه کنیم و ببینیم مردم چه جنبه‌هایی از دوره را دوست داشتند. برای کسب درآمد آنلاین از این روش باید روی دوره‌هایی تمرکز کنیم که مشکلات بیشتری را حل کنند. 

فن بیان، دانش تخصصی بالا و سلیقۀ گرافیکی خوب، چندتا از ویژگی‌هایی هستند که حداقل برای شروع به آن‌ها نیاز دارید. از آنجا که دانشجوهای امروزی کمی بی‌حوصله هستند، برای کسب درآمد بالا باید دوره‌ای جذاب و چالشی بسازید.

 

از کجا شروع کنیم؟

قبل از هر چیز باید سرفصل‌های دوره را تعیین کنیم. بعد از یادگیری کار با نرم‌افزارهای ساخت دوره آموزشی، باید فکری به حال میکروفون کنیم تا بتوانیم صدای خود را ضبط کنیم. بعد از ضبط دوره، می‌رویم سراغ پلتفرمی که قرار است دوره را آنجا بفروشیم. برای شروع خیلی جای نگرانی نیست. چون خیلی از پلتفرم‌ها خودشان آموزش‌های لازم برای شروع را ارائه می‌کنند. 

در ضمن، اغلب پلتفرم‌ها خودشان دوره را تبلیغ می‌کنند. اما اگر نیاز به تبلیغ بیشتر داشته باشیم، می‌توانیم دست به کار شویم و دوره را در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف تبلیغ کنیم و برای جذب دانشجوی بیشتر، از آن تعریف و تمجید کنیم!

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • تسلط بر نرم‌افزار ساخت ویدئوی آموزشی
  • مدیریت زمان 
  • شناخت پلتفرم انتشار دوره
  • فن بیان قوی
  • تخصص در موضوع و البته یادگیری مداوم
  • مهارت درگیر نگه داشتن دانش‌آموزان طی دوره
کسب درآمد اینترنتی از تولید و انتشار کتاب الکترونیکی

7- انتشار کتاب الکترونیکی  

تهیه و انتشار کتاب الکترونیکی یکی از راه‌های کلاسیک کسب درآمد از اینترنت است که هنوز هم جواب می‌دهد. البته برای این کار به یک سایت یا پروفایل اجتماعی فعال و مرتبط نیاز داریم. وجود چنین پلتفرمی شانس ما را برای فروش کتاب الکترونیکی‌مان بیشتر می‌کند. همچنین می‌توانیم یک لیست خبرنامه تهیه کنیم و به خریداران احتمالی کتاب خود ایمیل بزنیم. 

در سطح بین‌المللی Amazon Kindle Direct Publishing انتشار و فروش کتاب الکترونیکی را خیلی آسان کرده است. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که کتاب را بنویسیم، صفحه‌آرایی کنیم، یک جلد الکترونیکی برای آن بسازیم و در اینجا منتشرش کنیم. 

قدرت نویسندگی، تجربه و دانش تخصصی درباره موضوع کتاب مهارت‌های اساسی لازم برای این روش کسب درآمد هستند. اگر قرار است خودمان کارهای بازاریابی و فروش کتاب را انجام دهیم، حتماً لازم است یک آشنایی ابتدایی با سئو و دیجیتال مارکتینگ پیدا کنیم.

یکی از تاکتیک‌های بازاریابی که ثابت شده مشتریان زیادی را جذب می‌کند، انتشار چند صفحه از کتاب به صورت رایگان است. شاید این کار به ما کمک ‌کند در شبکه‌های اجتماعی و فضای وب سر و صدا کنیم و بازخورد بگیریم.  

 

از کجا شروع کنیم؟

بعد از نگارش و تایپ مطالب کتاب، نیاز به یک صفحه‌آرا و طراح گرافیک داریم که کارهای قالب‌بندی و طراحی جلد ما را انجام دهد. شاید یک ویراستار هم نیاز باشد. برای فروش کتاب الکترونیکی باید روی کلمات کلیدی مرتبط با کتابمان هم مسلط باشیم که از طریق تولید محتوای مرتبط با آن، شانس فروش کتابمان بیشتر شود.  

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • تسلط بر ملزومات و مقررات ابتدایی نویسندگی
  • تسلط بر نکات دستوری و ویرایشی
  • تطبیق‌پذیری و انضباط
  • مهارت‌های تحقیق
  • تسلط بر موضوع کتاب
  • رعایت اصول خوانایی  
  • سئو و دیجیتال مارکتینگ (برای تبلیغات و فروش کتاب)
کسب درآمد از ساخت اپلیکیشن

8- ساخت اپلیکیشن

ساخت و توسعه اپلیکیشن یکی از فنی‌ترین و تخصصی‌ترین گزینه‌های لیست بلندبالای ما است. با این حال، می‌تواند پردرآمدترین هم باشد. با ساخت و توسعه اپلیکیشن می‌توانیم به برندها کمک کنیم از طریق موبایل‌های هوشمند هم در دسترس باشد. حالا این برند می‌تواند برند شخصی خودمان باشد، یا شرکت‌های دیگر.

در این روش علاوه بر تخصص کدنویسی برای ساخت اپلیکیشن، نیاز است به مفاهیمی مانند «گیمیفیکیشن»، «ساخت انجمن‌ها یا جوامع اختصاصی» و «تولید محتوای تعاملی» نیز تسلط داشته باشیم. اگر خودمان دانش و تجربه تخصصی لازم را نداریم، می‌توانیم فردی با مهارت‌های برنامه‌نویسی استخدام کنیم تا ایده هایی که در ذهن مان داریم را پیاده‌سازی کند. سایت‌های فریلنسری که بالاتر معرفی کردیم می‌توانند ما را با تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن مرتبط ‌کنند.

 

از کجا شروع کنیم؟

برای شروع باید ایدۀ منحصربه‌فرد خود را داشته باشیم و آن را روی کاغذ گسترش دهیم. ده‌ها دوره آموزشی رایگان و پولی در فضای وب وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها برای یادگیری برنامه‌نویسی استفاده کنیم. یا اگر خودمان وقت و حوصله‌اش را نداریم، باید یک برنامه‌نویس استخدام کنیم تا به کارهای تخصصی رسیدگی کند. بعد از ساخت اپلیکیشن، باید آن را در پلتفرم‌هایی مانند «بازار»، «گوگل پلی» و «اپ‌استور» به فروش بگذاریم.

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • توانایی کار با حداقل یک زبان برنامه‌نویسی (مثلاً جاوا اسکریپت یا پایتون)
  • درک صحیح از اصول برنامه‌نویسی اپلیکیشن (مانند دیزاین) 
  • تفکر انتقادی
  • هوش هیجانی
  • توجه شدید به جزئیات  
کسب درآمد از تولید محتوای متنی

9- تولید محتوای متنی  

با افزایش محبوبیت و اهمیت بازاریابی محتوا شرکت‌ها به دنبال نویسندگانی هستند که بتوانند سایت‌شان را با محتوای عالی و باکیفیت پر کنند. راز موفقیت برای کسب درآمد از تولید محتوای متنی این است که روی یک موقعیت خاص تمرکز کنیم. اگرچه بسیاری از نویسندگان سعی می‌کنند جنرالیست یا کلی‌گرا باشند، اما تجربه نشان داده تمرکز بر یک موضوع، می‌تواند باعث متمایز شدن ما از نویسندگان دیگر شود. 

این موضوع خصوصاً الان که فضای اینترنت پر از محتواست بیشتر صدق می‌کند. اگر سعی کنیم در یک موضوع تجربه کسب کنیم، صرفاً همان چیزی که بقیه نویسندگان می‌گویند را نخواهیم گفت و این دقیقاً همان چیزی است که برندها دوست دارند برای آن پول بدهند: افکار، تجربیات و دیدگاه‌های جدید.

 

از کجا شروع کنیم؟

اگر واقعاً فکر می‌کنیم نویسندۀ خوبی هستیم و آن مهارت حداقلی را برای شروع کار تولید محتوا داریم، اولین قدم در این مسیر، جمع کردن رزومه و نمونه‌کار است. در ابتدا حتی اگر شده باید به صورت رایگان برای برندها تولید محتوا کنیم تا چند نمونه کار معتبر و منتشرشده جمع کنیم. برای پروژه گرفتن هم می‌توانیم از سایت‌های «پونیشا»، «کارلنسر»، «انجام میدم»، «جاب‌اینجا» و «پارس فریلنسر» استفاده کنیم.

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • قلم خوب
  • مدیریت زمان
  • حل مسئله
  • تسلط بر قواعد دستوری و نگارشی
  • توانایی جستجو و تحقیق
  • تسلط نسبی بر سئو و استراتژی محتوا
  • نویسندگی خلاق
  • ویراستاری

 

کسب درآمد از ترجمه

10- ترجمه 

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه اولیه، ترجمه است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که جهانی‌تر از همیشه است. بنابراین اگر به یک زبان دوم مسلط باشیم، در همۀ حوزه‌ها جای برای کار هست. روند کار کردن در زمینه ترجمه تقریباً شبیه به تولید محتوای متنی است و تفاوت چندانی با آن ندارد.

 

از کجا شروع کنیم؟

 برای گرفتن پروژه ترجمه می‌توانیم از سایت‌های «کارلنسر»، «ترجمیک»، «جابینجا»، «مترجمین ایران»، «ترنسیس»، «سان تایپ» و «حامی‌ورکس» استفاده کنیم. در اغلب موارد برای شروع همکاری باید نمونه کار یا مدرکی دال بر توانایی خود در ترجمه ارائه دهیم. بنابراین اگر مدرک زبان یا نمونه‌کار قبلی داشته باشیم، باید آن را در رزومه خود برجسته کنیم. 

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • حداقل سطح متوسط زبان  
  • تسلط بر قواعد دستوری و نگارشی
  • ویراستاری
  • تسلط بر خوانایی متون

11- کسب درآمد از دیوار یا شیپور

یکی از روش‌هایی که بدون سرمایه‌ اولیه و از خانه می‌توانیم درآمد اینترنتی کسب کنیم، استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند دیوار و شیپور است. در این روش تقریباً هر چیزی را می‌توانیم به فروش بگذاریم. اگر وسیلۀ دست‌ساز می‌سازیم یا در مربا درست کردن مهارت داریم، کافی‌ست محصولات خود را در این پلتفرم‌ها بگذاریم و به فروش برسانیم. 

یا اگر مهارت کلامی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم به عنوان واسطه مشاور املاک و خریداران خانه عمل کنیم و با جوش خوردن معامله، پورسانت خوبی به جیب بزنیم. بله، همان‌طور که می‌بینیم این سایت‌ها فقط برای فروش لوازم قدیمی یا دست دوم نیستند.

جالب است بدانید اپلیکیشن دیوار بخشی به عنوان «کسب‌وکار من» دارد که خودش روش کسب درآمد آنلاین از این پلتفرم را نشان داده است. برای شروع باید شماره همراه خود را وارد کنید و فرایند احراز هویت را انجام دهید. البته این روش کسب درآمد فقط مربوط به دیوار یا شیپور نمی‌شود. سایت‌های آگهی یا فروشگاهی زیادی وجود دارد که می‌توانید وسایل دست‌ساز یا خدمات خود را در آن‌ها به فروش برسانید.

 

از کجا شروع کنیم؟

اگر در زمینه هنر و صنایع دستی یا آشپزی مهارت دارید، نیمی از مسیر را رفته‌اید. ازآنجاکه این روش کسب درآمد وابسته به یک محصول (مثلاً مربا) یا یک مهارت (مهارت کلامی) است، ابتدا باید روی یکی از این گزینه‌ها کار کنیم. اگر می‌خواهیم محصولمان در وهله اول بازدید بالایی داشته باشد، لازم است تصاویر جذاب و باکیفیتی از آن آپلود کنیم.  

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • مهارت ارتباطی
  • مهارت فنی در ساخت محصول
  • مهارت متقاعدسازی
  • مهارت‌های خود انگیزشی
  • مهارت حل مسئله
کسب درآمد از تدریس آنلاین

12- تدریس آنلاین  

تدریس خصوصی یکی از روش‌های کسب درآمد است که از قدیم‌الایام رایج بوده و خیلی هم آبرومند است. حالا با گسترش اینترنت و پلتفرم‌های برگزاری کلاس آنلاین، می‌توان از این بستر برای برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی استفاده کرد. بنابراین اگر در یک حوزه خاص تخصص یا مدرک داریم، می‌توانیم شروع به تبلیغات کنیم و برای خودمان دانشجو جذب کنیم. مثلاً یکی از زمینه‌هایی که در حال حاضر خیلی طرفدار دارد، زبان انگلیسی است. بسیاری از افرادی که مدرک آیلتس یا تافل دارند، می‌توانند با یک پیچ اینستاگرام ساده یا یک سایت جمع‌وجور، شروع به جذب مخاطب و آموزش آنلاین کنند. 

 

از کجا شروع کنیم؟ 

اگر در زمینه‌ای خاص مدرک تحصیلی داشته باشیم، شروع کسب درآمد خیلی ساده است. باید به فکر راهی برای تبلیغات باشیم و بعد از جذب دانشجو، از «فراروم»، «اسکای روم»، «سی روم»، «زوم»، «ادوب کانکت»، «گوگل کلسروم» و پلتفرم‌های این‌چنینی برای برگزاری کلاس خود استفاده کنیم.

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • فن بیان
  • مدیریت زمان
  • مهارت انگیزش و الهام‌بخش بودن در فضای مجازی
  • مهارت ارتباطی 
  • درگیرکردن دانشجویان
  • تخصص در زمینه موردنظر در عین یادگیری مداوم
کسب درآمد اینترنتی از معاملات ارز دیجیتال

13- ارزهای دیجیتال  

یکی از روش‌های کسب درآمد اینترنتی که در چند سال اخیر سروصدای زیادی به پا کرده است، ارز دیجیتال است. اگرچه خیلی‌ها از این روش توانستند درآمدهای هنگفتی کسب کنند، اما حقیقت این است که روش قابل اعتمادی نیست و ریسک بالایی دارد. افرادی که عزم خود را جزم کرده‌اند تا وارد این مسیر شوند، باید قبل از شروع سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر، وقت مناسبی را صرف یادگیری در کریپتو و تجارت ارزهای دیجیتال کنند.

 این بازار نسبتاً جدید است و روزانه افراد زیادی وارد آن می‌شوند، اما نوسانات زیادی دارد و به هیچ وجه نمی‌توان حساب دقیقی روی آن باز کرد. بازار کریپتو شبیه سرمایه‌گذاری روی سهام بورس کشور خودمان است که اگر بی‌تجربه باشیم و تصمیمات عجولانه بگیریم، ضررهای هنگفتی خواهیم داشت.

 

از کجا شروع کنیم؟

همه چیز از آموزش درست شروع می‌شود. هرچه آموزش‌های دقیق‌تری دریافت کنیم، شانس موفقیتمان بیشتر می‌شود. بسیاری از افراد به آموزش دوره‌های کسب درآمد از کریپتو یا ارزهای دیجیتال پرداخته‌اند که با یک سرچ ساده در گوگل می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. جالب اینجاست که در حال حاضر خیلی از افراد نوجوان هستند که از طریق بازی‌های آنلاین درآمد دارند، ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. 

به طور کلی ساده‌ترین روش برای شروع کسب درآمد، سرمایه‌گذاری و معاملات روزانه است. یعنی به طور فعال کریپتو بخریم و بفروشیم تا از نوسانات بازار سود کسب کنیم. یا می‌توانیم از استراتژی سرمایه‌گذاری و نگهداری بلندمدت برای سودهای بیشتر استفاده کنیم. برای کسب درآمد از کریپتو ابتدا درک عمیقی از این بازار و اصول آن داشته باشیم.

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • شناخت بلاک‌چین
  • کدنویسی
  • رمزنگاری ارزها
  • آشنایی نسبی با اصول امنیت سایبری
  • توانایی تحلیل داده‌ها و آنالیز مالی
  • مهارت الگو شناسی
  • تطبیق‌پذیری
  • انضباط و استمرار
کسب درآمد اینترنتی از دیجیتال مارمتینگ و سئو

14- دیجیتال مارکتینگ و سئو

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد آنلاین، ارائه خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ است. افرادی که به استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال علاقه دارند یا تاکنون تجربه و تخصصی در این زمینه کسب کرده‌اند، می‌توانند با کمک به رشد سایت‌های دیگر درآمد مطلوبی داشته باشند. بسیاری از سایت‌های شخصی یا فروشگاهی هستند که به دنبال انجام پروژه‌های سئوی خود هستند و شخصی که در این زمینه آموزش‌های مناسب را دیده باشد، به راحتی می‌تواند شغل موردنظرش را پیدا کند.

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو یا دیجیتال مارکتر باید مفاهیم اولیه و اصول فنی توسعه کسب‌وکار در فضای آنلاین را بیاموزید. دوره‌های رایگان و پولی زیادی وجود دارد که به آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ می‌پردازند. پیشنهاد من این است که اگر در ابتدای راه هستید می توانید از آموزش رایگان صوتی سئو من استفاده کنید. در این مینی دوره آموزشی، در طول 4 ساعت مفاهیم اولیه سئو به صورت صوتی توسط خودم تدریس شده است.

همان‌طور که بیشتر یاد می‌گیریم، می‌بینیم چندین ابزار سئو وجود دارد که اگر کار با آن‌ها را یاد بگیریم، به راحتی می‌توانیم خدمات بهینه‌سازی موتور جستجو را برای برندهای مختلف انجام دهیم. تکرار می‌کنم که آموزش تجربی و عملی برای متخصص شدن در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد.

 

چطور شروع کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ یک حوزه بسیار گسترده است و مشاغل زیادی به عنوان زیرمجموعۀ آن تعریف شده‌اند. ده‌ها راه برای کسب درآمد از بازاریابی دیجیتال وجود دارد. نکته کلیدی برای شروع این است که چه چیزی بیشتر با علاقۀ ما مطابقت دارد. خدمات سئو، ادمینی شبکه‌های اجتماعی، خدمات آنالیز سایت و… همگی می‌توانند عالی باشند. برای شروع، باید درباره هریک از این‌ها اطلاعات کاملی کسب کنیم و یکی را که بیشتر با شرایط ما سازگار است پیدا کنیم. بعد آموزش ببینیم و در استراتژی‌های کلیدی آن حوزه تخصص پیدا کنیم. اگر بتوانیم آنچه را که آموخته‌ایم، عملاً برای شرکت‌ها پیاده‌سازی کنیم، به درآمد قابل قبولی خواهیم رسید. اینجا می‌توانیم هم به صورت فریلنسری کار کنیم، هم به صورت تمام‌وقت در یک شرکت استخدام شویم.

 

 

چه مهارت‌هایی باید داشته باشیم؟

  • تجزیه‌وتحلیل داده‌ها 
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • مهارت‌های نوشتاری و کپی‌رایتینگ
  • توانایی تحقیق و جستجوی سریع و در عین حال عمیق
  • تولید محتوا
  • تسلط بر شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو
  • مهارت ارتباطی قوی
  • آشنایی نسبی با نرم‌افزارهای طراحی

توصیه‌هایی برای کسب درآمد بالا از اینترنت

1) برندسازی را جدی بگیرید!

مخصوصاً اگر قرار است از روش‌هایی مثل فریلنسری یا سایت شخصی به درآمد اینترنتی برسیم، برندسازی بخش مهمی از کار ماست. باید برای خودمان برند قابل اعتمادی ایجاد کنیم. برندی که ارزش‌هایمان را به خوبی پشتیبانی می‌کند، پیام‌هایمان را تقویت کرده و ما را از رقبا جلو می‌اندازد. تا جایی که می‌توانیم، عکس پروفایل، لوگو، رنگ‌ها، فونت‌ها و لحن محتوایمان را شخصی‌تر کنیم. چراکه همگی  برای تأثیرگذارتر شدن لازم است.  

2) حضور پررنگی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید

شبکه‌های اجتماعی ابزاری حیاتی برای جذب مخاطب هستند. این روزها برندسازی و هدایت ترافیک به وب‌سایت بدون حضور در شبکه‌های اجتماعی کار سختی است. به خصوص اگر یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم، حضور در پلتفرم‌های اصلی (اینستاگرام، توییتر، تلگرام، لینکدین، آپارات و…) ضروری است. اگر محتوایی که در این پلتفرم‌ها منتشر می‌کنیم جذاب و مفید باشند، به راحتی می‌توانیم در فضای اینترنت رشد و کسب درآمد کنیم.

3) ارزش پیشنهادی (Value Proposition) خود را بهتر بشناسید

فرض کنیم به عنوان یک فریلنسر یا مدرس آنلاین به دنبال فعالیت هستیم. چرا کارفرما باید ما را انتخاب کند؟ ما چه چیزی داریم که دیگران ندارند؟ تعریف ارزش پیشنهادی از همان ابتدای شروع کسب درآمد آنلاین ضروری است. موقع تعریف ارزش پیشنهادی، روی مخاطب تمرکز کنیم. مردم  در مورد فضائل اخلاقی ما کنجکاو نیستند؛ آنها می‌خواهند بدانند ما چطور می‌توانیم برای آن‌ها سودمند باشیم.

4) شکست بخشی از مسیر است!

قرار نیست کارفرمایان همیشه آماده همکاری با ما باشند. همان اول قرار نیست همه برای محصولاتمان صف بکشند. رد شدن یا اصطلاحاً ریجکت شدن را به عنوان بخشی از مسیر خود بپذیریم و آن را پای ویژگی‌های شخصیتی خودمان نگذاریم. باید با طرد شدن راحت باشیم. ناامید نشویم و فقط به حرکت ادامه دهیم.

5) شبکه‌سازی را جدی بگیرید

هر چقدر بیشتر بتوانیم با افرادی مثل خودمان روابط شغلی یا دوستانه داشته باشیم، بیشتر می‌توانیم با انگیزه بمانیم و مسیرمان را ادامه دهیم. انسان موجودی اجتماعی است. درست است که کسب درآمد انلاین معمولاً به تنهایی و در یک اتاق نسبتاً کوچک انجام می‌گیرد، اما باید دوستانی داشته باشیم که از موفقیت‌های هم انگیزه و از شکست‌های همدیگر درس بگیریم.  

6) به فکر حل مشکلات مردم باشید

مخصوصاً اگر قصد فروش اینترنتی را داریم، باید از خودمان بپرسیم مردم چه مشکلی دارند که من می‌توانم حلش کنم؟ استعداد و مهارت من چطور می‌تواند به مردم کمک کند؟ نیازهای مردم در فضای اینترنت فرق چندانی با نیازهایشان در دنیای واقعی ندارد.

 

7) حواستان به پشتیبانی فنی باشد

همه که قرار نیست برنامه‌نویس و مهندس کامپیوتر باشند. من هم برنامه‌نویسی بلد نیستم. اما همیشه حواسم به مسائل فنی سایتم هست. خیلی وقت‌ها توجه نداشتن به مسائل فنی می‌تواند باعث نابودی اطلاعات و از بین رفتن محتواهای ارزشمندمان شود. بنابراین همیشه حواسمان به مسائل تکنیکال سایت یا امنیت  شبکه های اجتماعی مان باشد.

8) پلتفرم مناسبی برای فعالیت انتخاب کنید

اینترنت فضایی بسیار گسترده است. اگر می‌خواهیم در آن کسب درآمد کنیم، باید پلتفرمی را برای فعالیت انتخاب کنیم که پتانسیل رشدمان را محدود نکند. بنابراین خیلی خوب می‌شود اگر قبل از شروع، تحقیق کاملی درباره پلتفرم‌های دیجیتال داشته باشیم.

 

9) بر اساس داده‌های معتبر تصمیم بگیرید.

این سؤالی است که من همیشه از شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی که به دنبال خدمات سئو هستند می‌پرسم. وقتی می‌توانیم برای تصمیم‌هایمان از داده‌های واقعی استفاده کنیم، چرا باید برویم سراغ حدس و گمان؟ این روزها ابزارهای تحلیلی زیادی هستند که به ما کمک می‌کنند بر اساس داده‌های دقیق تصمیمات دقیقی بگیریم.

10) بازاریابی محتوا؛ چیزی که اصلاً نمی‌توانید بی‌خیالش شوید!

به جرئت می‌توان گفت ما در اغلب روش‌های کسب درآمد آنلاین نیاز به محتوا داریم. بازاریابی محتوا به ما کمک می‌کند بدون صرف هزینه‌های گزاف، ترافیک هدفمند بیشتری بگیریم. حتی اگر بخواهیم محصولمان را در اپلیکیشن دیوار به فروش بگذاریم، باید بازاریابی محتوا بلد باشیم. یک عکس باکیفیت بگیریم و یک کپشن قوی برای محصولمان بنویسیم. بازاریابی محتوا یک استراتژی بسیار مؤثر و اثبات شده برای افزایش فروش در فضای آنلاین است.

و اما کلام آخر …

در این مقاله سعی کردم درباره انواع روش های کسب درآمد اینترنتی و نقطه استارت هرکدام از آنها صحبت کنم. بدیهی است که به غیر از این موارد، روش‌های زیادی برای کسب درآمد آنلاین وجود دارد. حتماً در آینده این مقاله آپدیت خواهد شد و روش‌های بیشتری را معرفی خواهم کرد.  

سوالات متداول

اینترنت پتانسیل درآمدی نامحدودی دارد و ما در این فضا می‌توانیم رئیس خودمان باشیم. طبق پژوهش‌ها کسب درآمد آنلاین سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است و برخلاف مشاغل حضوری، اغلب مشاغل آنلاین هیچ محدودیتی از نظر مدرک تحصیلی، سن یا جنسیت ندارند.

از جمله معمول ترین روش های کسب درآمد آنلاین می توان به همکاری در فروش، داشتن فروشگاه اینترنتی، فروش محصول یا خدمات آموزشی، ارائه محصول یا خدمات در اپلیکیشن های محبوب مثل دیوار و ….

4.7/5 - (3 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=5566
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

4 نظر در مورد 13 روش کسب درآمد اینترنتی + مهارت ها + راهنمای شروع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ممنون از مقاله خوبتون
    به نظرم راه های کسب درآمد از اینترنت مخصوصا در ایران به شدت زیادن
    من خودم سایت فروشگاهی عسل دارم و سود خوبی هم روی این قضیه میکنم
    فقط کافیه یکم توکل داشته باشیم و صبر، مابقیش رو از اینترنت میتونیم بدست بیاریم
    یاعلی

    16

  2. ممنون از مقاله خوبتون
    سال 1402 چه روش های کسب درآمدی رو پیشنهاد میدین با این وضع اقتصاد و اینترنت؟ 🙁

    22

    1. خواهش میکنم
      سال 1402 بیشتر روی درآمدزایی غیرفعال و روش های فعال کردن این درآمد از سئو بیشتر کار کنید
      این مقاله رو میتونید بخونید : درآمد غیرفعال چیست + انواع ایده های درآمد غیرفعال (1403)
      در کنارش هم درآمد دلاری رو هم زیرنظر داشته باشید
      موفق باشید

      23