سئو کلاه سیاه چیست؟ معرفی بیش از 30 تکنیک سئو کلاه سیاه (خطرناک!)

1661 بازدید

اگر 10 سال به عقب برگردید، خیلی از صاحبین سایت ها به اشتباه فکر می کردند که سئو یک تکنیک کلاهبرداری است است که با استفاده از آن بتوان الگوریتم موتورهای جستجو مثل یاهو یا گوگل را دور زد تا آنها فکر کنند وب سایت شما بهترین نتیجه برای یک جستجو است.

البته این تصور هیچوقت درست نبوده و نیست و سئوکاران باید همیشه تلاش خود را معطوف ارائه بهترین نتیجه به کاربران می کردند، نه اینکه فقط ادای آنرا دربیاورند یا بخواهند گوگل و امثالهم را دور بزنند!

با این حال الگوریتم های گوگل در آن سال ها پیشرفت چندانی خصوصا در مورد شناسایی صفحات بی محتوا و بی کیفیت که اغلب هم اسپم بودند نکردند.

بسیاری از سئوکاران از روش های سئو کلاه سیاه برای سئو وب سایتها استفاده می کردند. با این حال، زمان تغییر کرده است. در این مقاله می خواهم سئو کلاه سیاه را از انواع سئو به شما معرفی کنم. نوعی از سئو که به شدت پرخطر و حساس است و به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که از آن استفاده کنید! در ادامه به شما تکنیک هایی را معرفی می کنم که بشناسید و از آنها دوری کنید! باز هم تکرار می کنم، هرگز هرگز هرگز برای کسب و کار خود ازین تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید!

به طور خلاصه در این مقاله جامع به موارد زیر می پردازم :

  • سئو کلاه سیاه چیست؟
  • خطرات سئو کلاه سیاه
  • 3 دلیل برای اینکه از سئو کلاه سیاه استفاده نکنید
  • فرق سئو کلاه سیاه و سفید چیست
  • معرفی 29 تکنیک سئو کلاه سیاه (در حال تکمیل)
سئو کلاه سیاه و معرفی انواع تکنیک های black hat seo
جدول محتوای مقاله نمایش

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یا Black Hat SEO شامل تکنیک هایی است که وب سایت ها برای نقض یا دور زدن دستورالعمل های موتورهای جستجو استفاده می کنند تا بتوانند سریع تر در نتایج دیده شوند. تکنیک های سئو کلاه سیاه در واقع سعی در دستکاری الگوریتم های موتور جستجو برای افزایش رتبه سایت در صفحات نتایج (SERP) دارد.
موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ، در قالب دستورالعمل ها یا Guidelineهایی کاملاً مشخص می کنند که کدام یک از روش ها مغایر با قوانین یا اصول آنها است. در صورت نقض دستورالعمل های آنها، نتایج آن سایت در صفحات آن موتور جستحو حذف می شود. استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه می تواند منجر به جریمه (پنالتی) شدن وب سایت شما شود (یا از نظر الگوریتمی یا با یک اقدام دستی) که این به معنای رتبه های پایین تر و به احتمال زیاد کاهش ترافیک ارگانیک است.

خطرات سئو کلاه سیاه

استفاده از تاکتیک های سئو کلاه سیاه برای رتبه بندی وب سایت خطرات قابل توجهی دارد و به همین دلیل است که اکثر سئوکاران تصمیم می گیرند به سمت چنین روش هایی نروند. اکثر حوزه سئو این اقدامات را کاملاً غیراخلاقی می دانند.

اما واقعیت این است که درصد کمی از سئوکاران هستند که می خواهند گوگل را دور بزنند و به دنبال موفقیت های ارگانیک سایت خود باشند و احتمالاً همیشه نیز وجود خواهند داشت. با این حال، حتی اگر ثابت شود که تکنیک های سئو کلاه سیاه برای وب سایت شما مفید است اما نتایج اغلب کوتاه مدت هستند و بالاخره گوگل متوجه اوضاع خواهد شد.

اجازه دهید نگاهی به قسمتی از دستورالعمل  گوگل بیندازیم:

Avoid tricks intended to improve search engine rankings. A good rule of thumb is whether you’d feel comfortable explaining what you’ve done to a website that competes with you, or to a Google employee. Another useful test is to ask, “Does this help my users? Would I do this if search engines didn’t exist?”

از ترفندهایی که برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود خودداری کنید. یک قانون خوب این است که توضیح کارهایی که برای وب سایتتان انجام داده اید برای کدام راحت تر است؟ سایتی که رقیب شماست یا یک کارمند گوگل؟ راه مفید دیگر این است که بپرسید  “آیا این مطلب به کاربران من کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشت، آیا این کار را می کردم؟”

وقتی نوبت به استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه می رسد، واقعیت این است که این تکنیک ها به کاربران هیچ کمکی نمی کنند و اگر موتورهای جستجو وجود نداشته باشند از آنها استفاده نمی شود.

چرا نباید از سئو کلاه استفاده کنید؟؟

در صورتی که سایتی به توصیه های وبفاپلاس گوش نکرد و از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده کرد، چه تنیحه ای در انتظار اوست؟

با مروری بر دستورالعمل های گوگل (Google’s webmaster guidelines) می بینیم که این دستورالعمل بیان می کند که :

may lead to a site being removed entirely from the Google index or otherwise affected by an algorithmic or manual spam action. if a site has been affected by a spam action, it may no longer show up in results on Google.com or on any of Google’s partner sites.

انجام چنین تکنیک هایی در سایت (که ما آنرا سئو کلاه سیاه می نامیم) ممکن است منجر به حذف کامل سایت از نتایج گوگل شود یا درحالت بهتر به عنوان اسپمر شناخته شده و از اعتبار سایت کاسته شود. اگر سایتی تحت تأثیر فعالیت اسپمینگ قرار گرفته باشد ممکن است از نتایج سایت Google.com و سایر شرکای آن حذف شود.

درست است که سئو ابزاری برای افزایش بازدید و ترافیک ارگانیک وب سایت است، اما روش‌های سئو کلاه سیاه می توانند نتیجه عکس آن را بدهند. برای اینکه بیشتر این قضیه را درک کنید، آنرا به سه قسمت تقسیم کرده ایم، 3 دلیلی که به طور قاطع به شما می گوید که جرا نباید سمت سئو کلاه سیاه رفت:

1. می تواند بر روی رتبه بندی و دیده شدن در نتایج جستجو تأثیر منفی بگذارد
2. این روش، تاثیرگذاری بلندمدت نخواهد داشت
3. سئو کلاه سیاه تجربه کاربری را به شدت پایین می آورد

دلیل اول) می تواند بر روی رتبه بندی و دیده شدن در نتایج جستجو تاثیر منفی بگذارد

دلیل شماره یک برای استفاده نکردن از تکنیک های سئو کلاه سیاه این است که هر تکنیکی که پیاده کنید، در نهایت منجر به از دست دادن رتبه در نتایج جستجو و در نتیجه کاهش بازدید سایت شما خواهد شد.

وقتی وب سایتی بازدید خود را از دست می دهد معمولاً به این معنی است که نرخ تبدیل و درآمد آن هم روند نزولی به خود می گیرد.

این به خودی خود می تواند به معنای کاهش درآمد کسب و کار باشد و منجر به از دست دادن شغل یا حتی تعطیل شدن کسب و کار شود. در بهترین حالت برای جبران کاهش شدید ترافیک ارگانیک باید با سرمایه گذاری بیشتر در تبلیغات کلیکی یا PPC یا سایر کانال های دیجیتال مارکتینگ، درآمد سایت را افزایش داد.

دلیل دوم) سئو کلاه سیاه تاثیرگذاری بلندمدت ندارد

حتی در مواردی که سئو کلاه سیاه منجر به افزایش رتبه و عملکرد به ظاهر فوق العاده سایت شود، این نتایج به ندرت پایدار می مانند.

اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا گوگل تشخیص دهد که یک سایت فعالیت های مخرب یا اسپم دارد اما به محض اینکه به هر صورت متوجه اوضاع شود، از دست دادن ترافیک برای آن سایت حتمی است.

کسب و کارها برای پیشرفت نیاز به پیش بینی شرایط دارند و این چیزی نیست که تاکتیک های کلاه سیاه بتوانند ارائه دهند.

دلیل سوم) سئو کلاه سیاه تجربه کاربری را به شدت پایین می آورد

باستین گریم (Bastian Grimm) یکی از سئوکارهای بزرگ دنیاست که مدیریت سئو مجموعه های بزرگ بین المللی را به عهده داشته است. او می گوید:

نکته ای که واضح است این است که گوگل لزوماً در تلاش برای رتبه بندی سایت هایی نیست که بهترین عملیات سئو را انجام داده اند، بلکه ملاکش بیشتر تجربه ای مناسب و یا حداقل تجربه کاربران راضی است.

سئو باید تجربه کاربر در یک سایت را در نظر بگیرد و برای ارائه بهترین مطالب و بهترین UX تلاش کند. با این حال، تکنیک های کلاه سیاه کاملاً برعکس عمل می کنند. آنها به جای تمرکز بر کاربران برای موتورهای جستجو (حداقل آنچه فکر می کنند موتورهای جستجو می خواهند) بهینه سازی می کنند. این به خودی خود می تواند مشکل ساز باشد.

اگر تمرکز به جای کاربران بر روی موتورهای جستجو باشد، این احتمال وجود دارد که نرخ تبدیل سایت به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

فرق سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید چیست؟

سئو هم مثل هر صنعت بزرگ دیگری برای رسیدن به موثرترین روش با نظرات مختلفی مواجه است.

اگرچه بسیاری از تکنیک هایی که در سئو مطرح است می توانند کارساز باشد و ایده “بهترین” آنها تا حد زیادی غیرمنطقی است اما یک اختلاف فاحش وجود دارد که باید از آن آگاه باشید: سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه.

بزرگترین تفاوت بین این دو نوع سئو این است که سئو کلاه سفید از دستورالعمل های گوگل پیروی می کند و تجربه کاربر را بهبود می بخشد، در حالی که سئو کلاه سیاه این دستورالعمل ها را نقض می کند و معمولاً با بی توجهی کامل به کاربران انجام می شود.

در اینجا ما جدولی را برای شما آماده کردیم که در آن به وضوح به تفاوت های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه می پردازد.

سئو کلاه سفیدسئو کلاه سیاه
از دستورالعمل های گوگل پیروی می کنددستورالعمل های گوگل را نقض می کند
بر روی تجربه و نیت کاربری متمرکز استبر روی تکنیک های دور زدن موتورهای جستجو متمرکز است
اهداف بلندمدت را دنبال می کندبر روی اهداف کوتاه مدت تاکید دارد

معرفی 29 تکنیک سئو کلاه سیاه [لطفا سمتشان نروید]

تا اینجا مقدمه ای در خصوص تعریف سئو کلاه سیاه و مفهوم آن گفتیم. امیدوارم درک کرده باشید که چقدر این قضیه برای سایت و در نتیجه کسب و کارتان ضرر دارد. ما در اینجا 29 تکنیک سئو کلاه سیاه را که فکر می کنیم جامع ترین لیست این تکنیک ها باشد را برایتان آورده ایم، نه برای اینکه آنها را اجرا کنید! برای اینکه آنها را بشناسید و از آنها دور شوید.

برای این منظور این تکنیک ها را به هشت دسته تقسیم بندی کرده ایم که تفکیکشان برایتان راحت تر باشد :

  1. تکنیک هایی که موجب افراط در سئو یا اصطلاحا Over-Optimization می شوند 
  2. تکنیک های مربوط به ایجاد محتوای غیرواقعی یا فیک
  3. تکنیک های مربوط به لینک سازی
  4. تکنیک های خرید لینک
  5. تکنیک های با هدف تغییر در نتایج جستجو (SERP)
  6. استفاده از وب سایت های واسطه برای رتبه گرفتن (درحال تدوین)
  7. تکنیک های غیرقانونی برای کسب درآمد (درحال تدوین)
  8. تکنیک های غیراخلاقی (درحال تدوین)

دسته اول | تکنیک های عمدی افراط در اجرای سئو (Over-Optimization)

1) استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا کیوورد استافینگ (keyword stuffing)

پر کردن کلمات کلیدی یک تکنیک قدیمی است که هنوز هم خیلی ها ازش استفاده می کنند. این تکنیک قبل از سال 2000 خیلی محبوب بود، تا اینکه گوگل متوجه شد که محتوایی با تراکم کلمات کلیدی زیاد برای کاربر مناسب نیست.

به عنوان مثال، اگر شما مدیر شرکتی هستید که بیسکوییت می فروشد و کسی از شما می پرسد آیا بیسکوییت شکلاتی دارید یا خیر، شرط می بندم که به آنها اینطور پاسخ نمی دهید: “ما بیسکوییت شکلاتی داریم. بهترین محصول فروش ما بیسکوییت شکلاتی است زیرا این بیسکوییت شکلاتی طعم بهتری نسبت به بیسکوییت ساده ما دارد و مشتریان ما عاشق شکلات هستند، بنابراین بیسکوییت شکلاتی تصمیم بهتری خواهد بود. بیسکوییت شکلاتی را امتحان کنید.” شما اگر اینطور حرف بزنید مثل یک آدم دیوانه به نظر می رسید. منظورم این است که چه کسی در واقع اینطور با مشتری صحبت می کند؟ هیچکس!

استفاده مکرر از یک کلمه کلیدی در یک مقاله یا یک متن کوچک مثل تعریف یک کلمه با استفاده مجدد از همان کلمه است. این نوع جملات به هیچ وجه طبیعی نیستند. این باعث تجربه کاربری بد می شود و از همه بدتر مجازات شما توسط الگوریتم پاندای گوگل به دلیل محتوای بی کیفیت است. بهتر است از عباراتی در متن خود استفاده کنید که انگار با کسی دارید صحبت می کنید، همان قدر واقعی و طبیعی.

نگاهی به این متن کوتاه بیندازید :

کییورد استافینگ یا پرکردن کلمات کلیدی یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه

به نظر شما طبیعی است؟ مطمئنا این مقاله راجع به بازی های کامپیوتری است اما برای این موضوع نیازی نیست که هزار بار آن کلمه خاص را بنویسید.

حالا که در مورد الگوریتم پاندا صحبت کردیم، اجازه دهید ببینیم که پر کردن کلمات کلیدی در چنین سایتی چه تاثیری می تواند بر بازدید آن داشته باشد. وب سایت ارائه شده در زیر یکی از سایت های تحت تأثیر این الگوریتم است:

کاهش رتبه وبسایت در اثر استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا Keyword stuffing

اگر سایت خود را با کلمات کلیدی پر کنید یا اصطلاحا از تکنیک سئو کلاه سیاه کیوورد استافینگ Keyword stuffing استفاده کنید، این اتفاق می افتد. سایت تان به یکباره نابود می شود!

2) استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در تگ Alt

داستان استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی فقط به محتوا ختم نمی شود، تگ Alt هم می تواند محلی برای Over Optimize کردن کلمه کلیدی باشد. کمی پیچیده تر از پر کردن کلمات کلیدی، این تکنیک نیز توسط خزنده های موتور جستجو بالاخره پیدا می شود حتی اگر تصاویر خود را به جای متن (محتوای) خود، با تعداد زیادی کلمات کلیدی پر کنید. اگر نمی توانید تگ alt را در متن خود ببینید به این معنی نیست که برای استفاده ازین تکنیک در امان هستید!

اجازه دهید یک نکته را روشن کنم: توصیه می شود تصاویر را برای سئو و تجربه کاربری بیشتر به مقالات خود اضافه کنید. مهمتر از همه، باید تگ alt را هم برای تصاویر خود بنویسید، اما از آن سواستفاده نکنید!

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

3) انکرتکست تبلیغاتی بر روی لینک سازی های داخلی

همانطور که در دو مورد قبلی خواندید، می بینید که چقدر آسان است که از مسیر سئو کلاه سفید دور شوید. استفاده از انکرتکست پر از کلمات کلیدی برای لینک های داخلی نشانه واضحی از بهینه سازی بیش از حد وب سایت یا سئو بیش از حد است و کاملا غیر طبیعی به نظر می رسد.
شما باید سایت خود را تر و تمیز نگه دارید. به عنوان مثال، شما در حال نوشتن مقاله در وبلاگ خود در مورد سفر زیبای خود به کیش هستید و می خواهید تور کیش خود را در سایت بفروشید.

اینطور توصیه می شود: اگر دوست دارید سفری شگفت انگیز به کیش داشته باشید، باید نگاهی به سفر 6 روزه ویژه ما به کیش با بیمه سفر رایگان داشته باشید.

اینطور توصیه نمی شود: اگر می خواهید به کیش بروید، ما تورهای مختلفی داریم. فقط همه آنها را در صفحه کیش بررسی کنید.

نکته : گوگل برای کسانی که به دنبال راهی فوری برای کسب رتبه در نتایج هستند، یک راه حل دارد و آن هم “پنالتی” است. برخی از سایت ها محتوای فوق العاده باکیفیتی دارند اما رتبه چندانی در نتایج ندارند و برخی از سایت ها رتبه بهتری دارند اما محتوای فقیر یا اصطلاحا Thin-content دارند و بیش از حد سئو شده اند.

شاید با خودتان بپرسید که کدام یک از موارد فوق بهتر است. متخصصان سئو می دانند که این محتوای یونیک و غنی برای کاربر نوشته می شود و نه برای موتورهای جستجو و دارای اطلاعاتی است که در نهایت کاربر از آن استفاده می کند.

برای دیدن رتبه بندی این دو مورد به تصاویر زیر نگاه کنید. در تصویر زیر، سایتی را می بینید که مطالب مفید و تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد.

روند رشد سایتی که محتوای کاربرپسند ارائه می دهد

تصویر زیر وضعیت سایتی است که بیش از حد سئو شده است :

سایتی که بیش از حد سئو شده یا Over optimieze شده

4) کلمات کلیدی بی ربط

تکنیک دیگر سئو کلاه سیاه، سو استفاده از کلمات کلیدی بی ربط آنهم فقط برای رتبه بندی است. در این حالت از عنوان ها یا لینک های بی ربط و غیرمرتبط برای صفحات وب استفاده می شود که به شدت خطرناک است. یک نکته را برایتان روشن کنم، در این حالت بازدیدکنندگان هنگام ورود به سایت شما مثل خفاش هایی از غار فرار می کنند و CTR شما به شدت کاهش می یابد.

کسب ترافیک با استفاده از تعداد زیادی کلمات کلیدی غیرمرتبط برای رتبه گیری در نتایج، آخر و عاقبت نخواهد داشت. اسمش را تقلب می گذاریم و می دانید که اینهم مانند هر تکنیک سئو کلاه سیاه دیگری مجازات می شود و گوگل سایت و مطلب شما را از نتایج حذف می کند.

در این حالت ممکن است کاربرانی را که می توانستند مشتری شما شوند از دست دهید و آنها از رقبای شما خرید خواهند کرد. این اتفاق فقط به این دلیل بود که با آنها روراست نبودید.

Michael Panuthos ، متخصص SEO و SEM می گوید:

گاهی اوقات متخصص سئو شما آنقدر مشتاق است که شما را در صفحه اول گوگل قرار دهد ، بنابراین ممکن است چشمش را روی مفاهیمی مثل مرتبط بودن عنوان و صفحه ببندد. اگر متخصص سئو شما را در صفحه اول گوگل به دلیل کلمات کلیدی نامرتبط قرار دهد، ممکن است ترافیکی چندانی دریافت نکنید. مرتبط بودن بسیار مهم است.

5) بیش از حد لینک سازی کردن

وبمسترها انواع روش های تقلب در سئو برای رتبه بندی را پیدا می کنند. این تکنیک سئو کلاه سیاه هنگامی اتفاق می افتد که شما لینک های داخلی را برای صفحه هایی مانند “درباره ما” ، “تماس با ما” ، “صفحه محصولات” و غیره به زور در صفحه اصلی سایت قرار دهید. این کار بی فایده است زیرا این نوع صفحات به خودی خود بازدید بالایی دارند. بهتر است استراتژی لینک سازی خود را در صفحات طوری پیاده کنید که تجربه کاربری را بهبود ببخشد نه اینکه او را اذیت کند!

6) متن یا لینک مخفی Hidden Text or Link

مخفی کردن لینک ها و متن با هدف لینک سازی به صورت های مختلف وجود دارد.

گوگل زیر و بم این داستان را بیرون کشیده است: مخفی کردن متن یا لینک ها با استفاده از CSS ، استفاده از فونت رنگی پس زمینه، تنظیم اندازه قلم روی 0 یا پنهان کردن لینک در یک کاراکتر.

خیلی جالب است که هنوز هم سئوکارهای مبتدی از این روش سئو کلاه سیاه قدیمی استفاده می کنند.

استفاده از متن یا لینک مخفی یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه

همه متن ها و لینک های مخفی برای سایت مضر نیستند. به عنوان مثال، استفاده از تگ alt در توصیف تصویر، یک اسکریپت برای جاوا یا کد برای فایلهای Flash قابل قبول است. دو مورد اخیر به شناخت عناصر سایت شما برای موتورهای جستجو کمک می کند.

7) بهینه سازی بیش از حد عناوین سایت

استفاده از چندین عنوان H1 در یک صفحه تکنیکی برای اثرگذاری بیشتر سئو سایت است. استفاده از این تکنیک کلاه سیاه باعث می شود سایت شما پر از عنوان به نظر برسد!

برای مثال سایت زیر را در نظر بگیرید. نوع استفاده از عناوین و کلمه کلیدی “لوله کش” یا Plumber را ببینید.

بهینه سازی بیش از حد عناوین سایت

عناوین را در صورت لزوم و آنهم به ترتیب 1 تا 6 استفاده کنید. توجه داشته باشید که فقط در صورت لزوم باید فقط یک عدد H1 داشته باشید و سایر عناوین هم متناسب با متن استفاده شوند. نه کمتر و نه بیشتر!

دسته دوم| تکنیک های مربوط به ایجاد محتوای غیرواقعی یا فیک

8) محتوای کپی

محتوای کپی شده نوعی از محتوا است که در بیش از یک سایت وجود دارد. همچنین، ممکن است محتوایی باشد که از سایر URLها به سرقت رفته باشد. این موضوع برای موتورهای جستجو به این صورت است که از بین همه مطالب تکراری یا کپی شده یکی را انتخاب می کنند و گوگل محتوای اصلی را در نتایج جستجو نشان می دهد. این هم به این دلیل است که نمی تواند محتوای تکراری را نشان کاربر دهد چرا که برای کاربر خوشایند نیست که یک مطلب را در دو سایت مشاهده کند.

روزهایی بود که کپی کردن مطالب از سایر سایت ها به سایت آسیبی نمی زد! امروزه استفاده از این روش با یک چشم بهم زدن رتبه سایت را مختل می کند. علاوه بر این، ممکن است سایت در معرض پنالتی شدن توسط الگوریتم پاندا گوگل قرار بگیرد.

محتوای کپی شده از جمله تکنیک های سئو کلاه سیاه

راه درست استفاده از محتوای کپی شده این است که از لینکی به عنوان برای چنین محتوایی استفاده کنید.

اشاره به لینک منبع در محتواهای کپی شده

9) تولید محتوای رباتی!

تولید محتوای رباتی که خیلی ها اسمش را اتوماسیون محتوا می گذارند، به معنای استفاده از ابزارها یا اسکریپت ها برای تولید اتوماتیک محتوا و انتشار آن در سایت شما بدون هیچ تلاشی از طرف شما است. محتوای تولیدشده به این روش بدون هیچ گونه قصدی برای کاربر نوشته شده است و فاقد هرگونه قالب و سبکی، بدون عکس، بدون عنوان بندی، عدم رعایت پاراگراف ها، تراز بندی و غیره است.
شاید فکر کنید در کوتاه مدت ایده خوبی است چون سایتی با محتوای بسیار زیاد بدون زحمت و در کمترین زمان خواهید داشت، اما به زودی شروع به کاهش قابل توجه رتبه در نتایج، پر شدن کلمات کلیدی و از همه بدتر خطر قرار گرفتن در لیست سیاه موتورهای جستجو هستید. (پنالتی)

ابزارهای زیادی برای انجام چنین کارهای کثیفی وجود دارد اما بهتر است قبل از اقدام به فکر عواقب آن باشید.
من راهی ایده آل ایده گرفتن برای تولید محتوای با کیفیت به شما می گویم. شما می توانید از سایت Answerthepublic برای نوشتن محتوای باکیفیت و کاربرپسند استفاده کنید. نحوه کار به این صورت است که با زدن کلمه کلیدی خود در قسمت جستچو، لیستی از مطالب به همراه نمودار به شما نمایش داده خواهد شد که بدانید چه محتوایی در حوزه کلمه کلیدی خود قابل جستجوست.

10) تکنیک Bait & Switch!

تکنیک Bait & Switch که ما آنرا به عنوان “طعمه و تعویض” ترجمه می کنیم، راهی اشتباه برای تغییر محتوای سایت فقط برای گرفتن رتبه در نتایج است. اولین قدم برای این تکنیک سئو کلاه سیاه نوشتن صفحه ای برای گوگل با گروهی از کلمات کلیدی است و پس از گرفتن رتبه، نویسنده محتوای آن را با یک محتوا یا محصول دیگر عوض می کند. در این صورت وقتی کاربران وارد سایت می شوند، محتوای کاملاً متفاوتی می بینند. این واقعاً یک ایده فریب کارانه است و شخصی که این روش را اول ارائه داده حتما خیلی خلاق بوده است. این روش فریبکارانه ممکن است در گذشته به خوبی کار کرده باشد اما اکنون به سرعت شناسایی می شوید. نه فقط توسط گوگل، بلکه ممکن است کار به شکایت و شکایت کشی هم بکشد!

در سال 2011 شرکت مطرح Groupon از تکنیک Bait and Switch در تبلیغات گوگل ادز خود استفاده کرد و به جرم اقدامات تجاری و تبلیغاتی نادرست و گمراه کننده توسط یک شرکت تور اتوبوسرانی در آمریکا متهم شد. کلمه کلیدی که آنها استفاده کرده بودند “inceline village snow play area” بود.

تکنیک Bait and Switch

وقتی روی سایت کلیک میکردی با صفحه زیر مواجه میشدی :

استفاده از سایت جایگزین در تکنیک Bait & Switch

11) محتوای بازنویسی یا Spin Content

این روش در واقع ساخت (دستی یا اتوماتیک) محتوا به صورت بازنویسی است. هدف از اسپینینگ محتوا این است که یا زحمت تولید محتوا را به خودمان ندهیم یا اینکه محتوای کپی شده و تکراری داخل سایتمان قرار نگیرد. این یک تکنیک کلاه سیاه محسوب می شود چرا که شما هیچ زحمتی به خودتان برای تولید ارزش و اطلاعات برای کاربر نمی دهید. راه درست بازنویسی محتوا این است که اگر در مورد موضوعی که قبلاً در یک مقاله به آن پرداخته اید چیز جدیدی کشف کردید، می توانید اطلاعات جدیدتان را به عنوان به روزرسانی در قالب پاراگراف یا بازنویسی متن اصلی بیاورید. از این طریق می توانید به آن مقاله کمک کنید تا رتبه بهتری داشته باشد و آنرا ارتقا دهید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله اسپین محتوا از اسماعیل سحاب مراجعه کنید.

12) محتوای دزدیده شده یا Scraped Content

اسکرپ کردن یا دزدیدن محتوا، سرقت مطالب از سایت های دیگر با کمک اسکریپت ها و ارسال آن در وب سایت شما است. این تکنیک فقط در سئو بد به چشم نمی آید زیرا به نحوی نقض حق کپی رایت مالک اصلی محتوا هم محسوب می شود. دزدیدن محتوا در اکثر کشورهای جهان ممنوع است و لازم به اجازه سایت مبدا یا حداقل درج لینک منبع دارد. خب مسلما این تکنیک برخلاف دستورالعمل های گوگل است.

اگر شما قربانی دزدی محتوا هستید، می توانید نرم افزاری پیدا کنید که به شما کمک می کند چه کسی محتوای شما را می دزدد و از سایتی که محتوای شما را به سرقت برده شکایت کنید.

توصیه ما این است که جدای از درنظرگرفتن گوگل از کپی کردن محتوا بدون اجازه صاحب سایت خوددرای کنید، چرا که رسما دزدی محسوب می شود. در مورد گوگل هم که تکلیف مشخص است. او به خوبی می تواند تشخیص دهد که شما محتوای سایت دیگری را کپی کرده اید و در این صورت در بهترین حالت هیچ رتبه ای به شما نمی دهد.

13) تکنیک Cloaking

Cloaking تکنیکی است که در آن شما در نقش یک دروغگوی بزرگ ظاهر می شوید و از دو نوع محتوا برای نمایش استفاده می کنید. یک محتوا برای موتورهای جستجو و خزیدن کرالرهای آنها و دومی برای کاربران نوشته شده است. استفاده از تکنیک سئو کلاه سیاه cloaking دستورالعمل های گوگل را شدیدا نقض می کند و خطر بالای پنالتی شدن توسط الگوریتم پاندا را دارید. cloaking به طور مستقیم قصد فریب الگوریتم موتورهای جستجو را دارد.

14) محتوای مخرب

این نوع محتوا همراه خود نرم افزارهای مخربی را از طریق وب سایت های انیمیشنی، برنامه های جاوا، کدهای Javascript، محتوای فلش Flash یا حتی اکستنشن های مرورگر برای نمایش فیلم، فایل های صوتی یا دانلود فایلی در کامپیوتر به کاربر هدیه می دهد. رایج ترین انواع این بدافزارها ،ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، ربات ها، باگ ها، روت کیت ها، جاسوس افزارها، تروجان ها و ویروس ها محسوب می شوند. این نوع رفتار نه تنها مغایر با الگوریتم های گوگل است و باعث پنالتی طولانی مدت سایت شما می شود، بلکه غیرقانونی است.

از طرف دیگر اگر کاربر هستید، بهترین راه برای جلوگیری از قربانی شدن در مقابل چنین نرم افزاری نصب آنتی ویروس و به روزرسانی منظم آن، عدم دانلود فایل از وب سایت های ناشناخته یا عدم کلیک روی تبلیغاتی است که مشکوک به نظر می رسند.

15) Clickbait

Clickbait در واقع انکرتکستی فریبنده و جذاب است که فقط با هدف ایجاد کلیک بر روی آن نوشته شده است. یک چیز را در عنوان می گوید درحالیکه چیز دیگری در سایت است. از عبارات جذابی برای جلب توحه شما استفاده می کند مانند

  • باور نخواهید کرد …
  • اخبار مهم درباره …
  • تکان دهنده !! شما باید این را ببینید …
  • و غیره و غیره.

این روش CTR شما را کاهش می دهد و در طولانی مدت برای سایت شما مضر است. معمولاً کسانی که از clickbait استفاده می کنند می خواهند براساس تعداد کلیک درآمد کسب کنند. این روش روزنامه ها و مجلات زرد است که سعی می کنند با عناوین جذاب مخاطب را به سمت خود بکشانند اما در واقع در خود مطلب چیز خیلی خاصی برای گفتن ندارند.

یک نمونه از تکنیک clickbait توسط سایت Xpango ارائه شده که اینطور می گوید این می تواند یک iPad اپل رایگان به شما بدهد و حتی در باکس توضیحات خود اینطور می نویسد که “فرصتی مثل این گیر نمی آورید و رایگان است”

تکنیک کلاه سیاه Clickbait

درحالیکه وقتی وارد سایت می شویم می بینیم که به 25 دلار برای افتتاح حساب نیاز داریم. این غیر از فریب چه می تواند باشد؟

مشاوره تخصصی سئو

با مشاوره تخصصی سئو، دل و روده سایتت رو بیرون میریزیم

دسته سوم| تکنیک های مربوط به لینک سازی

16) حلقه های وب

سایت های مختلفی که برای رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو و دریافت ترافیک از وب سایت های مرتبط بین آنها در یک شبکه دایره ای بهم متصل می شوند، ایجاد حلقه وب یا Webring می کنند. فردی به نام Sage Well کسی بود که با استفاده از یک اسکریپت چنین مفهومی را در سال 1994 زمانی که هنوز خبری از گوگل نبود، توسعه داد. برای عضویت در یک حلقه وب، باید تأییدیه را از مدیران این سایت ها داشته باشید.

حلقه های وب

17) پست مهمان

افراد زیادی وجود دارند که از این روش برای گرفتن بک لینک استفاده می کنند. این تکنیک خطرناکی است. این افراد معمولاً به وبلاگ نویسان پیام می دهند تا مقاله ای با لینک برای آنها منتشر کنند و در بیشتر مواقع هم توقع لینک فالو دارند.

کسانی که چنین درخواستی را برای ارسال پست مهمان در سایتی دارند، اگر سایتی که به آن لینک می دهند تجربه کاربری بدی داشته باشد یا فعالیت اسپم داشته باشد ، می توانند به رتبه بندی آنها آسیب برساند.

نمونه ای از پیام ارسال شده به عنوان پست مهمان ممکن است به این شکل باشد:

“سلام، من ……. هستم و کار من نویسندگی است. من سایت شما را در گوگل پیدا کردم و فعالیت شما را جالب دیدم. با خودم گفتم می توانم یک پست مهمان برای شما داشته باشم؟ من در مورد موضوعات مختلف می نویسم و ​​فکر می کنم مخاطبان شما هم بپسندند. مقالات من بسته به آنچه می خواهید 1200 – 2000 کلمه است. اگر هم دوست داشتید می توانید به سایت ما یک لینک بدهید.”

به هرحال لینک دادن به سایتی دیگر به چندین فاکتور بستگی دارد و نیازمند بررسی و آنالیز است. این موضوع نه تنها برای سایتی که لینک می گیرد، بلکه برای سایتی که لینک را هم در سایتش قرار می دهد می تواند خطرناک باشد. در سال 2014، سایت DocSheldon.com به دلیل داشتن یک لینک خروجی که از یک پست مهمان به یک سایت غیر مرتبط لینک داده بود، پنالتی شد.

مت کاتس، رئیس سابق تیم وب اسپم گوگل در توییتی در سال 2014 نسبت به این موضوع واکنش نشان داد :

توییت مت کاتس

شما باید اطلاعاتی را ارائه دهید که به مخاطبان کمک کند و آنها را برای افزایش ترافیک به سایت خود بفرستید نه اینکه لینک های بی ربطی را داخل سایت خود بگذارید که باعث جریمه احتمالی شما می شود.

18) مزارع لینک

مزارع لینک یا Link Farm مجموعه ای از وب سایت هایی است که در خود تعداد خیلی خیلی خیلی زیاد لینک خروجی دارند (وسعتی به اندازه مزرعه!). از آنجایی که گوگل تولید لینک را راهی درست برای دریافت لینک می داند، این تکنیک سئو کلاه سیاه تأثیر به شدت منفی برای سایت دارد. لینک سایتی که در یک سایت مزرعه لینک قرار می گیرد دقیقاً مانند هر لینک دیگری در اینترنت به نظر می رسد فقط یک فرقی دارد: این سایت تعداد زیادی لینک های عمدتا غیرمرتبط به هم دارند که نه بهم متصل اند و نه موضوعشان بهم ربط دارد. استفاده از مزرعه های لینک در روزهایی که الگوریتم Google Page Rank وجود داشت خوب بود و جواب می داد اما با تغییر زمان، گوگل نیز تغییر کرد و اکنون این تکنیک توسط گوگل شناسایی می شود چرا که لینک های ایجاد شده کاملا غیر طبیعی تلقی می شوند. این نوع لینک ها فقط برای موتورهای جستجو ایجاد می شود و تکنیکی که هدفش موتورهای جستجو باشد، حکمش مشخص است!

لینک فارم یا مزارع لینک Link farm

نمونه ای از لینک سازی وبمسترهای ایرانی و خارجی را در مزارع لینک در تصاویر زیر مشاهده می کنید :

لینک سازی در مزرعه لینک
لینک سازی در مزرعه لینک خارجی

19) تکنیک Linkbait

این استراتژی زمانی اتفاق می افتد که شما محتوای خود را به یکباره به یک محتوای تبلیغاتی تبدیل کنید. ترفند این است که شما لینک هایی را برای یک مقاله خاص بدست آورید و آنرا کاملاً به یک لینک تبلیغاتی تغییر دهید که هیچ ارتباطی با لینک اول هم ندارد. اگر هم محتوایی را که بوسیله آن رتبه پیدا کرده اید، منحصربه فرد و باکیفیت باشد و لینک ها هم طبیعی باشد، اگر آن را به چیز دیگری تغییر دهید، نشان می دهد که شما به دنبال فریب و جذب ترافیک هستید.

20) خرید کامنت

از آنجا که گوگل راه های زیادی برای خلاص شدن از شر افرادی که سعی در فریب دادن و دور زدن دارند پیدا کرده است، اسپمرها با خلاقیت بیشتر و با استفاده از روش های جدید کلاه سیاه راه های تقلب را پیش می گیرند. یکی از جدیدترین روش ها هم این است که با استفاده از وعده “ارسال رایگان” مردم را ترغیب می کنند تا در سایت یا گوگل مپ سایت نظر خود را ثبت کنند. البته این خوب است که از مشتریان خود درخواست ارسال نظر کنید، اما نه اینکه به شما هم لینک بدهند. استفاده بیش از حد از این روش می تواند رتبه شما در نتایج جستجو را به جای بالا بردن، کاهش دهد! و البته هستند سایت هایی که در مورد مقالات، محصولات یا خدمات خود نظر جعلی ثبت می کنند که فقط با هدف جلب اعتماد در سایت انجام می شود. اگر گرفتار الگوریتم های گوگل شوید اوضاع جالب نخواهد بود!

21) تبادل لینک

تبادل لینک چیست؟ توافق نامه ای بین دو سایت برای لینک دهی به یکدیگر است تا بتوانند در گوگل رتبه های خوبی کسب کنند. ظاهرش قشنگ است اما توصیه میکنم سمت این تکنیک هم نروید چرا که این روش هم به نوعی خرید لینک محسوب می شود و مثل گذشته چندان تاثیری در نتایج گوگل ندارد.

با یک جستجو در اینترنت، سایت ها و دایرکتوری های زیادی را پیدا خواهید کرد که اقدام به تبادل لینک می کنند. این نوع سایت ها حتی وعده های جذابی مثل لینک های رایگان، لینک های باکیفیت برای سایت شما و بدون هیچ ردپایی را می دهند. تبادل لینک و گرفتن رتبه در نتایج آسان است اما به همین راحتی هم پنالتی خواهید شد.

نمونه درخواست تبادل لینک را در زیر می بینید:

ایمیل برای تبادل لینک

22) کامنت اسپم وبلاگی

از این تکنیک سئو کلاه سیاه زمانی استفاده می شود که شما سعی می کنید با کامنت گذاشتن در بلاگ ها و سایت های مختلف برای خودتان لینک ایجاد کنید تا کاربران با وبلاگ / سایت شما ارتباط برقرار کنند. معمولا این را هم درنظر نمی گیرید که حوزه این سایت ها مربوط به شما نیستند!

معمولاً در این نوع تکنیک کلاه سیاه از لینک هایی استفاده می شود که به صفحه اصلی لینک می شوند. کامنت گذاشتن فقط برای بدست آوردن تعداد زیادی بک لینک، یک تکنیک سئو کلاه سیاه محسوب می شود.

کامنت اسپم

اگر وبمستر یا وبلاگ نویس هستید و این نوع کامنت ها را دریافت می کنید، می توانید برای جلوگیری از آنها یک کار انجام دهید. می توانید به محض دریافت این نظرات اسپم آنها را حذف کنید، اما روش بهتر برای مقابله با این نوع نظرات این است که نظرات ورودی را برای جلوگیری از اسپمینگ در سایت تان در حالت انتظار قرار دهید تا برای انتشار منتظر تایید شما باشند.

23) ریدایرکت های مشکوک

ریدایرکت (تغییر مسیر) از نوع 301 یک تکنیک کاربردی برای سئوکاران است. در این نوع ریدایرکت، اگر صفحه ای (URL) جابجا شده یا تغییر کرده باشد، می توانید با استفاده از این نوع ریدایرکت، کاربر را به URL دیگری هدایت کنید. متأسفانه، با گذشت سالها، از این روش هم به عنوان یک روش سئو خطرناک سیاه استفاده شد. وبمسترها از دامنه های منقضی شده برای انتقال ارزش لینک (Link Juice) استفاده می کنند. آنها سایت قدیمی معتبر را به سایت خود هدایت می کنند. در این حالت، استفاده از ریدایرکت 301 به نوعی سئو کلاه خاکستری است. اگر دامنه منقضی شده نامربوط باشد، به راحتی این روش سئو کلاه سیاه حساب می شود. طبیعتا در این صورت چون کاربر را فریب می دهید و او را به صفحه با موضوعی نامربوط هدایت می کنید، توسط گوگل شناخته شده و جریمه می شوید.

این نوع ریدایرکت عموما در سایت های فیلم آنلاین انجام می شود. وقتی برای دیدن یک فیلم روی دکمه پخش کلیک می کنید، شما را به سمت سایت هایی می برند که بیشتر آنها ربطی به فیلمی که شما دنبالش بودید و روی آن کلیک کردید، ندارند.

24) انکرتکست های تبلیغاتی

انکرتکست های تبلیغاتی آن دسته از کلمات کلیدی هستند که مستقیما برای شما ارزش مالی و درآمدی دارند. اگر سایت شما کلمات کلیدی کمی دارد یا اصلاً کلمات تبلیغاتی ندارد، این نشان می دهد که انتخاب انکرتکست شما اصلا مناسب نیست.

انکرتکست برند حاوی نام برند به همراه URL است. این نمونه سایتی است که نسبت انکرتکست ها را در متن رعایت کرده است:

رعایت تناسب انکرتکست های تبلیغاتی و برند

به عنوان مثال، اگر نام برند شما X است و سایتی در مورد انواع قالب های سایت دارید، انکرتکست تبلیغاتی شما حاوی کلماتی مانند “قالب وب سایت” ، “بهترین قالب وب سایت” ، “قالب رایگان وبسایت” و غیره است. این نمونه سایتی است که تناسب انکرتکست را در متن خود رعایت نکرده است:

رعایت نکردن تناسب انکرتکست ها

25) لینک های اسپم فوتر

ما این نوع لینک ها که فقط با هدف رتبه گرفتن در نتایج گوگل در فوتر نوشته می شود را لینک های اسپم فوتر می نامیم، چرا؟ چون این نوع لینک ها به طور طبیعی در یک مقاله نوشته نشده اند و مشخص است که ارتباط محتوایی خاصی بین شما و سایت مقصد هم وجود ندارد. متأسفانه، این تکنیک کلاه سیاه توسط بسیاری از افراد استفاده می شود و در نهایت منجر به افت رتبه آنها می شود. در بدترین حالت ممکن است با پنالتی روبه رو شوند.

لینک اسپم فوتری

پر کردن فوتر وب سایت با لینک ها، فقط تعداد زیادی لینک غیرطبیعی برای شما ایجاد می کند و این می تواند باعث افت رتبه شما شود.

افت رتبه در اثر استفاده از لینک های اسپم در پاورقی

همانطور که در زیر مشاهده می کنید، ایجاد لینک های فوتر تاثیر منفی در لینک های غیرطبیعی یک سایت دارد:

لینک های اسپم در فوتر

دسته چهارم| لینک های پولی

26) فروش لینک

اگر لینک هایی را برای افزایش اعتبار دامنه خود می فروشید، وب سایت شما به زودی از فهرست گوگل خارج شده و میزان بازدید شما به کمتر از نصف کاهش می یابد (اگر خوش شانس باشید) زیرا این کار مستقیما مغایر با دستورالعمل های گوگل است. چیزهای زیادی برای گفتن در مورد فروختن لینک وجود ندارد. فقط مراقب باشید و این کار را به هیچ وجه امتحان نکنید.
مت کاتس در ویدیویی اینطور بیان می کند که اگر سایتی که کارش فروش لینک است، گرفتار خشم گوگل شود و از قضا به شما هم لینک داده باشد، تمام ارزشی که از آن لینک دریافت می کردید از بین می رود.

27) خرید لینک

در مورد فروش لینک چه گفتیم؟خرید لینک هم عینا مثل همان است. حتی اگر سایتی که از آن لینک می خرید ادعا می کند که کیفیت لینک هایشان درجه یک است، باز هم گول آنرا نخورید. لطفا برای دریافت اعتبار یا Link Juice یا هر بهانه دیگری که دارید، خرید لینک را بس کنید! برای گرفتن چند رتبه پول و وقت خود را در این راه از دست خواهید داد. البته ناگفته نماند که برای اصلاح اشتباهاتی که مرتکب شده اید هم باید دوباره وقت بگذارید.

خرید بک لینک

28) لیست های دایرکتوری

اگر در حال ثبت نام یا خرید جایگاه در لیست های بی کیفیت دایرکتوری هستید، این روش خوبی نیست. ارزش و اهمیت لیست های دایرکتوری خیلی مهم است و اگر به نحوی برای گوگل ثابت شود که لیست دایرکتوری فعالیت اسپم دارد، خوب می دانید که چه اتفاقی می افتد.
خب یک سوال ممکن است برایتان پیش بیاید: “لیست دایرکتوری خوبی هم وجود دارد که بتوانیم در آنها ثبت نام کنیم؟”

سایت معتبر Searchenginejournal لیستی از 21 وب دایرکتوری که الان هم اعتبار دارند و می توانید با وجود قوانین گوگل، وب سایت خود را در آن ثبت کنید آماده کرده است.

توصیه می کنم مقاله جامع سایت searchenginejournal را در خصوص معرفی 21 لیست دایرکتوری معتبر بخوانید:

سوال بعدی این است: “دایرکتوری های پولی مثل سایت های تبادل لینک پولی هستند؟” اجازه دهید پاسخ مت کاتس را ببینیم.

کاتس می گوید تیم گوگل ارزش دایرکتوری و میزان فعالیت در آن را بررسی می کند.

If it’s not substantially a lot of work and, primarily, it looks to be more-less a link scheme, then paid directories are held to the same standards as paid links.

اگر دایرکتوری اساساً فعالیت زیادی نداشته باشد و به نظر برسد شبیه یک جایی برای قرار گرفتن لینک باشد ، این دایرکتوری در طبقه همان لینک های پولی قرار می گیرد.

باید بدانید که گوگل همواره سعی می کند هوشمندتر شود و محتوای ارزشمندی را برای کاربران خود ارائه دهد و لیست دایرکتوری وب سایت ها فقط یکی ازین دسته محتواهاست.

دسته پنجم| دستکاری در SERP

29) سواستفاده از میزبانی!

تکنیک Parasite hosting که ما اسم آنرا “سو استفاده از میزبانی” می گذاریم روشی غیرقانونی و غیراخلاقی برای لینک سازی است. این تکنیک مبتنی بر دسترسی به یک سایت، ایجاد یک صفحه وب در آن و تزریق انبوهی از کلمات کلیدی و لینک ها به صفحه هدف است. در این تکنیک سئو کلاه سیاه از اعتبار و میزبانی سایت استفاده می شود تا سایت هدف در نتایج گوگل رتبه بگیرد. معمولاً این کار بدون اطلاع و رضایت شخصی که صاحب دامنه معتبر است اتفاق می افتد.

قبل از اینکه گرفتار شوید و خدا می داند چه بلایی سر شما و سایت شما بیاید، باید از خود بپرسید “آیا سئو کلاه سیاه ارزشش را دارد؟”

توصیه وبفاپلاس این است که محتوای خوبی تولید کن و قطعا نتیجه اش را می بینی.

سئو خودمونی

سری پادکست "سئو خودمونی" - قراره چند دقیقه ای در مورد مباحث سئو صحبت کنیم

سئو کلاه سیاه و درسی که ازین مقاله باید گرفت

خب با دیدن افت رتبه ها و جریمه هایی که گوگل برای سایت های فریب کار و وبمسترهای حقه باز در نظر گرفته است، فکر میکنم شما هم به این نتیجه رسیدید که سمت سئو کلاه سیاه نروید. بکاربرستن این روش ها ممکن است برای کوتاه مدت بازدهی داشته باشد اما در بلندمدت مسلما به ضرر کسب و کار خواهد بود. من در این مقاله سعی کردم سئو کلاه سیاه و تکنیک هایش را به شما معرفی کنم نه بخاطر اینکه آنرا در پروژه یا سایت خودتان اجرا کنید بلکه آنها را بشناسید و سمتشان نروید.

سوالات متداول : 

سئو کلاه سیاه چیست؟

یکی دیگر از انواع سئو، سئو کلاه سیاه یا Black hat SEO است. این نوع سئو مبتنی بر روش های فریبکارانه ای است که وبمسترها و سئوکارها استفاده می کنند تا در نتایج گوگل زودتر نتیجه بگیرند. در این نوع سئو سعی می شود تا با بکاربردن تکنیک هایی، قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو دور زده شود.

تکنیک های سئو کلاه سیاه چه روش هایی هستند؟

روش های سئو کلاه سیاه تمامی ندارد. تا وقتی که وبمسترها و اسپمرها وجود دارند، هر روز روش های خلاقانه جدیدی ابداع می شود که هدفشان دور زدن گوگل است. ما در این مقاله به بیش از 30 روش از این تکنیک ها اشاره می کنیم.

روش های سئو کلاه سیاه باعث پنالتی سایت می شود؟

در بلندمدت حتما! الگوریتم های گوگل آنقدر پیشرفت کرده اند که بتوانند هر حرکت مخرب و خلافی را کشف کنند. از آنجاییکه هدف تمام تکنیک های سئو کلاه سیاه، دور زدن الگوریتم های گوگل است و توجهی به تجربه کاربری و رضایت کاربر در سایت ندارند، بنابراین گوگل و سایر موتورهای جستجو با ساز و کارهای خودشان این نوع سایت ها را مجازات یا اصطلاحا پنالتی می کنند.

برای این نوشته امتیاز ثبت کنید
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=1895
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد سئو کلاه سیاه چیست؟ معرفی بیش از 30 تکنیک سئو کلاه سیاه (خطرناک!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *