انواع سئو کدامند؟ معرفی انواع مختلف سئو + مثال

1950 بازدید

آیا می دانید بیش از 50 درصد از بازدید یک وب سایت از جستجوی ارگانیک (ورودی طبیعی از گوگل) ناشی می شود؟ با افزایش میزان جستجو، کسب و کارها باید به سمتی بروند تا به سایت های خود کمک کنند تا در نتایج گوگل رتبه خوبی کسب کنند، این دقیقاً همان کاری است که سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو انجام می دهد.

در مقاله سئو چیست در مورد تعریف سئو و مفاهیم اولیه آن مفصلا صحبت کردیم. در آن مقاله همچنین نیم نگاهی به انواع سئو انداختیم. بسته به نیازتان ممکن است بخواهید از انواع مختلف سئو استفاده کنید.

قبل از شروع بهینه سازی سایت و کار بر روی سئو آن، درک انواع مختلف سئو موجود به شما دید خوبی از استراتژی سئو سایت تان می دهد. درک انواع سئو و تکنیک هایی که در آنها بکار می رود به شما کمک می کند استراتژی سئویی تنظیم کنید که نتایج ارگانیک بهتری را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

در این مقاله، نگاه جزئی تری به انواع اصلی سئو می اندازم و به شما خواهم گفت که چه زمانی از هرکدام استفاده کنید. پس با من همراه باشید.

معرفی 4 دسته بندی اصلی سئو

وقتی که در حال برنامه ریزی برای سئو یا تنظیم استراتژی سئو سایت تان هستید، بهتر است که انواع مختلف سئو را برای رشد بهتر و سریعتر کسب و کارتان بشناسید و با آگاهی و اطمینان، نوع سئو یا ترکیبی از انواع سئو را انتخاب کنید که بهترین نتایج را برای کسب و کارتان به همراه خواهد داشت.

در اینجا چهار نوع اصلی از انواع سئو را به شما معرفی می کنیم. در ضمن برای شناخت بیشتر هر کدام از انواع سئو، می توانید به صفحه مربوط به هرکدام بروید. در آنجا مفصل مبحث هر کدام از آنها را باز کرده ایم. 

انواع سئو

سئو کلاه سفید (White hat SEO)

تکنیک های سئو کلاه سفید بهترین نوع سئو برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت در طول زمان است. سئو کلاه سفید شامل تکنیک های بعضا ساده ای است که گوگل توصیه می کند از آنها برای کمک به رتبه بندی بهتر سایت در نتایج گوگل استفاده کنید. این تکنیک ها کاملا مطابق با دستورالعمل های گوگل هستند و نتایج مثبتی را در طول زمان برای بازدید سایت به ارمغان می آورند.

این تکنیک ها به طور خلاصه عبارتند از:

  • محتوای با کیفیت بالا: مهم ترین فاکتور در سئو کلاه سفید، محتوای باکیفیت و کاربرپسند است. محتوای باکیفیت، کاربر را جذب سایت کرده و اطلاعات مفیدی به او می دهد که همین عامل باعث افزایش ماندگاری کاربر و چرخیدن او در سایت شما می شود. با ادامه همین روند، به مرور رتبه شما در نتایج گوگل بیشتر شده و با افزایش رتبه (نزدیک به یک) ترافیک بیشتری می گیرید. شما می توانید انواع مختلفی از محتوا را تولید کنید از جمله متن، کتاب های الکترونیکی و Pdf، پادکست صوتی، فیلم ها و اینفوگرافی ها.
  • بهینه سازی کدهای HTML: بهینه سازی کدهای سایت به افزایش سرعت و عملکرد بهتر سایت کمک می کند. این بهینه سازی شامل کم کردن حجم تصاویر، استفاده از فونت های مناسب، بهینه سازی کدهای css، بهینه سازی اسکریپت ها و … است.
  • اشتراک در شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا کاربران از طریق آنها به سایت شما مراجعه کنند. شما می توانید تعامل وب سایت خود با شبکه های اجتماعی (مثل اینستاگرام، لینکدین یا توییتر) را افزایش داده و منجر به افزایش بازدید از پروفایل های خود در این شبکه ها شوید. به شرط تعامل و فعالیت کاربران در این شبکه ها، گوگل متوجه افزایش فعالیت برند کسب و کار شما شده و اعتبار شما را بالاتر می برد.
  • کاربرپسند ساختن سایت: اگر می خواهید تعامل کاربران با سایت شما افزایش یابد، باید سایت تان کاربرپسند باشد. این به معنای ایجاد یک طراحی جذاب، یک ساختار با رنگ بندی مناسب و جذاب کردن سایت با استفاده از عکس و فیلم است.

تکنیک های سئو کلاه سفید برای نتیجه گیری زمان بر است. اما نتایجی که در درازمدت می گیرید ارزش زمانی که صرف کردید را دارد. در اینصورت سایت شما رشدی پایدار خواهد داشت و سایت در نتایج گوگل ماندگاری پیدا می کند.

به نظر اکثر کارشناسان و متخصصان سئو، تکنیک های سئو کلاه سفید بهترین راه برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو است.

سایت معتبر WordStream در اینجا توضیحاتی درباره سئو کلاه سفید داده است. خواندنش حالی از لطف نیست.
اگر گوگل الگوریتم های خود را به روز می کند و رتبه بندی سایت شما تحت تأثیر قرار می گیرد، بدانید که تکنیک های ساده سئو کلاه سفید را به درستی رعایت کرده اید. هنگامی که این تکنیک های به ظاهر ساده کلاه سفید را در سایت خود پیاده می کنید، ممکن است با تغییر الگوریتم های گوگل کمی افت رتبه داشته باشید. نگران نباشید! این نشانه این نیست که پنالتی شدید! بلکه نشان می دهد که شما به درستی از تکنیک های کلاه سفید استفاده می کنید و باید آنها را کمی بهبود دهید.

اگر صبر لازم را دارید، تکنیک های سئو کلاه سفید بهترین راه برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو است.

توصیه می کنم این مقاله را بخوانید : سئو کلاه سفید چیست؟ 

سئو کلاه سفید یا white hat seo

سئو کلاه خاکستری (Gray hat SEO)

سئو کلاه خاکستری حد وسط بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. این نوع سئو برای سایت توصیه نمی شود اما نوع بدی از سئو هم نیست. با توجه به اینکه نه خوب و نه بد است، آنرا در دسته خاکستری (نه سفید نه سیاه) تقسیم بندی کرده و به آن سئو کلاه خاکستری می گوییم.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری توسط گوگل ممنوع نیست اما استفاده بیش از حد و غیرطبیعی از آنها می تواند برای گوگل شک برانگیز باشد. تکنیک های سئو کلاه خاکستری خطرناک است اما به عنوان راه حل ارزان و فوری برای نتیجه گرفتن در نتایج SERP گوگل توصیه می شود. پیش از انجام این نوع سئو حتما با یک متخصص یا مشاور سئو مشورت کنید.

در اینجا چند نمونه از روش های سئو کلاه خاکستری آورده شده است:

  • لینک سازی (بک لینک)
  • کامنت مصنوعی
  • تبادل لینک
  • انتشار محتوای کپی شده
  • خرید بازدیدکننده و فالوور

اینها تکنیک هایی است که سایت ها برای بهبود عملکرد سایت خود در نتایج گوگل استفاده می کنند. تکنیک های سئو کلاه خاکستری توسط گوگل کاملا ممنوع نیست، اما راه بسیار باریک و خطرناکی برای کمک به رشد سایت است که اگر درست انجام نشود، اثرات زیان باری برای سایت شما دارد.

سئو کلاه خاکستری یا grey hat seo

سئو کلاه سیاه (Black hat SEO)

خطرناک ترین نوع سئو، همین است! تکنیک های سئو کلاه سیاه با دور زدن و فریب دادن الگوریتم های گوگل، باعث رشد فوری سایت در کوتاه مدت می شود.

برخی از سئوکاران و وبمسترها از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند چون نتایج رشد سریعی را برای سایت دارد. اصولا همه به دنبال پیشرفت و رشد بدون کار زیاد هستند. با این حال، واقعیت این است که سئو کلاه سیاه در دراز مدت به کسب و کار آسیب می زند.

سئو کلاه سیاه با بهره گیری از نقاط ضعف الگوریتم های گوگل، رتبه سایت را متقلبانه در نتایج گوگل بالاتر می برد.

تکنیک های زیادی برای سئو کلاه سیاه وجود دارد مثل :

  • ارسال لینک اسپم
  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی (keyword stuffing)
  • تکنیک Cloaking
  • متن / لینک مخفی
  • سئو صفحه روی کلمات غیرمرتبط
  • بهینه سازی بیش از حد روی عناوین Headerها
  • استفاده از مطالب کپی
  • خرید انبود لینک

اینها تنها چند تکنیک سئو کلاه سیاه است که سایت ها برای بهینه سازی سئو سایت خود استفاده می کنند. درست است که این تکنیک ها رتبه بندی سایت در نتایج گوگل را بهبود می بخشند، اما هرگز دوام ندارند. اگر گوگل متوجه موضوع شود، سایت و حتی دامنه شما به شدت آسیب خواهد دید.

گوگل در این حالت سایت شما را پنالتی می کند و حتی سایت شما را از نتایج حذف می کند! درنظر داشته باشید که گوگل فقط می خواهد نتایج جستجوی مربوطه را به کاربر نمایش دهد، بنابراین با سایت هایی که آن را دور بزنند، برخورد می کند.

در فروم Blackhat World مختصری درباره انواع تکنیک های سئو کلاه سیاه صحبت شده است. توصیه میکنم برای مطالعه بیشتر این صفحه را مطالعه کنید.

توصیه می کنم این مقاله را بخوانید : سئو کلاه سیاه چیست؟ معرفی بیش از 30 تکنیک سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یا بلک هت black hat seo

سئو منفی (Negative SEO)

سئو منفی یک نوع سئو خرابکارانه برای از دور خارج کردن رقباست. این کار توسط رقیب سرسخت شما انجام می شود که می خواهد رتبه شما را در نتایج گوگل بگیرد.

سایت ها و کسب و کارهایی که از سئو منفی استفاده می کنند، سعی می کنند به اعتبار رقبا آسیب برسانند. این سایت ها از تکنیک های سئو کلاه خاکستری و سیاه برای آسیب رساندن به سایت رقبا استفاده می کنند. آنها چون نمی توانند از طریق سئو کلاه سفید به شما برسند، با بکار بستن این تکنیک ها سعی می کنند رتبه خود را بهبود ببخشند.

چند استراتژی سئو منفی که مرسوم است و استفاده می شود عبارتند از :

  • تولید لینک های غیرطبیعی و انبوه به سایت رقبا
  • ارسال نظرات منفی در قسمت نظرات سایت
  • هک وب سایت برای ویرایش محتوای سایت هدف به نفع سایت رقیب
    هدف سئو منفی آسیب رساندن به سایت های رقبا برای منافع شخصی است. کنترل سئو منفی معمولا سخت است چون بالاخره هستند سایت هایی که اصول اخلاقی را زیرپا گذاشته و به سایت شما آسیب می رسانند. هنگامی که استراتژی سئو خود را اجرا می کنید، باید دائماً آن را کنترل کنید تا اطمینان حاصل کنید که در اجرای سئو شما فعالیت مشکوکی رخ ندهد.

تا اینجا، در مورد انواع سئو از نظر نوع فعالیت و اجرای سئو صحبت کردیم. در ادامه انواع سئو را از منظر سایت و فعالیت های مربوط به آن تقسیم بندی و بررسی می کنیم.

سئو داخلی (On-Page SEO)

سئو در سایت یا On-page SEO رایج ترین استراتژی سئو است که کسب و کارها برای سایت های خود روی آن تمرکز می کنند. به بیان ساده سئو درون سایت به تغییراتی که در سایت خود ایجاد می کنید و تأثیر مثبت بر عملکرد سئو آن دارد، گفته می شود.

من مقاله مفصلی در خصوص On-Page سئو نوشته ام که می توانید در مقاله سئو داخلی یا On-Page SEO چیست و چطور آنرا بهبود دهیم؟ آنرا بخوانید

یکی از رایج ترین بهینه سازی های On-page SEO استفاده و بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوای سایت است. وقتی کاربران در گوگل قصد جستجو دارند، از کلمات، عبارات و حتی جملات کلیدی برای یافتن نتایج خود استفاده می کنند.

ازین رو باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید تا کلمات کلیدی و عباراتی را که افراد آنلاین جستجو می کنند کشف کنید تا با بهینه سازی مطالب خود بر طبق آنها، کاربران بتوانند محصولات و خدمات شما را پیدا کنند.

کلمات کلیدی باید در مکان های اصلی سایت مانند عناوین صفحه (Header)، متای توضیحات و متای عنوان قرار گرفته باشد. علاوه بر این، می توانید برای پرداختن به کلمات کلیدی خاص یک محتوای سئوشده برای هرکدام از آنها تولید کنید.

با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود و ایجاد محتوای ارزشمند برای آنها، می توانید به کسب و کار خود کمک کنید تا در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود و در نهایت منجر به بازدید و درآمد بیشتری خواهد شد.

توصیه میکنم برای آشنایی اولیه با کلمه کلیدی، ویدیو کوتاه آموزشی کلمه کلیدی چرا انقدر مهمه رو ببینید.

یکی دیگر از استراتژی های سئو داخل سایت، بهینه سازی ساختارهای URL (پیوند یکتا در وردپرس!) است. وقتی کاربران در صفحه خاصی از سایت شما هستند، شاید بخواهند آدرس صفحه شما (URL) را به خاطر بسپارند. یک ساختار URL تمیز و سفارشی به شما کمک می کند سایت خود را بهینه سازی کنید و یادآوری سایت را برای کاربرانی که از شما بازدید کرده اند، آسان تر کنید.

برای مثال دو URL زیر را درنظر بگیرید. کدام آدرس برای شما به یاد ماندنی تر است؟

www.gamingnetwork.com/category-246445/productID-39284

یا

www.gamingnetwork / playstation / games / madden18

در مورد اولین URL، بازدیدکنندگان سایت نمی دانند در چه صفحه ای از سایت شما هستند. این آدرس فقط ترکیبی از اعداد و کلمات است. URL دوم به وضوح آنچه مخاطبان شما را مشاهده می کنند نشان می دهد.

اینها فقط دو مورد از محبوب ترین استراتژی هایی است که وبمسترها و سئوکاران برای بهینه سازی سئو در سایت یا On-page SEO استفاده می کنند. برخی از استراتژی های دیگر شامل لینک سازی داخلی، بهینه سازی متای عنوان، متای توضیحات و …  است. نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید این است که سئو داخل سایت شامل بهینه سازی عناصر موثر در سئو، در داخل سایت شما است.

سئو داخل سایت on page seo

سئو خارجی (Off-Page SEO)

سئو خارج از سایت شامل بهینه سازی هایی برای سئو سایت شما است که داخل سایت شما اتفاق نمی افتد. اینها عواملی خارج از سایت شما هستند که روی عملکرد سایت تأثیر می گذارند.

یکی از بزرگترین عوامل سئو Off-page، محبوبیت شما در شبکه های اجتماعی است. اینکه میزان تعامل با صفحه رسمی سایت شما در شبکه های اجتماعی یا Social media بالا باشد، نشاندهنده محبوبیت برند شماست. این یکی از عوامل سئو خارج از سایت است که می تواند به سئو سایت شما کمک کند.

توجه کنید که تعامل هایی که در شبکه های اجتماعی برای شما اتفاق می افتد (سوشال سیگنال) مستقیماً بر سئو سایت شما تأثیر نمی گذارند. آنها هیچ تاثیر مستقیمی در بهبود رتبه شما ندارند اما می توانند منجر به رفتارهایی شوند که به بهبود رتبه شما کمک می کند.

وقتی لینک های مطالب سایت خود را در پروفایل شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید، این احتمال وجود دارد که برای صفحه خود لینک هایی بدست آورید. کاربران می توانند صفحه شما را در پروفایل یا صفحه خود به اشتراک بگذارند و به سرازیرشدن ترافیک سایر کاربران به صفحه شما کمک کنند. این حجم کاربر به صفحه شبکه اجتماعی شما می تواند به بهبود رتبه سایت کمک کند.

برخی دیگر از عوامل سئو خارج از سایت شامل بک لینک ها و کامنت ها هستند. این موارد باعث جذب کاربر از سایت های دیگر به وب سایت شما می شود. تکنیک های آف پیج Off-page مواردی نیستند که مثل On-page بتوانید در داخل سایت برای بهینه سازی آن کاری انجام دهید، اینها عواملی بیرونی هستند که بر رتبه شما تأثیر می گذارند.

برای مطالعه عمیق تر و بیشتر می تواند مقاله سئو خارجی یا Off-Page SEO چیست را بخوانید.

سئو خارج از سایت یا off page seo

سئو تکنیکال یا فنی (Technical SEO)

یکی دیگر از انواع سئو، سئو تکنیکال یا فنی است. سئو تکنیکال شامل بهینه سازی فنی سایت برای کمک به عملکرد صحیح آن و بهبود رتبه سایت شما می باشد. اینها عناصری هستند که در قسمت کدنویسی سایت قرار دارند. شما می توانید یک سایت با ظاهری جذاب داشته باشید، اما اگر جنبه های فنی سایت شما درست نباشد، یک جای مسلما کار می لنگد.

یکی از بزرگترین جنبه های تکنیکال سئو، سرعت سایت است. وقتی کاربران از سایت شما بازدید می کنند، مسلما نمی خواهند برای لود صفحه خیلی منتظر بمانند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را از نظر تکنیکال سایت خود بگیرید، روی سرعت سایت خود کار کنید.

با استفاده از Google PageSpeed ​​Insights می توانید سرعت سایت خود را چک کنید. اگر دانش فنی برای حل مشکلات تکنیکال سایت خود ندارید، از یک فرد متخصص و ترجیحا برنامه نویس برای اصلاح این نوع مشکلات استفاده کنید.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو تکنیکال، ریسپانسیو بودن سایت است. با افزایش جستجوها از طریق تلفن های همراه، سایت شما باید برای این نوع کاربران هم بهینه شود.

با اجرای طراحی اصولی ریسپانسیو می توانید سایت خود را برای موبایل هم بهینه کنید. درصورتیکه کاربر بتواند به محتوای سایت شما به خوبی در موبایل خود دسترسی داشته باشد، یک امتیاز مثبت را در زمینه تکنیکال سئو می گیرید.

اینها تنها دو مورد از بزرگترین جنبه های سئو فنی هستند که بر عملکرد سایت شما تأثیر می گذارند. اگر می خواهید کسب و کار شما در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشد، باید روی سئو تکنیکال سایت خود کار کنید.

سئو تکنیکال یا فنی technical seo

سئو صوتی یا Voice Search SEO

یکی از جدیدترین انواع سئو، بهینه سازی سایت برای جستجوی صوتی یا Voice Search است. سئو جستجوی صوتی به یکی از محبوب ترین روش ها برای جستجو کردن تبدیل شده است. با استفاده از ابزارهایی مثل Google Home در اندروید و یا Siri در آیفون می توان یک جستجوی صوتی را ترتیب داد.

سئو جستجوی صوتی نیاز به بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی مناسب دارد. شما باید سایت خود را برای کلماتی که مخاطبان شما به صورت شفاهی استفاده می کنند بهینه کنید. این شامل کلمات عامیانه و عمدتا جملات است.

کاربران جستجوهای صوتی را انجام می دهند تا سریع پاسخ خود را بگیرند. این بدان معناست که شما باید محتوای خود را به گونه ای تنظیم کنید که اطلاعات را برای گوگل آسان کند.

روش های زیادی برای بهینه سازی محتوای شما وجود دارد تا گوگل بتواند اطلاعات محتوای شما را سریع تر بگیرد. برای سهولت در ارائه اطلاعات می توانید از Bulletها یا لیست ها استفاده کنید. قرار دادن مهمترین اطلاعات در ابتدای یک محتوا برای پاسخ به یک سوال نیز مطلب شما را برای جستجوهای صوتی بهینه می کند.

علاوه بر این، شما باید گفتار عامیانه را نیز در این نوع سئو در نظر بگیرید. اگر لحن یا روش خاصی وجود دارد که افراد برای کسب اطلاعات برای پیدا کردن کسب و کار شما استفاده می کنند، از این زبان عامیانه برای کمک به سئو سایت خود استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر در خصوص جستجوی صوتی را می توانید از خود گوگل و از این لینک دریافت کنید.

دیگر روش های سئو

علاوه بر روش هایی که تا الان صحبت شد، انواع دیگری از سئو هم وجود دارند که می توانید برای کسب و کار خود استفاده کنید.

سئو محلی Local SEO: اگر می خواهید افرادی که در اطرافتان هستند را به سمت سایت خود جذب کنید، راه حل شما سئو محلی یا Local SEO است. این استراتژی به شما کمک می کند تا بر مشتری های محلی خود تمرکز کنید. این روشی عالی برای فروش بیشتر در یک محدوده خاص است.
سئو فروشگاه اینترنتی: سئو Ecommerce نوعی از سئو برای کمک به فروشگاه های اینترنتی برای دستیابی بهتر به مشتریان است. این روش به شما کمک می کند تا روی هدایت کاربران و تبدیل آنها به مشتری خود تمرکز کنید.
سئو شرکتی یا خدماتی: این نوع سئو به شرکت یا سازمان کمک می کند حضور خود را در گوگل بهبود بخشیده و برای کلمات کلیدی پر رقابت تک کلمه ای یا دو کلمه ای رقابت کند. 

جمع بندی انواع سئو | کلام آخر

در انتها لازم می دانم که تمامی انواع سئو را که در این مقاله به آنها پرداختیم در قالب یک جدول و به صورت خلاصه به شما تقدیم کنم.

انواع سئوتوضیح
سئو کلاه سفیدتمام روش های سئو کلاه سفید بر طبق قواعد و اصول گوگل است.
سئو کلاه خاکستریشامل تکنیک های سئویی است که نه خطرناک و نه اصولی هستند. این نوع سئو، زمان رتبه گرفتن را در نتایج کاهش می دهد.
سئو کلاه سیاهاین نوع سئو برخلاف سئو کلاه سفید، با هدف دور زدن گوگل قصد کسب رتبه فوری در نتایج را دارد.
سئو منفیروشی است که در آن با تکنیک هایی می توان به رقبا و اعتبار آنها صدمه زد.
سئو On-Pageتکنیک هایی که برای بهبود سئو، داخل سایت انجام می شود
سئو Off-pageتکنیک هایی که برای بهبود سئو، از خارج سایت کنترل می شود.
سئو تکنیکالعوامل کدنویسی که در سرعت و بهبود Backend سایت موثرند.
سئو صوتیبهینه سازی سایت برای جستحوهایی که از طریق صوت انجام می شود.

در این مقاله به طور مفصل به بررسی انواع سئو پرداختیم. فهمیدیم که سئو را می توان از نگاه نوع عملکرد شما برای سایت به چهار دسته کلاه سفید، کلاه خاکستری، کلاه سیاه و سئو منفی طبقه بندی کرد. از طرف دیگر از نگاه فعالیت های انجام شده برای سئو سایت به انواع داخل سایت، خارج از سایت، تکنیکال و صوتی طبقه بندی کردیم. اینکه شما چطور و از چه نوعی از سئو در استراتژی سایت خود استفاده کنید به خودتان مربوط است. همین را بدانید که سئو یک فرایند بلندمدت و زمان بر است و نیاز است که از هر نوعی از سئو که استفاده می کنید، این را در نظر بگیرید که با کار یک شبه نمی توانید به نتیجه یک گوگل برسید. رسیدن به نتایج برتر گوگل (1 تا 3) نتیجه اقدامات شما در طول زمان بر روی سایت است.

 

سوالات متداول : 

سئو به چند نوع تقسیم می شود؟

انواع سئو از دو دیدگاه قابل بررسی است. از نظر فعالیت و اجرای سئو، سئو به انواع کلاه سفید (White hat SEO)، کلاه خاکستری (Grey hat SEO)، کلاه سیاه (Black hat SEO) و سئو منفی (Negative SEO) طبقه بندی می شود. از نظر فعالیت های مربوط به سایت انواع سئو عبارتند از سئو درون سایت On-page، سئو خارج از سایت Off-page، تکنیکال و صوتی.

دانستن انواع سئو چه کمکی به ما می کند؟

اینکه از هر کدام از انواع سئو چطور و در چه زمانی در سایت خود استفاده کنید خیلی مهم است. نمی توانید صد در صد از یک نوع سئو در سایت استفاده کنید. ترکیبی از انواع سئو است که به شما می کند تا در استراتژی سئو سایت خودتان موفق باشید.

سئو محتوا کدام نوع سئو است؟

سئو محتوا همان استفاده درست از سئو کلاه سفید است. در این نوع سئو، محتوا حرف اول و آخر را می زند و شما می توانید با تولید محتوای کاربرپسند و درجه یک مطالب خود را به نحوی بهینه کنید که نیازی به دیگر انواع سئو نداشته باشید.

برای این نوشته امتیاز ثبت کنید
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=1652
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

8 نظر در مورد انواع سئو کدامند؟ معرفی انواع مختلف سئو + مثال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. خسته نباشید
    مقاله جامع و خوبی بود
    نسخه PDF یا صوتی اینطور مقالات رو هم بذارید تکمیل میشه، تشکر

    1

    1. سلام خدمت شما، سلامت باشید
      بله حق با شماست، مطالب زیاده و از حوصله بعضی ها هم خارج
      حتما نسخه خلاصه شده صوتی رو هم به مطالب اضافه میکنم
      ممنون از شما

      لایک

    1. سلام
      ممنون
      خوشحالم که از مقاله استفاده کردید
      چشم، حتما، انواع سئو رو در مقالات جداگانه کامل توضیح میدیم

      1

  2. سلام
    خسته نباشید
    مطلب مفصل و خوبی بود، خیلی ممنون
    فقط اینکه نوشتید انواع سئو رو هر کدوم به طور جداگانه توضیح میدید ولی توضیح بیشتری ندیدیم
    لطفا اینطور مقالات رو ادامه بدین ممنون

    لایک

    1. سلام
      بله حتما، مقالات بخاطر اینکه میخوایم کیفیت خوبی داشته باشه ممکنه هر چند روز داخل سایت قرار بگیره ولی حتما تمامی انواع سئو و همچنین روش های اونها رو توضیح میدیم
      ممنون از شما

      لایک