چطور یک محتوای سئوشده بنویسیم؟ 10 نکته تولید محتوای سئوشده

2135 بازدید

محتوای سئو شده چیه؟ به چه محتوایی، محتوای سئو شده می گویند؟ چطور محتوایی تولید کنیم که محتوای ما اصطلاحا سئوشده باشد؟

اینها و امثال اینها، سوالاتی هستند که احتمالا در خصوص محتوای سئوشده ذهن شما را درگیر کرده اند! اما نگران نباشید. من، حسام الدین کیانی خواه، قرار است در این مقاله به طور مفصل به موضوع محتوای سئوشده بپردازم و بگویم که چطور می توان یک محتوای سئوشده و باکیفیت که هم رضایت کاربران را در پی داشته باشد و هم موتورهای جستجو، بنویسید

چطور محتوای سئو شده بنویسیم

چرا محتوای سئو شده؟

هر کسب و کاری برای دیده شدن نیاز دارد که در صفحات اول گوگل و در نتایج بالا باشد. از همین رو، تنها تولید محتوای باکیفیت کافی نیست. برای دیده شدن، محتوای شما باید برای گوگل هم بهینه شود.

فرمول محتوای سئوشده و بهینه این‌گونه است:

محتوای باکیفیت + بهینه سازی برای گوگل = محتوای سئو شده

چطور یک محتوای سئو شده بنویسیم؟ (10 گام اجرایی)

خیلی سرتان را درد نمی آورم. بدون عملیات سئو، محتوای شما در بین هزاران هزار صفحه اینرتنتی گم می شود و یا اینکه در صفحه 50ام گوگل قرار میگیرد و همه ما می‌دانیم که ترافیک ورودی در این صفحات بسیار کم است. اگر بتوانید محتوای خود را به درستی سئو، در نتیجه به سمت صفحات اول گوگل حرکت می‌کنید.

در ادامه 11 نکته برای داشتن محتوای سئو شده آماده کرده‌ام تا بتوانید با استفاده از آنها کیفیت مقالات و رتبه صفحات و کلمات خود را در گوگل بالا ببرید.

1) با انتخاب کلمات کلیدی درست، جواب کاربرانتان را بدهید

تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن کلماتی که جواب کاربران را بدهد، اولین مرحله از تولید محتوای سئوشده است. در این مرحله بهترین کلماتی که پتانسیل جذب کاربر را دارد انتخاب می کنیم. من در مقاله آموزش جامع تحقیق کلمات کلیدی + معرفی ابزارهای کیوورد ریسرچ این مرحله را کاملا توضیح داده ام.

2) محتوا را برای مخاطبان خود بنویسید

حالا که کلمات کلیدی را پیدا کردید، باید یک محتوای اصولی و باکیفیت برای مخاطبان تان بنویسید. این محتوا باید پاسخی برای نیاز کاربرانتان باشد.

شاید این نکته به نظر آسان بیاید اما بسیاری از سایت‌ها در تولید محتوای خود اشتباه می‌کنند. سعی کنید محتوای خود را به گونه‌ای بنویسید که نظر مخاطب هدفتان را جذب کند و یا اینکه به سوالات آنها پاسخ دهد. لازم نیست همه پست‌هایی که می‌گذارید درمورد محصول یا خدمات شما باشند، اما می‌توانند مرتبط باشند. با نوشتن یک محتوای باکیفیت که جالب و آموزنده هم هست، سایتتان را به عنوان یک مرجع در صنعت خود معرفی کنید تا بهتر و بیشتر از رقبا دیده شوید.

برای آشنایی بیشتر با تولیدمحتوای باکیفیت و باارزش می توانید از محصول دستورالعمل تولید محتوا بازدید کنید.

3) با انتخاب عنوان جذاب، مخاطبان را جذب محتوای خود کنید

باید بتوانید با یک تیتر کوتاه اما جذاب مخاطب خود را به درستی جذب کنید؛ قدرت عنوان‌ها را در سئو دست کم نگیرید! تیتر اصلی یا همان H1 محتوا را جذاب انتخاب کنید و کلمات کلیدی اصلی هم در آن بکار ببرید.

برای مثال : عنوان مقاله “ChatGPT چیست و چه کاربردی دارد؟ [+تجربه مکالمه با ChatGPT]” یک عنوان جذاب است که کاربر را با توجه به تجربه مکالمه با این ابزار، به داخل خود می کشاند.

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

4) از سایر هدینگ های سئو (H2 / H3 و …) به تناسب استفاده کنید

تیترهای فرعی H2 و H3 و …. تیترهایی هستند که کاربر را به درستی در محتوا هدایت می کنند. طبیعتا H2 اهمیت بیشتری از H3، تیتر H3 اهمیت بیشتری از H4 و … دارد. سعی کنید برای اینکه محتوای سئوشده قوی تری خلق کنید، در این تیترها هم از کلمات کلیدی استفاده کنید.

5) از کلمات کلیدی به درستی و به اندازه استفاده کنید

از عبارات مرتبط با کلمات کلیدی مدنظرتان در تمام عنوان‌ها و همچنین در طول محتوایتان استفاده کنید، تا هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو درک کنند که مطلب شما درمورد چیست.

اما دقت داشته باشید که به صورت مداوم و تکراری تعداد زیادی از کلمات کلیدی را به کار نبرید، زیرا این کار نه تنها باعث می‌شود کاربر دیگر علاقه‌ای به نوشته شما نداشته باشد، بلکه می‌تواند منجر به نادیده گرفتن محتوا توسط گوگل به دلیل کیوورد استافینگ (Keyword stuffing) شود.

از کلمات کلیدی به جا و به میزان مناسب استفاده کنید تا محتوا حس طبیعی تری به خواننده بدهد. 

برای اینکه بیشتر با نحوه سئو یک سایت آشنا شوید، توصیه میکنم مقاله چگونه سایت خود را سئو کنیم را هم بخوانید.

6) قراردادن تصاویر مناسب در محتوا

با گذاشتن تصاویر مرتبط و باکیفیت، محتوا را برای خوانندگان جذاب کنید. مردم علاقه زیادی به دیدن تصاویر دارند، در نتیجه اضافه کردن تصویر به پست‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در سئو محتوای شما داشته باشد.

قراردادن تگ های Alt برای تصاویر، بهینه کردن سایز و حجم تصاویر و انتخاب یا خلق تصاویر باکیفیت و یونیک هم در سئو محتوا تاثیر گذار است. تا جایی که ممکن است از تصاویر کپی شده یا گوگلی استفاده نکنید! گوگل توانایی تشخیص محتوای تصاویر را دارد، بنابراین بهتر است تصاویر شما یونیک و مختص برند وبسایت تان باشد.

7) لینک های داخلی را فراموش نکنید

زمانی که مطلب جدیدی می‌نویسید، بهتر است که همیشه به مطالب قدیمی تر سایت تان هم لینک دهید تا کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و همچنین موتورهای جستجو بتوانند دوباره مطالب قدیمی را بررسی کنند.

لینک سازی داخلی باعث می‌شود تا کاربر احتمالا سری به دیگر مقالات سایت بزند و این کار میزان نرخ پرش را هم کاهش می‌دهد.

سعی کنید کلمه‌ای که می‌خواهید به آن لینک بدهید (انکرتکست) با کلمه کلیدی مقاله اصلی یکسان و یا نزدیک به آن باشد.

8) لینک سازی خارجی به اعتبار وبسایت کمک می کند

ما برای تولیدمحتوای سئوشده ابایی نداریم که هرجا که ممکن است به منابع خارجی لینک دهیم! خیلی از دوستان و همکاران من ممکن است این قضیه را رد کنند، اما طبق تجربه شخصی من لینک سازی خارجی نه تنها اعتباری از وبسایت یا محتوا کم نمی کند، بلکه با اینکار شما محتوای تان را هم غنی تر می کنید و اعتبار بیشتری از گوگل دریافت می کنید.

9) قراردادن نام نویسنده در پست

یکی از راه‌های دیده شدن یک پست، گذاشتن نام نویسنده آن در مقاله است، گاهی اوقات با جستجوی نام افراد، مقالات نوشته شده‌شان در گوگل نمایش داده می‌شود. چه خوب است که عکس و اطلاعات مختصری هم از نویسنده اثر را در انتهای پست قرار دهیم تا سریع‌تر پیدا شود.

این کار به افزایش نرخ کلیک مقالات بسیار کمک می‌کند.

10) فعالیت های خود را بررسی کنید

با استفاده از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، فعالیت‌های خود را در سایتتان رصد کنید و ببینید چه تعداد افرادی به محتواهای شما علاقه‌مند هستند و میانگین بازدیدهای خود را بررسی کنید.

مواردی مانند نرخ پرش و زمان حضور در سایت را حتماً بررسی کنید تا از نحوه تعامل کاربران با سایت خود مطلع شوید. اگر شاهد افت ورود کاربران یا زمان حضور در سایت خود بودید، می‌توان ‌بفهمید که مقاله شما از نظر کاربران جالب و کاربردی نیست.

با استفاده از داده‌هایی که این دو ابزار به شما می‌دهند به راحتی می‌توانید میزان محبوبیت محتواهای خود را بررسی کنید و در صورت استقبال کاربران، همان نوع محتوا را تکرار کنید.

نتیجه گیری 

هم محتوا و هم سئو قطعات مهمی از یک پازل هستند، بنابراین استفاده از نکات گفته شده در بالا کمک می‌کنند تا علاوه بر اینکه محتوای باکیفیت‌تری داشته باشید، بلکه ترافیک ورودی بیشتری از طریق نتایج گوگل کسب کنید.

در صورت داشتن هرگونه سؤالی درمورد چگونگی و آموزش نوشتن محتوای سئو شده می‌توانید از من “حسام الدین کیانی خواه” به عنوان متخصص و مشاور سئو ، سؤال خود را بپرسید تا به شما در رسیدن به بهترین نتایج در زمینه سئو محتوا کمک کنم.

سوالات متداول

به محتوایی که فرایند سئو روی آن انجام شده و استانداردهای رضایت کاربران و موتورهای جستجو را هم رعایت کرده باشد، محتوای سئوشده می گویند.

برای نوشتن محتوای سئوشده لازم است نکات و اصول سئو محتوا را رعایت کنید. رعایت ساختار متن، استفاده از عناوین جذاب، بکاربردن تصاویر باکیفیت، استفاده مناسب و بجا از کلمات کلیدی از جمله نکاتی اس که برای یک محتوای سئوشده لازم است.

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=3355
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چطور یک محتوای سئوشده بنویسیم؟ 10 نکته تولید محتوای سئوشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.