نکاتی برای نوشتن عنوان سئو جذاب و مناسب

2016 بازدید

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که عنوان مناسب و جذاب برای سئو چیست و چگونه باید آن را انتخاب کرد، پس در این مورد تنها نیستید.

چه در ابتدا عنوان صفحه خود را می‌نویسید یا می‌گذارید برای آخر کار، کسب و کار شما وابسته به این عنوانی است که برای صفحه خود انتخاب می‌کنید.

در هر صورت بیش از 50 درصد کاربران اینترنت، از گوگل برای پیدا کردن محصول یا خدمات مورد نظرشان استفاده می‌کنند؛ من در این مقاله میخواهم درمورد انتخاب عنوان سئو مناسب برای یک محتوا و چگونگی تأثیر عنوان‌ها بر روی سئو سایت صحبت کنم. پس با من همراه باشید.

انتخاب عنوان سئو جذاب

منظور از عنوان سئو چیست؟

بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند که عنوان صفحه عامل مهمی در سئو است اما منظورشان دقیقاً کدام عنوان صفحه است؟ شاید کمی گیج شده باشید پس بیایید بیشتر توضیح دهیم.

عبارات دیگری که به جای “عنوان صفحه” ممکن است بشنوید عبارتند از:

  • عنوان مرورگر
  • عنوان سئو
  • عنوان وبلاگ
  • تگ H1

انتخاب عنوان عالی یکی از کارهایی است که معمولا از دید وبسمترها و کارشناسان سئو مغفول می ماند. اکثر افراد فقط یک عنوان قشنگ می‌نویسند اما بعد تعجب می‌کنند که چرا به نرخ کلیکی که می‌خواهند، نمی‌رسند.

گوگل تأیید کرده است که بهینه سازی تگ‌های عنوان می‌تواند تأثیر زیادی بر روی سئو سایتتان داشته باشد.

تگ‌های عنوان (متا تایتل meta title) احتمالا مهم‌ترین عامل در سئوی On-Page هستند. زیرا اولین و گاهی تنها فرصتی هستند که می‌توانید مخاطبانتان را تحت تأثیر قرار دهید. عنوان سئو یا عنوانی که در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود، یک نمای کلی از اطلاعات صفحه وب را در اختیار کرالرها (ربات‌های جستجوگر) موتور جستجو قرار می‌دهد، این کار باعث می‌شود تا صفحه شما سریع‌تر ایندکس شود.

عناوین همچنین مهم‌ترین عامل در بهبود نرخ کلیک (CTR) هستند. هر چه افراد بیشتری بر روی صفحه وب شما کلیک کنند، ترافیک بیشتری هم دریافت می‌کنید، بک‌ لینک‌های بیشتری کسب خواهید کرد و فروشتان هم بالاتر می‌رود. قبل از همه این کارها کاربر باید روی عنوان شما در نتایج جستجو کلیک کند.

برای مثال اگر شروع یادگیری سئو را در گوگل سرچ کنید این نتیجه را ممکن است از سایت شخصی من ببینید :

عنوان سئو مناسب

در این مثال از عنوان “یادگیری سئو را از کجا شروع کنیم؟ [+معرفی منابع] ” استفاده کرده‌ام. این همان چیزی است که هم موتورهای جستجو و هم افراد وقتی این صفحه وب را در نتایج جستجو پیدا می‌کنند، می‌بینند.

نکته مهمی که در مورد انتخاب عنوان سئو باید بدانید این است که هم موتورهای جستجو و هم کاربران آن را می‌بینند. اگر فقط آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید اما برای مردم جذاب نباشد، نرخ کلیک تان بالا نمی‌رود و افراد به سادگی از صفحه وب شما رد می‌شوند.

به خاطر داشته باشید که عنوان سئو می‌تواند متفاوت از عنوان صفحه یا تگ H1 در داخل خود صفحه باشد. هر صفحه سایت می‌تواند شامل 6 تگ H باشد که مهم‌ترین آنها H1 است که در حالت کد نویسی به این شکل نمایش داده می‌شود:

<h1>این یک عنوان است<h1>

به تصویر زیر نگاه کنید:

تگ H1 2فحه با عنوان سئو متفاوت است

به طور کلی هر عنوان بیش از 60 کاراکتر نمی‌تواند داشته باشد و بقیه آن با (…) در موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.

تعداد کاراکترهای محدود در تگ سئو

بر اساس گزارش سایت Backlinko عنوان‌هایی که بین 14 تا 40 کاراکتر هستند بیشترین CTR ارگانیک را دارند.

در ادامه نکاتی را که برای داشتن یک عنوان سئوی خوب نیاز داریم را با هم بررسی می‌کنیم.

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

نکاتی برای انتخاب بهترین عنوان سئو

قطعاً هیچ‌کس علاقه‌ای به خواندن مقاله‌ای که حتی عنوان درست و حسابی ندارد، نشان نمی‌دهد. پس بهتر است یک سری نکات را رعایت کنید تا عنوان محتوای شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار گیرید:

استفاده از علائم نگارشی

سعی کنید در عنوان سئوی خود از علامت تعجب (!)، علامت سوال (؟) ، خط تیره (-) ، پرانتز ( ) و کروشه [ ] استفاده کنید. این علائم به واضح‌تر نشان دادن محتوای شما کمک می‌کنند.

استفاده از عبارات خاص

مانند:

  • X دلیل برای …
  • X چیز که باید …
  • X نکته مهم …
  • … چیست؟
  • … چگونه انجام می‌شود؟
  • X روش برای …
  • علت … چیست؟
  • بهترین …
  • و …

استفاده از کلمه کلیدی اصلی

از آنجایی که موتورهای جستجو از عنوان سئو استفاده می‌کنند تا بفهمند محتوای صفحه درمورد چیست، بهتر است که کلمه کلیدی اصلی خود را در آن قرار دهید. همچنین احتمال اینکه مخاطبان هدف شما بر روی نتیجه‌ای که دقیقاً با عبارت جستجوی آنها مطابقت دارد کلیک کنند، بسیار بیشتر است.

همچنین سعی کنید کلمه کلیدی را در 1 تا 3 کلمه اول عنوان خود قرار دهید، زیرا هرکسی حوصله ندارد تا آخر عنوان را بخواند. اگر کاربر آنچه را که به دنبالش هست پیدا نکند، به سرعت به سراغ گزینه بعدی می‌رود.

استفاده از عبارات احساسی

همان‌طور که قبلاً هم گفتم، اولین چیزی که درمورد عنوان سئو باید به خاطر بسپارید این است که شما آنها را برای افراد می‌نویسید نه فقط موتورهای جستجو. هر نویسنده محتوایی به‌ خوبی می‌داند که استفاده از زبان و عبارات احساسی می‌تواند بر روی رفتار کاربران تأثیر بگذارد. عباراتی مانند:

  • شگفت انگیزترین
  • مهم‌ترین
  • برترین
  • بهترین
  • نایاب‌ترین
  • و …

استفاده از عنوان غیرتکراری

موتورهای جستجو همان طور که محتوای تکراری را دوست ندارند، عنوان سئوی تکراری را هم قطعا دوست ندارند. از این گذشته، چرا باید عنوان سئوی تکراری داشته باشید تا رقیب خودتان شوید؟؟

استفاده از ایموجی

بر اساس آمار، در عنوان‌هایی که از ایموجی استفاده شده است، 36% نرخ کلیک بالاتری نسبت به رقبایشان داشتند به این دلیل که ایموجی‌ها حس بهتری نسبت به کلمات برای مخاطبان دارند.

در سال 2015، گوگل استفاده از ایموجی را در نتایج جستجو غیرفعال کرد. تنها یک سال بعد، پس از مشاهده محبوبیت زیاد ایموجی‌ها توسط 92% جمعیت آنلاین، تصمیم گرفت تا مجدداً این گزینه را فعال کند.

در حالی که ایموجی‌ها غالباً برای  پیام رسان های اجتماعی استفاده می‌شدند اما بسیاری از وب‌ سایت‌ها هم شروع به استفاده از آنها برای بهینه سازی سئوی خود کردند. اما ایموجی ها چطور به جذاب سازی عنوان کمک می کنند؟

در قدم اول، قرار دادن ایموجی‌ها در عنوان سئو یک راه آسان برای متمایز شدن از رقبا در نتایج گوگل است.

همچنین باعث جذب مخاطبان جوان‌تری به سمت سایت و کسب و کار خود می‌شوید. اکثر افراد زیر 35 سال به طور گسترده‌ای از ایموجی‌ها در پیام‌های روزمره خود استفاده می‌کنند، در نتیجه اگر در نتایج جستجو آنها را ببینند سریعاً جذب می‌شوند.

من در مقاله 12 قدم برای نوشتن عنوان جذاب و کلیک خور نکات مفصل تری در خصوص نوشتن عناوین جذاب و همچنین پیشنهاد کلمات مناسب برای جذاب سازی عنوان داده ام که شما را به خواندن این مقاله دعوت میکنم.

ساخت عنوان سئو

حالا که با چند نکته برای ساخت کلمات یک عنوان سئوی خوب آشنا شدید ببینیم که چگونه باید آن عنوان را بسازیم.

هر عنوان فقط می‌تواند برای یک کلمه کلیدی بهینه شود. برای مثال کلمه کلیدی اصلی شما “ترفندهای سئو” است. یکی از کلمات کلیدی دیگرتان “ترفندهای سئو برای افراد مبتدی” است، عنوان سئوی شما می‌تواند “آموزش ترفندهای سئو برای افراد مبتدی به شیوه‌ای آسان” باشد.

اگر در یافتن کلمات کلیدی خود مشکل دارید، من حسام الدین کیانی خواه به عنوان مدرس و مشاور سئو می‌توانم به شما کمک کنم تا بهترین کلمات کلیدی را برای کسب و کارتان پیدا کنید.

نتیجه گیری 

با همه توضیحاتی که در بالا دادم حالا می‌توانید به سادگی با اضافه کردن یک عبارت محبوب، ایموجی، CTA، تاریخ، علائم نگارشی و … عنوان خود را در نتایج جستجو جذاب‌تر کنید حتی می‌توانید چندین فاکتور را هم‌زمان با هم استفاده کنید.

فراموش نکنید که عامل اصلی تمایز شما در نایج SERP در وهله اول عنوان سئو و در وهله بعدی متادیسکریپشن شما است. پس تا می توانید روی خلق یک عنوان مناسب برای سئو صفحه تان وقت و انرژی بگذارید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=3747
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد نکاتی برای نوشتن عنوان سئو جذاب و مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.