12 قدم برای نوشتن عنوان جذاب و کلیک خور! [+50 کلمه جذاب]

2648 بازدید

قبل‌ترها فکر می‌کردم نوشتن عنوان جذاب برای محتوا کار سختی است. فکر می‌کردم آدمِ خودش را می‌خواهد و آن‌هایی که عنوان خوب می‌نویسند، محتوانویس ها یا کپی رایترهایی هستند که سال‌ها در این کار تجربه دارند. اما بعدترها فهمیدم که این‌طور نیست! درست است که عنوان جذاب نوشتن هم مثل هر کار دیگری تجربه و فنون خاص خودش را دارد، اما به کمک قوانینی که در این مقاله بیان کرده‌ام، هر کسی می‌تواند عنوان های جذاب کلیک‌خور بنویسد.

پس اگر شما هم می خواهید بدانید که چگونه باید عنوان جذاب بنویسیم، با من در این مقاله کاملا تجربی و آموزشی همراه باشید.

1) به مخاطب وعده بدهیم (و به آن عمل کنیم!)

قبل از اینکه مخاطب روی هر لینکی کلیک کند، در ذهنش یک دودوتا چارتای سریع انجام می‌دهد و از خودش می‌پرسد: «آیا این محتوا ارزش وقت من را دارد؟» بنابراین باید این را بدانیم که بهترین عنوان ها، بهترین وعده‌ها را می‌دهند.

ما در فضای اینترنت برای خواندن محتوا پولی نمی‌پردازیم و اینجا ارز رایج «زمان» است. پس باید به مخاطب ثابت کنیم محتوای ما ارزش وقتش را دارد. خب، چطور این کار را انجام دهیم؟ چطور به مخاطب بگوییم محتوای ما ارزش وقتش را دارد؟ پاسخ مشخص است، با وعده‌دادن.

یکی از وظایف اصلی یک عنوان جذاب، نشان دادن مزیت و ارزش محتواست. عنوان باید در کمتر یک ثانیه یک قول مشخص به مخاطب بدهد. هرچقدر مزیتی که در تیتر خود به آن اشاره می‌کنیم ارزشمندتر، خاص‌تر و دقیق‌تر باشد، احتمال کلیک کردن مخاطب هم بیشتر می‌شود.  

بنابراین قبل از انتخاب عنوان، خودمان را بگذاریم جای مخاطب و از خود بپرسیم چه ارزشی در این محتوا برای من وجود دارد که باید روی آن کلیک کنم؟ آیا عنوانی که انتخاب کرده‌ام، به این ارزش مشخص اشاره کرده؟ عنوان هایی موفق هستند که قانع‌کننده‌ترین قسمت محتوای ما را برجسته کنند.

2) استفاده از اعداد در عنوان همیشه جواب می‌دهد

پست‌های فهرستی به یک دلیل محبوب هستند: مخاطب می‌تواند چشمش را از یک قسمت محتوا به قسمت دیگر بیندازد و خیلی راحت محتوا را اسکرول کند. وقتی چنین محتوایی داریم، طبعاً باید در عنوان مان به آن اشاره کنیم.

محققین سئو معتقدند تیترهایی که عدد را به حروف می‌نویسند، موفقیت چندانی در جذب کلیک کاربران کسب نمی‌کنند. یعنی بهتر است به جای اینکه بنویسیم «هشت راهکار علمی برای…»، بنویسیم: «8 راهکار علمی برای…».  

البته تیترهایی که عدد دارند، همیشه قرار نیست پست‌های فهرستی باشند. مثلاً ممکن است برای اثبات علمی بودن مقاله خود، از اعداد و داده‌های آماری استفاده کنیم.

چند وقت پیش شبکه اجتماعی لینکدین تعداد زیادی تیتر را با عدد و بدون عدد آزمایش کرد و در نهایت مشخص شد، آوردن عدد در تیتر، تأثیر زیادی بر افزایش نرخ کلیک یا همان CTR دارد.

3 نمونه تیترهایی که بررسی شدند و عملکرد مناسبی داشتند را در ادامه آورده‌ام:

  • 17 کتاب درباره شبکه‌های اجتماعی که شما را به یک بازاریاب باهوش تبدیل می‌کنند.
  • چگونه نرخ تبدیل‌مان را  529%  بهبود دهیم؟
  • 101 روش اثبات شده برای بهبود ترافیک وب‌سایت

بنابراین از این به بعد هر کس به ما گفت عنوان های عددی دیگر کار نمی‌کنند؛ سکوت می‌کنیم و از کنارش می‌گذریم. تحقیقات نشان می‌دهند اعداد هنوز هم می‌تواند به طرز قابل‌توجهی در جذب کلیک مؤثر باشند. 

3) سؤال بپرسیم

سؤال پرسیدن در عنوان، دو فایده اساسی دارد. اول اینکه سؤالات با یک اثر روانشناختی خاص، ذهن خواننده را وادار می‌کنند که گام بعدی را بردارد و با خواندن (یا دیدنِ) محتوا پاسخ سؤالش را پیدا کند. 

یک سؤال، از نظر فلسفی ناقص است و برای کامل شدن نیاز به پاسخ دارد. همین نقص ذاتی سؤالات است که باعث می‌شود مخاطب از نظر ذهنی دچار نوعی تنش و علاقه شده و روی لینک کلیک کند.

مزیت دوم سؤال پرسیدن در عنوان به سئو محتوا برمی‌گردد. یکی از استراتژی‌هایی که گوگل برای ایندکس کردن محتواها استفاده می‌کند، Latent Semantic Indexing است که متخصصین سئو آن را کلید سئوی معنایی گوگل می‌دانند. 

به عبارت دیگر، فایده دوم سؤال پرسیدن در عنوان این است که گوگل دقیقاً می‌تواند موضوع محتوا را تشخیص دهد. بیشتر مردم موقع سرچ کردن در گوگل، سؤال‌شان را به طور کامل می‌پرسند. حال اگر ما در عنوان محتوای خود به همین سؤالات اشاره کرده باشیم، گوگل کاربران را به طور مستقیم به مقاله ما متصل می‌کند. 

در ادامه چند مورد عنوان سؤالی که عملکرد موفقی در گوگل داشته‌اند را آورده‌ام:

  • چرا سگ‌ها در شب پارس می‌کنند؟ (5 نکته از مربی‌های حرفه‌ای برای آرام‌کردن سگ‌ها)
  • شما کدام ابرقهرمان هستید؟ این آزمون کوتاه را انجام دهید تا بفهمید…
  • شبکه‌های اجتماعی چه تأثیری بر سئو می‌گذارند؟

4) استفاده از کلمات قدرتمند در عنوان نویسی

گوگل وقتی می‌خواهد سایت‌ها را در نتایج جستجو نمایش دهد، تگ‌های عنوان را تا حدود 60 کاراکتر محدود می‌کند. برای همین اگر بخواهیم عنوان محتوای مان روی کلمه خاصی تأکید داشته باشد، باید آن کلمه را زودتر استفاده کنیم. 

(همین نکته درباره کمپین‌های بازاریابی ایمیلی هم صدق می‌کند. آنجا هم وقتی می‌خواهیم برای ایمیل‌مان عنوان یا سابجکت بنویسیم، باید به فکر حوصله و تحمل مخاطب باشیم.)

به این نمونه‌ها نگاه کنید. به نظر شما کدام عنوان کلیک بیشتری می‌گیرد؟ 

  • 10 نکته ساده درباره مهارت‌های ارتباطی که می‌توانید در مصاحبه شغلی خود استفاده کنید.
  • چطور با این 10 نکته مهارت‌ ارتباطی‌مان را در مصاحبه شغلی بهتر کنیم؟
  • مصاحبه شغلی طوفانی! 10 نکته پیرامون مهارت‌ ارتباطی که همین الان باید یاد بگیرید.

قطعاً مخاطب این عناوین، شخصی است که می‌خواهد در یک مصاحبه شغلی شرکت کند. پس خیلی بهتر می‌شود که در ابتدای عنوان به عبارت «مصاحبه شغلی» اشاره کنیم و مخاطب را چند ثانیه معطل کلمات غیرمرتبط نکنیم. بنابراین قطعاً تیتر سوم عملکرد بهتری خواهد داشت، چون با سرعت بیشتری توجه مخاطب را به ارزش پیشنهادی مقاله جلب می‌کند. 

این موضوع زمانی که افراد با موبایل‌شان کار می‌کنند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بعضی وقت‌ها هم سابجکت ایمیل و هم لینک‌های نتایج گوگل، در مرورگرهای موبایل تا 4 یا 5 کلمه کوتاه می‌شوند. بنابراین باید آن کلماتی که چشم مخاطب را متوقف می‌کنند زودتر بیاوریم و احتمال ضربه زدن روی لینک و کلیک کردن را بیشتر کنیم.

5) تا جایی که می‌توانیم عناوین را غربال کنیم

کپی‌رایترهای حرفه‌ای فقط یک عنوان نمی‌نویسند. آنها ده‌ها عنوان می‌نویسند و در نهایت یکی را انتخاب می‌کنند. برای هر مقاله، تا جایی که می‌توانیم با خودمان یا تیم‌مان طوفان فکری کنیم تا چندین عنوان مختلف داشته باشیم. در نهایت، اجازه دهیم کمی زمان بگذرد تا بهترین گزینه خودش را نشان دهد. تجربه ثابت کرده تیترهای انتخاب‌شده از دل چندین گزینه مختلف، تیترهای هدفمندتر و هوشمندانه‌تری از آب درمی‌آیند.

6) استفاده از تکنیک اخبار 

یکی از راه‌های نوشتن عناوین جذاب برای محتوا، استفاده از لحن خبری است. مردم از نظر روانشناختی به این نوع تیترها اهمیت می‌دهند. چرا؟ چون ذاتاً مهم به نظر می‌رسند و انگار به موضوع قابل توجهی اشاره می‌کنند. 

البته برای استفاده از لحن خبری لازم نیست یک سایت خبری داشته باشیم یا حتماً در مطالب‌مان به اخبار تکنولوژی یا سیاسی اشاره کنیم. مثلاً یک سایت فروشگاهی هم می‌تواند موقع اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها یا عرضه محصولات جدیدش، از تیترهای خبری استفاده کند. در ادامه به چند الگوی کلی اشاره کرده‌ام.

  • سرانجام تلویزیون‌های منحنی به (اسم فروشگاه) رسیدند!
  • (اسم روش)، تکنیک ترک سیگار که سروصدای زیادی به پا کرده است.
  • جدیدترین پلتفرم آموزش آنلاین توسط (اسم برند) معرفی شد!
  • سازمان بهداشت جهانی مجوز استفاده از (اسم محصول برند) را صادر کرد!

7) قرارگیری کلمه کلیدی در ابتدای عنوان 

گذاشتن کلمات کلیدی هدف در ابتدای عناوین محتوا ، یکی از اصول تولید محتوای سئوشده است و به طور مستقیم روی سئو صفحه تأثیر مثبتی دارد. این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند ارتباط صفحه با نیت کاربر را متوجه شوند. 

وقتی بحث سئو وسط می‌آید، یک عنوان مؤثر هم باید برای موتورهای جستجو جذاب باشد، هم برای ذهن خوانندگان. بنابراین اگر هم به فکر رتبه گرفتن در گوگل هستیم، هم سعی داریم جل ب‌توجه کنیم، بهتر است کلمات کلیدی را در ابتدای عنوان بیاوریم. 

اینجا می‌توان از تکنیک دونقطه و تکنیک پرانتز استفاده کرد. چند نمونه را ببینیم:

  • تحقیق کلمات کلیدی: راهنمای گام‌به‌گام همراه با ویدئوی آموزشی
  • طراحی سایت فروشگاهی بر اساس علوم اعصاب: 15 راه برای ارتباط با مغز کاربران!
  • بهترین موضوعات برای وبلاگ‌نویسی (17 موضوع داغ و جدید برای بلاگ سایت)
  • آنالیز رقبای سئو (+ معرفی ابزارهای رایگان)

همان‌طور که در این نمونه‌ها می‌بینیم، در ابتدای عنوان برای رتبه گرفتن در گوگل از کلمه کلیدی استفاده شده، سپس در پرانتز یا بعد از دونقطه، یک عدد یا کلمه خاص برای ارتباط با قلب و ذهن کاربران آورده شده است.

8) بعضی وقت‌ها باید دستور دهیم

کپی‌رایترهای باهوش بعضی وقت‌ها به مخاطبین خود دستور می‌دهند. البته فقط یک دستور خشک‌وخالی کارساز نیست. باید به مخاطبان خود بگوییم چه کاری انجام دهند تا فلان ارزش را کسب کنند. در این سبک عنوان ها باید رک باشیم و سریع برویم سر اصل مطلب. 

خاصیت عنوان های دستوری این است که مخاطب با دیدن آن‌ها از خودش می‌پرسد: «چرا باید این کار را انجام دهم؟» و ما یکی دو کلمه بعد به این سؤالش پاسخ می‌دهیم. این مطرح شدن سؤال و سپس جواب، باعث می‌شود چرخه ابهام شکل‌گرفته در ذهن مخاطب سریعاً کامل شود و به صورت ناخودآگاه به مقاله اعتماد کند. چند نمونه از عناوین دستوری را ببینیم:

  • در (اسم سرویس) مشترک شوید تا (اسم محصول) را به صورت رایگان دریافت کنید!
  • پول‌تان را در شبکه‌های اجتماعی خرج نکنید! (وقتی بازاریابی ایمیلی 10 برابر بهتر نتیجه می‌دهد.)
  • تلویزیون قدیمی خود را دور بیندازید؛ (اسم محصول) همان چیزی است که به آن نیاز دارید!

9) تحریک حس بی‌اعتمادی در عنوان نویسی!

این تکنیک عنوان نویسی در محتوا ریشه در ترس‌های بنیادین انسان دارد. ما انسان‌ها از همان زمان غارنشینی موجودات بدبینی بودیم و ذهن‌مان مدام به دنبال خطر می‌گشته تا از آن در امان باشد. کپی‌رایترهای حرفه‌ای از این ویژگی انسان استفاده می‌کنند تا نوعی حس خطر و بی‌اعتمادی در او تحریک کنند. بعد هم این وعده را بدهند که برای رهایی از این خطر باید محتوای ما را بخوانید. چند نمونه را ببینیم:

  • 6 دروغ بزرگ که مشاورین املاک به شما می‌گویند! 
  • تجویز ریتالین برای کودکان؛ کاری عادی یا شدیداً خطرناک؟
  • نور آفتاب آسیب‌های زیادی می‌زند؛ اما کرم ضدآفتاب چطور؟
  • اگر این 10 فیلم را ندیده‌اید، نصف عمرتان بر فناست.

10) استفاده از کلمات چرا و چگونه در عنوان ها

بخش اعظم کاربران اینترنت برای آموزش موضوعی مشخص یا کسب اطلاعات در مورد یک مفهوم خاص وارد گوگل می‌شوند. همین دلیل باعث می‌شود کلماتی مثل «چگونه»، «چطور»، «چرا»، «راهنمای جامع»، « فرایند گام‌به‌گام» و… کلمات مناسبی برای استفاده در یک عنوان جذاب باشند. بنابراین اگر یک مقاله آموزشی داریم که برای مخاطبان مبتدی نوشته شده و نکات کاربردی زیادی دارد، استفاده از این کلمات می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

11) احساس فوریت؛ روشی جادویی و جاودانه!

عنوان های فوریتی به مخاطب می‌گویند این محتوا اورژانسی است؛ برای همین سریع باید آن را بخوانید. این سبک عناوین اگر به خوبی نوشته شوند می‌توانند باعث تحریک احساساتی مثل کمبود، ترس از دست دادن، ضرورت یا مهلت زمانی محدود شوند. 

عباراتی مثل «فقط»، «آخرین»، «شمارش معکوس»، «همین حالا»، «امروز»، «آخرین فرصت»، «آخرین مهلت» و… می‎توانند احساس فوریت ایجاد کنند. در ادامه به چند تیتر فوریتی اشاره کرده‌ام.

  • 50% تخفیف روی تمامی محصولات؛ فقط برای امروز
  • 30% تخفیف فقط روی 3 (اسم محصول) باقی‌مانده در انبار
  • فقط 3 نفر ظرفیت باقی‌ست. (این تیتر مخصوصاً برای دوره‌های آموزشی مناسب است.)
  • 4 روز تا پایان جشنواره تخفیف (اسم برند)
  • 4 برابر افزایش قیمت (اسم محصول) از فردا
  • 22% تخفیف به مناسبت تولد (اسم برند)

12) نقض عقاید مرسوم

یکی از تیترهایی که همیشه جلب‌توجه می‌کنند، آن‌هایی هستند که باعث بحث و جدل می‌شوند. چند مورد از این تیترهای حاشیه برانگیز را ببینیم: 

  • چرا آیفون 13 یک گوشی مزخرف است؟
  • سئو سایت آن‌قدرها که فکر می‌کنید مهم نیست.
  • ویروس کرونا؛ یک دروغ تاریخی!

کلماتی قدرتمند برای نوشتن عنوان های جذاب و قدرتمند

عنوان های قوی از کلمات قوی ساخته می‌شوند. تحقیقات روانشناسی زیادی در حوزه تأثیر کلمات بر ذهن انسان انجام شده و هیچکس نمی‌تواند تأثیر کلمات قدرتمند را بر ذهن انسان انکار کند. در ادامه به کلماتی اشاره کرده‌ام که از دید محققین، بیشترین تأثیرگذاری ممکن را در لحظه دارند:

  • چگونه
  • چطور
  • چرا
  • کجا
  • راز
  • مرموز
  • عمیق
  • حیرت‌انگیز
  • فوق‌العاده
  • خارق‌العاده
  • دروغ
  • بی‌دردسر
  • شادی‌آور
  • آرامش‌بخش
  • آرام‌بخش
  • سالم
  • افسانه‌ای
  • خوشبختی
  • شجاعت
  • خنده‌دار
  • سرگرمی (یا سرگرم‌کننده)
  • عجیب و غریب
  • گران
  • مخصوص
  • انحصاری
  • طلایی
  • مغناطیسی
  • جذاب
  • مخفی
  • خصوصی
  • نخبه
  • ترسناک
  • وحشتناک
  • هولناک
  • هراس‌انگیز
  • کاریزماتیک
  • پذیرش
  • اولین
  • آخرین
  • نوستالژی
  • غیر قابل انکار
  • غیرقابل‌توضیح
  • بادوام
  • به‌یادماندنی
  • تاریخی
  • فراموش‌نشدنی
  • همیشه
  • ماندگار
  • بزرگ
  • مهم
  • ابدی
  • جاودانه
  • جادویی
  • ممتاز
  • قابل‌توجه
  • معجزه
  • معرفی
  • آموزش
  • تکان‌دهنده
  • انقلابی
  • ناگهان
  • كشف‌كردن
  • تغییر
  • حالا
  • اکنون
  • زیبا
  • زیبایی
  • درجه یک
  • خیره‌کننده
  • برازنده
  • مهیج
  • وسوسه‌انگیز
  • دوست‌داشتنی
  • بامزه
  • نتایج
  • نتیجه
  • حریم خصوصی
  • نامشروع
  • رسمی
  • تست شده
  • بی‌خطر
  • علمی
  • تضمینی
  • امن
  • امنیت
  • معتبر
  • بدون قیدوشرط
  • آزمایش
  • حرفه‌ای
  • گواهی
  • علمی
  • جهان
  • جهانی
  • دنیا
  • قابل اعتماد
  • مطالعات
  • تحقیقات
  • پرفروش‌ترین
  • حداقل
  • حداکثر
  • بیشترین
  • کمترین
  • بهبود
  • بدون استرس
  • آسان
  • گام‌به‌گام
  • در دسترس
  • خانگی
  • ساده
  • بدون درد
  • بدون هیچ زحمتی
  • ترفند (یا ترفندها)
  • رک و راست
  • ماجرا
  • فراتر
  • احیا
  • مرگ
  • استاد
  • سرپیچی
  • تمدید
  • غلبه
  • سفر
  • موفقیت
  • رسیدن
  • آزادی
  • پول
  • اقتصاد
  • تسلط داشتن
  • پیروزی
  • برآورده شدن
  • انرژی
  • انفجار
  • سرعت
  • مسابقه
  • بهترین
  • بدترین
  • افتضاح‌ترین (و به‌طورکلی کلمات دارای «ترین»)

چند نمونه عنوان جذاب (و اینکه چرا جذاب هستند؟)

1) در 2 ماه 8 کیلو وزن کم کنید. (دستور می‌دهد، واضح است و با استفاده از اعداد جلب توجه می‌کند)

2) تا حالا چند غذای ژاپنی امتحان کرده‌اید؟ (حس کمبود و از دست دادن را تحریک می‌کند.)

3) چطور یک کار پر درآمد خانگی راه انداختم؟ (این عنوان انگار از زبان شخصی گفته شده که خودش تجربه راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی را داشته؛ بنابراین می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کند.)

4) آیا تقویت حافظه امکان‌پذیر است؟ (این مقاله احتمالاً می‌خواهد به راه‌هایی برای تقویت حافظه اشاره کند؛ با این حال سعی کرده در ابتدا مخاطب را با یک سؤال چالش‌برانگیز به صفحه بکشاند.)

5) درآمد روزانه 500 دلار از یوتیوب: راهنمای شروع از همین امروز!  (این تیتر از آن تیترهایی است که مخاطب نمی‌خواهد آن را از دست بدهد؛ چون صرف‌نظر از محتوای ارائه شده، وعده و وعید زیادی داده.)

6) چقدر فکر می‌کنید همسرتان را می‌شناسید؟  (تکنیک بی‌اعتمادی و احساس خطر که بالاتر گفتم را یادتان هست؟)

7) 10 ویژگی که نشان می‌دهد شما همسر خوبی نیستید. (مخاطب با خودش فکر می‌کند شاید من یکی از این 10 ویژگی را داشته باشم؟ پس روی لینک کلیک می‌کند.)

8) کاهش اضطراب و استرس در 5 ثانیه (اگر کمی اهل مطالعه باشیم، می‌دانیم چنین چیزی از نظر علمی ممکن نیست. احتمالاً نویسنده قصد داشته به راه‌های اصولی کاهش استرس اشاره کند. اما قطعاً بدون چنین تیتری احتمال کلیک مخاطب خیلی پایین است.)

9) چگونه در مراسم عروسی بدرخشیم؟ (این تیتر سؤالی در عین سادگی به موضوعات عمیقی مثل زیبایی، درخشش، رقابت و برتری اشاره کرده است.)

10) جراحی بینی بدون بخیه؛ برای اولین بار در ایران (این تیتر به یکی از مسائل ترند جامعه پرداخته و یک مزیت یا ارزش ویژه برای خدماتش ارائه داده است.) 

و اما کلام آخر …

اگر می‌خواهیم محتوای پربازدیدی بنویسیم، حتماً باید به فکر نوشتن عناوین جذاب برای محتوای مان باشیم. نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردم، سال‌هاست که در زمینه محتوانویسی و کپی‌رایتینگ جواب می‌دهند و هنوز که هنوز است، برندهای بزرگ دنیا از آن‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین دفعه بعد که خواستیم برای مقالات‌مان عنوان بنویسیم، سعی کنیم از یک یا چند راهکار این مقاله استفاده کنیم. مطمئناً متوجه تغییرات به‌وجودآمده خواهیم شد.

سوالات متداول

اگر بخواهم به مهم‌ترین راهکارها اشاره کنم، می‌توانم این موارد را نام ببرم: مطرح‌کردن یک مشکل یا چالش خاص به همراه راه‌حل، استفاده از اعداد و ارقام برای جلب توجه و هم‌چنین تحریک احساساتی مانند فوریت، ضرورت، بی‌اعتمادی و ترس.

نوشتن عنوان جذاب باعث افزایش کلیک کاربران رو محتوا در نتایج گوگل می شود، در این صورت است که سیگنال خوبی به گوگل برای جذابیت محتوا می دهد و در نهایت هم روی افزایش رتبه محتوا موثر است.

4.7/5 - (3 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=5944
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد 12 قدم برای نوشتن عنوان جذاب و کلیک خور! [+50 کلمه جذاب]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کلمات جذاب برای تیتر که در محتوا اوردین کافی نیست، چه کلمات جذاب دیگه ای میشه در عنوان استفاده کرد؟ آیا استفاده از ایموجی رو هم در تیتر تایید می کنید؟

    17

    1. لیست کلمات جذاب برای قراردادن در عنوان به طور مفصل در محتوا آورده شده و میتونید ازشون استفاده کنید
      استفاده از ایموجی هم در عنوان هیچ مشکلی نداره و با خیال راحت استفاده کنید

      14