لینک سازی داخلی چیست؟ کاربرد و اهمیت لینک سازی داخلی در سئو

2582 بازدید

فرض کنیم قرار است یک مجتمع تفریحی لوکس و مدرن در شمال کشور بسازیم. بهترین معماران را برای طراحی آن استخدام می‌کنیم و برای ساخت‌وسازش سراغ بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح ساختمانی می‌رویم. مطمئناً این پروژه عمرانی خرج زیادی روی دست‌مان می‌گذارد. برای همین، سعی می‌کنیم با هر روشی که شده افراد زیادی را به سمت مجتمع تفریحی خود جذب کنیم. 

یکی از روش‌هایی که می‌تواند به جذب افراد کمک کند، این است که در جاده‌ها و خیابان‌های اصلی، از تابلوهای راهنما استفاده کنیم و مردم را به مجتمع‌مان دعوت کنیم. چراکه در غیر این صورت، هیچ‌کدام از گردشگران، مسافرین یا حتی ساکنین محلی از بنایی که ما ساخته‌ایم باخبر نخواهند شد و نمی‌توانند از امکانات ویژۀ آن استفاده کنند.

مقالات بلاگ و پست‌های وب‌سایتی که برایشان روزها و شاید هفته‌ها زحمت می‌کشیم، درست مثل همان مجتمع تفریحی هستند. اگر برای رسیدن کاربران به مقالات ارزشمند و مفیدمان هیچ راهی وجود نداشته باشد و مسیر درستی برای رسیدن به آن‌ها طراحی نکنیم، هیچ‌کس نمی‌تواند به وجود آن‌ها پی ببرد. بدون شک اگر آن صفحه به حال خود رها شود و هیچ لینک‌ سازی داخلی برای آن انجام ندهیم، گوگل و کاربرهایش صفحۀ ما را نادیده می‌گیرند. 

لینک‌ سازی داخلی یکی از مهم ترین مباحث سئو On-Page یا سئو داخل سایت است. لینک های داخلی محتواهای سایت شما را به یکدیگر متصل کرده و به گوگل ایده‌ای از ساختار وب سایت می‌دهد. همچنین با استفاده از لینک های داخلی یا internal links می‌توان میزان اهمیت صفحات را مشخص کرده و یک سلسله مراتب در سایت ایجاد کرد. بنابراین داشتن استراتژی لینک سازی داخلی مناسب در سئو سایت بسیار تاثیرگذار است. اما لینک داخلی چیست و چرا مهم است؟

در این مقاله قصد دارم ابتدا تعریف کاملی از لینک سازی داخلی داشته باشم و در ادامه اطلاعات جزئی تری درباره لینک سازی داخلی در اختیار شما قرار دهم. تا پایان همراه من باشید.

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی یا internal linking یعنی اتصال یک صفحه از سایت به صفحه ای دیگر در همان سایت با استفاده از لینک.

با استفاده از لینک‌های داخلی کاربران و موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند به بخش‌های مرتبط در سایت شما منتقل شوند. علاوه بر لینک های متنی ایجاد شده، منو اصلی سایت، محتوای یک صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر، سایدبار و سایر بخش‌های یک صفحه نیز نوعی لینک سازی داخلی محسوب می‌شوند و در مسیر حرکت کاربر تاثیر می‌گذارند.

به طور کلی هر چقدر یک صفحه مهم، لینک‌های بیشتری داشته باشد برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. پس ایجاد لینک‌های داخلی مناسب و خوب برای سئو سایت بسیار مهم هستند.

کاربرد لینک سازی داخلی در سئو

با استفاده از لینک سازی داخلی می‌توان در سایت ساختار ایجاد کرد و از این طریق کاربران می‌توانند به سادگی به صفحاتی که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند. همچنین با استفاده از لینک سازی داخلی می‌توان میزان اهمیت هر صفحه را برای موتورهای جستجو مشخص کرد. معمولا موتورهای جستجو صفحاتی که فاقد لینک داخلی باشند را کم اهمیت در نظر می‌گیرند.

گوگل لینک ها را دنبال می‌کند و از این طریق به کشف (ایندکس) محتوای وب‌سایت‌ها و رتبه‌بندی آن‌ها در نتایج جستجو می‌پردازد. اگر یک صفحه تعداد زیادی لینک (داخلی و خارجی) دریافت کند، این مسئله یک سیگنال قوی به گوگل است و نشان می‌دهد که آن پست از ارزش زیادی برخوردار است.

پیوندها یا لینک‌های داخلی چیزی است که مالک سایت آن را کنترل می‌کند و با لینک های داخلی صحیح مدیر سایت می‌تواند کاربران و گوگل را به مهم‌ترین صفحات خود هدایت کند.

اهمیت لینک سازی داخلی برای سئو

متخصصان حوزه وب، ساختار وب را به تار عنکبوت تشبیه می‌کنند. تارهای عنکبوت همگی به یکدیگر متصل هستند و عنکبوت‌ها با استفاده از آن‌ها می‌توانند به نقاط مختلف بروند، اما اگر یکی از تارها دچار آسیب یا پارگی شود عنکبوت‌ها برای رفت و آمد دچار مشکل شده و مجبور هستند مسیر دیگری را انتخاب کنند.

ساختار گوگل نیز دقیقا به همین صورت است. خزنده‌های گوگل به کمک لینک‌ها مسیر رفت و آمد خود را انتخاب می‌کنند و اگر صفحه‌ای لینک خارجی یا داخلی نداشته باشد یعنی بن‌بست است. این بن‌بست ها هم برای گوگل مضر هستند و هم باعث خروج کاربر از این صفحات می‌شوند.

براساس این توضیحات در صورتی که شما برای صفحات سایت خود لینک داخلی یا خارجی در نظر نگرفته باشید و ساختار متصل به هم ایجاد نکنید گوگل در سایت شما به بن‌بست می‌رسد و این مسئله از نظر سئو کاملا به ضرر سایت شما خواهد بود. پس وجود لینک داخلی یا internal links در سایت شما یک عامل ضروری برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

از طرفی لینک سازی درست و اصولی، به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت ما را بهتر درک کنند. 

به طور کلی دلایل اهمیت لینک‌های داخلی شامل موارد زیر هستند:

  • لینک‌ سازی داخلی باعث می‌شود صفحات از این طریق، لینک خارجی دریافت کنند و به راحتی ایندکس شوند. 
  • انکرتکست لینک‌های داخلی نشان می‌دهند که صفحات شما در مورد چه چیزی هستند و در چه کلمات کلیدی می‌توانند رتبه بگیرند.
  • لینک سازی داخلی مانند یک نقشه راه به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کنند صفحات مرتبط سایت را کشف کنند.
  • لینک‌های داخلی با توجه به میزان لینک‌های ورودی، میزان اهمیت صفحات را مشخص می‌کنند.

اگر علاقه‌مند به استفاده از لینک سازی داخلی نیستید و هنوز به اهمیت آن پی نبرده‌اید اشکالی ندارد، صبر کنید تا موتورهای جستجو بدون استفاده از لینک داخلی صفحات شما را پیدا کنند. قطعا آن‌ها صفحات را پیدا می‌کنند اما این کار مدت زمان زیادی طول می‌کشد زیرا با توجه حجم مطالبی که روزانه در سایت‌های مختلف ایجاد می‌شود موتورهای جستجو حسابی پرمشغله هستند. ولی اگر دوست دارید موتورهای جستجو در کمترین زمان به صفحات شما برسند لینک سازی داخلی یک راه‌حل عالی برای کمک به آن‌ها است.

انواع لینک های داخلی

همانطور که گفته شد به جز لینک های داخل متن که همه ما آن‌ها را به عنوان لینک داخلی می‌شناسیم، منو اصلی سایت، محتوای یک صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر، سایدبار و سایر بخش‌های یک صفحه نیز نوعی لینک سازی داخلی محسوب می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می‌توان کاربر را بخش‌های مهم سایت هدایت کرد. برای اینکه بهتر متوجه شوید توضیحات بیشتری درباره انواع لینک‌های داخلی و کاربرد آن‌ها ارائه می‌دهم:

  • لینک های ناوبری (Navigational)

لینک‌های ناوبری تقریباً در تمام صفحات سایت وجود دارند و بخشی از ساختار فنی سایت (به اسم Breadcrumb شناخته می شوند) محسوب می‌شوند. مثلاً در بالای همین صفحه دو لینک ناوبری به این صورت می‌بینیم:

«خانه > مقالات آموزشی > لینک سازی داخلی چیست » 

اینجا اگر روی «خانه» کلیک کنیم، به صفحه اصلی سایت خواهیم رفت و کلیک کردن روی مقالات آموزشی ما را به صفحه اصلی مقالات سایت می‌برد. یا در بسیاری از سایت‌ها، اسم نویسنده را بعد یا قبل محتوا قرار می‌دهند که اگر روی آن کلیک کنیم، به مقالات دیگر آن نویسنده دسترسی خواهیم داشت.

حتی خیلی از متخصصین، لینک اصلی سایت که آن بالا روی مرورگر خود می‌بینیم را جز لینک‌های ناوبری به حساب می‌آورند. بنابراین هر لینکی که بیشتر جنبه فنی داشته باشد و ما را به بخش‌های دیگر سایت ببرد، لینک ناوبری به شمار می‌رود.

  • لینک سازی داخل محتوا

لینک سازی در داخل محتوا (manual internal links) یا  لینک سازی دستی داخلی به لینک‌هایی گفته می‌شود که به صورت دستی در مقالات تولید می‌شوند. لینک داخلی به محتواهای دیگر سایت، مخاطب را به سمت همان مجتمع تفریحی می‌برد که در ابتدای مقاله درباره آن صحبت کردیم. لینک‌هایی که خودمان در مقالات ایجاد کرده و مطالب مرتبط را به هم لینک می‌کنیم و با این کار به کاربران می‌گوییم که درباره این موضوعات اطلاعات بیشتری در سایت موجود است که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. 

این نوع لینک‌ها معمولاً به صورت متنی یا Contextual در مقاله قرار می‌گیرند. در واقع برای این که مثل CTA به نظر نرسند، به طور نامحسوس در متن‌مان گنجانده شده و با یک سری مفاهیم و متون مرتبط احاطه می‌شوند.

این لینک‌ها باید اطلاعات بیشتری در مورد موضوع موردنظر ارائه دهند و دایرۀ اطلاعاتی مخاطب را در مورد موضوع مقاله تکمیل کنند. لینک‌های متنی قوی‌ترین لینک‌های داخلی هستند؛ چراکه با متن مرتبط احاطه شده‌اند و به گوگل کمک می‌کنند موضوع صفحه را به درستی درک کند. اگر بتوانیم در جاگذاری این لینک‌ها هنرمندانه عمل کنیم، بدون شک در نتایج گوگل رتبۀ بالاتری کسب خواهیم کرد.

  • لینک سازی دعوت به اقدام (CTA)

یکی از انواع دیگر لینک‌های داخلی که می‌توانیم در مقالات و صفحات خود استفاده کنیم، لینک دعوت به اقدام یا همان CTA (Call to Action) است. این لینک‌ها برای وادار کردن مخاطب به انجام کاری خاص در صفحه قرار می‌گیرند و به‌صراحت به مخاطبین می‌گویند اقدام خاصی انجام دهند. 

«فلان مقاله را بخوانید»، «در فلان دوره ثبت‌نام کنید» یا «اطلاعات فلان محصول را اینجا ببینید» از متداول‌ترین لینک‌های CTA هستند.

  • لینک سازی تصویری

با استفاده از لینک سازی تصویری می‌توانیم عکس‌ها و موضوعات عکس‌ها را به گوگل و دیگر موتورهای جستجو معرفی کنیم. در این لینک سازی اگر از تگ Alt برای عکس‌ها استفاده کنیم برای سئو سایت بسیار مفید خواهد بود. در صورت لود نشدن عکس، تگ Alt به کاربر کمک می‌کند به موضوع عکس پی ببرد. همچنین این تگ، عنوان وارد شده عکس را به گوگل نشان می‌دهد. مثلا اگر من یک عکس مرتبط با طبیعت را در سایتم قرار دهم و در تگ Alt بنویسم «پیاده‌روی در جنگل» گوگل متوجه خواهد شد که این عکس به چه موضوعی اشاره دارد. 

  • لینک سازی در صفحه اصلی

صفحه اصلی سایت مهم‌ترین صفحه هر سایت است. این صفحه اصلی‌ترین راه برقراری ارتباط با مشتری است و اهمیت ویژه‌ای دارد. لینک‌های موجود در این صفحه هم اهمیت بالایی دارند و رتبه صفحات لینک شده برای انکرتکست آن لینک در گوگل افزایش پیدا می‌کند.

صفحه اصلی سایت شما باید دسته‌بندی مرتب و ساختار یافته‌ای داشته باشد، صفحات محصولات، مقالات، تماس با ما و درباره  ما خود نیاز به صفحه‌ای مجزا دارند که لینک‌های آن در هدر یا فوتر صفحه اصلی قرار می‌گیرند. همچنین در صورتی که تنظیمات هدر و فوتر را طوری قرار دهید که در صفحات داخلی سرجای خود باشند دسترسی به قسمت‌های مختلف سایت برای کاربر راحت‌تر خواهد بود. من در مقاله مفصلی در خصوص صفحه اصلی سایت و سئو صفحه اصلی صحبت کردم که می توانید در آموزش سئو صفحه اصلی سایت بخوانید.

  • لینک سازی داخلی در منو

لینک سازی داخلی در منو، در سایت‌های فروشگاهی بسیار اهمیت دارد و برای تمامی کلمات کلیدی سایت، باید صفحه هدف ساخته شود. کلمات انتخابی برای منو بسیار مهم هستند و گوگل به این کلمات توجه نشان می‌دهد. برای مثال در سایت فروش موبایل اگر شما در منو از کلمه کلیدی برندهای موبایل استفاده کرده باشید و آن را از نظر سئو بهینه کرده باشید کاربر به راحتی به صفحه هدف مرتبط با آن برند هدایت می‌شود و این امر تاثیر قابل توجهی در افزایش رتبه و بازدید سایت خواهد داشت. 

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

آموزش لینک سازی داخلی با استراتژی 5 مرحله ای

همانطور که گفته شد به جز لینک های داخل متن که همه ما آن‌ها را به عنوان لینک داخلی می‌شناسیم، منو اصلی سایت، محتوای یک صفحه، بنرهای گرافیکی، فوتر، سایدبار و سایر بخش‌های یک صفحه نیز نوعی لینک سازی داخلی محسوب می‌شوند و با استفاده از آن‌ها می‌توان کاربر را بخش‌های مهم سایت هدایت کرد. برای اینکه بهتر متوجه شوید توضیحات بیشتری درباره انواع لینک‌های داخلی و کاربرد آن‌ها ارائه می‌دهم:

1) از انکرتکست های مرتبط استفاده کنید

انکرتکست یا Anchor text متن قابل مشاهده و قابل کلیک یک لینک است. انکرتکست به کاربران و موتورهای جستجو این پیام را می دهد که محتوای لینک شده در مورد چیست، بنابراین باید کلمات کلیدی را در انکرتکست استفاده کنید که کاملا مرتبط با محتوای لینک شده است.

در خصوص انتخاب انکرتکست مناسب، اولویت شما باید این باشد که کاربران روی لینک شما کلیک کنند. این بدان معناست که انکرتکست شما باید برای خوانندگان جذاب باشد.

همچنین، از استفاده از عباراتی مثل “اینجا کلیک کنید” یا اینجا” پرهیز کنید. این کلمات چیزی در مورد محتوای لینک شده به موتورهای جستجو یا خوانندگان نمی گوید.

2) لینک های شما باید ارزشمند باشند

خوانندگان به احتمال زیاد روی لینکی که باارزش باشد و به آن اعتماد کنند، کلیک می کنند. اگر مطمئن نیستید که یک لینک خاص مرتبط و ارزشمند است، از خود بپرسید : “آیا خواننده حاضر است محتوای فعلی را برای خواندن محتوای لینک شده رها کند؟”

موتورهای جستجو بر تجربه کاربری (UX) تاکید دارند. لینک‌ سازی داخلی غیرضروری می‌توانند به سئو سایت شما آسیب بزنند، به خصوص اگر گوگل آنها را به‌عنوان اسپم بشناسد. اگر لینکی ارزش کمی به خوانندگان بدهد یا ارزشی نداشته باشد، بهتر است از آن استفاده نکنید.

3) تعداد لینک های داخلی محتوا باید منطقی باشد

وقتی صحبت از لینک های داخلی می شود، باید کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. گوگل در داکیومنت های خود توصیه می‌کند که :

تعداد لینک های یک صفحه را به تعداد معقول (حداکثر چند هزار) محدود کنید.

حال این سؤال مطرح می شود که تعداد معقول لینک ها چقدر است؟

این موضوع می تواند بسته به عواملی مثل مخاطبان، طول و موضوع محتوا و تعداد صفحات مرتبطی که می توانید به طور بالقوه به آنها لینک دهید، متفاوت باشد. در نهایت، شما باید تعدادی از لینک داخلی را درنظر بگیرید که فکر می کنید برای خواننده مفید است.

4) برای لینک سازی داخلی یک داکیومنت داشته باشید

اگر وب‌سایت بزرگی دارید، می‌توانید تمام محتوای خود را در اکسل ثبت کنید تا فرصت‌های لینک سازی داخلی را پیدا کنید. وقتی در حال تهیه پیش‌نویس محتوای جدید هستید، می‌توانید از این سند برای شناسایی مقالات مرتبطی که می‌توانید بین آنها لینک برقرار کنید، استفاده کنید.

هنگام ایجاد فایل اکسل تان، می‌توانید هر اطلاعاتی را که برایتان اهمیت دارد، ثبت کنید. با این حال، حداقل توصیه می کنم عنوان صفحه، URL، کلمه(های کلیدی)، صفحات لینک داده شده و انکرتکست را درج کنید

5) محتواهای قدیمی خود را بازنگری کنید

افزودن لینک به محتواهای درحال تولید خیلی خوب است. با این حال، شما باید محتواهای قدیمی خود را برای افزودن یا جایگزینی لینک های داخلی بررسی کنید. با تجزیه و تحلیل مطالب قبلی خود، می‌توانید زنجیره‌ای از محتواهای به هم پیوسته ایجاد کنید.

برای استفاده حداکثری از استراتژی لینک سازی داخلی خود، باید لینک سازی را نیز در فرایند تولید محتوای خود بگنجانید. با ارزیابی مداوم این جنبه از پست ها و صفحات خود، می توانید به طور مداوم سئو خود را اصلاح کنید، تعامل را افزایش دهید و تجربه کاربری سایت خود را بهبود بخشید.

نکات مهم در لینک سازی داخلی

معمولا تمرین و تکرار باعث بهبود لینک سازی داخلی می‌شود. همچنین استفاده از ابزارهای آنالیز لینک مانند Ahref، Moz و مخصوصا Screaming frog می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. حالا به سراغ دو نکته مهم در لینک سازی داخلی می‌روم و آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهم. 

  • بهینه سازی انکر تکست لینک‌ها (Anchor Text)

منظور از انکرتکست همان متن لینک دار شده است. با استفاده از انکر تکست می‌توان به یک صفحه در سایت لینک داد. انکرتکست مورد استفاده برای لینک سازی داخلی سایت باید بهینه نوشته شود و با موضوع اصلی صفحه مرتبط باشد.

دقت داشته باشید که برای انکر تکست داخلی اصلا از جملاتی مانند «اینجا کلیک کنید» یا  «اینجا» استفاده نکنید. برای مثال زمانی که مقاله‌ای درباره قیمت سئو دارید بهتر است برای لینک دهی به این صفحه از عبارت «تعرفه سئو سایت» استفاده کنید.

همچنین توصیه می‌کنم در نوشتن متن انکرتکست از کلمه کلیدی صفحه‌ای که قرار است به آن لینک دهید استفاده کنید. برای لینک دهی تصاویر نیز سعی کنید از کلمات کلیدی مناسب با صفحه مقصد استفاده کنید زیرا بدون انکرتکست مناسب ربات‌های گوگل نمی‌توانند درک درستی از لینک تصویر شما پیدا کنند. 

  • عدم استفاده از لینک سازی داخلی بیش از حد

با این که قانونی مشخصی برای تعداد لینک داخلی وجود ندارد اما معمولا استفاده از 5 تا 10 لینک داخلی به ازای هر 1000 کلمه در یک صفحه منطقی است. البته تعداد لینک‌های داخلی به توجه به سلیقه و صلاحدید مدیر سایت تعیین می‌شود ولی دقت داشته باشید که زیاده‌روی در آن به صفحه مورد نظر آسیب می‌رساند.

لینک سازی داخلی سایت باید به گونه‌ای باشد که کاربران را هنگام خواندن مطالب سایت آزار ندهد. در یک محتوا می‌توانید محتواهای مرتبطی که کاربر نیاز به مطالعه آن‌ها دارد را به یکدیگر لینک دهید و کاربر را در سایت خود به صفحات مختلف هدایت کنید.

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

فکر می‌کنم با خواندن مطالب بالا مفهوم لینک داخلی را متوجه شده باشید اما یکبار دیگر یادآوری می‌کنم که لینک‌های داخلی کاربران را به مطالب درون سایت خودتان وصل می‌کنند. مثلا نوار منوی موجود در صفحه  و لینک‌های داخل یک مقاله که کاربر را به محتوای یک صفحه دیگر از سایت خودتان هدایت می‌کند نمونه‌هایی از لینک‌های داخلی هستند. اما لینک‌های خارجی (external links) کاربر را از یک دامنه خاص به یک دامنه دیگر و مجزا ارجاع می‌دهند. مثلا در اکثر سایت‌ها لینک‌هایی هستند که کاربران را به یک سایت دیگر هدایت می‌کنند و آن‌ها می‌توانند به اطلاعات جدیدی در سایت جدید دسترسی داشته باشند. به تمامی این لینک‌ها لینک خارجی گفته می‌شود. 

لینک‌های داخلی چهارچوب اصلی سئو سایت را تشکیل می‌دهند و لینک‌های خارجی در افزایش بازدید موثر هستند. اگر لینک وب سایت شما به عنوان یک لینک خارجی در یک سایت باکیفیت قرار گرفته باشد کاربران بیشتری به سایت شما هدایت می‌شوند. دقت داشته باشید که استفاده از لینک خارجی در یک سایت بی‌کیفیت تاثیر مثبتی در سئو سایت شما نخواهد داشت. 

نتیجه گیری 

ممنون که تا انتهای این مقاله با من بودید. در این مقاله آموزشی با تعریف، کاربرد و نکات مهم در لینک سازی داخلی و همچنین تفاوت‌های لینک داخلی و خارجی آشنا شدید. قطعا شما هم الان اهمیت لینک سازی داخلی را درک کرده‌اید و برای استفاده درست از آن برنامه‌ریزی می‌کنید.

همانطور که گفته شد استفاده درست از لینک سازی داخلی تنها با تکرار و تمرین به دست می‌آید. سعی کنید نکات مهم مربوط به این مبحث را بخوانید و آموزش‌های لازم را دریافت کنید. 

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=4392
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

4 نظر در مورد لینک سازی داخلی چیست؟ کاربرد و اهمیت لینک سازی داخلی در سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. آقای کیانی عزیز
    لینک خارجی به هر سایتی که خواستیم میتونیم بدیم؟ اصولی داره لینک سازی خارجی کلا؟

    34

    1. لینک سازی خارجی کلا اتفاق خوبیه، منتها بد جا افتاده (زورشون میاد لینک خارجی بدن)
      شما میتونی به هر سایتی که میخوای لینک بدی به شرطیکه :
      1) سایت مقصد معتبر باشه
      2) به کاربر در جهت رسیدن به جواب سوالاتش کمک کنه

      33

  2. خیلی ممنون از شما
    خوب توضیح داده شد ولی روش عملی لینک سازی داخلی رو من متوجه نشدم. چک لیستی دارید برای اینکار؟
    تشکر

    39

    1. سلام
      خیلی مچکرم بابت نظرتون
      بله به زودی روش لینک سازی داخلی رو به صورت ویدیویی ضبط میکنم و همینجا قرار میدم چون نوشتن از نحوه لینک سازی خیلی کارساز نیست
      بازم تشکر

      لایک