روش های ناب افزایش بازدید سایت در سال 1402

1946 بازدید

اگر از یک دیجیتال مارکتر یا صاحب کسب ‌و کار آنلاین بپرسید که در دنیا چه چیزی را بیشتر دوست دارد؟ احتمالاً به شما خواهد گفت مشتریان بیشتر. افزایش بازدید سایت یکی از راه‌های افزایش مشتریان به سمت کسب ‌و کار شماست.

در واقع افزایش بازدید سایت یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های دیجیتال مارکترهاست تا بتوانند لید بیشتری از کاربران جمع کنند و آنها را تبدیل به مشتریان بالقوه کنند.

روش های زیادی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد و در این مقاله قرار است تا بهترین روش‌های ممکن را در چند کانال مختلف بازاریابی به شما معرفی کنم.

چطور بازدید سایت را بالا ببریم
جدول محتوای مقاله نمایش

افزایش بازدید سایت با استفاده از محتوا

قطعاً بدون داشتن یک محتوای خوب و جذاب نمی‌توان بازدید بیشتری را به سایت هدایت کرد، پس در نتیجه یکی از تمرکزهای اصلی بر روی ساخت یک سایت، ایجاد محتواهای کاربر پسند است.

برای این کار باید روش های زیر را دنبال کنید :

1) بخش وبلاگ را در سایت راه اندازی کنید

در مشاوره های سئو صاحبین کسب و کار و وبمسترها معمولا از من سوال می کنند که چگونه بازدید سایت را بالا ببریم اما یک وبلاگ ساده در سایت خود ندارند!

اول از همه، سایت شما نیاز به وبلاگی دارد که بتوانید به طور منظم در آن، محتوایی مفید و طولانی منتشر کنید. نگاهی به آمار زیر بیندازید :

  • وب‌ سایت‌هایی که بر روی تولید محتوای وبلاگ تمرکز دارند 97 درصد لینک‌های خارجی بیشتری دریافت می‌کنند.
  • کسب ‌و کارهایی که وبلاگ دارند، 55 درصد بیشتر از سایت‌های بدون بلاگ بازدیدکننده دارند.
  • وجود وبلاگ 13 برابر امکان ROI (بازگشت سرمایه) را برای شرکت بیشتر می‌کند.

هرچه محتوای ارزشمندتری در سایتتان داشته باشید، دلیل بیشتری برای بازدید کاربران از سایت شما و افزایش ترافیک سایت شماست. بدون وجود وبلاگ بقیه استراتژی‌های معرفی شده در ادامه این مقاله ارزش چندانی ندارند.

2) بر روی محتواهای همیشه سبز تمرکز کنید

شاید اخبار و موضوعات روز بتوانند به سرعت و در مدت کوتاهی بازدید زیادی را به سمت سایت شما هدایت کنند، اما در طولانی مدت، ارزش خود را به همان سرعت از دست می‌دهند.

محتوایی را در سایت خود منتشر کنید که همیشه برای مخاطبان جذاب هستند. به این‌گونه از محتواها، همیشه سبز یا Evergreen می‌گویند، زیرا به مرور زمان ترافیک و لینک‌های مفید را جذب می‌کنند، خصوصاً اگر آنها را به طور مرتب به‌روزرسانی کنید.

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

3) تیترهای جذاب برای مقالات بنویسید

عنوان‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های محتوا هستند. در واقع بر اساس آمار، وبلاگ‌هایی با تیترهای جذاب، جذب و افزایش ترافیکشان 500% بیشتر از دیگر سایت‌هاست. این یکی از روش های افزایش بازدید سایت در گوگل است که من به شخصه به آن خیلی علاقه دارم. 

در صفحه نتایج گوگل شما با تیترنویسی جذاب می توانید توجه مخاطب را به خود جلب کنید که نتیجه آن افزایش CTR خواهد بود.

4) از نویسنده های مهمان در سایت خود استفاده کنید

نویسندگان مهمان نه تنها می‌توانند موضوعات و دیدگاه‌های جدیدی را به بلاگ شما اضافه کنند، بلکه می‌توانند آن را در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند تا خواننده‌های جدیدی را به سمت سایت شما بیاورند.

فقط مطمئن شوید که محتوای باکیفیت بالا و بدون لینک‌های اسپم دریافت می‌کنید (چون‌که ممکن است توسط گوگل جریمه شوید و ترافیک سایتتان را از دست بدهید).

برای این کار می‌توانید یکی سری دستورالعمل‌ها و استانداردهای خاصی را مشخص کنید تا نویسنده مهمان با رعایت آنها، محتوای با کیفیتی را به شما تحویل دهد.

5) تصاویر جذاب و مناسبی را انتخاب کنید

در مورد تصاویر هم من با صاحبین کسب و کار و وبمسترها مشکل دارم. اگر کسی از من بپرسد “چطور بازدید سایت را افزایش دهیم” اولین جوابی که به ذهنم می رسد این است که از عکس یا ویدیوهای زیاد در محتوای خود استفاده کن.

با استفاده از ابزارهای طراحی مختلف، می‌توانید مفاهیم و داده‌های خود را تصویرسازی کنید تا درک آنها را برای مخاطبان آسان‌تر کند. علاوه بر این با قرار دادن تصویر در محتوای خود، گوگل آنها را در نتایج جستجوی تصاویر به کاربران نشان می‌دهد و شما فرصت بیشتری را برای بالابردن بازدید وب سایت تان به دست می‌آورید.

6) از محتوای ویدیویی استفاده کنید

محتوای متنی خوب است اما ویدئو می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب کند. از آن غافل نشوید.

7) از محتوای مختلف استفاده کنید

ویدئوها و پست‌های وبلاگ تنها انواع محتوایی نیستند که برای آموزش کاربران می‌توانید در سایت خود قرار دهید.

اینفوگرافیک‌ها، راهنماهای قابل دانلود، تم‌ها (قالب)، وبینارها و موارد دیگر هم انواع دیگر محتواهایی هستند که می‌توانند به جذب و نگهداشت کاربر در سایت کمک کنند.

افزایش بازدید سایت با استفاده از سئو

با همه استراتژی‌هایی که در مورد افزایش بازدید سایت گفته شد، هنوز یک مشکل وجود دارد. اگر کسی نتواند محتوای شما را پیدا کند، پس ترافیکی هم به سمتشان هدایت نمی‌شود و از آنجا که 71 درصد کلیک‌ها مربوط به صفحه اول گوگل هستند، پس به یک استراتژی سئو نیاز دارید.

با استفاده از سئو، محتوای شما برای موتورهای جستجو بهینه سازی می‌شود، بنابراین احتمال دیده شدن محتوای شما در کوئری‌های مرتبط بیشتر می‌شود.

استراتژی محتوا بحثی کاملاً جدا دارد اما در اینجا فقط به اصول اولیه سئو برای افزایش بازدید سایت اشاره می‌کنم:

1) کلمات کلیدی هدف

کلمات کلیدی، عباراتی هستند که افراد در گوگل برای رسیدن به هدف خاصی جستجو می‌کنند، برای مثال “محتوای سئو شده” می‌تواند یک کلمه کلیدی باشد که کاربری آن را جستجو می‌کند تا اطلاعات بیشتری کسب کند.

با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب ‌سایتتان را پیدا کرده و لیستی از آنها تهیه کنید.

2) کلمات کلیدی طولانی 

هرچه میزان سرچ کلمه کلیدی بیشتر باشد، قابلیت جذب بازدید به سایت از طریق آن کلمه کلیدی بیشتر است. درست است؟

بله، اما نه خیلی سریع. برخی از کلمات کلیدی زیاد سرچ می‌شوند به همین دلیل رتبه بندی برای آنها به دلیل وجود رقبای بیشتر بسیار سخت است. مانند “وب سایت” که حجم مطالب نوشته شده برای آن تقریبا 1,000,000,000 است.

اما کلمات کلیدی طولانی تر یا همان لانگ تایل ها، در موتورهای جستجو آسان تر رتبه‌ بندی می‌شوند و بازدید بیشتری را به سایت شما هدایت می‌کنند.

3) استراتژی مشخصی برای کلمات کلیدی خود داشته باشید 

این استراتژی، اساس اولیه سئو On-page است. جایی که شروع به بهینه ‌سازی محتوایتان می‌کنید تا موتورهای جستجو بتوانند درک بهتری از محتوای تولید شده توسط شما داشته باشند.

برای شروع، حتماً کلمه کلیدی موردنظر خود را در مکان‌های زیر قرار دهید:

  • تگ عنوان (عنوان متا)
  • تگ H1
  • حداقل در دوتا از تگ‌های H2
  • 100 کلمه اول
  • در نام فایل تصاویر و در قسمت متن جایگزین تصویر (Alt Text)
  • توضیحات متا

4) بهینه سازی ظاهر SERP

تنها قرار دادن کلمه کلیدی در توضیحات متا و عنوان متا کافی نیست. باید به‌گونه‌ای توضیحات متا را بنویسید تا زمانی که در نتایج گوگل نشان داده شد، برای کاربران جذابیت داشته باشد و آنها را تشویق به کلیک نماید.

  • توضیحات متا: بین 155 تا 165 کاراکتر بنویسید، به صورتی که به خواننده بگوید مطلب شما ارزش خواندن دارد و جواب سؤالاتشان را می‌دهد.
  • عنوان متا: حداکثر 60 کاراکتر اجازه نوشتن برای عنوان متا را دارید، بهتر است که با کلمه کلیدی آن را شروع کنید و نشان دهید همان چیزی است که کاربر به دنبالش است.

5) لینک دهی داخلی

در زمان انتشار محتوای متنی خود، حتماً، حداقل 1 تا 3 لینک داخلی به صفحات دیگر سایت بدهید. این کار به افزایش بازدید سایت به شدت کمک زیادی می‌کند، چگونه؟

  1. بازدید کنندگان را به مدت طولانی‌تری در سایتتان نگه می‌دارد
  2. آنها را وادار می‌کند تا صفحات بیشتری را در سایتتان مشاهده کنند
  3. به کاربران اجازه می‌دهد تا بیشتر با سایت شما و ارزش‌های آن آشنا شوند.

همه این کارها باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود و ترافیک و بازدید بیشتری را به سایت شما هدایت می‌کند.

6) بر روی بهبود سرعت سایت خود کار کنید

تا به ‌حال این تجربه را داشته‌اید که 30 ثانیه منتظر بمانید تا یک صفحه لود شود؟ احتمالاً تجربه کرده‌اید و به ‌احتمال قوی‌تر پیش از اینکه اصلاً سایت به درستی بالا بیاید از آن خارج شده‌اید.

اگر سایت شما به زمان زیادی برای لود شدن نیاز دارد، نرخ پرش یا Bounce rate در سایتتان بسیار بالاست. سرعت همیشه یکی از عوامل رتبه بندی در گوگل بوده است. همیشه سعی کنید صفحات سایتتان از نظر فنی بهینه باشند مانند اندازه و حجم فایل تصاویر، ساختار صفحه و عملکرد افزونه‌های سایت.

هر چه سایت سریع‌تر بارگذاری شود، نرخ بازدید هم بیشتر می‌شود.

7) طراحی سایت خود را ریسپانسیو یا واکنش گرا کنید

امروزه، بیشتر مردم با استفاده از موبایل به صفحات وب دسترسی دارند. اگر سایتتان قابلیت این را ندارد که در صفحات موبایل به‌ خوبی دیده شود، پس عملاً همه کاربران را از خودتان دور کرده‌اید.

حتی اگر وب سایت ساده‌ای هم دارید، طراحی آن باید به ‌گونه‌ای باشد که با هر نوع دستگاهی، حتی کوچک‌ترین صفحات هم قابلیت سازگاری داشته باشد.

8) به طور منظم محتوای خود را به روز کنید

حتی محتواهای همیشه سبز (Evergreen) هم به‌ مرور زمان نیاز به به‌روزرسانی دارند، زیرا به‌ روز بودن یک محتوا، یکی از عوامل رتبه ‌بندی سایت ها در نتایج گوگل است.

حتی اگر محتوای شما هنوز هم در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود، باز هم با یک به روز رسانی ساده می‌توانید نرخ کلیک آن را افزایش دهید و در نتایج بالاتری قرار بگیرید.

اما دقت داشته باشید که تغییر چند کلمه ساده الزاما به معنای به‌روزرسانی محتوا نیست. برای به‌روزرسانی باید:

  • به ‌روز کردن و یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید
  • تغییر تصاویر قدیمی و افزودن تصاویر جدید برای نشان دادن مفاهیم
  • افزودن لینک‌های داخلی جدید به مقالات تازه نوشته شده
  • بر طرف کردن لینک‌ها و تصاویر خراب
  • عنوان متا و توضیحات متا را تغییر دهید

افزایش بازدید سایت با استفاده از شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مزیت‌های زیادی دارد که یکی از آنها هدایت ترافیک به سمت سایتتان است. در ادامه روش‌هایی را برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بالا بردن بازدید سایت معرفی کرده‌ام :

1) محتوای خود را در شبکه های اجتماعی هم تبلیغ یا پروموت کنید

تولید محتوای عالی و منتظر ماندن برای پیدا شدن آن کافی نیست. برای بیشتر دیده شدن محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی متناسب با کسب‌ و کارتان هم قرار دهید.

این کار نه ‌تنها باعث جذب ترافیک بیشتر می‌شود، بلکه احتمال دریافت بک ‌لینک از دیگر سایت ها هم بیشتر می‌شود.

2) هشتگ هم اضافه کنید

زمانی که محتوایتان را در لینکدین، توییتر، اینستاگرام و سایر شبکه‌هایی که با هشتگ کار می‌کنند به اشتراک می‌گذارید، سعی کنید که همیشه لیستی از هشتگ‌های مرتبط با کسب‌ و کارتان را در پست‌های خود قرار دهید تا احتمال بازدید مطالب شما را افزایش دهد.

3) مقالات مناسب با لینکدین را پست کنید 

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای در دنیا در زمینه کسب‌ و کار است. به این معنی که باید به طور منظم در لینکدین محتواهای خود را منتشر کنید.

انجام این کار می‌تواند بازدید زیادی را به سمت پروفایل شما هدایت کند و درنتیجه کسب ‌و کارتان توسط دیگران بیشتر شناخته می‌شود.

فقط کافی است محتوایی را که در سایت خود گذاشته‌اید، برای لینکدین مناسب‌ سازی کنید و در آنجا منتشر کنید، همچنین لینک اصلی مقاله جهت لینک ‌سازی را در پست خود قرار دهید.

4) دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را در صفحات خود قرار دهید

این کار، یک راه بسیار آسان برای افزایش بازدید سایت است. دکمه اشتراک ‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی به کاربران این اجازه را می‌دهد تا مقاله‌ای را که خوانده‌اند در شبکه‌های اجتماعی و با فالوورهایشان به اشتراک بگذارند.

5) رقبایتان را بررسی کنید

عملکرد رقبایتان را در صفحه‌های اجتماعی بررسی کنید و ببینید که آنها چگونه محتوایی و به چه سبکی منتشر می‌کنند. همچنین نحوه برخورد و تعامل کاربران با محتوای آنها را هم بررسی کنید، در صورت نیاز، می‌توان از شیوه آنها تقلید کرد و محتواهای باکیفیت‌تر و کاربر پسندتری در شبکه‌های اجتماعی‌تان منتشر کنید.

نتیجه گیری 

راه‌های بیشتری برای هدایت بازدید به سمت سایت و افزایش بازدید توسط کاربران وجود دارد اما در اینجا تنها تعدادی محدود اما کاربردی را به شما معرفی کردم. درصورتی‌که قصد دارید بازدید سایت کسب و کارتان را افزایش دهید می توانید از طریق صفحه مشاوره سئو یا تماس با من ارتباط بگیرید.

سوالات متداول : 

چگونه بازدید سایت را بالا ببریم؟

بازدید سایت را می توان از طریق تولیدمحتوا (بازاریابی محتوا)، سئو و انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی بالا برد. مسلما هر روش تکنیک های مخصوص به خود را دارد.

بازدید سایت فقط از طریق سئو بالا می رود؟

اینطور نیست اما یکی از مهم ترین کانال هایی که می توانید روی آن حساب کنید سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستحو است.

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=3401
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد روش های ناب افزایش بازدید سایت در سال 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و ممنون
    روش هایی که برای بازدید سایت گفتید خیلی مبهم بود
    لطفا شفاف تر و با مثال بگین متوحه بشیم
    مرسی

    24

    1. سلام
      ببینید اصل قضیه تولید محتوای کاربرپسند، به همراه تایتل و دیسکریپشن مناسبه
      هر کاری شما می کنید، چه در سایت و چه در شبکه های اجتماعی، اگر به دنبال افزایش بازدید هستید باید در نهایت منجر بشه به تولید محتوایی که نیازی رو از کاربر رفع کنه یا ارزشی رو به کاربر ارائه کنه
      این خلاصه این مقاله اس 🙂

      25