جریمه هایی که گوگل برای سئو کلاه سیاه درنظر می گیرد

1990 بازدید

گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را برای بهبود تجربه کاربری به‌روز می‌کند. هدف از این به‌روزرسانی‌ها، ارائه محتوای مرتبط با جستجوی کاربران است.

با افزایش محبوبیت گوگل در اینترنت، کسب‌وکارهای آنلاین متوجه شدند که بودن در صفحه اول و در نتایج اول گوگل چقدر می‌تواند برایشان ارزشمند باشد. به همین منظور شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با انجام برخی تکنیک های سئو رتبه خود را در گوگل بهبود دهند.

برخی از این تکنیک های بهینه‌سازی سایت قانونی هستند و الگوریتم‌های گوگل مشکلی در تجزیه‌ و تحلیل آنها در زمان بررسی سایت ندارد که به آنها سئو کلاه سفید می‌گویند.اما برخی دیگر از این تکنیک‌ها کاملاً غیراخلاقی هستند و در دنیای دیجیتال مارکتینگ به‌عنوان سئو کلاه ‌سیاه شناخته می‌شوند.

تکنیک های سئو کلاه سیاه اگر به درستی و با دقت استفاده نشوند منجر به پنالتی یا جریمه سایت توسط گوگل می شوند که از لحاظ سئویی ضربه مهلکی به سایت است. من در این مقاله می خواهم انواع جریمه های گوگل برای سئو کلاه سیاه را بررسی کنم و نحوه رفع آنها را هم آموزش دهم. پس با من همراه باشید.

انواع جریمه های گوگل برای سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه‌ سیاه که آنرا به نام سئو اسپم می شناسند، شامل تکنیک‌های خلاف قانون از نظر گوگل و گمراه‌ کننده است که فقط بر رتبه‌بندی در موتورهای جستجو تمرکز دارد. در این تکنیک‌ها قوانین تعیین شده توسط موتورهای جستجو نقض می‌شود.

تکنیک‌های سئو کلاه‌ سیاه تنها برای مدت کوتاهی باعث می‌شوند که در رتبه‌های بالا قرار بگیرید، اما اگر گوگل آن‌ها را شناسایی کند وب‌سایت جریمه می‌شود. من در همین خصوص مقاله مفصلی درباره سئو کلاه سیاه نوشته ام که می توانید از لینک زیر آنرا بخوانید :

نتایج سئو کلاه سیاه

اگر از این نوع سئو استفاده می‌کنید، دیر یا زود سایت شما توسط گوگل پنالتی یا جریمه خواهد شد. این جریمه‌ها به دو صورت اتوماتیک (الگوریتمی) و دستی بر روی سایت شما اعمال می‌شوند و تأثیر منفی ای بر روی کسب و کارتان می‌گذارد.

جریمه گوگل چیست؟

به زبان ساده جریمه یا اصطلاحا پنالتی گوگل “مجازاتی” است که توسط تیم اسپم گوگل بر روی صفحه ای از سایت اعمال می‌شود. این جریمه معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که سایتی دستورالعمل‌های گوگل را نقض کند. اینکار منجر به کاهش رتبه و ترافیک ارگانیک آن صفحه خاص از سایت می‌شود. هدف از جریمه‌های گوگل، منصرف کردن وب‌سایت‌ها از انجام تکنیک‌های خلاف قانون برای بالا بردن رتبه‌شان در گوگل است.

همان‌طور که در بالا هم گفتیم این مجازات می‌تواند به صورت دستی و یا الگوریتمی بر روی سایت خاطی اعمال شود. اگر رتبه‌بندی و ترافیک سایتتان به طور ناگهانی کاهش یافت، در حالی که هیچ مشکل فنی منطقی‌ای در سئو و سایت وجود ندارد، ممکن است با یکی از دو مورد زیر روبرو شده باشید:

سایت شما توسط یک انسان بررسی شده است و به صورت دستی جریمه بر روی آن اعمال شده و یا اینکه به‌روزرسانی گوگل در الگوریتم‌ها موجب کاهش رتبه سایت شما شده است.

انواع جریمه هایی که گوگل برای سئو کلاه سیاه در نظر می گیرد

جریمه های الگوریتمی

هر ساله گوگل، تغییرات زیادی در الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کند تا بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. برخی از آپدیت های مهم گوگل پاندا، پنگوئن، کبوتر و مرغ مگس خوار هستند.

برخی از آپدیت های الگوریتم گوگل با هدف کاهش رتبه صفحات سایت های متخلف طراحی شده‌اند، مانند الگوریتم پاندا (پر کردن یک مقاله با کلمات کلیدی زیادی، اشتباهات نوشتاری و محتوای با کیفیت پایین) و الگوریتم پنگوئن (تکنیک‌های لینک دهی کلاه‌سیاه) است.

پس از به‌روزرسانی الگوریتم، یک وب‌سایت ممکن است متوجه افت رتبه بندی شود، برای مثال در تصویر زیر پس از به‌روزرسانی الگوریتم BERT افت ترافیک را در سایت شاهد هستیم.

افت کلیک و رتبه پس از آپدیت BERT گوگل

نحوه رفع جریمه های الگوریتمی

جریمه‌های الگوریتمی به طور واضح در جایی بیان نشده‌اند، بنابراین نمی‌توانید آنها را بررسی کنید؛ بنابراین بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ببینید آیا کاهش ترافیک شما با به‌روزرسانی الگوریتم مطابقت دارد یا خیر و تا جایی که می‌توانید درمورد الگوریتم‌های گوگل یاد بگیرید تا در صورت تغییرات این چنینی علت کاهش ترافیک سایتتان را بدانید.

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

جریمه های دستی

جریمه‌های دستی توسط کارمندان اصلی گوگل برای صفحاتی با مشکلاتی مانند کیفیت محتوا، امنیت یا دست‌کاری عمدی در سایت برای دور زدن الگوریتم گوگل با استفاده از سئو کلاه‌ سیاه اعمال می‌شوند. برخلاف جریمه‌های الگوریتمی، جریمه‌های دستی به راحتی قابل شناسایی و رفع شدن هستند.

نحوه رفع جریمه های دستی گوگل

ابزارهای مختلفی برای جستجوی جریمه‌های گوگل وجود دارد اما بهترین گزینه استفاده از گوگل سرچ کنسول است. به تب Security & Manual Actions در داشبورد سرچ کنسول خود بروید و بر روی Manual actions کلیک کنید.

قسمت manual actions سرچ کنسول برای شناسایی جریمه های دستی گوگل

در این قسمت می‌توانید ببینید که چه قوانینی را نقض کرده‌اید و کدام صفحات تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و چگونه می‌توان آنها را برطرف کرد.

پس از رفع مشکل، می‌توانید آن را برای بررسی به گوگل ارسال کنید. کارمندان گوگل درخواست شما را بررسی و (اگر به درستی رفع شده باشد) آن را تأیید می‌کنند و مجدداً صفحه درخواستی‌تان ایندکس می‌شود.

تکنیک های سئو کلاه سیاه که موجب جریمه سایت می شوند

هر کسب و کاری تلاش می‌کند تا در صفحه اول گوگل و در رتبه‌های بالا قرار بگیرد تا مشتریان بیشتری جذب کند. راه رسیدن به این نقطه از طریق سئو، یک فرایند طولانی است که نیاز به تلاش و صبر دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد – خصوصاً کسانی که به تازگی سایتی را راه اندازی کرده‌اند – وسوسه می‌شوند و به تکنیک‌های میان‌بر مانند سئو کلاه‌ سیاه روی می‌آورند. اما این تاکتیک‌ها در نهایت نتیجه معکوس می دهند..

در ادامه 6 مورد از متداول‌ترین تکنیک های کلاه سیاه که منجر به جریمه یا پنالتی سایت توسط گوگل می شود را بررسی می کنیم:

استفاده از محتوای بی کیفیت یا محتواهای اتوماتیک

منظور زمانی است که صاحبان وب‌سایت به کمیت محتوا اهمیت بیشتری نسبت به محتوای با کیفیت و سئو شده می‌دهند. در این حالت ممکن است که با استفاده از ابزارهای تولید محتوای هوشمند، مقالات کوتاه منتشر کنند یا آنها را از منابع دیگری کپی کنند.

هدف از الگوریتم پاندا، پیدا کردن محتوای کم کیفیت در جستجوی‌های گوگل بود. سایت eBay به همین دلیل 80% از ورودی‌های ارگانیک خود را از دست داد.

خرید بک لینک

لینک با کیفیت بالا و مرتبط می تواند ترافیک را به وبسایت شما هدایت کند و در عین حال به الگوریتم های گوگل نیز بگوید که شما یک منبع قابل اعتماد هستید. بک لینک خوب همچنین می‌تواند به گوگل کمک کند تا دید درستی از وبسایت شما داشته باشد تا بتواند بهتر صفحات سایت شما را در نتایج نمایش دهد.

با این حال، خرید یک لینک برخلاف قوانین گوگل است و احتمالا وبسایت را با جریمه مواجه می کند. این نوع پنالتی، می تواند به صورت دستی یا الگوریتمی باشد که اثر آن معمولا بر کل صفحات سایت خواهد بود.

متن و لینک مخفی

مخفی کردن متن یا لینک برای بکارگیری روش های سئو کلاه سیاه، مغایر با دستورالعمل‌های گوگل است. متن و لینک‌ها را می‌توان به شیوه‌های مختلفی در صفحات سایت پنهان کرد، مانند:

  • تنظیم اندازه فونت بر روی 0
  • استفاده از رنگ یکسان با پس زمینه برای پنهان کردن متن یا لینک
  • پنهان کردن متن در پشت تصویر
  • استفاده از کدهای CSS برای قرار دادن متن در خارج از صفحه

اسپم یا هرزنامه تولید شده توسط کاربر

در قسمت نظرات سایت افراد یا ربات‌های زیادی می‌توانند لینک‌های اسپم تولید کنند. این لینک‌ها می‌توانند به صفحات بی کیفیت یا نامناسب لینک داده شده باشند.

کیوورد استافینگ

سئوی On-page شامل افزودن کلمات کلیدی به عنوان، متن، توضیحات متا و متن Alt است. این کار به ربات گوگل کمک می‌کند تا بفهمد صفحه شما درباره چیست. با این حال پر کردن عمدی یک صفحه با کلمات کلیدی یک تاکتیک سئو کلاه ‌سیاه محسوب می‌شود که جریمه گوگل را در پی دارد.

هک شدن وبسایت

اگر هکرها به وب‌سایت شما دسترسی پیدا کنند، نه تنها امنیت و اطلاعات محرمانه سایت به خطر می‌افتد، بلکه می‌توانند کدهای مخربی به سایت شما تزریق کنند، محتوای نامرتبط اضافه کنند یا سایت شما را به صفحات اسپم ریدایرکت کنند.

در این حالت سایت شما در تمام جستجوهای گوگل دچار افت رتبه می‌شود و در نهایت به عنوان جریمه از نتایج گوگل حذف می‌شود.

نتیجه گیری 

من در این مقاله سعی کردم جریمه هایی که گوگل برای سئو کلاه سیاه در نظر می گیرد را با ذکر مثال برایتان توضیح دهم.

با انجام ندادن هرگونه روش سئو کلاه‌ سیاه و تمرکز بر روی سئو و محتوای با کیفیت در سایت، می‌توانید از جریمه شدن توسط گوگل جلوگیری کنید، رتبه و ترافیک خود را بهبود ببخشید و از سایت خود در برابر هکرها محافظت کنید.

سوالات متداول

به مجازات هایی که گوگل برای سایت متخلف از دستورالعمل های خود در نظر میگیرد، جریمه یا پنالتی گفته می شود.

به طور کلی جریمه های گوگل یا دستی هستند یا الگوریتمی. جریمه های دستی توسط کارشناسان گوگل و جریمه های الگوریتمی توسط الگوریتم های گوگل و به طور خودکار اعمال می شوند.

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=3294
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد جریمه هایی که گوگل برای سئو کلاه سیاه درنظر می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.