سئوکار کیست و چطور سئو کار حرفه ای شویم؟

4049 بازدید

سئوکار حرفه ای کیست؟ برنامه ریزی و اجرای فرایند سئو برای وبسایت‌ هر کسب و کار امری ضروری و حیاتی است. سئو (SEO) تاثیر خیلی زیادی در رتبه‌بندی وبسایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل دارد و منجر به افزایش درآمد و فروش بیشتر کسب و کارهای آنلاین می‌شود. به فردی که عملیات سئو هر سایتی را اجرا و مدیریت می کنید سئوکار می گویند. اما هر سئوکاری قدرت تحلیل و اجرای دقیق عملیات SEO را ندارد.

در این مقاله در مورد ویژگی های سئوکار حرفه ای، وظایف متخصص سئو حرفه ای و چگونگی تبدیل شدن به یک سئوکار خوب و مجرب صحبت میکنم. پس با من همراه باشید.

وظایف و مهارت های سئوکار حرفه ای

سئوکار کیست؟

سئوکار بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو را با ابزارهای مختلف سئو و تجزیه و تحلیل سایت انجام می‌دهد تا وبسایت برای نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه شود و رتبه بگیرد. سئوکار حرفه ای با انجام تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای مختلف سئو مانند گوگل آنالتیکس و گوگل سرچ کنسول و استفاده از دیگر ابزارهای سئو می‌تواند رتبه وبسایت را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهد.

با افزایش ترافیک ارگانیک، وبسایت به تعداد بیشتری از کاربران نمایش داده می‌شود. این بدان معناست که کاربران بیشتری فرصت مشاهده محصولات و خدمات وبسایت شما را دارند. دقت داشته باشید که سئو یک فرآیند مستمر و بلندمدت است که برای به نتیجه رسیدن نیاز به زمان دارد و سئوکار مجرب باید نظارت مستقیم و مستمر روی وبسایت داشته باشد.

وظایف متخصص سئوکار حرفه ای چیست؟

برخی از مهم ترین وظایف یک متخصص سئو حرفه ای عبارت است از:

  • تحقیق کلمات کلیدی و دسته بندی آنها
  • تجزیه و تحلیل وبسایت مشتری و بررسی دامنه
  • مدیریت محتوای سایت
  • تدوین استراتژی سئو خارجی
  • تجزیه و تحلیل استراتژی رقبا و کلمات کلیدی آنها
  • استفاده از ابزارهای مختلف سئو
  • استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و تولید صفحات جدید
  • مدیریت کردن هزینه کمپین‌ها
  • تحلیل عملکرد وبسایت و ارائه گزارش

مزایای داشتن یک سئوکار حرفه ای برای هر کسب و کار چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به رشد خود ادامه می‌دهد زیرا امروزه بیشتر کسب و کارها به صورت آنلاین بوده و مشتریان بالقوه زیادی در این زمینه وجود دارد. داشتن وبسایت برای یک کسب و کار و دیده شدن آن در نتایج موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد. حدود 64 درصد از کسب و کارها به طور فعال برای سئو یا همان بهینه سازی موتورهای جستجو وقت می‌گذارند تا وبسایت آنها به تعداد کاربران بیشتری نمایش داده شود. 

مهم ترین فعالیت های یک سئوکار حرفه ای 

در ادامه اقداماتی که یک سئوکار حرفه ای و باتجربه باید انجام دهد تا یک کسب و کار در نتایج گوگل بدرخشد، آورده شده است:

  • تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research

 در این مرحله سئوکار نسبت به تحقیق کلمات کلیدی برای وبسایت اقدام میکند و با عباراتی که افراد در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، محتوا تولید میکند.

  • بهینه سازی محتوا

بهترین سئو کار حرفه ای باید در زمینه بهینه سازی محتوای وبسایت متخصص باشد. به عنوان سئوکار خوب باید از وجود کلمات کلیدی اصلی و فرعی در داخل متن، عنوان اصلی و دیسکریپشن هر مقاله اطمینان پیدا کند. در این مرحله باید نسبت به بهینه سازی عکس‌های داخل مقاله و استفاده از متن جایگزین برای هر عکس هم اقداماتی را انجام دهد.

  • بهبود تجربه کاربری

اطمینان از طراحی وبسایت به طوری که کاربران به راحتی به اطلاعات دسترسی داشته باشند، اهمیت زیادی دارد. سرعت بارگزاری صفحات وبسایت باید تست شود و از سرعت کافی برخوردار باشند. همچنین بهینه سازی صفحات وبسایت برای موبایل نیز اهمیت ویژه‌ای نیز دارد.

  • تولید محتوای باکیفیت

یکی از فعایت های سئوکار حرفه ای، ایجاد محتوای با ارزش، منحصر به فرد و جذاب برای کاربران است. برای بالا بردن سئو سایت باید محتواهای بروز و مفید به صورت منظم برای وبسایت خود تولید کنید.

  • بررسی اشکالات فنی وبسایت

اصلاح مشکلات فنی وبسایت و صفحات دارای خطاهای مختلف (404 و …) به عهده سئوکار حرفه ای است. همچنین برای امنیت اطلاعات سایت خود می‌توانید از HTTPS استفاده کنید.

  • بک لینک و سئو خارجی

بهترین سئوکار باید در زمینه سئو خارجی (off page) تخصص و تجربه کافی داشته باشد. جذب لینک های معتبر خارجی از سایت‌های مرتبط دیگر اهمیت زیادی دارد. همچنین باید لینک‌های بی‌ارزش را حذف کرد تا به اعتبار سایت آسیب وارد نشود.

  • مدیریت محتوا و بروز رسانی مداوم

یکی از فعالیت های سئوکار حرفه‌ای مدیریت محتوا و به‌روز نگه داشتن آن می‌باشد. منظم بروز نگه داشتن اطلاعات و محتوای وبسایت اهمیت زیادی در سئو آن دارد.

 

  • شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف در سئو وبسایت و بالا آمدن آن در نتایج جستجو اهمیت بسزایی دارد. در حقیقت، یکی از راه‌های جذب کاربران به وبسایت استفاده از شبکه های اجتماعی است که از جمله فعالیت های سئوکار متخصص و حرفه ای است.

  • پیگیری و کنترل استراتژی سئو

یکی ابزارهای بررسی عملکرد وبسایت، گوگل سرچ کنسول است که از آن می‌توانید برای تحلیل رتبه‌های کیوردهای مختلف هر صفحه استفاده کنید.

  • تحلیل رقبا

تحلیل رقبا در حوزه مربوطه و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف آنها یکی از فعالیت های سئو کار خوب است.

 

به عنوان یک سئوکار حرفه‌ای، ایجاد یک استراتژی جامع و مداوم از اهمیت بالایی برخوردار است که هر متخصص سئو باید با توجه به حوزه کسب و کار خود استراتژی خاصی برای بهبود رتبه سایت تدوین کند.

6 ویژگی سئوکار حرفه ای 

یک سئوکار حرفه ای باید ویژگی‌های و مهارت خاصی داشته باشد تا در بهبود رتبه وبسایت توانمند بوده و بتواند عملکرد سایت را بهبود دهد. ویژگی های سئو کار حرفه ای عبارتند از:

دانش عمیق در زمینه سئو

سئوکار حرفه‌ای باید از علم و دانش وسیعی در زمینه سئو وبسایت و ابزارهای مختلف آن برخوردار باشد. همچنین باید نسبت به تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو آگاهی داشته و طبق آن استراتژی خود را تنظیم کند. سئو کار حرفه‌ای باید نسبت به تغییرات و رویکردهای جدید سئو به‌روز باشد و عملکرد وبسایت را طبق آن آنالیز کند.

توانایی تحقیق و تحلیل سایت

یکی از ویژگی های سئو کار حرفه ای، توانایی تحقیق و تحلیل عملکرد وبسایت، رقبا و بازار هدف است. همچنین تحقیق کلمات کلیدی وبسایت و آنالیز رقبا اهمیت بسزایی در بالا آمدن رتبه سایت دارد.

آپدیت مداوم

یکی دیگر از مهارت ها و ویژگی های سئوکار حرفه ای، آپدیت و بروزرسانی مداوم است. سئو کار متخصص و حرفه ای باید بتواند طبق تغییرات الگوریتم های موتور جستجو و روش‌های بهینه سازی وبسایت عمل کند.

مهارت های محتوا

سئو کار حرفه ای و خوب باید در زمینه تولید و آپدیت محتوا متخصص باشد و توانایی تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد برای وبسایت را داشته باشد. این مورد شامل تولید صفحات متنی، عکس، ویدئو و پادکست است.

تجربه در سئو

سئوکار حرفه ای باید در زمینه‌های مختلف سئو داخلی و خارجی تجربه اجرا و تحلیل داشته باشد تا در زمان چالش بتواند عملکرد سایت را به بهترین شکل بهبود داده و رتبه آن را افزایش دهد. تسلط به ابزارهای مختلف سئو برای متخصصان این زمینه اهمیت زیادی دارد.

مهارت های ارتباطی

سئوکار حرفه ای باید توانایی برقراری ارتباط موثر با هم‌تیمی‌ها و مشتریان را داشته باشد و بتواند مفاهیم سئو را به طور روشن و قابل فهم بیان کند.

ابزارهای سئو کار حرفه ای چیست؟

ابزارهای مورد نیاز برای متخصص حرفه ای سئو شامل سرچ کنسول، گوگل آنالتیکس، اچرفز (ahref)، سمراش (SEMrush)، ماز (Moz)، ابزارهای کیوورد ریسرچ مانند کیوورد پلنر (Keyword planner) و …. می‌باشد. همچنین داشتن تیم حرفه ای و کاربلد از متخصصین سئو از جمله ابزارهای سئو حرفه ای است.

چگونه سئوکار حرفه ای شویم؟

چگونه سئوکار شویم؟ تبدیل شدن به سئو کار خوب نیاز به آموزش، تلاش، پشتکار و تمرین دارد. در ادامه چند مرحله برای تبدیل شدن به سئو کار حرفه ای و متخصص را برایتان آورده ام:

آموزش مفاهیم اصلی سئو

سئو را باید با اصول اولیه سئو شروع کنید و آموزش ببینید. تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا، سئو داخلی، سئو خارجی، بک لینک و تجربه کاری از آموزش‌های مفاهیم اولیه سئو است. برای آشنایی با مفاهیم اولیه سئو می توانید در دوره رایگان آموزش سئو شرکت کنید.

تحقیق و آزمایش

اجرای پروژه‌های مختلف سئو و مشاهده نتایج آن می‌توانید تجربه خیلی خوبی برای سئوکار حرفه ای باشد.

آشنایی و تسلط بر ابزارهای سئو

آموزش و تسلط بر ابزارهای مختلف سئو، تحلیل و آنالیز سایت یکی از راه های اصلی برای تبدیل شدن به سئو کار حرفه ای است.

تخصص در یک حوزه SEO

سئو حوزه‌های مختلف دارد که شما می‌توانید با توجه به علاقه خود در یک حوزه خاص مانند سئو فنی، سئو داخلیو یا سئو خارجی فعالیت داشته باشید. بهترین سئو کار حرفه ای در یک زمینه خاص به طور عمیق اطلاعات و تخصص دارد.

تعامل و ارتباط با دیگر متخصصان سئو

برقراری و داشتن ارتباط با دیگر متخصصین سئو در پروژ‌ه های مختلف می‌تواند در افزایش تجربه شما کمک کند.

یادگیری مداوم سئو

سئوکار حرفه ای باید همیشه در حال یادگیری و دارای اطلاعات بروز باشد. زیرا دنیای سئو در حال پیشرفت است و شما به عنوان سئوکار متخصص باید همیشه اطلاعات خود در زمینه موتورهای جستجو و الگوریتم های آن بروز نگه دارید.

آنالیز و ارائه گزارش سئو

تبدیل شدن به سئوکار حرفه ای و کاربلد نیاز به تمرین دارد. شما به عنوان سئو کار مجرب و متخصص باید توانایی تجزیه و تحلیل وبسایت و ارائه گزارش کامل در مورد عملکرد سایت را داشته باشید.

و اما کلام آخر …

سئو SEO یک عنصر بسیار حیاتی و مهم برای دنیای آنلاین است. سئوکار حرفه ای باید در یک فرآیند بلندمدت و مستمر رتبه وبسایت را در نتایج جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهد. ارتقا رتبه وبسایت می‌تواند به ایجاد ترافیک طبیعی و ارزشمند، افزایش فروش و درآمد منجر شود.

2.8/5 - (6 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=7590
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد سئوکار کیست و چطور سئو کار حرفه ای شویم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.