6 روش برای بالابردن سئو سایت در 45 روز

1958 بازدید

بهبود سئو وب سایت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که پس از طراحی و راه اندازی یک وب سایت باید انجام دهید. اگر سایت شما به خوبی سئو شده باشد، در نتیجه ترافیک بیشتری جذب می‌کند و کاربران بیشتری به سمت سایت شما هدایت می‌شوند و وجود کاربر بیشتر در سایت، احتمال فروش محصول یا خدمات شما را هم بالاتر می‌برد.

در این مطلب طبق تجربه خودم به روش های بالا بردن سئو سایت و نکات و استراتژی‌هایی که در مسیر بهبود سئو لازم است، می پردازم. پس با تمام توجه همراه من باشید تا این نکات طلایی را از دست ندهید.

سئو یا SEO چیست؟

سئو یا SEO مخفف عبارت “search engine optimization” یا بهینه‌سازی برای موتور جستجو است. در این فرآیند، ترافیک یا به اصطلاح ورودی‌های وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو افزایش پیدا می‌کند.

با کمک سئو، وب سایت شما بیشتر دیده می‌شود و افراد بیشتری با آن آشنا می‌شوند.

اجازه دهید با یک مثال توضیح دهم؛ تصور کنید که مربی بدنسازی هستید و در سایت خود نکات ورزشی، تغذیه‌ و تمرینی ارائه می‌دهید. همچنین مقاله‌ای هم درمورد کاهش وزن دارید. اگر مقاله شما به درستی سئو شده باشد، فردی که کلمه کلیدی مانند “چگونه وزن کم کنیم” را جستجو کند، به احتمال زیاد مقاله شما در نتایج جستجو به آن فرد نشان داده می‌شود، در نتیجه نام شما هم به واسطه خوانده شدن مقاله شناخته می‌شود.

شناساندن کسب و کارها به مردم در دنیای اینترنت، قدرت اصلی سئو است.

5 دلیلی که باید سئو سایت خود را بالا ببرید

دلایل زیادی برای بالا بردن سئو سایت وجود دارد اما 5 دلیل وجود دارد که برای بهبود سریع سئو سایت باید به آنها توجه کنید:

کاربردی کردن فضای سایت برای مخاطبان خاص

سئوکارها یا دیجیتال مارکترها گاهی اوقات تصور می‌کنند که گوگل نمی‌تواند کمک خاصی به آنها بکند، برای مثال، گوگل بهترین محتوای آن ها را رتبه بندی نمی‌کند یا پس از آپدیت الگوریتم شاهد افت شدید ترافیک سایت هستند.

اما در واقع هدف شما و گوگل یکی است:

  • ارائه بهترین محتوا به مخاطبان خود
  • ایجاد یک تجربه کاربری مثبت پس از بازدید از سایت
  • اولویت قرار دادن محتوایی که ارزش دیده شدن دارد

تنها تفاوت شما و گوگل در نحوه اجرای کار است؛ یعنی چی؟ منظور این است که اگر شما تنها بر روی سئو و محتوای سایت خود تمرکز دارید، گوگل باید میلیون‌ها وب سایت را تجزیه و تحلیل کند.

اگر یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را بهینه کنید و نرخ تبدیل کاربران را در سایت بالا ببرید، هر دو هدف باعث ایجاد یک رابطه بهتر بین سایت شما و موتور جستجو می‌شود.  زیرا با سئو کردن سایت خود به گوگل کمک کرده‌اید تا آن را بهتر شناسایی کند و به مخاطبان درست نشانش دهد.

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

افزایش ترافیک ارگانیک

بسیاری از کسب و کارها بخشی از درآمد خود را صرف تبلیغات می‌کنند تا شناخته شوند اما در مقابل سئو سایت این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می‌دهد و ترافیک ارگانیک را به سمت شما هدایت می‌کند. درست است که سئو به زمان زیادی نیاز دارد اما نتیجه آن بادوام‌تر است و باعث ایجاد نرخ تبدیل بیشتری می‌شود.

سرمایه گذاری روی ترافیک موجود

وقتی کاربری وارد سایت شما می‌شود، قطعا دلتان نمی‌خواهد که سایت را ترک کند. در عوض می‌خواهید مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کند یا اینکه مجدد به سایت شما برگردد.

برای بهینه‌سازی سایت و افزایش نرخ تبدیل، باید تجربه کاربری را درک کنید. یعنی اینکه کاربر از بودن در سایت شما چه حسی دارد؟ آیا احساس سردرگمی می‌کند یا به آسانی به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا می‌کند؟

اگر کاربری در خبرنامه سایتتان ثبت نام کند می‌توانید پیشنهادات خود را در قالب ایمیل برای او ارسال کنید و همچنین آنها را تشویق کنید تا در شبکه های اجتماعی هم شما را دنبال کنند، از محصولات بازدید کنند و یا اینکه پست‌های وبلاگتان را بخواند.

با استفاده از کاربران موجود که به شما سر می‌زنند می‌توانید پاسخگوی نیاز آنها باشید و پیشنهادات جذابی برای بازگشتشان به سایت ارائه دهید.

فعالیت وبسایت تان را بیشتر کنید

همه می‌توانند یک وب سایت زیبا بسازند، اما کمتر کسی می‌تواند یک وب سایت قابل اعتماد بسازد.

برای اینکه مخاطبانتان به شما بیشتر اعتماد کنند تا از محصولات و خدماتتان استفاده کنند، باید بدانید چه نیازهایی دارند و چگونه می‌توان آنها را برطرف کرد.

جدای از برطرف کردن نیاز کاربران، افزایش سئو سایت کمک می‌کند تا کاربران بیشتری به سمت شما هدایت شوند، در نتیجه نرخ تبدیل و فروشتان بالاتر می‌رود.

به مخاطبان خود آنچه را که می خواهند و انتظار دارند، بدهید

سناریو زیر را تصور کنید:

شما یک فروشگاه اینترنتی کفش دارید. مشتری به دنبال یک جفت کفش جدید برای دویدن می‌گردد و در گوگل عنوان “بهترین کفش برای دوندگان” را جستجو می‌کند. برای این کاربر مقاله شما که به طور مفصل در مورد انتخاب کفش‌های مخصوص دویدن توضیح داده است نمایش داده می‌شود.

در انتها، برای اینکه از کاربر اطلاعاتی را کسب کنید، می‌توانید پرسشنامه‌ای بگذارید و در ازای دریافت جواب آن، از کاربر ایمیلش را تقاضا کنید. در این حالت کاربر در لیست ایمیل شما ثبت نام می‌کند.

با استفاده از لیدی (سرنخی) که از مشتری دریافت کرده‌اید می‌توانید یک کوپن تخفیف به همراه لینک خرید کفش‌های دویدن از سایتتان را برایش ارسال کنید. در این حالت مشتری متوجه می‌شود که شما چیزی را دارید که او به دنبالش است و کد تخفیف هم انگیزه‌ای برای خرید می‌شود.

همان‌طور که دیدید، سئو و نرخ تبدیل مشتریان در کنار هم باعث افزایش فروش و دیده شدن می‌شوند. اگر انتظارات مخاطبانتان را برآورده کنید و به آنها کمک کنید تا آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند، به طور تضمینی مشتری شما می‌شوند.

6 روش برای بالا بردن سئو سایت

در ادامه روش های بالا بردن سئو سایت را توضیح می دهم :

سرعت سایت خود را افزایش دهید

زمان بارگذاری سایت به چند دلیل مهم است.

اول از همه، اگر سرعت بارگذاری سایت خیلی کم باشد، گوگل موضوع این را تشخیص می دهد و به رتبه شما در نتایج گوگل آسیب می رسد.

اما یک وب سایت کند نیز بر نحوه تعامل بازدیدکنندگان وب سایت با صفحات تأثیر می گذارد. در نتیجه، بازخورد رفتار کاربران در یک وب سایت کند نیز نتیجه منفی در رتبه وبسایت دارد.

مطالعات نشان می دهد 40 درصد بازدیدکنندگان اگر سرعت بارگزاری صفحه ای بیش از 3 ثانیه طول بکشد، آن وب سایت را رها می کنند. چیزی که خیلی دردناک تر است این است که 80٪ از این بازدیدکنندگان به آن وب سایت حتی دیگر باز نمی گردند!

این موضوع برای رتبه بندی سئو سایت وحشتناک است زیرا در نهایت ترافیک سایت را از بین می برد.

اما از طرف دیگر، اگر سایت سریع بارگذاری شود، بازدیدکننده نه تنها به راحتی در قسمت های مختلف سایت می چرخد، بلکه بار دیگر هم به این وبسایت سریع سر می زند چون تجربه کاربری خوبی داشته است.

الگوریتم های گوگل طبق همین معیارها محبوبیت یک وب سایت را تشخیص می دهند و رتبه بندی SERP را بر اساس آن تنظیم می کند.

تحقیق کلمات کلیدی

شاید در سال‌های خیلی قبل، انتخاب یک کلمه کلیدی ساده بود و تنها با نوشتن یک مقاله 300 کلمه‌ای روز بعد در گوگل برای آن مقاله رتبه می گرفتید، اما آن روزها گذشت.

امروزه می‌توان با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خودتان را پیدا کنید، خصوصاً کلماتی که هدف مشتریان احتمالی شما هستند. همیشه به این نکته فکر کنید که چرا آنها یک کلمه کلیدی خاص را جستجو می‌کنند و به دنبال کسب چه اطلاعاتی هستند. خودتان را به جای کاربران بگذارید و از دید آنها نگاه کنید.

با پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر، مقالات و صفحات بیشتری می‌توانید برای سایت خود تولید کنید و اطلاعات مفیدتری به کاربران ارائه دهید.

تولید محتوای طولانی و با ارزش

قبل از اینکه در مورد بهینه‌سازی محتوایتان تصمیم بگیرید، کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل بررسی کنید و نتایج برتر در SERP گوگل را ببینید. ببینید که حداکثر کلماتی که برای تولید محتوای آن کلمه کلیدی به کار رفته است چقدر است. در مقابل، شما باید مقاله‌ای در همان حدود کلمات یا بیشتر از آن تولید کنید.

البته نکته مهم این است که کیفیت مهم‌تر از کمیت است اما با این حال طول مقاله به گوگل این سیگنال را می‌دهد که مقاله شما در حال ارائه اطلاعات بیشتری است. اگر کاربران، زمان زیادی را صرف مطالعه این صفحه بکنند – و تا آخر اسکرول کنند – به احتمال زیاد رتبه بالاتری خواهید گرفت.

سئو On-Page

سئو On-page به شما کمک می‌کند تا صفحات سایتتان را به درستی بهینه کنید. عواملی مانند عنوان مقاله یا صفحه، تگ‌های H2, H3 و … آدرس صفحه یا Slug و متا تگ‌ها در این دسته قرار می‌گیرند.

از کلمه کلیدی اصلی در عنوان و ترجیحاً در ابتدای آن استفاده کنید. این کلمه کلیدی باید در آدرس URL و حداقل در یکی از تگ‌های H2 و … نیز وجود داشته باشد. در متن اصلی مقاله هم که این کلمه کلیدی باید وجود داشته باشد.

همه این کارها به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد شما درباره چه چیزی دقیقاً صحبت می‌کنید.

من در این خصوص مقاله ای نوشتم که میتوانید برای بحث On-Page SEO به مطالعه مقاله سئو On-Page چیست بپردازید.

سئو Off-Page

سئو Off-page یا سئو خارج از سایت، به روش‌هایی اشاره دارد که از طریق ابزارهای خارجی وب سایت خود را بهینه می‌کنید.

برای مثال، مقاله‌های نوشته شده توسط کاربران مهمان، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و لینک سازی خارجی، همه این موارد می‌توانند سئو سایت شما را بهبود ببخشند.

من در خصوص این نوع سئو هم مقاله ای تحت عنوان  سئو Off-Page چیست نوشتم که برای آشنایی با سئو خارجی لازم است آنرا بخوانید.

بهینه سازی سایت برای موبایل

بدون شک بیشترین دسترسی به سایت‌ها از طریق موبایل است و اگر سایت شما نتواند به درستی در صفحات موبایل ظاهر شود، پس باید بی‌خیال ترافیک ورودی از طریق موبایل شوید و قطعاً این اتفاق به ضرر کسب و کار شماست.

علاوه بر این، گوگل اول از همه صفحاتی که سازگار با موبایل (Mobile Friendly) هستند را ایندکس می‌کند (منبع). به این معنی که اگر صفحات سایت شما سازگاری بیشتری با موبایل داشته باشند، رتبه بهتری می‌گیرند.

طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا، ساده‌ترین راه حل برای رفع این مسئله است. اگر سایت شما وردپرسی است، می‌توانید از قالب‌های ریسپانسیو برای طراحی سایت خود استفاده کنید.

نتیجه گیری 

سئو شاید پیچیده باشد، اما دانستن اصول اولیه آن می‌تواند به بهبود کسب و کارتان بسیار کمک کند.

با توجه به همه مزایا و راهکارهایی که در بالا گفته شد، می‌توانید اصول سئو را یاد بگیرید و خودتان تک به تک آنها را در سایتتان اجرا کنید و شاهد بالا رفتن سئو سایت و افزایش ترافیک طبیعی خود باشید.

اما اگر در این راه نیاز به کمک و مشاوره دارید، من، حسام الدین کیانی خواه به عنوان یک متخصص سئو می‌توانم بهترین راهکار را به شما معرفی کنم تا سریع‌تر به نتایج دلخواه خود در کسب و کارتان برسید.

در صورت داشتن هرگونه سوالی در زمینه سئو سایت کافی است با من در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنم.

سوالات متداول 

افزایش ترافیک ارگانیک سایت یا رتبه کلمات کلیدی در نتایج گوگل از طریق سئو را اصطلاحا بالارفتن سئو سایت می دانند.

اصولا روش هایی که به سئو سایت کمک کنند، می توانند باعث بالابردن سئو شوند. روش هایی همچون سئو داخلی، سئو خارجی، حل مسائل سئو فنی و … از جمله روش هایی هستند که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=3276
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد 6 روش برای بالابردن سئو سایت در 45 روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام معین جان
      بله، البته که همه سئو on page و off page نیست ولی اگر روی همینا هم تمرکز بشه میتونه سئو سایت رو افزایش بده
      باهات موافقم

      لایک