سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ [+چک لیست]

2449 بازدید

سئو تکنیکال یا سئو فنی، اگر سئوکار باشید حتما به گوشتان خورده است. در کنار سئو On-Page و سئو Off-Page تکمیل کننده مثلث سئو است و تنها توسط برخی از متخصصین سئو که اهمیت آنرا می دانند استفاده می شود.

اما چه بخشی از سئو، تکنیکال هست و چه بخشی از آن تکنیکال نیست؟ اصلا سئو تکنیکال یا فنی چیست و چرا گوگل سال به سال اهمیت آنرا در رتبه بندی نتایج بیشتر می کند؟

در این مطلب قصد دارم نکات، توصیه‌ها و چک لیست سئو تکنیکال یا فنی را مورد بررسی قرار دهم. بنابراین در ادامه با من همراه باشید تا اطلاعاتی مفید در رابطه با عناصری از سئو که برای عملکرد فنی وب سایت مهم هستند، به دست آورید.

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال فرآیند بهینه سازی وب سایت برای بهبود نتایج موتورهای جستجو است تا بدین ترتیب صفحات سایت به خوبی توسط خزنده‌های وب ، کشف شده و به درستی ایندکس شوند. درواقع موتورهای جستجو وب سایت‌هایی را که طبق اصول سئو فنی رفتار می‌کنند را در جایگاه‌های بهتری در نتایج جستجو قرار می‌دهند.

به عنوان مثال اگر وب سایت شما اتصال امن‌تری داشته باشد، با سرعت بهتری لود شود و تجربه کاربری بهتری به بازدیدکنندگان ارائه دهد، می‌توان گفت که سئو تکنیکال به خوبی برای وب سایت شما اجرا شده و وب سایت شما احتمالا در نتایج جستجو رتبه بهتری نسبت به رقبا کسب کند.

نقش سئو تکنیکال در سئو

همان‌طور که پیش از این هم بیان کردم، سئو تکنیکال نقش مؤثری در بهبود رتبه بندی سایت ها ایفا می‌کند. بدین ترتیب شما می‌توانید اطمینان پیدا کنید که موتورهای جستجو می‌توانند داده‌های وب سایت شما را کاوش کرده و نتایج را آن‌طور که در نظر دارید به کاربران نمایش ‌دهند.

درواقع با اجرای سئو فنی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار وب سایت شما کاملاً با الگوریتم موتورهای جستجو مطابقت داشته و فرصت‌های ویژه‌ای را برای شما ایجاد خواهد کرد.

به طور کلی تسلط بر اصول سئو خیلی کار سختی نیست اما در شرایطی که با سئو تکنیکال سروکار دارید، ممکن است درک آن کمی سخت باشد. با این حال در ادامه به بیان جنبه های مختلف سئو تکنیکال به بیان ساده می پردازم.

تفاوت سئو تکنیکال با سئو داخلی و خارجی

پیش از این با مفهوم سئو تکنیکال آشنا شدید، اما این نوع سئو چه تفاوتی با سئو داخلی و خارجی دارد؟

سئو داخلی بیشتر بر روی محتوای وب سایت شما متمرکز است و به معنای تمام اقداماتی است که برای بهینه سازی جنبه‌های مختلف وب سایت یا محتوای خود انجام می‌دهید. اما سئو خارجی به عوامل و استراتژی‌هایی اشاره دارد که برای ارتقا وب سایت یا برند شما در سراسر وب متمرکز است.

درواقع سئو تکنیکال یا فنی را می‌توان به نوعی زیرمجموعه سئو داخلی دانست، چراکه اقدامات هردوی آن‌ها، بر بهبود عملکرد و وب سایت و برجسته‌سازی محتواها تمرکز دارند؛ این در حالی است که سئو خارجی، مفهومی فراتر از این مسائل دارد.

اصولاً در سئو خارجی، برخلاف سئو فنی، کنترل مستقیمی وجود ندارد و از ابزارهای و استراتژی‌های متفاوت در آن استفاده می‌شود. در سئو خارجی استراتژی‌های لازم برای بهبود و بهینه سازی موتورهای جستجو در هر سایتی که دامنه اصلی شما نیست به کار گرفته می‌شود تا بدین ترتیب ترافیک ارگانیک و ترافیک موتورهای جستجو به وب سایت شما وارد شود. درنهایت باید بدانید که برای دستیابی به نتایج بهتر باید هر سه جنبه تکنیکال، داخلی و خارجی سئو را در نظر بگیرید تا بهترین نتایج و تغییرات برای وب سایت شما در نتایج جستجو ایجاد شود.

چک لیست سئو تکنیکال

پس از اینکه اطلاعاتی درباره عملکرد و تأثیر سئو تکنیکال بر سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل کسب کردید، مطمئناً تمایل دارید که اصول سئو تکنیکال را یاد گرفته و آنرا در سایت خود پیاده سازی کنید.

در این شرایط داشتن چک لیست سئو تکنیکال می‌تواند به شما در ایجاد خط فکری مؤثر و دستیابی به نتایج بهتر کمک کند. بدین منظور در ادامه سعی کردم تا جامع‌ترین چک لیست سئو تکنیکال را در اختیار شما قرار دهم:

مرحله اول سئو تکنیکال : سرعت سایت

در دنیای وب، زمان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در این میان متوسط سرعت بارگزاری وب سایت‌ها در سراسر جهان حدود 19 ثانیه است. این در حالی است که طبق تحقیقات انجام شده، افراد در صورت عدم بارگزاری وب سایت تا حداکثر 3 ثانیه، سایت موردنظر را ترک خواهند کرد. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر میزان بازدید وب سایت مورد نظر شود.

هنگامی‌ که در مورد سرعت سایت صحبت می‌کنیم، باید به چند نکته توجه داشته باشیم تا بدین ترتیب وب سایت مورد نظر کارآمدتر و با دسترسی آسان‌تر در اختیار کاربران قرار بگیرد. درواقع بارگزاری سریع‌تر وب سایت، منجر به نرخ تبدیل بالاتر و در عین حال نرخ پرش کمتر شده و عملکرد بهتری را از لحاظ تجربه کاربری به کاربران ارائه می‌دهد.

در اینجا من به معرفی چند سازوکار اثربخش، به منظور بهینه سازی سرعت وب سایت می پردازم. علاوه بر این شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای سنجش سرعت سایت، به خوبی سرعت لودینگ وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس نتایج به دست آمده، سازوکار مناسبی را برای بهبود سرعت وب سایت، به کار ببرید.

حالا سراغ برخی از جنبه های سرعت سایت می رویم:

  1. بهبود زمان پاسخگویی سرور
  2. بهینه سازی و کاهش اندازه تصاویر
  3. کاهش تعداد ریدایرکت ها
  4. عدم بارگزاری محتوای زیاد
  • بهبود زمان پاسخگویی سرور (TTFB)

زمان پاسخگویی سرور به مدت زمانی اشاره دارد که کد HTML بارگذاری شده و صفحه مورد نظر از سمت سرور برای کاربر ارسال می‌شود. درواقع هنگامی‌که کاربر قصد دارد به صفحه‌ای دسترسی پیدا کند، درخواست (request) به سرور ارسال می‌شود و پس از مدتی، اطلاعات مورد نظر برای کاربر ارسال می‌شود؛ بازه زمانی ارسال این اطلاعات به عنوان زمان پاسخگویی سرور در نظر گرفته می‌شود.  مدت زمان پاسخگویی سرور ممکن است به دلایل مختلفی کاهش پیدا کند که گوگل تنها برخی از آن‌ها را اعلام می‌کند. این دلایل عبارت‌اند از: مسیریابی کند، چارچوب‌های سرور، برنامه‌ریزی اطلاعات، کمبود حافظه و …

می‌توان گفت که زمان پاسخگویی سرور یا همان TTFB، به مدت زمانی که گوگل بات برای دسترسی به اطلاعات نیاز دارد، وابسته است و در چند ثانیه اول می‌تواند تعیین کند که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند یا خیر. گوگل اعلام کرده است که زمان پاسخگویی باید زیر 200 میلی ثانیه باشد؛ بنابراین لازم است که وب سایت خود را با این زمان مطابقت دهید، اما راه‌حل چیست؟

در بسیاری از موقعیت‌ها، خود سرور می‌تواند باعث کاهش سرعت بارگزاری شود؛ بنابراین انتخاب یک سرور باکیفیت، از همان ابتدای فعالیت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه انتقال وب سایت از یک سرور به سرور دیگر در نگاه اول آسان به نظر برسد، اما ممکن است با مشکلات احتمالی مانند اختلال در اطلاعات، نسخه‌های اشتباه PHP و…، همراه باشد.

  • بهینه سازی و کاهش اندازه تصاویر

تصاویر، جزو اولین عناصری هستند که هنگام کندی سرعت بارگذاری وب سایت به ذهن ما خطور می‌کنند. درواقع تصاویر با حجم بالایی که دارند، باعث می‌شوند که سرور برای بارگذاری آن‌ها، زمان بیشتری را صرف کند. بنابراین لازم است که تصاویر خود را بهینه کنید تا عملکرد سریع‌تری از سمت سرور دریافت کنید.

برای این کار لازم است که حجم اضافی و داده‌های نامربوط تصاویر را حذف کرده و اندازه تصویر را کاهش دهید. بدین ترتیب مرورگر قادر است که محتوا را سریع‌تر دانلود کرده و به کاربران نمایش دهد. علاوه بر این، فرمت‌هایی مانند JPEG، WebP و PNG، به عنوان فرمت‌هایی پرکاربرد برای عکس‌ها شناخته می‌شوند که با استفاده از ابزارهای مختلف، قابل فشرده‌سازی هستند.

  • تعداد ریدایرکت ها را کم کنید

ریدایرکت ها می‌توانند بسیاری از مشکلات مرتبط با ارزش لینک‌ها و صفحات را حل کنند اما اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد، ممکن است مشکلات مختلفی را برای سایت شما ایجاد کنند. درواقع تعداد بالای ریدایرکت ممکن است که سرعت بارگذاری وب سایت را کاهش داده و زمان بیشتری را صرف ورود به صفحه شما کند. در چنین شرایطی به حداقل رساندن تعداد ریدایرکت ها می‌تواند تجربه کاربری بهتری را از سمت وب سایت شما ارائه دهد و باعث بهبود عملکرد سئو تکنیکال شود. 

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که شما باید تنها یک ریدایرکت برای هر صفحه داشته باشید، در غیر این صورت در معرض خطر حلقه ریدایرکت یا redirect chain قرار خواهید گرفت. حلقه ریدایرکت درواقع زنجیره‌ای از ریدایرکت ها برای همان صفحه است و اغلب ممکن است گمراه کننده باشد، چراکه مرورگر نمی‌داند که باید کدام صفحه را نشان دهد و درنهایت منجر به کاهش سرعت صفحه می شود.

  • سایت خود را سنگین نکنید

امروزه سایت‌هایی با تصاویر، افزونه و اطلاعات غیر ضروری که چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اصطلاحا در معرض سنگین شدن هستند. به عنوان مثال اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، ممکن است افزونه‌های زیادی در وب سایت خود نصب کنید و پس از مدتی متوجه شوید که واقعاً به آن‌ها نیازی ندارید. در چنین شرایطی با غیر فعال‌سازی و درنهایت حذف آن‌ها می‌توانید فضای مفیدتری برای وب سایت خود ایجاد کنید. اما باید در نظر داشته باشید که حتی پس از حذف این افزونه‌ها، ردپای آنها در دیتابیس سایت باقی می‌ماند که تأثیر منفی بر سرعت وب سایت و در نتیجه تاثیر منفی در سئو تکنیکال خواهد داشت. 

مسلماً وب سایت‌هایی با تبلیغات بسیار زیاد و UX نامناسب، به کندی بارگزاری می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید ظاهر بهینه وب سایت خود را حفظ کرده و تبلیغات را تا حدود مناسب نگه دارید. 

مرحله دوم سئو تکنیکال : بهبود عملکرد و قابلیت استفاده از سایت

پس از اینکه مطمئن شدید وب سایت شما با سرعت مناسبی برای کاربران لود میشود، اکنون لازم است که سازوکار مناسبی برای بهبود دسترسی وب سایت خود در موتورهای جستجو در نظر بگیرید.

جنبه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، اما در ادامه به بیان برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین نمونه‌های آن که می‌تواند تا حدود زیادی برای شما مؤثر واقع شود، میپردازم:

  • ساختار URL مناسب

URLها از اهمیت بسیار بالایی در سئو تکنیکال برخوردارند و بهتر است که URL را در همان ابتدای کار، به درستی انتخاب کنید. این آدرس باید به نوعی توصیفی و حاوی کلمات کلیدی باشد تا هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو، در دسترس و خوانا باشد. با این حال بسیاری از افراد اهمیت این موضوع را فراموش می‌کنند و صفحاتی با URL های پویا و بهینه نشده می‌سازند. این صفحات تا حدودی مورد قبول گوگل نیستند و نتایج خوبی هم در SERP نمی گیرند. بدین ترتیب افراد پس از افت بازدید از صفحه، ناچار به تغییر URL خواهند شد که این فرآیند نیز منجر به مشکلاتی در نتایج موتورهای جستجو می‌شود.

برای ساخت URL بهینه، کافی است که برخی نکات را در نظر داشته باشید که در ادامه به بیان آن‌ها می پردازم:

  • به جای آندرلاین (_) از خط تیره (-) استفاده کنید.
  • URL را تا حد امکان کوتاه در نظر بگیرید.
  • از کلمه کلیدی در ساختار URL استفاده کنید.
  • از پروتکل HTTPS استفاده کنید

پیش از این گوگل اعلام کرده که پروتکل HTTPS در لیست فاکتورهای رتبه بندی جدید آن‌ها قرار دارد و به همه وب سایت‌ها توصیه کرده که این پروتکل را در سایت خود به کار ببرند. درواقع پروتکل HTTPS داده‌ها را رمزگذاری کرده و اجازه نمی‌دهد که در هنگام انتقال اطلاعات دچار تغییر یا آسیب شوند. علاوه بر این، موارد زیر را می‌توان به عنوان دیگر مزایای این پروتکل در نظر گرفت:

  • به وب سایت‌ها کمک می‌کند که رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهند؛ چراکه این سرویس یکی از عوامل تعیین‌کننده در رتبه بندی محسوب می‌شود.
  • گواهی SSL به کاربران اطمینان می‌دهد که وب سایت مورد نظر دارای امنیت مطلوبی است و داده‌های آن به منظور جلوگیری از آسیب، رمزگذاری شده‌اند.
  • منابع سایت قابل خزش باشد

یکی از مهم‌ترین مسائل سئو تکنیکال و بهینه سازی موتورهای جستجو، قابل خزیدن بودن منابع سایت است، چراکه خزیدن (crawling) درواقع اولین مرحله و درست قبل از ارائه مطلب به کاربران است.

اساساً گوگل بات در داده‌های مختلف می‌خزد و سپس اطلاعات مناسب را برای کاربر ارسال می‌کند، بنابراین مهم است که از قابل خزش بودن وب سایت و محتوای آن اطمینان حاصل کنید.

  • داشتن فایل Robots.txt

درواقع بخشی از مشکلات خزیدن مربوط به فایل Robots.txt است؛ یک فایل Robots.txt بهینه می‌تواند در عملکرد بهتر خزنده های گوگل مؤثر باشد و تعیین کند که آنها در کدام صفحات بخزند. درواقع شما با داشتن این فایل، اجازه دسترسی به داده‌های خود را به گوگل می دهید. اما برای انجام این کار چه باید کرد؟

اگر عبارت http://domainname.com/robots.txt. را جستجو کنید، می‌توانید فایل robots.txt را به صورت آنلاین مشاهده کنید. در چنین شرایطی لازم است که ترتیب فایل‌ها را بررسی کرده و از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید.

  • محتوای ایندکس شده را بررسی کنید

طبق بیان متخصصین سئو، صفحات ایندکس شده درواقع صفحاتی هستند که توسط موتورهای جستجو در دیتابیس مرکزی آنها ذخیره می شوند. ایندکس شدن یک صفحه وب بخش مهمی از رتبه بندی وب سایت و ارزش محتوای صفحه وب است. برای بررسی این سازوکار می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند گوگل سرچ کنسول استفاده کرده و ایندکس شدن صفحات خود را مشاهده کنید. سرچ کنسول می‌تواند اطلاعات واضحی درباره وضعیت ایندکس وب سایت شما ارائه دهد و کار با آن بسیار ساده است.

در وضعیت ایده آل، تعداد صفحات ایندکس شده با تعداد کل صفحات وب سایت شما برابر است؛ همچنین بررسی کنید که گزینه index یا noindex را به خوبی تنظیم کرده باشید. در چنین شرایطی اگر اختلاف زیادی میان داده‌های ارائه شده مشاهده کردید، لازم است که منابع و صفحات مسدود شده خود را بررسی کنید.

  • نقشه سایت باید همواره به روز باشد

نقشه سایت به گوگل نشان می‌دهد که وب سایت شما چگونه ساختاربندی شده است؛ درواقع خزنده‌های وب نقشه سایت را می‌خوانند و به روشی قابل فهم‌تر درک می‌کنند که یک وب سایت چگونه سازمان یافته است.

بدین ترتیب نقشه سایت خوب یعنی خزیدن بهتر؛ در چنین شرایطی استفاده از نقشه‌های پویا یا داینامیک می‌تواند برای بروز نگه داشتن وب سایت مؤثر باشد. 

علاوه بر این سرچ کنسول نیز می‌تواند در این شرایط مفید باشد؛ درواقع شما در بخش Crawl سرچ کنسول می‌توانید گزارش نقشه سایت را پیدا کرده و آن را مدیریت، به‌روزرسانی و آنالیز کنید.

مرحله سوم سئو تکنیکال : بهینه سازی محتوا

پس از اینکه مشکلات مربوط به سرعت، خزیدن و ایندکس وب سایت خود را برطرف کردید، اکنون می‌توانید روی سایر مسائل سئو تکنیکال که مرتبط با محتوای شماست، تمرکز کنید. این مسائل شامل مواردی مانند لینک های داخلی و ساختارهای اسکیما و…، است و اگر شما قصد دارید که از رقبای خود پیشی بگیرید، باید حتماً به آن‌ها توجه داشته باشید.

 

  • لینک های داخلی خود را بررسی کنید

درواقع لینک های داخلی ارتباط بین صفحات وب سایت شما هستند و می‌توانند معماری قوی بین صفحات ایجاد کنند. ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه بر اساس اطلاعات و کلمات کلیدی، با استفاده از لینک‌های داخلی بهبود پیدا می‌کند. علاوه بر این لینک‌های داخلی می‌تواند به خوبی کاربران را در سایت هدایت کرده و تجربه کاربری را بهبود ببخشد.

  • محتواهای تکراری را مدیریت کنید

یکی از مسائل مهمی که در سئو فنی در نظر گرفته می‌شود، جلوگیری از ایجاد محتواهای تکراری است. درواقع شما باید با حذف محتواهای تکراری، کلمات کلیدی خود را برای صفحات مناسب بهینه کنید.

در سرچ کنسول می‌توانید فهرستی از محتواهای تکراری پیدا کنید که شما را به سمت صفحاتی که نیاز به بهبود دارند هدایت می‌کند؛ بدین ترتیب شما قادر خواهید بود که صفحات مختلف را حذف و یا مرور کنید و یا سایر عناوین و توضیحات متا را به آن‌ها اضافه کنید.

  • از داده های ساختار یافته (structure data) استفاده کنید

استفاده از داده‌های ساختاریافته یکی از مفیدترین اقدامات سئو تکنیکال است که باعث می‌شود گوگل به خوبی محتوای شما را درک کند. همچنین این سازوکار به کاربران کمک می کند تا در نتایج جستجو، صفحه موردنظر را انتخاب کرده و مستقیماً به آن دسترسی پیدا کنند.

پس از اینکه محتوای خود را با استفاده از داده‌های ساختار یافته بهینه کردید، می‌توانید با استفاده از ابزار Google Structured Data Testing Tool آن را تست کنید. بدین ترتیب می بینید که آیا کدهای اسکیما را به درستی تنظیم کرده‌اید و محتوای شما به خوبی از دستورالعمل‌های گوگل پیروی می‌کند؟

  • استفاده از لینک ها را در حد مناسب نگه دارید

امروزه ممکن است با صفحاتی مواجه شویم با حدود 100 لینک یا بیشتر. درواقع باید بدانید که محتواهای دارای لینک بیش از حد، حواس کاربران را پرت می‌کنند و نمی‌توانند اطلاعات مطلوب را به آن‌ها ارائه دهند. بنابراین لازم است که از تعداد معقولی لینک استفاده کرده و آن‌ها را در بخش‌هایی قرار دهید که فکر می‌کنید با آن مرتبط است و می‌تواند اطلاعاتی مؤثر به کاربر ارائه دهد.

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

مرحله چهارم سئو تکنیکال : تجربه کاربری

گوگل اهمیت زیادی برای تجربه کاربری یا UX قائل است، بنابراین چرا از این موقعیت به سود خود استفاده نکنید؟ امروزه افراد متخصص و کارشناسان باتجربه به خوبی می‌دانند که UX در آینده سئو تأثیر بسیار مهمی دارد، خصوصاً در جهان در حال تکامل و پیشرفت فناوری و تکنولوژی که در آن قرار داریم.

درواقع بخشی از فلسفه گوگل همیشه بر ارائه بهترین تجربه کاربری متمرکز بوده است و اکنون این سرویس‌ها در موقعیت بهتری برای تحقق این چشم انداز قرار گرفته‌اند. بنابراین اکنون لازم است که سایت خود را از لحاظ تجربه کاربری بررسی و تصحیح کنید.

  • ریسپانسیو بودن سایت را بررسی کنید

اگر می‌خواهید که کاربران تجربه خوبی داشته باشند، بهتر است که وب سایت خود را روی چندین دستگاه اجرا کرده و کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. این کار را می‌توانید با کلیک راست و انتخاب گزینه Inspect در گوگل کروم شروع کنید؛ سپس می‌توانید در قسمت نوار ابزار نوع دستگاهی را که قصد دارید وب سایت خود را در آن مشاهده کنید، انتخاب کرده و وب سایت را بارگذاری کنید.

ویندوز، iOS، لینوکس، سافاری، فایرفاکس، کروم، اپرا و حتی اکسپلورر، همچنین سیستم اندروید، آی پد و آیفون، ازجمله دستگاه‌ها و مرورگرهایی هستند که لازم است نمایش وب سایت خود را در آن‌ها بررسی کنید.

نتیجه گیری 

خوشحالم که تا پایان این مطلب با من همراه بودید؛  در ابتدا سعی داشتم راه‌حل‌ها و دستورالعمل‌هایی را در رابطه با افزایش سرعت وب سایت و کاهش زمان بارگزاری آن بیان کنم. سپس مسائل مربوط به خطاهای موتورهای جستجو و تغییر ریدایرکت ها، در دسترس قرار دادن وب سایت برای کاربران و سایر عناصر کاربردی وب سایت را بررسی کردم. در ادامه نیز روش‌های بهبود و بهینه سازی محتوا با توجه به مسائل سئو تکنیکال، مورد بررسی قرار گرفت که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید جایگاه وب سایت خود را در رتبه‌بندی‌ها، ارتقاء دهید. امیدوارم مطالب ذکرشده برای شما مفید بوده باشد و از چک لیست سئو تکنیکال برای سایت خود استفاده کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=4283
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ [+چک لیست]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.