چطور صفحه درباره ما بنویسیم + 5 نکته مهم سئو صفحه درباره ما

609 بازدید

برخلاف بسیاری از باورهای اشتباه برخی از وبمستران، سئو صفحه درباره ما از جمله صفحات مهم برای یک سایت تلقی می‌شوند. اگر شما به سایت‌های مختلفی وارد بشوید تنها تعداد کمی از این سایت‌ها صفحه مناسبی برای درباره ما (about us) خود نوشته اند

سایت‌هایی هم هستند که با استفاده از متن‌های بلند و کلیشه و خسته کننده که اصلاً برای کاربر جذاب نیست، صفحه درباره ما خودشان را صرفاً با این گونه از محتواها پر کردند. اما واقعاً افراد صفحه درباره ما را مطالعه می‌کنند؟

قطعاً که کاربران عادی یک سایت، به این بخش توجه خاصی ندارند ولی افرادی که می‌خواهند به مشتری تبدیل شوند، این صفحه برایشان بسیار مهم بوده و به آن توجه می‌کنند.

برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است مثالی بزنم. فرض کنید که می‌خواهید یک موبایل خریداری کنید، ابتدا برند موبایل مد نظر درخواستی خود را جست و جو کرده، بعد وارد سایت مربوطه می‌شوید. حال تمامی محصولات آن برند را مشاهده و بالاخره آن محصولی که مد نظر شما است را پیدا می‌کنید. آیا شما سریعاً محصول را خریداری خواهید کرد؟

قطعاً جواب خیر است. ابتدا اصلاً به سایت اعتماد کامل ندارید و کاربرانی که می‌خواهند به مشتری تبدیل شوند، سریعاً به صفحه درباره ما مراجعه خواهند کرد. بنابراین محتویاتی که در این صفحه قرار می‌گیرد می‌تواند روی خرید بازدید کنندگان و درآمد زایی سایت شما تأثیر بخصوصی بگذارد.

من در این مقاله قصد دارم که به شما آموزش دهم چگونه درباره ما بنویسیم و همچنین نحوه سئو صفحه درباره ما را برای شما شرح  داده و از طرفی طرز نوشتن محتوای این صفحه را هم برای فروش بیشتر سایت خودتان آموزش دهم. پس با من همراه باشید.

اهمیت صفحه درباره ما:

اکثر ورودی‌های صفحه درباره ما، کاربرانی هدفمند هستند که می‌خواهند در رابطه با کسب و کار و اعتبار سایت شما اطلاعات دقیقی به دست آورند. اما اگر شما وب گردی کنید، هنوز بسیاری از سایت‌ها صفحه درباره ما آن‌ها تکمیل نشده و یا اطلاعات درستی در آن بارگذاری نکرده‌اند. (البته که بسیاری از وبمستران هم هنوز تفاوت بین صفحه درباره ما و تماس با ما را نمی‌دانند که باختی بزرگ برای آن‌ها محسوب می‌شود)

پیشنهاد می‌شود که سایت خودتان را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید. این گونه اگر شما یک سایت فروشگاهی داشته باشید، با بررسی گوگل آنالیتیکس متوجه خواهید شد کاربرانی که قصد خرید از سایت شما را دارند، به صفحه درباره ما سایت شما نیز رجوع کرده و اطلاعات آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

کاربر نیاز به اعتماد به سایت شما دارد پس بهتر است هرچه سریع تر صفحه درباره ما سایت خود را با اطلاعات لازم که در ادامه خواهم گفت، تکمیل کنید مثل : نوع کسب و کار شما، تاریخچه فعالیت شما، نوع خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهید و مواردی این چنین…

سئو صفحه درباره ما:

رسیدیم به مبحث اصلی یعنی نحوه سئو کردن صفحه درباره ما. توجه کنید که در هر بخش نکات مهم و پیشنهاداتی ارائه می‌شود که برای بهبود سئو سایت این صفحه مهم است و بهتر است آن‌ها را برای صفحه درباره ما خود لحاظ کنید. این موارد عبارت‌اند از:

کلمه کلیدی مناسب برای صفحه درباره ما:

پیشنهاد من به شما در وهله اول این است که از کلمات کلیدی مرتبط با خدماتی که ارائه می‌دهید، شامل موقعیت جغرافیایی، کلمات کلیدی مترادف حوزه فعالیت سایت و… استفاده کنید.

علاوه بر تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی، پیشنهاد می شود که روی سئو محلی خود هم در صفحه درباره ما فعالیت داشته باشید.

نگارش محتوای باکیفیت و سئوشده:

ابتدا پیشنهاد می‌شود به سایت‌های رقیب مراجعه کرده و صفحه درباره ما آن‌ها را مطالعه کنید.

بهتر است فرض کنید که شما یک کاربری هستید که می‌خواهید از وب سایتی خرید انجام دهید و برای اعتماد به سایت، به صفحه درباره ما رجوع کرده‌اید. حال چه مواردی باعث کسب اعتماد شما خواهد شد؟

پیشنهاد من به شما نگارش محتوایی 300 الی 600 کلمه برای صفحه درباره ما است. بهتر است که توضیحات مختصری در مورد کسب‌وکار خود و ارزش‌های شرکت و جنبه تجاری سایت خودتان را در این صفحه وارد کنید. (البته با استفاده و ترکیب کلمات کلیدی) محتوا، بخش اعظم سئو صفحه درباره ما خواهد بود.

انتخاب عناوین، متاتایتل و دیسکریپشن مناسب صفحه درباره ما:

در وهله اول، باید تیترهایی انتخاب کنید که کلمه کلیدی یا نام برند سایت شما در آن وجود داشته باشد و آن‌ها را تگ بندی کنید.(مثلاً کلمه درباره ما تگ H1 و تیتر لیست خدمات یا فروشگاه‌ها H2)

نگارش محتوای متادیسکریپشن هم بسیار مهم بوده و تأثیر مستقیمی در سئو صفحه درباره ما می‌گذارد. بهتر است برای توضیحات متا، از کلمات کلیدی دو بار استفاده کنید (سعی کنید بیشتر نشود) و یک توضیح مختصری درباره این صفحه از سایت خود بدهید.

هدینگ ها، متاتایتل و دیسکریپشن از جمله اصول اولیه سئو هستند که من در دوره رایگان آموزش سئو به صورت صوتی آنها را توضیح داده ام.

استفاده از سئو تصاویر صفحه درباره ما:

انتخاب تصاویر زیبا و اثربخش برای صفحه درباره ما ضروری است.

برای سئو صفحه درباره ما بهتر است که از تصاویر مرتبط با حوزه کاری خود (تصویر خود شرکت یا فروشگاه یا تیم پرسنل) استفاده کنید. حال باید متن جایگزین تصویر (یا همان تگ alt) را به درستی انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود که از کلمات کلیدی مترادف بعلاوه برند سایت این فیلد متن جایگزین را پر کنید.

نمونه صفحات درباره ما:

تا اینجا در خصوص نحوه نوشتن درباره ما و اصول اولیه سئو این صفحه صحبت کردم. حالا می خواهم چند نمونه صفحه درباره ما از برندهای ایرانی و خارجی را با تصویر به شما نشان دهم. پس همراهم باشید :

صفحه درباره ما دیجی کالا :

همانطور که می بینید، اهمیت معرفی گروه دیجی کالا به حدی برایشان مهم است که دیجی کالا یک ساب دامنه (about.digikala.com) به درباره ما خودش اختصاص داده است. در این دامنه در خصوص گروه دیجی کالا، هویت، تاریخچه، مسئولیت ها، ساختار سازمانی و … توضیح داده شده است.

درباره ما دیجی کالا

صفحه درباره ما علی بابا :

سایت علی بابا هم در صفحه درباره ما، در خصوص معرفی آژانس علی بابا، هویت و ارزش های برند خودش صحبت کرده است. البته که از برندی چون علی بابا انتظار نوشتن صفحه درباره ما قوی تری میرفت!

درباره ما علی بابا

صفحه درباره ما ورزش 3 :

سایت ورزش 3 نیز با اختصاص دادن صفحه ای به درباره ما، مختصری در خصوص تاریخچه و فعالیت مجوعه ورزش 3 و نحوه فعالیت این پرتال خبری ورزشی توضیح می دهد.

درباره ما ورزش 3

صفحه درباره ما Nike :

برند نایک (Nike) با آن همه عظمت و قدمت هم در ساب دامنه (about.nike.com) درباره هویت برند نایک، فعالیت ها، اعضای تیم و شعب مختلفش صحبت می کند.

درباره ما Nike

5 نکته مهم سئو صفحه درباره ما:

اگر شما تمامی موارد بخش قبل را برای صفحه درباره ما سایت خود لحاظ کنید، قطعاً که چند قدم نسبت به رقبای خود جلو تر خواهید بود. اما شما می‌توانید شرایط سئو صفحه درباره ما را هم بهینه‌تر کنید.  کافی است که به 5 نکته سئو صفحه درباره ما در این بخش توجه کنید:

  • سوابق کاری: نشان دادن نمونه‌ای از فعال بودن شما در حوزه مربوطه و داشتن نمونه کار و درج دادن آن در صفحه درباره ما، از جمله مواردی است که این صفحه را قدرتمندتر می‌کند. داده‌ها و نتیجه و رضایت مشتریان قبلی خود را در این صفحه به اشتراک بگذارید.
  • CTA (Call to Action): شما می‌توانید از این صفحه سایت خودتان بخشی را برای کاربران در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، ایجاد یک فرم ارتباطی که حاوی نام آن‌ها و شماره تماس و آدرس ایمیل باشد. این گونه شما می‌توانید با کاربران بیشتری در ارتباط باشید و اگر شکایات و انتقاداتی هم وجود داشت، سریعاً آن‌ها را پیگیری کنید.

شما می‌توانید به دیگر صفحات سایت خودتان لینک دهید، به‌عنوان مثال صفحات محصول و خدمات و معرفی و… که می‌توان به آن‌ها لینک داخلی داد.

  • تأیید اجتماعی (Social Proof): برای بهبود سئو صفحه درباره ما سایت خود، کافی است که نظرات مشتریان قبلی خود، تعداد مجوز و جوایزی که سایت شما کسب کرده و البته گواهینامه‌های کسب شده و … که مربوط به دستاوردهای سایت شما می‌باشد، را در محتوای این صفحه قرار دهید.
  • داستان نویسی: داستان نویسی را اصلاً فراموش نکنید. سعی کنید که سبک نگارش محتوای صفحه درباره ما را از حالت خشک و کسل کننده خارج کنید. هر چقدر راحت تر با کاربران ارتباط برقرار کنید، آن‌ها رضایت بیشتری از این موضوع خواهند داشت. پس بهتر است که بدون استفاده از کلمات سنگین، کسب و کار خود را در قالب داستان معرفی کنید.
  • سوالات پرتکرار مخاطبان: می‌توانید به سؤالات پر تکرار مخاطبان پاسخ دهید. سؤالاتی مثل آیا این مجموعه قابل اعتماد است؟ نظرات مشتریان قبلی چی بوده؟ چند سال سابقه کاری در این حیطه دارید؟ کیفیت خدمات و محصولات چگونه است؟ با پاسخ دادن به این سؤالات دیگر شک و شبه ایی در ذهن کاربر نخواهد ماند و آنها از خدمات یا محصولات شما استقبال خواهند کرد.

و اما کلام آخر …

هدف از نوشتن صفحه درباره ما، جلب اعتماد کاربران است. قبل از این که دست به قلم شوید، پیشنهاد می‌شود استراتژی این صفحه را از قبل چیده باشید و مدارکی را برای این صفحه تهیه کنید که باعث جلب اعتماد مخاطب شود. (به‌عنوان مثال نمادهایی همانند، اینماد و لوگو ساماندهی از جمله موارد مهمی هستند که باید در یک صفحه قرار بگیرند)

امیدوارم از این مقاله نهایت بهره را کسب کرده و بتوانید صفحه درباره ما خوبی بنویسید و مراحل سئو صفحه درباره ما سایت خودتان را انجام دهید.

سوالات متداول

صفحه درباره ما در خصوص برند (کسب و کار) نوشته می شود. اهم فعالیت ها، تاریخچه، اعضای اصلی کسب و کار، ارزش ها و هویت برند از جمله عناصری است که در نوشتن صفحه درباره ما الزامی است.

سئو صفحه درباره ما عمدتا پیرامون کلمات کلیدی برند انجام می شود. از طرفی استفاده از تکنیک های سئو محلی، سئو تصاویر و پاسخ به دغدغه های کاربر بازدیدکننده این صفحه می تواند در سئو صفحه درباره ما تاثیرگذار باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=6847
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد چطور صفحه درباره ما بنویسیم + 5 نکته مهم سئو صفحه درباره ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.