جدیدترین چک لیست سئو 2023

2466 بازدید

سئو ابزاری برای بهینه سازی مطالب و محتوای سایت برای رتبه بندی در موتورهای جستجو است. در صورتی که از این کانال بازاریابی دیجیتال به درستی استفاده شود، گوگل محتواهای تولیدی یک وب سایت را باارزش تلقی کرده و برای آنها رتبه خوبی در نظر می گیرد. برای آنکه بتوان قوانین سئو را به درستی و با زحمت کمتر در محتوای وبسایت به کار گرفت، چک لیست های سئو طراحی شده‌اند.

چک ‌لیست سئو شامل یک سری اصول اولیه سئو است که رعایت شدن تک تک موارد سئو پایه را در ساختار و محتواهای وب سایت تضمین می کند. در ادامه به تعریف کامل تری از چک لیست سئو می پردازم و انواع مختلف آنرا بررسی میکنم تا در انتهای این مقاله یک چک لیست کامل سئو داشته باشید.

چک لیست سئو چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیدا است چک لیست سئو تشکیل شده از لیستی کامل از نکات و اصولی که باید در انواع سئو رعایت کرد. برای اینکه یک سایت اصول اولیه سئو را پیاده کند، باید تک تک موارد چک لیست سئو را در سایت اجرا کند. این نکات عمدتا درباره زیرساخت سایت، سئو داخلی و خارجی است.

اگر تمام نکاتی که درون چک لیست سئو به آن‌ها اشاره می شود را رعایت کنید، می توانید مطمئن باشید که سایت تان در نتایج گوگل رتبه های خوبی کسب می کند. به همین دلیل باید انواع چک لیست سئو را بر روی کاغذی بنویسید و در صورت رعایت هر کدام از آنها، آن را تیک بزنید تا مطمئن شوید همه نکات را رعایت کرده اید.

اهمیت و مزایای استفاده از چک لیست سئو

طبیعتا اصلی‌ترین هدفی که از ایجاد سایت دارید این است که موتورهای جستجوی بتوانند به راحتی سایت را ایندکس کرده و به کاربر معرفی کنند. هدف بعدی، افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل برای کسب درآمد بیشتر است. برای رسیدن به این اهداف چک لیست سئو با داشتن مزایای زیر بسیار کاربردی خواهد بود:

  • چک لیست های سئو رایگان است

از آنجایی که به احتمال زیاد در هنگام اجرای سئو سایت حداقل یک نکته فراموش می‌شود، داشتن چک لیست سئو که کاملا رایگان و بدون هزینه است می‌تواند به شما در یادآوری نکات کمک کند. با به‌کارگیری هر یک از نکات نوشته شده و خط زدن آن متوجه خواهید شد که از این نکته در سایت و محتوای خود استفاده کرده اید.

از آنجایی که با استفاده از چک لیست سئو می‌توان امور سئو را اولویت بندی کرد، کارها سریع‌تر و با هزینه کمتری انجام خواهد شد. اغلب افراد هنگام تولید محتوا و سئو سایت متحمل هزینه زیادی می‌شوند؛ اما مطمئن باشید که با استفاده از این لیست و اولویت بندی کردن کارهای سئو مطمئنا در هزینه های تان صرفه جویی خواهید کرد.

  • موجب افزایش روحیه رقابت می‌شود

در دنیای وب رقابت تنگاتنگی بین ۵ سایت‌ اول در گوگل وجود دارد. برای آنکه بتوانید در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی کسب کنید و جزو سایت‌های اول تا پنجم قرار بگیرید لازم است برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. اولین مرحله در این برنامه ریزی، داشتن چک لیست سئو است.

  • باعث افزایش کیفیت و در نتیجه اعتبار وب‌سایت خواهد شد

استفاده از این چک لیست این امکان را می‌دهد که مطالب را با کیفیت خوب و درستی در اختیار کاربر قرار دهید. این موضوع در نهایت موجب می‌شود در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید. هرچقدر یک وب‌سایت و یک برند در گوگل امتیاز و رتبه بالاتری داشته باشد طبیعتا کاربران بیشتری به آن سایت بها خواهند داد و اعتمادشان به آن جلب می شود.

به عنوان مثال اگر محتوای سایت شما در حوزه بازاریابی باشد، با افزایش کیفیت مطالب وب سایت خود می توانید اعتبار کسب کرده و بیزینس خود را رونق ببخشید. افزایش کیفیت مطالب وب‌سایت نیز با استفاده از چک لیست سئو بسیار آسان خواهد بود.

  • موجب افزایش کاربران سایت می‌شود.

در صورتی که بتوانم سایت خود را گسترش داده و کیفیت محتوای خود را بالا ببرم، به طور قطع روز به روز با افزایش رتبه سایت، مخاطبان و مشتریان بیشتری نیز جذب کرده و در نتیجه فروش بیشتری خواهم داشت. این نتیجه استفاده از چک لیست سئو است.

چک لیست سئو پایه

برای شروع ساخت چک لیست سئو پایه لازم است مراحلی را طی کنید و نکاتی را در گوشه ذهن خود داشته باشید. اگر سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده‌ باشید، انجام دادن صحیح این مراحل به شما کمک شایانی خواهند کرد.

گوگل سرچ کنسول یک ابزار رایگان است تا بتوان نتایج ترافیک ارگانیک سایت را مشاهده کرد. همچنین دارای کاربردهایی چون میزان نمایش کلمات کلیدی، ایمپورت نقشه سایت و نمایش سایر خطاهای سایت نیز هست.

  • بهتر است وب‌سایت را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید.

گوگل آنالیتیکس کاربردی همچون گوگل کنسول دارد؛ البته با این تفاوت که وصل شدن به آنالیتیکس به شما کمک می‌کند بتوانید میزان بازدیدهای سایت را از کانال های مختلف بازاریابی ببینید و نحوه رفتار کاربران وب سایت خود را رصد کنید.

  • بهتر است وبسایت به سایر موتورهای جستجو نیز متصل شود.

کاربران در سایر موتورهای جستجو مثل بینگ یا یاندکس نیز فعال هستند و جستجو می کنند. بنابراین بهتر است سایت خود را مثل گوگل به سایر موتورها نیز متصل کنید.

  • فایل‌ ROBOTS.TXT برای صفحات سایت طراحی کنید.

این نوع فایل‌ها نوعی راهنمای خزنده های موتورهای جستجو محسوب می‌شوند. با استفاده از این فایل می توانید دسترسی خزنده های موتورها را به محتوای وب سایت مدیریت کنید.

  • نقشه سایت را تولید و در سرچ کنسول ثبت کنید.

نقشه سایت یا sitemap فایلی است که نمایش دهنده ساختار سایت است و به فرمت xml ذخیره می شود. با ثبت این فایل در گوگل سرچ کنسل، گویا ساختار سایت خود را به گوگل معرفی می کنید و به گوگل این اختیار را می دهید که صفحات سایت شما را راحت‌تر جستجو و پیدا کند.

  • لازم است افزونه‌های ضروری را در وردپرس نصب کنید.

با نصب افزونه‌های کاربردی چون یوآست (Yoast SEO) و رنک مث (Rank math) بر روی وردپرس خیالتان از بابت اصول سئو محتوای سایت راحت خواهد بود. همان‌طور که گفته شد برای آنکه بتوان رتبه خوبی در گوگل کسب کرد مطالب باید مطابق اصول سئو باشند که در این راه افزونه‌ها می‌توانند کمک شایانی به شما کنند.

  • بهتر است بخش MANUAL ACTIONS را زیر نظر داشته باشید.

یکی از بخش های مهم گوگل سرچ کنسول، بخش manual actions است. پس از ثبت سایت خود در سرچ کنسول و اضافه کردن محتوا به آن، چک کردن بخش manual actions را نباید فراموش کرد. گوگل در صورت پنالتی شدن از طریق این بخش به شما اطلاع رسانی میکند. 

چک لیست سئو تکنیکال

با توجه به آپدیت های اخیر گوگل و قوانین جدید سئو ۲۰۲۲ میلادی، تاثیر سئو تکنیکال یا فنی در کیفیت وب سایت بسیار افزایش پیدا کرده است. هر قدر وب سایت شما پیرو سئو تکنیکال باشد از کیفیت و در نتیجه بازدید بیشتری برخوردار خواهد شد. در ادامه چک لیست اولیه سئو تکنیکال را بررسی می کنیم:

  • مهم ترین چک لیست برای تکنیکال : سرعت سایت

بهتر است بدانید که هر کاربر برای باز شدن صفحه وب سایت، نهایتا تا ۵ ثانیه صبر می‌کند و اگر صفحه باز نشود در صفحه دیگری به دنبال مطالب مد نظر خود می‌گردد. گوگل نیز برای افزایش رتبه یک سایت به سرعت آن دقت می‌کند. از این رو، رعایت این نکته سئو تکنیکال بسیار مهم است. لازم است بدانید که متریک های Core Web Vitals در همین جهت سنجش می شوند.

  • بهتر است از HTTPS در وب سایت استفاده کنید.

اگر سایت شما از جمله سایت‌هایی است که حاوی اطلاعات مخاطبان است و امکان لو رفتن اطلاعاتشان وجود دارد، بهتر است از HTTPS به جای HTTP استفاده کرد. HTTPS  در افزایش امنیت وب‌سایت بسیار موثر است.

  • آدرس URLها را استانداردسازی کنید.

هرچقدر URL ساده‌تر باشد مخاطب یا کاربر راحت‌تر می‌تواند آن را به خاطر بسپارد و سریع‌تر صفحه سایت را پیدا خواهد کرد. URL وب سایت استاندارد باید کوتاه، مختصر، گویا و بهینه شود. این کار موجب افزایش خوانایی آدرس صفحات خواهد شد.

  • صفحات ریدایرکت شده را بررسی کنید

چک لیست مذکور امکان بررسی صفحات ریدایرکت شده را به شما می‌دهد تا بتوانید از نداشتن خطا در صفحات مطمئن شوید. همچنین اگر لازم است صفحه‌ای ریدایرکت شود، می‌بایست این کار بدون واسطه صورت گیرد.

  • لینک های شکسته در سایت را شناسایی کنید

از آنجایی که وجود لینک‌های شکسته یا همان لینک‌هایی که صفحه آن‌ها پاک شده برای وب‌سایت خصوصیت بسیار بدی محسوب می‌شود، می‌توانیم این مورد را هم جز سئو تکنیکال دسته بندی کنیم.

  • عمق صفحات را دست کم نگیرید.

هر چقدر عمق صفحات یا همان PAGE DEPTH کمتر از سه کلیک باشد کیفیت وب‌سایت بیشتر خواهد بود و کاربر راحت‌تر می‌تواند صفحه مورد نظر خود را پیدا کند. همچنین گوگل نیز برای وب‌سایت‌هایی که عمق صفحات کمتری دارند امتیاز بیشتری در نظر می‌گیرد.

مشاوره رایگان سئو

با مشاوره رایگان سئو در عرض ده دقیقه اطلاعاتی در مورد سئو و مفاهیمش بدست میارید

چک لیست سئو داخلی

سئو داخلی به فرایندی گفته می‌شود که طی آن محتوای تمام صفحات یک سایت بهینه سازی شده تا بتواند از جستجوهای مخاطبان بازدید بیشتری کسب کند. با داشتن چک لیست سئو داخلی می‌توانیم سایت را در کلمات کلیدی هدف، تا رتبه‌ای بهتر بالا ببریم. جدید‌ترین چک لیست سئو داخلی شامل 33 مرحله است که در ادامه به بیان و توضیح هر یک می‌پردازم.

  1. تحقیق و پیدا کردن برترین کلمات کلیدی: برترین کلمه کلیدی، واژه یا عبارتی است که کاملا متناسب با موضوع اصلی محتوا بوده و آن را دقیق توضیح می‌دهد.
  2. انتخاب تنها یک کلمه کلیدی برای محتوا: هر صفحه محتوا باید یک کلمه کلیدی هدف داشته باشد، نه بیشتر.
  3. انتخاب یک کلمه کلیدی تنها برای یک محتوا: نکته بعدی در چک لیست سئو داخلی این است که محتواها نباید یک کلمه کلیدی مشترک داشته باشند؛ بلکه هر محتوا می‌بایست دارای یک کلمه کلیدی جدا و متفاوت باشد.
  4. انتخاب سه تا پنج کلمه کلیدی مرتبط: علاوه بر کلمه کلیدی اصلی، باید چند واژه یا عبارت که مترادف یا شبیه به آن هستند را نیز انتخاب کرده و در محتوا به کار ببریم.
  5. ایجاد برنامه محتوا برای کلمه کلیدی: طبق چک لیست سئو داخلی، برای نظم دادن به استفاده از کلمه کلیدی با توجه به پست، زمان، ویژگی‌های صفحه، طول محتوا و… باید یک برنامه ایجاد و طبق آن عمل کنیم.
  6. در عنوان، کلمه کلیدی اصلی باید وجود داشته باشد: باید سعی کنیم کلمه کلیدی اصلی را در بخش‌های ابتدایی عنوان قرار دهیم تا موتورهای جستجو، سایت را بهتر پیدا کنند. 
  7. قرار دادن عنوان در تگ H1: در تگ H1 که بخشی از HTML است باید عنوان را قرار دهیم تا موتور جستجو متوجه کلمه کلیدی شود.
  8. بدنه محتوا بیشتر از 300 کلمه: تعداد کلمات محتوا متناسب با هدف و عمق موضوع تعیین می‌شود؛ اما بر اساس چک لیست سئو داخلی بهتر است محتوا کم‌تر از 300 کلمه نشود.
  9. محتوای یونیک: موتور جستجو ممکن است سایت‌هایی که محتوای کپی شده دارند را جریمه کند؛ بنابراین باید محتوایی یونیک بنویسیم.
  10.  با کیفیت بودن محتوا: محتوا زمانی سئو شده خواهد بود که از نظر مخاطب با ارزش و با کیفیت باشد.
  11.  تناسب محتوا با در سطح بچه‌های کلاس هشتمی: محتوا نباید با ادبیات دبیرستانی یا دانشگاهی باشد؛ بلکه باید آن را متناسب با سطح سواد و توانایی خواندن دانش‌آموز هشتمی تهیه کنیم.
  12.  استفاده از کلمه کلیدی اصلی در متن با چگالی حداقل 2 تا 3 درصد: استفاده از کلمه کلیدی اصلی در جای جای محتوا باعث می‌شود تشخیص درون مایه آن توسط موتورهای جستجو آسان‌تر شود.
  13.  حداقل یک بار استفاده از کلمات کلیدی مرتبط: مطابق با چک لیست سئو داخلی، مقدار استاندارد استفاده از کلمات کلیدی مرتبط یک بار در محتوا و در بخشی که طبیعی به نظر رسد، است.
  14.  محتوا با قابلیت مرور اجمالی: مخاطبان به محتوایی بیشتر علاقه دارند که بتوانند آن را به صورت اجمالی مرور کرده و بفهمند.
  15.  زیر عنوان‌ها در تگ H2: قرار دادن موضوعات مهم در زیر عنوان، به موتور جستجو برای تشخیص قسمت‌های مهم متن و موضوع اصلی محتوا کمک می‌کند.
  16.  استفاده از کلمه کلیدی اصلی حداقل در یک زیر عنوان: اگر از کلمه کلیدی اصلی در زیر عنوان استفاده کنیم، میان محتوا و کلمه کلیدی اصلی ارتباط برقرار می‌شود.
  17.  استفاده از کلمه کلیدی اصلی در نخستین و آخرین بند محتوا: با این کار به موتورهای جستجو نشان می‌دهیم که بین محتوا و کلمه کلیدی اصلی ارتباط وجود دارد.
  18.  ساخت لینک‌های داخلی مرتبط با به کار بردن انکر تکست: ایجاد لینک داخلی برای درک و ارتباط دادن محتواهای آنلاین به هم توسط موتورهای جستجو در سئو داخلی اهمیت دارد.
  19.  لینک دادن به سایت‌های باکیفیت و مفید: خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند با استفاده از لینک‌های محتوا، آن را درک کنند.
  20. تنظیم لینک‌های خارجی به طوری که در صفحه جدید گشوده شوند: لینک‌های خارجی را باید طوری تنظیم کنید که با کلیک روی آن‌ها، یک پنجره جدید باز شود تا مخاطب صفحه را به طور کامل ترک نکند.
  21.  محتوا با حداقل یک عکس: قرار دادن عکس هم مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند و هم موتورهای جستجو، محتوا را ارزشمند تلقی می‌کنند.
  22.  نام عکس حاوی کلمه کلیدی اصلی: پیش از اینکه عکس را آپلود کنید باید در نام آن کلمه کلیدی اصلی را بگنجانید.
  23.  عنوان تصویر حاوی کلمه کلیدی اصلی: هنگام آپلود تصویر، در عنوان آن از کلمه کلیدی اصلی استفاده می‌کنیم.
  24.  تگ alt تصویر حاوی کلمه کلیدی اصلی: استفاده از کلمه کلیدی اصلی در تگ alt تصویر از نکات چک لیست سئو است و باعث بهینه سازی آن می‌شود.
  25.  تنظیم کردن اندازه تصویر: سایز تصویر نباید بیش از حد بالا باشد؛ زیرا باعث کند شدن سرعت بارگذاری سایت می‌شود.
  26.  انتخاب آدرس صفحه (URL) حاوی کلمه کلیدی اصلی: لینک URL دائمی نباید حاوی کاراکترهای ویژه یا واژگان غیرضروری باشد.
  27.  مشخص کردن برچسب‌ها و دسته بندی‌های مرتبط: پست‌های وبلاگی باید دارای برچسب و دسته بندی باشند تا محتواها نظم داشته و موتورهای جستجو آن را بهتر تشخیص دهند.
  28. اضافه کردن عنوان متا: با افزودن عنوان متای بهینه سازی شده، موتورهای جستجو عنوان صفحه را متوجه می‌شوند.
  29. اضافه کردن توضیحات متا: توضیح متا باید از 320 کاراکتر کمتر باشد تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند محتوا را بفهمند.
  30.  استفاده از علامت داده‌های ساختار یافته (استراکچر دیتا): اگر از علامت داده‌های ساختار یافته در صفحه‌ استفاده کنیم، آمار بازدید و کیفیت نتایج جستجوها بیشتر خواهد شد.
  31.  افزودن لینک اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی: اگر محتوای خود را هم در سایت و هم در شبکه‌های اجتماعی قرار دهیم، بهتر است گزینه‌ اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را هم به صفحات اضافه کنم.
  32.  بازخوانی محتوا: بازخوانی متن پیش از انتشار آن جهت تصحیح غلط املایی یا قواعد دستور زبان ضروری است.
  33.  بررسی کامل کار خود: باید قبل از آپلود، یک دور چک لیست سئو را مرور کنیم و از صحت تمام اقدامات مطمئن شویم.

چک لیست سئو خارجی

علاوه بر سئو داخلی، نکاتی تحت عنوان سئو خارجی نیز وجود دارند. برای اینکه بتوانیم رتبه سایت خود را بالا ببریم، می‌بایست چک لیستی از سئو خارجی هم داشته باشیم و مطابق با آن عمل کنیم. در ادامه تمام نکات مربوط به سئو خارجی را معرفی و توضیح می‌دهم.

  1. شناسایی رقبا: پیدا کردن کلمه کلیدی اقدام مهمی است؛ اما پیش از آن باید رقبای خود را شناسایی کنیم. اگر سایت ارائه محصولات یا خدمات داریم، رقبا سایت‌هایی هستند که همان محصولات و خدمات را ارائه می‌کنند. ابزارهای سئو مانند Ahrefs می‌تواند ما را در این حوزه راهنمایی کنند.
  2. جستجو کلمات کلیدی: برای پیدا کردن کلمات کلیدی باید یک لیست از واژگان مهم تهیه کرده و تمام نکاتی که از بررسی سایت رقبا به دست آورده ایم را بنویسیم. بعد خودم را به جای کاربر می‌گذارم و کلمات کلیدی را بر اساس نیاز او می‌سازیم.
  3. انتخاب کلمات کلیدی: در این مرحله کلمات کلیدی که ساخته‌ایم را باید بررسی کنیم. دو موضوع هنگام بررسی کلمات کلیدی مهم هستند؛ یکی درجه سختی و دیگری نرخ جستجو. انتخاب از میان کلمات کلیدی هم باید بر اساس این دو موضوع صورت گیرد.
  4. لینک سازی: لینک سازی را مهم‌ترین قسمت چک لیست سئو خارجی می‌دانند. به طور کلی لینک‌ها دو نوع دوفالو و نوفالو هستند که نوع اول ارزش بیشتری در حوزه سئو دارند. البته لینک نوفالو نیز برای جذب ترافیک و بالا رفتن اعتبار دامنه سایت موثر است. (برای مطالعه بیشتر مقاله لینک فالو (follow) و نوفالو (nofollow) و بررسی تفاوت آنها را بخوانید)
  5. لینک سازی محلی: در ارائه خدمات خود در سایت باید به این موضوع دقت داشته باشیم که آیا می‌توانیم این خدمات را در کل کشور ارائه کنیم یا تنها در شهر و استان خود؟ این نکته چک لیست سئو خارجی را باید هنگام لینک سازی محلی مورد توجه قرار دهیم تا صفحه سایت از جستجوهای محلی، بازدید بیشتری بگیرد.
  6. ثبت نام در سایت‌های دایرکتوری: همچنین ما می‌توانیم به طور رایگان در این سایت‌ها ثبت نام کنیم و اطلاعات کامل سایت خود را در آن قرار دهیم. نتیجه این کار، ارسال سیگنال‌هایی به ربات‌های گوگل است تا آن‌ها بدانند سایت کجا قرار دارد و آن را در جستجوهای محلی بیشتر نمایش دهند.
  7. تهیه پست مهمان: یکی از رایج‌ترین راه‌های لینک سازی، استفاده از پست مهمان است. در این روش پستی با کلمه کلیدی خود آماده می‌کنیم و به صفحه مورد نظر خود لینک می‌دهیم و در نهایت آن را در سایت دیگری منتشر می‌کنیم. نتیجه این کار بالا رفتن ترافیک سایت است.
  8. شبکه‌های اجتماعی: اگر در شبکه‌های اجتماعی محبوب همچون آپارات، اینستاگرام و یوتیوب فعال باشید می‌توانید برند خود را رشد دهید. برای رسیدن به این نتیجه باید در بخش کپشن هر پست یا ویدئو لینک صفحه خود را قرار دهید تا مخاطب از طریق آن وارد سایت شود.
  9. برند سازی: علاوه بر بالا رفتن رتبه سایت خود، باید کاری کنیم تا برند شناخته شده‌تر شود. برای این کار می‌بایست در فضای مجازی بیشتر فعال باشید و بیزینس خود را به تمام افرادی که مخاطب هدف به حساب می‌آیند بشناسانید. 

نتیجه گیری 

کسب درآمد به وسیله راه‌اندازی سایت و فروش محصول یا ارائه خدمات، نیاز به بالا بردن رتبه سایت دارد. اصول سئو مجموعه‌ای از نکات محتوا نویسی است که موجب می‌شود وضعیت صفحات سایت بهبود پیدا کرده و موتورهای جستجو راحت‌تر بتوانند محتوای آن‌ها را تشخیص دهند. از همین رو استفاده از چک لیست سئو ضرورت می‌یابد.

در آغاز این مقاله توضیح کامل، چیستی و اهمیت این چک لیست را بیان کردم. این چک لیست انواع مختلفی دارد که در ادامه بحث به بیان و توضیح هر یک پرداختم. چک لیست سئو پایه، تکنیکال، داخلی و خارجی مواردی هستند که در محتوای حاضر شرح داده شدند. امیدوارم مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hesamkianikhah.com/?p=4431
اشتراک گذاری:
حسام الدین کیانی خواه
من حسام ام، حسام الدین کیانی خواه. فعال یا متخصص حوزه سئو . رشته تحصیلی گذشته ام ارتباطی به سئو و محتوا نداره ولی 5 سالی هست که به شدت توی این حوزه به شکل متفاوتی فعالم و تا الان خداروشکر موفق بودم. توی سایت شخصی خودم سعی میکنم محتوای جذاب و به روزی از سئو بذارم. مطالبی که حاصل تجربه های شخصی خودمه و دوس دارم با مخاطب های سایتم به اشتراک بذارم. ممنون ازینکه توجه کردین و با من همراه هستین
مطالب بیشتر

نظرات

4 نظر در مورد جدیدترین چک لیست سئو 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام
      این چک لیست سئو رو میتونید از سئو تکنیکال شروع کنید، در ادامه سئو داخلی رو پیش برید و در نهایت سئو خارجی
      سئو داخلی و خارجی میتونه در کنار هم پیش بره ولی سئو تکنیکال لازمه قبل از ادامه بررسی بشه

      19

  1. سلام وقت بخیر
    خیلی ممنون، فقط چک لیستی که اینجا گذاشتید خیلی پراکنده بود
    اگر به صورت PDF یا عکس میذاشتید خیلی بهتر میشد
    بازم تشکر

    26

    1. سلام خانم امیری
      حتما در کوتاه مدت فایل PDFاش آماده میشه و در همین محتوا بارگزاری میشه
      ممنون از نظرتون

      28